У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ ТА ЇЇ РЕГУЛЮВАННЯ В РИНКОВИХ УМОВАХ
Количество страниц 220
ВУЗ ЛЬВІВСЬКА КОМЕРЦІЙНА АКАДЕМІЯ
Год сдачи 2008
Содержание Вступ…………………………………………………………………
Розділ 1. Теоретичні та методичні засади управління діяльністю підприємств роздрібної торгівлі та її регулювання в ринкових умовах…………………………………………………
1.1.Торговельне підприємство як об’єкт управління та суб’єкт ринкових відносин…………………………………………………..
1.2. Об’єктивна необхідність регуляторної політики та її вплив на ефективний розвиток підприємств торгівлі………………………..
1.3. Регулювання діяльності підприємств роздрібної торгівлі в ринкових умовах……………………………………………………..
Висновки до І розділу………………………………………………………
Розділ 2. Дослідження ефективності функціонування підприємств роздрібної торгівлі за умов впливу зовнішніх факторів на їх діяльність……………………………………………. …………..
2.1. Соціально-економічні умови функціонування підприємств роздрібної торгівлі…………………………………………………...
2.2. Аналіз фінансово-економічних результатів і фінансового стану підприємств роздрібної торгівлі……………………………………
2.3. Оцінювання впливу зовнішніх факторів на ефективність функціонування торговельних підприємств в умовах ринку……..
Висновки до ІІ розділу……………………………………………………….
Розділ 3. Управління діяльністю підприємств роздрібної торгівлі з урахуванням впливу зовнішніх чинників…………………….
3.1. Моделювання результатів господарсько-фінансової діяльності торговельних підприємств з урахуванням державного податкового впливу і зміни попиту на товари……………………..
3.2. Стратегія регулювання роздрібного товарообороту та його асортиментної структури……………………………………………
3.3. Підвищення конкурентоспроможності підприємств роздрібної торгівлі за різних умов оподаткування………………………………...
Висновки до ІІІ розділу……………………………………………………….
Висновки ……………………………………………………………….
Додатки…………………………………………………………………..
Список використаних джерел………………………………………


Вступ

У відповідності із Господарським кодексом України (глава 7, cт. 62), підприємство є самостійним господарюючим уставним суб’єктом, яке володіє правами юридичної особи та здійснює виробничу, науково-дослідну та комерційну діяльність з метою отримання відповідного прибутку (доходу). Для здійснення своєї діяльності підприємство має розпоряджатися певними матеріальними, нематеріальними, трудовими та фінансовими ресурсами та засобами, планомірне комбінування та використання яких є основою для отримання доходу (прибутку), досягнення цілей підприємства та задоволення економічних інтересів його власників. Характерними ознаками підприємства є: проведення підприємницької діяльності з метою одержання прибутку, наявність статусу юридичної особи, ознаками якої є відокремлене майно, можливість від свого імені набувати майнових та особистих немайнових прав і нести самостійну відповідальність.
Процес розвитку і формування ринкових відносин в Україні виявив низку проблем, пов’язаних з управлінням фінансово-економічною діяльністю підприємств роздрібної торгівлі. Загострення конкурентної боротьби внаслідок змін у системі ціноутворення, оподаткування, кредитування, розвиток ринкової інфраструктури змінили економічне середовище функціонування торговельних підприємств, що, своєю чергою узалежнило ефективність їхньої діяльності від багатьох факторів. Важливе значення для забезпечення розвитку підприємств роздрібної торгівлі має ефективне використання не тільки їхніх внутрішніх можливостей, а й урахування розвитку виробництва, активізація інвестиційних процесів, підвищення купівельної спроможності споживачів, удосконалення процесів регулювання торговельної діяльності з боку держави.
Суттєве значення для дослідження проблеми функціонування та розвитку торгівлі мають праці таких відомих вітчизняних учених як В.Апопій, Г.Башнянин, Я.Гончарук, Ю.Дайновський, В.Загорський, Л.Лігоненко, А.Мазаракі, В.Марцин, Б.Мізюк, Н.Міценко, А.Садєков, Л.Саркісян, Н.Ушакова, Ф.Хміль, В.Шевчук, О.Шубін. Як свідчить аналіз публікацій, оцінюючи вплив зовнішніх факторів на розвиток торговельного підприємства, дослідники недостатньо уваги приділяють регуляторній ролі держави. Однак для блокування розвитку кризових явищ, що супроводжують будь-які трансформаційні процеси, необхідним є регулятивний вплив держави, з одного боку, спрямований на всі рівні економічних підсистем (підприємство, галузь, економіка загалом), а з іншого – сприятливий для розвитку ринкових відносин.
Питанням державного регулювання за умов ринкових відносин на макро- і мікрорівнях присвячені праці зарубіжних авторів І.Ансоффа, С.Брю, Д.Кейнса, Л.Лаффера, Р.Макконела, М.Портера, П.Самуельса, В.Нордхауза, А.Денисова, А.Петрова. В Україні особливості цієї проблеми висвітлені у підручниках Н.Гуревича, Л.Дідківської, І.Михасюка, А.Стельмащука, Д.Стеченко та ін. Окремі аспекти державного регулювання викладені у працях Я.Антонюка, Є.Бойка, М.Долішнього, Т.Куценко, В.Лагутіна, А.Никифорова, М.Павлишенка, Т.Черничко, С.Чистова та ін.
Огляд наукових праць свідчить про недостатньо повне висвітлення ролі держави як чинника, що впливає як на сам суб’єкт господарювання (торговельне підприємство), так і на інші складові його зовнішнього оточення, а також впливу держави як зовнішнього фактора на ефективне функціонування підприємств роздрібної торгівлі, хоча вона є однією із найважливіших галузей господарства, оскільки, з одного боку слугує критерієм розвитку виробництва та задоволення потреб платоспроможного попиту населення, з іншого, - є центральною ланкою розвитку соціальної інфраструктури внутрішнього товарного ринку. Удосконаленню торговельної діяльності підприємств різних форм власності, покліпшенню їх фінансового стану сприятиме формування такої регуляторної політики, яка б стимулювала їх економічне зростання, враховуючи територіальне розміщення, структуру товарообороту, обсяги реалізації тощо.
Державне регулювання діяльності торговельних підприємств здійснюється насамперед у формі розробки та прийняття відповідного законодавства, яке регламентує окремі аспекти діяльності підприємств. Механізм впливу держави на діяльність підприємства не можна розглядати як просто сукупність форм, методів і важелів цього впливу. Перебуваючи у взаємодії, вони являють собою складну систему мікроекономічних регуляторів, яка складається із таких основних елементів, як ринкові регулятори і важелі державного впливу на діяльність підприємств. Усунення чи послаблення дії одного із них безперечно призводить до зниження ефективності усієї системи управління. Механізм впливу держави на діяльність підприємства не можна також розглядати відокремлено від мікроекономічної політики, визначення якої конкретизується при розгляді двох її рівнів. В широкому розумінні – це заходи держави щодо створення сприятливих макроекономічних умов становлення та розвитку підприємництва. У вузькому розумінні мікроекономічна політика являє собою систему заходів щодо підтримки і розвитку підприємництва. Хоча інтереси підприємства і держави не завжди збігаються, їх спільним мірилом виступає економічна автономія і безпека. Проблема полягає у тому, що створюючи базу для економічної безпеки держави, не завдати шкоди інтересам підприємства.
Отже, сучасні ринково-економічні методи управління потребують перегляду функцій, форм і методів державного регулювання, проведення аналізу їх впливу на ефективність функціонування підприємств. Економічна перебудова господарювання висунула цілий ряд нових проблем, а саме:
• формування конкурентного середовища;
• застосування економічних важелів управління господарсько-фінансовою діяльністю підприємств;
• регулювання ціноутворення і інфляційних процесів;
• регулювання інноваційних і інвестиційних процесів тощо.
Недостатня обгрунтованість теоретичних положень і практичних рекомендацій щодо вдосконалення управління фінансово-економічною діяльністю підприємств роздрібної торгівлі та її регулювання з урахуванням специфіки економічного розвитку України підтверджує актуальність цієї проблеми. Нагальна потреба наукового дослідження у цьому напрямі й зумовила вибір теми дисертаційної роботи.


Мета і завдання дослідження.
Метою дисертаційного дослідження є розробка теоретичних положень і практичних рекомендацій щодо адаптації функціонування підприємств торгівлі до соціально-економічних умов зовнішнього середовища, що формується під впливом держави, а також обгрунтування теоретичних і науково-методичних засад удосконалення системи аналізу в управлінні діяльності торговельних підприємств.
Цільова спрямованість дослідження зумовила необхідність вирішення таких завдань:
• виявити особливості функціонування торговельних підприємств на сучасному етапі становлення ринкової економіки;
• дослідити механізм державного регулювання торгівлі, обґрунтувати необхідність удосконалення державного регулювання діяльності підприємств торгівлі за умова ринкової економіки;
• розробити систему моніторингу впливу держави як зовнішнього чинника на діяльність роздрібних торговельних підприємств;
• проаналізувати фінансово-економічний стан підприємств роздрібної торгівлі та вплив фінансових важелів держави на ефективність їх функціонування;
• розробити методичні рекомендації з регулювання роздрібного товарообороту і його асортиментної структури враховуючи опосередкований вплив держави на попит споживачів і рекомендації з удосконалення методичних підходів оптимізації результатів господарсько-фінансової діяльності підприємств;
• запропонувати методичні підходи до побудови та удосконалення системи оподаткування прибутку підприємств торгівлі.
Об’єкт і предмет дисертаційного дослідження.
Об’єктом дослідження є підприємства роздрібної торгівлі в ринковому середовищі.
Предметом дослідження є теоретико-методологічні та прикладні аспекти управління діяльністю підприємств роздрібної торгівлі та її регулювання за сучасних умов.
Методи дослідження.
Теоретичну та методологічну основу дисертаційного дослідження становлять методи загальної теорії наукового пізнання, історико-системний підхід. Для вивчення та узагальнення наукових розробок використані методи порівняння, аналізу і синтезу, індукції і дедукції, статистичні й експертні методи дослідження. Для визначення і узагальнення факторів зовнішнього середовища, що впливають на ефективність функціонування торговельних підприємств, а також державного впливу використано соціологічні (соціологічне опитування), статистико-економічні методи дослідження (вибіркове спостереження, анкетування, групування, ряди динаміки, середні величини, індексний метод).
Інформаційною базою дослідження є офіційна інформація Державного комітету статистики України, статистична та фінансова звітність підприємств роздрібної торгівлі, матеріали анкетування, дані інтернет-мережі, власні аналітичні розрахунки.
Наукова новизна дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні та практичному вирішенні завдань, які сприятимуть підвищенню ефективності діяльності торговельних підприємств за ринкових умов. Зокрема, у дисертації
вперше:
 розроблено методику проведення моніторингу змін у системі державного регулювання діяльності підприємств роздрібної торгівлі, що дасть змогу розширити інформаційну базу управління торговельним підприємством, поліпшити його якість;
 побудована стохастична економіко-математична модель оптимізації результатів фінансово-господарської діяльності, яка враховує конкурентоспроможність товарів і зміну попиту на них, систему державного регулювання через пряме і опосередковане оподаткування;
удосконалено:
 методи аналізу фінансової стійкості підприємств роздрібної торгівлі на основі деталізації процедурної сторони методики, що базується на оцінці системи факторів макро- і мікросередовища, та граничних фінансових характеристик діяльності підприємств;
 положення стратегії регулювання роздрібного товорообороту та його асортиментної структури на основі маркетингового підходу, що базується на оцінці реальної ситуації на ринку та можливостей торговельного підприємства;
 алгоритм ухвалення управлінських рішень, спрямованих на підвищення ефективності фінансово-господарської діяльності торговельних підприємств;
набули подальшого розвитку:
 рекомендації з визначення і вибору перспективної стратегічної зони діяльності торговельного підприємства в контексті формування його конкурентної позиції та максимізації прибутку;
 механізм оподаткування підприємств торгівлі: обґрунтовано принцип оподаткування, вибір критеріальної ознаки, визначено методичні підходи до побудови шкали оподаткування та розрахунку ставок податків.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Обраний напрям дослідження є складовою науково-дослідних робіт, згідно з планами досліджень Львівської комерційної академії, зокрема дисертація виконувалась у межах науково-дослідних тем: „Програма розвитку торгівлі у м. Львові до 2010 року” (затверджена Наказом Управління промисловості та підприємництва Львівської міської ради № 26 від 21.06.2005 р.); “Розроблення нормативів забезпеченості населення торговельною площею у магазинах” (затверджена наказом Міністерства економіки України (номер державної реєстрації № 0164U013023) науковий керівник проф. В.В. Апопій; кафедральної теми „Державне регулювання господарської діяльності підприємств роздрібної торгівлі” (розроблена на кафедрі економіки підприємства Львівської комерційної академії).
Практичне значення одержаних результатів.
Результати дисертаційного дослідження мають прикладну спрямованість: керівництво ТзОВ „Торгова компанія „Інтермаркет” визнало за доцільне врахувати розроблений автором алгоритм ухвалення управлінських рішень щодо удосконалення системи управління підприємством, методичні підходи та алгоритм аналізу фінансового стану підприємств, впливу на нього факторів макро- та мікро середовища (довідка про впровадження № 2374 від 14.11.2005 р.). Керівництво Львівської ОСС використовує запропоновану автором модель впливу державної політики в галузі регулювання конкуренції. Впроваджено рекомендації автора щодо забезпечення конкурентоспроможності підприємства (довідка про впровадження № 01/48 від 22.10.2005 р.). Окремі положення кандидатської дисертації використовуються у навчальному процесі Львівської комерційної академії, зокрема при викладанні економічних дисциплін “Економіка торговельного підприємства”, “Економіка підприємств споживчої кооперації”, “Державне регулювання економіки” (довідка про впровадження № 857/01-1.08 від 3.11.2006 р.).
Апробація результатів дисертації.
Основні теоретичні положення та практичні результати дисертаційного дослідження доповідалися, обговорювалися та отримали позитивну оцінку на науково-практичних конференціях, зокрема: на науковій конференції ЛКА “Стратегія соціально-економічного розвитку України і формування механізмів зростання” (квітень 2003 р.); міжнародній науково-практичній конференції “Стан і проблеми трансформації фінансів та економіки регіонів у перехідний період” у Хмельницькому інституті бізнесу (травень 2003 р.); І Всеукраїнській науково-практичній конференції молодих вчених “Економічний і соціальний розвиток України в ХХІ столітті” у Тернопільській академії народного господарства (лютий 2004 р.); науковій конференції молодих науковців “Науковий потенціал майбутнього України на шляху до європейської інтеграції” у Дніпропетровській академії митної служби України (березень 2004 р.); науковій конференції професорсько-викладацького складу і аспірантів ЛКА за результатами наукових досліджень 2003 р. “Стратегія розвитку сфери обігу товарів та послуг на засадах підприємництва” (квітень 2004 р.), науково-практичній конференції професорсько-викладацького складу і аспірантів ЛКА “Актуальні проблеми економічного зростання, духовного відродження і стратегічного розвитку України в умовах глобалізації” (травень 2005), за міжнародній науково-практичній конференції “Структурні трансформації та інвестиційно-інноваційний розвиток торгівлі” у Львівській комерційній академії (листопад 2005 р.); науковій конференції „Актуальні проблеми соціально-економічного розвитку національної економіки” у Львівській комерційній академії (травень 2006 р.); науковій конференції професорсько-викладацького складу і аспірантів „Стратегія соціально-економічного розвитку і формування інвестиційно-іноваційних механізмів в Україні” у Львівській комерційній академії (квітень 2007 р.).
Публікації з теми дисертаційного дослідження.
Основні наукові положення, висновки і рекомендації автора опубліковані в дванадцяти наукових працях загальним обсягом 3,8 д.а., в тому числі десять - у фахових виданнях, з яких 3,6 д.а. належать особисто автору.
1. Актуальні проблеми інвестиційної політики в Україні // Торгівля, комерція, підприємництво. /Ринкова інфраструктура: суть, функції і побудова/. Збірник наукових праць. Львівська комерційна академія. – Львів: вид-во ЛКА, 2001. – С. 185-187.
2. Роль держави в проведенні інноваційної політики // Вісник Львівської комерційної академії. – Серія економічна, випуск 13. – Львів: вид-во Львівська комерційна академія, 2002 – С. 90-93.
3. Моніторинг державного регулювання діяльності торговельних підприємств в умовах ринкових відносин // Торгівля, комерція, підприємництво: Збірник наукових праць Львівської комерційної академії. – Львів: вид-во Львівської комерційної академії, 2003. – С. 72-76.
4. Теоретичні аспекти інформаційного забезпечення державного регулювання діяльності торговельного підприємства // Стан і проблеми трансформації фінансів та економіки регіонів у перехідний період: Матеріали міжнародної практичної конференції 15.05.2003р. у Хмельницькому інституті бізнесу - НВП “Еврика” ТОВ, 2003. - С. 234-238.
5. Пріоритетні напрями державного регулювання соціально-економічних відносин суспільства // Економічний і соціальний розвиток України в ХХІ столітті / Збірник наукових праць Першої Всеукраїнська науково-практична конференція молодих вчених. (ТАНГ). – Тернопіль: Економічна думка, 2004. – С. 52-55.
6. Економічна безпека підприємства: проблеми і шляхи її вирішення
// Вісник Академії митної служби України. – Дніпропетровськ, 2004. – С. 62- 68.
7. Методика визначення перспективності стратегічної зони діяльності торговельного підприємства в контексті формування його конкурентної стратегії // Вісник Львівської комерційної академії. – Серія економічна, випуск 19. / Збірник наукових праць (за матеріалами міжнародної науково-практичної конференції „Структурні трансформації та інвестиційно-інноваційний розвиток торгівлі) – Львів: вид-во Львівської комерційної академії, 2005. – С. 296-302.
8. Методичні підходи розробки прогресивної шкали оподаткування на прикладі торговельних підприємств споживчої кооперації Західного регіону України // Соціально-економічні дослідження в перехідний період. Програмування і прогнозування соціально-економічного розвитку регіону (Збірник наукових праць). Вип. 4(LIV)/НАН України. Ін-т регіональних досліджень. – Львів, 2005. – С. 302-307.
9. Проблеми удосконалення системи оподаткування підприємств торгівлі // Науковий вісник Криворізького інституту КНЕУ. – 2005, випуск №4. – С. 80-84.
10. Соціальні напрями державного регулювання в умовах трансформації економіки України // Вісник Львівської комерційної академії. – Серія економічна, випуск 17. – Львів: видавництво Львівської комерційної академії, 2005. – С. 35-39.
11. Вплив зовнішнього середовища на діяльність торговельного підприємства // Науковий вісник НЛТУУ: Збірник науково-технічних праць. – Львів: НЛТУ України. – 2006, вип. 16.1. – С. 358-362.
12. Формування і розвиток споживчого ринку товарів і послуг у період реформування економіки України // Торгівля, комерція, підприємництво: Збірник наукових праць. Випуск 8. – Львів: вид-во Львівської комерційної академії, 2007. – С. 55-59.
Структура та обсяг дисертаційної роботи.
Дисертаційна робота містить вступ, три розділи, висновки до кожного розділу і загальні, список використаних джерел (260 найменувань). Повний обсяг дисертації викладено на 176 сторінках комп’ютерного тексту, у тому числі основного тексту – 159 сторінок, та проілюстровано у 20 таблицях, 17 рисунках (з них 6 таблиць та 11 рисунків займають площу цілої сторінки). Робота містить 27 додатків обсягом 50 сторінок.
Список литературы ВИСНОВКИ

Ринкова економічна система базується на автономії ринкових суб’єктів господарювання, механізмі ринку і конкуренції. Торговельне підприємство як суб’єкт ринкових відносин для здійснення своєї господарської діяльності повинно бути, водночас конкурентоспроможним по відношенню до аналогічних підприємств, які функціонують на ринку, а також взаємодіяти з підприємствами інших галузей, ринковою інфраструктурою.
Виявлення складних закономірностей розвитку підприємства, внутрішніх механізмів становлення, стабілізації чи порушення його стану неможливе без цілісного уявлення про внутрішню структуру підприємства і взаємозв’язок його підсистем між собою з елементами зовнішнього середовища. Під моделлю взаємодії торговельного підприємства із зовнішнім середовищем передбачається формалізована схема механізму взаємодії, що адекватно відображає внутрішні та зовнішні зв’язки між ними, які в свою чергу створюють загальні умови для функціонування торговельного підприємства і характеризує інструменти опосередкованого і безпосереднього впливу держави на його діяльність, а також на зовнішнє середовище.
В дисертаційній роботі розроблено рекомендації щодо удосконалення аналізу впливу цих факторів на фінансовий стан підприємств; здійснено деталізацію процедурної сторони методики аналізу фінансової діяльності; рекомендовано методичні підходи щодо уточнення і коригування фінансових коефіцієнтів. Запропонована схема ситуаційного аналізу дозволяє виробити таку стратегію розвитку підприємств, яка буде або найбільш ефективною (максимально вигідне вирішення поставленої задачі при наявних ресурсах), або найбільш економічною (досягнення поставленої цілі при мінімальних витратах).
Особливості функціонування підприємств торгівлі в умовах ринкової економіки спонукали провести всебічний аналіз еволюції ринку, форм, методів, об’єктів і суб’єктів його регулювання, в результаті якого визначено, що держава виступає як ініціатор реформування і гарант правового забезпечення господарських відносин у всіх сферах діяльності; учасник-партнер підприємницької діяльності, спрямованої на одержання прибутку; провідник структурної політики розвитку торгівлі через систему органів державно-виконавчої і законодавчої влади. Державне регулювання має бути механізмом погодження інтересів різних суб’єктів економіки, воно не повинно розривати ринкові зв’язки, руйнувати ринковий механізм.
Механізм впливу держави на діяльність торговельного підприємства розглядається як складна система мікроекономічних (ринкових) регуляторів і важелів, до складових елементів якого належать формування нормативно-правового поля; державна підтримка підприємництва; адміністративно-економічне регулювання; організаційно-економічна, соціальна та інформаційна підтримка.
Дослідження взаємодії торговельного підприємства із зовнішнім середовищем показало, що в наш час відсутнє постійне відстеження (моніторинг) процесів дії держави на торгівлю (проте як і на інші галузі). Запропонована в дисертації система моніторингу державного регулювання торгівлі включає в себе систематизацію державних рішень з приводу господарсько-фінансової, посередницької діяльності торговельних підприємств та аналіз ефективності їх виконання. Даний моніторинг представляє собою механізм поточного спостереження за результатами впливу державних важелів на ефективність діяльності підприємств в умовах його зовнішнього середовища, яке постійно змінюється. Основними завданнями в процесі проведення моніторингу є: своєчасне встановлення факту змін в системі державного регулювання; обробка даного матеріалу; коригування діяльності торговельного підприємства у відповідності із змінами, що відбулися; оцінка цих змін.
В роботі досліджено проблеми удосконалення системи оподаткування підприємств торгівлі, основою якого є обгрунтування основних елементів її побудови: принципу оподаткування; розробки податкової шкали; визначенні методичних підходів щодо розрахунку ставок податків. Проведені дослідження з цих питань показують, що на даний час для торгівлі найбільш прийнятним є диференцїйований принцип оподаткування прибутку підприємств залежно від обсягу прибутку на одного працюючого. Саме цей показник в найбільшій мірі враховує внутрігалузеву диференціацію умов діяльності підприємств, яка викликана зовнішніми, незалежними від нього, факторами.
Проблеми вдосконалення оподаткування торговельних підприємств, на нашу думку, можна вирішити введенням в дію прогресивно-диференційованої системи оподаткування з неоподаткованим мінімумом, розмір якого може бути встановлений, як мінімальний розмір коштів, необхідних підприємству для вирішення стратегічних завдань і забезпечення макропропорцій розвитку економіки. Пропонується ввести поняття “оптимального значення” критеріальної ознаки. Тоді принципи оподаткування повинні бути диференційованими для підприємств, прибуток на одного працюючого яких менше чи більше оптимального розміру. Розрахунок параметрів шкали оподаткування пропонується здійснювати поетапно за запропонованою нами схемою.
В дисертаційному дослідженні розроблено прогресивну шкалу ставок оподаткування прибутку, що апробована на прикладі підприємств споживчої кооперації і визначений податковий ефект від можливого диференціювання ставки податку на прибуток.
Однією із передумов ефективності діяльності підприємств торгівлі є розробка такої конкурентної стратегії, яка базується на оцінці реальної ситуації на ринку, соціальної політики держави, системи соціального захисту населення.
Механізм регулювання роздрібного товарообороту і асортиментної структури торговельного підприємства з позиції задоволення попиту населення включає в себе постановку кінцевої мети, визначення взаємопов’язаних з роздрібним товарооборотом внутрішніх і зовнішніх факторів, які відносяться до регульованих (ціни, грошові доходи, товарні ресурси, попит населення). Перспективний напрям розвитку обсягу і структури товарообороту, на нашу думку, можна визначити тільки шляхом вивчення глибинних процесів, які відбуваються при споживанні населенням товарів та послуг.
Однією із основних умов ефективного функціонування торговельних підприємств в умовах ринку, формування раціональної асортиментної політики є забезпечення конкурентоздатності і самого підприємства, і конкретних товарів, які взаємопов’язані як частина і ціле. Саме тому в роботі приділено особливу увагу оцінці можливості розвитку підприємства у конкретній стратегічній зоні діяльності, розроблено методику розрахунку цих зон.
Особливу увагу в дисертаційному дослідженні приділено методам оптимізації прибутку і товарообороту, враховуючи вплив державного регулювання на розмір цих показників. Розроблена стохастична економіко-математична модель оптимізації результатів господарсько-фінансової діяльності підприємств торгівлі являє собою алгоритм інтегральної оцінки результатів господарсько-фінансової діяльності, в основі якої лежить комплексний розрахунок найважливіших показників, що дають можливість діагностувати їх фінансовий стан.
Основні положення дисертаційного дослідження можуть використовуватися для підвищення ефективності управління торговельним підприємством будь-якої форми власності і, таким чином, сприяти як максимізації прибутку, так і росту бюджетних коштів.

Список використаних джерел

1. Конституція України: Закон України. Прийнятий на 5-й сесії Верховсної РАДИ України 28 червня 1996 р. № 254к/96-ВР.
2. Господарський кодекс України, прийнятий Верховною Радою України (з наступними змінами і доповненнями) //(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2003, №18, №19-20, №21-22, ст.144), № 2505-ІV [2505-15] від 25.03.2005).
3. Про банкрутство: Закон України від 14 травня 1992р. № 2343-XII //Відомості Верховної Ради України - 1999, № 42-43.
4. Про бюджетну систему України: Закон України //Відомості Верховної Ради України. - 1991. - №1.
5. Про власність: Закон України від 7 лютого 1991 р. № 697- XII // Голос України. – 1991, 7 лютого.
6. Про встановлення величини малозабезпеченості та розміру мінімальної заробітної плати на 2002 рік: Закон України //Відомості Верховної Ради України. – 2002. - № 35.
7. Про господарські товариства: Закон України 19 вевресня 1991 р. № 1576-XII // Нові закони України. – К., 1993.
8. Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України: Закон України від 23 березня 2000 р. № 1602-ІІІ //Урядовий кур’єр. – 2000. - 26 квітня.
9. Про Єдиний митний тариф: Закон України від 5 лютого 1992 р. № 2097- XII // Відомості Верховної Ради України.
10. Про зайнятість населення: Закон України від 1 березня 1991 р. № 803- XII //Відомості Верховної Ради України – 1991 - №14.
11. Про зовнішньоекономічну діяльність: Закон України від 16 квітня 1991 р. № 959- XII // Відомості Верховної Ради України – 1991 - №29.
12. Про індексацію грошових доходів населення: Закон України // Відомості Верховної Ради України. – 1991 - № 42.
13. Про інвестиційну діяльність: Закон України від 18 вересня 1991 р. № 1560- XII // Відомості Верховної Ради України. – 1992 - № 10.
14. Про індексацію грошових доходів: Закон України // Відомості Верховної Ради України. – 1998 - № 2.
15. Про іноземні інвестиції: Закон України //Голос України. – 1992. - 25 квітня.
16. Про місцеве самоврядування в Україні: Закон України від 21 травня 1997 р. № 280/97-ВР.
17. Про наукову і науково-технічну діяльність: Закон України в редакції Закону від 1 грудня 1998 р. № 284- XIV //Відомості Верховної Ради України. – 1992, № 12.
18. Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності: Закон України від 18 лютого 1992 р. № 2132 (Закон втратив чинність на підставі Закону від 11 січня 2001 р. № 2210-ІІІ.
19. Про оподаткування прибутку підприємств: Закон України в редакції Закону від 22 травня 1997 р. № 283/97-ВР.
20. Про пенсійне забезпечення: Закон України від 5 листопада 1991 р. № 1788-XII. – К: Парламентське видавництво, 1998.
21. Про підприємництво: Закон України від 7 лютого 1991 р. № 698- XII // Відомості Верховної Ради України. – 1991, № 14. (Закон втратив чинність з 1 січня 2004 р., крім статті 4).
22. Про підприємства в Україні: Закон України від 27 березня 1991 р. № 887- XII // Нові закони України. – К, 1993.
23. Про податок на додану вартість: Закон України від 3 квітня 1997 р. № 168/97-ВР.
24. Про систему оподаткування: Закон України від 18 лютого 1997 р. № 77/97-ВР// Відомості Верховної Ради України. – 1997, № 16.
25. Про споживчу кооперацію: Закон України від 10 квітня 1992 р. № 2265- XII // Голос України. – 1992, 12 квітня.
26. Про ціни і ціноутворення: Закон України від 3 грудня 1990 р. № 507- XII // Відомості Верховної Ради України. – 1992, № 17.
27. Про державне замовлення на закупівлю товарів, виконання робіт, надання послуг для лержавних потреб: Указ Президента України від 4 травня 1992 року № 289.
28. Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки: Указ Президента України від 3 грудня 1999 р. № 1529/99 // Урядовий кур’єр. – 1999, 15 грудня.
29. Послання Президента до Верховної Ради України: Поступ у ХХІ століття. (Стратегія економічної та соціальної політики на 2000 – 2004 роки) // Урядовий кур’єр. – 2000. - 28 січня.
30. Проект прогнозу економічного та соціального розвитку України до 2000 -2010 років // Урядовий кур’єр. – 1998. - № 89–90.
31. Проект урядової програми “Україна – 2010” (конспект програми стратегічного розвитку) // Урядовий кур’єр. – 1999. – 3, 10, 21 квітня.
32. Албегова И.М., Емцов Р.Г., Холоповский А.В. Государственная экономическая политика. – М.: Дело и сервис, 1998.
33. Альтман Е. Финансовый анализ деятельности фирмы (пер. с англ.- М.: Крокус Интернэшнл ), 1992. – 157 с.
34. Ансофф И.М. Стратегическое управление. – М.: Экономика, 1980.
35. Апопій В.В. Внутрішня торгівля України: напрями структурної перебудови // Вісник Львівської комерційної академії. – Серія економічна, випуск 14. – Львів: видавництво Львівської комерційної академії, 2003. – С. 38-49.
36. Апопій В., Футало Т. Приєднання України до СОТ: наслідки для внутрішньої торгівлі // Регіональна економіка. – 2004. - №2. – С. 93-103.
37. Бабенко С.Г., Гончарук Я.А., Апопій В.В. Сільський ринок і роль споживчої кооперації в його становленні. // Вісник Львівської комерційної академії. Львів: ЛКА, 1997. - с. 515-521.
38. Баззел Р., Кокс Д., Браун Р. Информация и риск в маркетинге. Перевод с англ. (Под редакцией Ефимовой М.Р.) – М.: Финстатинформ, 1993.
39. Бачурин А.И. Регулируемый рынок и новое качество планирования. – М.: БЕК, 1997. - 347 с.
40. Башнянин Г.І., Копич І.М. Економічна деградація національної економіки України. – Львів: ЛКА, 1997.
41. Башнянин Г.І., Загорський В.С., Медведєв В.С., Середа А.Р. Ринкова економіка: Теоретико-практичні проблеми становлення в Україні. – К.: ІСДО, 1996.
42. Башнянин Г. І. Про періодичну матрицю економічних систем. – Львів: ЛКА, 2003. – 115 с.
43. Башнянин Г.І. та ін. Мікроекономічні ринкові системи: Метрологічні проблеми аналізу ефективності функціонування. – Львів: ЛКА, 2001. – 182 с.
44. Башнянин Г.І. та ін. Ринкові економічні системи: Проблеми становлення функціональної структуризації і типологізації. – Львів: ЛКА, 2001. – 217 с.
45. Безруков А.Ф. Формирование системы государственного регулирования. – М.: Экономика, 1992. – 287 с.
46. Бланк И.А. Торговый менеджмент. – М.: Прогресс, 1997. – 471 с.
47. Близнюк С.В. Ососбливості механізму управління регіональним споживчим ринком. //Актуальні проблеми економіки. – 2005. - №6. – С. 69-76.
48. Блондо Э. Инновации в розничной торговле. // БИЗНЕС-ЖУРНАЛ. – 2005. - № 5. – http: // www.computerra.ru
49. Борисов Е. Ф. Экономическая теория. – М.: Юрист, 1997.
50. Бригхем Ю. Энциклопедия финансового менеджмента. – М.: РАГС „Экономика”, 1998.
51. Бусленко Н.П. Моделирование сложных систем. - М.: Наука, 1978. – 399 с.
52. Бюджетний кодекс України. – К.: Атіка. – 2003.
53. Бюллетень НБУ. – 2004. - №1. – 68 с.
54. Ван Хорн Дж. Основы управления финансами. – М.: Финансы и статистика, 1996. – 771 с.
55. Васильців Т.Г. Державне регулювання ринку підакцизних спожичих товарів: Автореферат дисертації кандидата економічних наук 08.02.03 / Національний Університет „Львівська політехніка”. – Львів 2004. – 21 с.
56. Вітлінський В.В., Скрипник А.В. Аналіз діяльності податкової системи України. //Фінанси України. – 2005. - №12. – С. 19-31.
57. Гаврилишин О. Основні елементи теорії ринкової системи. – К.: Наукова думка, 1992. – С. 108–126.
58. Гиляровская Л.И., Вехорева А.А. Анализ и оценка финансовой устойчивости коммерческих предприятий. – С-т Петербург: Питер, 2003. – 295 с.
59. Гончарук Я.А., Апопій В.В. Внутрішня торгівля: актуальні проблеми розвитку. // Економіка і прогнозування. – 2002. - №3.
60. Гончарук Я.А., Апопій В.В. Кооперація і внутрішній ринок: пріоритети взаємодії // Вісник Львівської комерційної академії. – Серія економічна, випуск 15. – Львів: видавництво Львівської комерційної академії, 2004. – С. 3-9.
61. Гончарук Я.А. Стан і сучасні тенденції розвитку внутрішньої торгівлі України // Вісник Львівської комерційної академії. – Серія економічна, випуск 19. – Львів: видавництво Львівської комерційної академії, 2005. – С. 3-10.
62. Государственное регулирование цен: уроки американського опыта. // ЭКО, 1991 - №7. - С. 59-69.
63. Государственное регулирование экономики и социальный комплекс. Учебное пособие для вузов / Под редакцией Т.Г. Морозовой, А.В. Пукулькина. - М.: Финстатинформ, 1992.
64. Гриммет Дж. Механізм соціально-экономического развития экономики.- М.: Издат .”Домодедство”, 1998. - С. 93-99.
65. Гришин І., Колот І. Розвиток регіональної інноваційної діяльності // Економіка України. – 1996. - № 3.
66. Гринкевич С.С. Фіскально-економічна політика в перехідних умовах: Автореферат дисертації кандидата економічних наук 08.02.03 / Львівський Національний Університет ім. Івана Франка. – Львів 2004. – 20 с.
67. Гуревичів М. Економіка в період переходу до ринкових відносин. // Економіка України. – 1996. - №3.
68. Данилишин Б. Регіональна політика – час визначатися // Український кур’єр. – 1999. – 14 грудня.
69. Денисов Н. Социальное расслоение общества: причины, последствия, меры по ограничению. // Экономист. – 1997. - № 1.
70. Державне регулювання економіки: Навч. посібник / С.М. Чистов, А.Є Никифоров, Т.Ф. Куценко та ін. – К.: КНЕУ, 2000. – 316 с.
71. Джаман В.О. Регіональні системи розселення: демографічні аспекти. Мнонграфія. – Чернівці: Рута, 2003 рік. – 392 с.
72. Джоунс Г. Торговый бизнес: как организовать и управлять. Пер. с англ. - М.: ИНФРА, 1996. - 304 с.
73. Дж.Букан, Э. Кенитеберг. Моделирование экономических процессов. – М.: Прогресс, 1992. – с. 157-192.
74. Дідківська Л.І., Головко Л.С. Державне регулювання економіки: Навч. посіб. – 2-ге вид., перероб. і доп. - К.: Знання-Прес, 2002. – 214 с. – (Вища освіта ХХІ століття).
75. Дідківська Л.І. Державне регулювання діяльності підприємства. – К.: Вища школа, 1998.
76. Долан Дж., Линдест Е. Рынок. Микроэкономическая модель. – С.-П., 1992. – 496 с.
77. Долішній М.І. Регіональні особливості розвитку внутрішнього спожичого ринку // Вісник Львівської комерційної академії. – Серія економічна, випуск 14. – Львів: видавництво Львівської комерційної академії, 2003. – с. 24-29.
78. Долішній М.І. Ринкова економіка і нові господарські структури. // Львівський економічний вісник. – 1992. - №3. Департамент політики внутрішньої торгівлі і побутових послуг Міністерства економіки з питань європейської інтеграції України.
79. Дорош Н.І. Інфляційні процеси в Україні і розвинутих зарубіжних країнах (порівняльний аналіз) – К: НМУ “Укоопосвіта”, 2004. – 193 с.
80. Економіка України: потенціал, реформи, перспективи. – ВЧТ – К., 2001. – 194 с.
81. Економічна енциклопедія: У 3-х томах / Відп. ред. Мочерний С. В. – К.: Видавничий центр „Академія”, 2002.
82. Економічні ЕСЕ випуск 3. К.: інститут Реформ , 2000.
83. Ефимова О. В. Финансовый анализ. – М.: Бухгалтерский учет, 2002. – 412 с.
84. Жеккер О. Цільові орієнтири торговельного підприємства на різних етапах його розвитку. – Х., 1995.
85. Журавльова Ю.Ю. Сутність платоспроможності підприємства. //Фінанси України. – 2006. - №1. – С. 116-120.
86. Журавлев С.А. Государственное регулирование экономики в переходной период. – М.: Прогресс, 1992. – 379 с.
87. Замков О.О., Толстопятенко А.В., Черемник Ю.И. Математические методы в экономике. – М.: МГУ им. М. Ломоносова, изд-во „Дис”, 1999. – 417 с.
88. Закон України (проект) „Про внутрішню торгівлю”.
89. Збірник статистичної інформації „Внутрішня торгівля України”. – К.: Департамент політики внутрішньої торгівлі і побутових послуг Міністерства економіки з питань європейської інтеграції України. – 2002-2004 рр.
90. Зубова Л.Н. Инфляция, доходы населения, стоимость жизни. – М.: Финансы и статистика, 1997. – 412 с.
91. Иваницкий Л.Н. Как работают японские предприятия. – М.: Экономика, 1992. – 380 с.
92. Ильин О.И. Ситуационный анализ: методы и процедуры. – М.: Дело и сервис, 2001. – 326 с.
93. Інформація і моделювання економіки України //Державний НДІ національного агенства з питань інформації при Президенті України РПС – Рада по вивченню продуктивних сил України.
94. International Fiancional Statistics, IMF, Vol.LVII, No.5, May 2004.
95. Іонін Є.Є. Розв’язання питань методологічного обгрунтування понять „платоспроможність” і „ліквідність”. //Фінанси та кредит. – 2004. - №6. – С. 34.
96. Каменкова М., Громов А., Ферапонтова М., Шматалюк А. Моделирования бизнеса. Методология ARIS - практическое руководство. - Москва: Весть - метатехнология, 2001. - 327 с.
97. Канаев В.Д. и коллектив авторов. Учебник по основам экономической теории (экономики). - М.: ВЛАДОС, 2000.
98. Канторович Л.В. Математические методы в организации и планировании производства. / Management Science 6 №4 (1978). с. 366-422.
99. Карлоф Б. Деловая стратегия: концепция, содержание, символы. - М.: Экономика, 1991. – 150 с.
100. Кейнс Дж. Обшая теория занятости, процента и денег. – М.: Прогресс, 1978. – 447 с.
101. Кинг К., Климонд Д. Стратегическое планирование и хозяйственная политика. - М.: Прогресс, 1992.
102. Ковалев В.В. Финансовый анализ: методы и процедуры. – М.: Финансы и статистика, 2002. – 559 с.
103. Ковалев А.И., Привалов В.П. Анализ финансового состояния предприятия. - М.: Центр экономики и маркетинга, 1997. – 192 с.
104. Коласс Б. Управление финансовой деятельностью предприятия: проблемы, концепции, методы: Учебн. пособие / Пер. с франц. под ред. проф. Я.В. Соколова. – М.: Финансы, ЮНИТИ, 1997. – 576 с.
105. Конрад Ю., Луніна І. Податкова політика в Україні: підходи, перспективи. // Економіка України, 1996. № 11. – с. 31.
106. Концепція розвитку внутрішньої торгівлі в Україні. Затверджена Постановою КМУ від 20 грудня 1997р.
107. Костецки М. Стратегия маркетинга в экономике. – Берн, 1999 - №4. с. 239-348.
108. Котлер Ф. Основы маркетинга. – М.: Прогресс, 1990.
109. Кочерга А.И. Региональные особенности развития социальной инфраструктуры. – Киев: Наукова думка, 1989.
110. Крыньский Х.Э. Математика для экономистов. Пер. с польського. – М.: Статистика, 1970. – 583 с.
111. Купц Г., Одонел С. Системный и ситуационный анализ управленческих функций. – М.: Прогресс, 1991. - 85 с.
112. Курс экономики: Учебник / Под ред. Б. А. Райзберга. – М.: ИНФРА, 1997.
113. Курс экономической теории: Учебное пособие. / Под ред. М. Н. Чепурина, Е. А. Киселевой – М.: АСА, 1996. – С. 66–75, 289–304, 510 – 559.
114. Кучеренко О. Зміцнювати основи державності. // Урядовий кур’єр. – 1999. – 19 жовтня.
115. Кэхилл Дж., Снайдер Дж. Подходы к определению рыночной цены частных предприятий. // Проблемы теории и практики управления. – 1998, №5. - С.92-95.
116. Лагутін В.Д. Економіко-правове забезпечення розвитку і функціонування торгівлі. // Вісник Львівської комерційної академії. – Серія економічна, випуск 19. – Львів: видавництво Львівської комерційної академії, 2005. – С. 38-44.
117. Лагутін В.Д. Розвиток внутрішнього ринку в Україні: проблеми та перспективи. // Вісник КНТЕУ. – 2003. - №2. – С. 5-12.
118. Лапуста М.Г. Фінанси фірми. – М.: ИНФРА-М, 2004. – С. 182.
119. Лебедева С.Н. Экономика торгового предприятия: Учеб. пособие. – 3-е изд., испр. – Мн.: Новое знание, 2003. – 240 с.
120. Леонтьев В. Экономическое эссе. - М., 1990. - С. 242-339.
121. Либман Г., Преснякова Л. Шведская модель социальной политики. // Российский Экономический журнал. - 1993. - №3. - С. 62-71.
122. Литвак Б. Т. Экспертная информация. Методы получения и анализа. – М.: Радио и связь, 1982. – 455 с.
123. Лігоненко Л.О. Державне регулювання розвитку внутрішньої торгівлі: сучасний стан та напрями удосконалення. // Актуальні проблеми економіки. - 2003. - №1 (19). – С. 52-57.
124. Лігоненко Л. О. Антикризове управління підприємством: теоретико-методологічні засади та практичний інструментарій / Київський Національний торговельно-економічний університет – К.: КНЕУ, 2000.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.