У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АКТИВІЗАЦІЇ ЄВРОРЕГІОНАЛЬНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА
Количество страниц 243
ВУЗ ІНСТИТУТ РЕГІОНАЛЬНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
Год сдачи 2008
Содержание ЗМІСТ
ВСТУП ………………………………………………………………………..…..3
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ ЄВРОРЕГІОНАЛЬНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА…………………………..10
1.1. Теорії та концепції транскордонного та єврорегіонального співробітництва ………………………………………………………………….10
1.2. Єврорегіони як організаційно-фінансова платформа транскордонного співробітництва ………………………………………………………………….24
1.3. Кластерні стратегії регіонального розвитку …………………………….43
Висновки до розділу …………………………………………………………….57
РОЗДІЛ 2 АНАЛІЗ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЄВРОРЕГІОНІВ …………….60
2.1. Аналіз процесів диверсифікації єврорегіонального співробітництва …...60
2.2. Порівняльний аналіз організаційно-правових аспектів функціонування єврорегіонів ЄС і за участю областей України ………………………………..75
2.3 Вплив єврорегіонального співробітництва на регіональний розвиток … .92
Висновки до розділу …………………………………………………………...121
РОЗДІЛ 3 ОСНОВНІ ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ ЄВРОРЕГІОНАЛЬНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА ………………………...123
3.1. Методичні рекомендації щодо удосконалення організаційно-еконо-мічного забезпечення активізації єврорегіонального співробітництва….…123
3.2. Методичні рекомендації щодо формування транскордонних логістичних кластерів ………………………………………………………………………..137
3.3. Програмування процесів диверсифікації співробітництва
єврорегіонів …………………………………………………………………….157
Висновки до розділу …………………………………………………………...170
ВИСНОВКИ …………………………………………………………………...172
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ …………………………………..175
ДОДАТКИ ……………………………………………………………………..192
ВСТУП

Розширення Європейського Союзу до кордонів України і реалізація Програми сусідства ЄС зумовлює удосконалення організаційно-правових та економіко-фінансових аспектів єврорегіонального співробітництва. Використання єврорегіональних структур як організаційно-фінансової платформи транскордонного співробітництва все більше утверджується у регіональній політиці як інтеграційний механізм, який безпосередньо реалізується у прикордонні. Повне охоплення периметрів кордонів більшості європейських країн єврорегіонами створює уніфіковане середовище для реалізації регіональної політики ЄС та політики національних держав у сфері транскордонного співробітництва. Україна з 1993 року включилася до процесу створення єврорегіонів, проте у порівнянні із сусідніми країнами реалізовувала його надто повільними темпами. Серед 19 прикордонних областей лише 9 (менше половини) беруть участь у діяльності єврорегіонів. Серед основних чинників, які гальмують формування єврорегіонів, є відсутність бачення, зокрема у регіональних та місцевих органів влади, місця ефективної діяльності цих структур у новому інституційному середовищі, яке нині формується в Україні. Нові інструменти регіональної політики ЄС, які використовуються у Програмі сусідства ЄС, зумовлюють необхідність перегляду ставлення до єврорегіонів в Україні та пошуку нових шляхів розв’язання проблем, що є та виникають у транскордонних регіонах. Механізми та інструментарій реалізації Державної програми розвитку транскордонного співробітництва на період до 2010 р., хоч дещо схожі на європейські, проте тут відсутній механізм використання єврорегіонів як інституції транскордонного співробітництва і не передбачається їх диверсифікація на інші сфери. Саме тому надзвичайно актуальним стає завдання розробки нових організаційно-економічних механізмів активізації єврорегіонального співробітництва та утвердження їх як організаційно-економічної і координаційної платформи транскордонної співпраці, як це відбувається на кордонах країн-членів ЄС.
Відповідно, зростає потреба в науково-методичному забезпеченні процесів активізації транскордонного співробітництва, вагомий внесок у дослідження якого зробили вітчизняні та зарубіжні вчені, серед яких: П.Бєлєнький, З.Бройде, Б.Буркинський, В.Будкін, О.Вишняков, З.Герасимчук, М.Долішній, Є.Кіш, М.Лендьел, П.Луцишин, Ю.Макогон, М.Мальський, В.Мікловда, Н.Мікула, А.Мокій, В.Пила, С.Писаренко, А.Філіпенко, О.Чмир, В.Чужиков, І.Школа, Т.Комарніцкі, Р.Ратті, М.Ростішевські, А.Стасяк, Р.Федан та багато інших провідних вчених.
Проте нині існує потреба наукового обґрунтування підходів та розробки методичних рекомендацій щодо нових організаційно-економічних механізмів активізації єврорегіонального співробітництва, зокрема, використання процесів диверсифікації транскордонного співробітництва (поширення діяльності на нові сфери) з метою підвищення конкурентоспроможності прикордонних територій. Це й зумовило вибір теми дисертаційного дослідження.
Концепція дослідження. В умовах глобалізації та регіоналізації світової економіки значно посилюється роль територіальних суспільних систем (регіонів) у розв’язанні проблем свого розвитку, зокрема, на основі стратегічного планування. Практика світового господарювання підтвердила ефективність використання кластерного підходу до реалізації стратегій регіонального розвитку. Прикордонні території мають свою специфіку, яка базується на більш широких можливостях прискореного розвитку за рахунок транскордонного співробітництва та реалізації відповідно сформованої регіональної політики. Дане дослідження спрямоване на розробку рекомендацій, спрямованих на більш ефективне використання транскордонного співробітництва шляхом диверсифікації єврорегіональної діяльності щодо формування і підтримки транскордонних кластерів.
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційне дослідження виконано відповідно до наукового напряму Інституту регіональних досліджень НАН України, в рамках наукових тем: «Розвиток ринкової інфраструктури в умовах глобалізації та регіоналізації економіки» (номер державної реєстрації 0102U000426), «Розробка регіональної стратегії формування та підтримки розвитку транскордонних кластерів» (номер державної реєстрації 0102U000426).
Результати дослідження використані в науково-дослідницькій роботі кафедри інноватики Дрогобицького державного педагогічного університету імені І.Франка: «Дослідження шляхів забезпечення економічної безпеки територій» (номер державної реєстрації теми: 0105U001878). У межах наукових тем використані авторські пропозиції щодо диверсифікації єврорегіонального співробітництва з метою забезпечення економічної безпеки та конкурентоспроможності прикордонного регіону; формування транскордонних кластерів, підвищення ролі єврорегіонів у територіальному розвитку суміжних прикордонних територій; методичні рекомендації щодо розробки стратегії підтримки розвитку транскордонних кластерів.
Мета і основні завдання дослідження. Метою дослідження є наукове обґрунтування підходів та підготовка методичних рекомендацій щодо удосконалення організаційно-економічного забезпечення активізації єврорегіонального співробітництва з метою підвищення конкурентоспроможності прикордонних територій.
Досягнення зазначеної мети зумовило постановку та розв’язання таких завдань:
- узагальнення світового досвіду транскордонного співробітництва, уточнення та адаптація категорійного апарату;
- визначення ролі та функцій єврорегіонального співробітництва у територіальному розвитку;
- виявлення проблем розвитку прикордонних територій і вибір напрямів диверсифікації співробітництва;
- порівняльний аналіз єврорегіонального співробітництва країн-членів ЄС та України;
- аналіз процесів диверсифікації єврорегіонального співробітництва;
- підготовка методичних рекомендацій щодо розробки організаційно-економічного забезпечення активізації єврорегіонального співробітництва
Об'єктом дослідження є транскордонне співробітництво, зокрема, у формі єврорегіонів.
Предмет дослідження – теоретичні та прикладні положення щодо розробки і використання організаційно-економічного забезпечення активізації єврорегіонального співробітництва.
Методи дослідження. Теоретико-методологічною основою дослідження є теорія постіндустріального суспільства, яка інтерпретується через прикладні аспекти теорій регіонального розвитку, транскордонного співробітництва, конкурентних переваг, міжнародної економіки та міжнародної інтеграції, стратегічного і проектного управління. В основі дослідження лежить системний підхід.
У процесі наукового дослідження використано методи порівняльно-статистичного та SWOT-аналізу, експертних оцінок, соціологічних досліджень, логічного узагальнення результатів тощо.
Основними джерелами інформації стали законодавчі акти та статистична звітність України, Ради Європи, Європейського Союзу, країн Центрально-Східної Європи. Окрім того, використовувалися матеріали Міністерства економіки України, інших міністерств та центральних відомств України, обласних державних адміністрацій, зокрема, поданих на веб-сторінках, результати власних спостережень.
У роботі використано праці західноєвропейських, українських, польських та російських авторів з проблем транскордонного співробітництва, матеріали спеціальних видань Ради Європи, ЄС, Асамблеї європейських регіонів, періодичні видання, результати соціологічних опитувань.

Наукова новизна отриманих результатів
Вперше:
- обґрунтовані науково-методичні підходи до розробки концепції формування транскордонних кластерів та використання єврорегіонів як координуючих структур, шляхом диверсифікації єврорегіонального співробітництва з метою його активізації та підвищення конкурентоспроможності прикордонних територій.
Удосконалено:
- методичні підходи дослідження діяльності єврорегіональних структур з огляду на процеси диверсифікації співробітництва, які пройшли етапи від встановлення контактів у культурній сфері до складних економічних взаємовідносин у діяльності транскордонних кластерів, а це дає можливість ідентифікувати транскордонні кластери, що стихійно формуються і визначити напрями підтримки їх розвитку з боку органів влади;
- організаційно-економічні положення використання кластерного підходу з метою активізації та підвищення ефективності єврорегіонального співробітництва, а саме щодо розробки регіональної стратегії формування та підтримки транскордонних кластерів.
Дістали подальший розвиток:
- використання категорійного апарату транскордонного співробітництва, зокрема, уточнено поняття «єврорегіональне співробітництво», яке означає лише співробітництво єврорегіонів як структур, чи співробітництво в рамках єврорегіонів, на відміну від використання цього терміна для означення євроінтеграційних процесів співробітництва чи іншого тлумачення;
- обґрунтування доцільності розвитку прикордонних територій шляхом формування транскордонних логістичних кластерів з метою забезпечення конкурентоспроможності прикордоння та транспортних коридорів, що проходять територією України.
Практичне значення отриманих результатів полягає у підготовці методичних рекомендацій щодо розробки організаційно-економічного забезпечення активізації єврорегіонального співробітництва.
Прикладний характер результатів дослідження полягає у наступному. Матеріали дисертаційного дослідження використані у розробці «Стратегії розвитку агротуризму в Дрогобицькому районі до 2015 року» для Дрогобицької районної адміністрації у Львівській області (довідка № 2/25-2221 від 05.11.2007), міжнародного документа «Формування логістичного кластеру на Закарпатті», реалізованого Агенцією регіонального розвитку «КІУТ» (Угорщина) на замовлення Міністерства транспорту Угорщини (довідка від 10.08.07) та у викладанні дисциплін «Міжнародні економічні відносини» і «Зовнішньоекономічна діяльність» у Дрогобицькому державному педагогічному університеті ім. І. Франка (довідка № 1214 від 02.10.2007).
Особистий внесок здобувача. Усі наукові досягнення, представлені у дисертації, та наукова новизна, що виноситься на захист, є результатом власних осмислень і наукових досягнень автора. Із наукових праць, виконаних у співавторстві, використано тільки ті ідеї та положення, які є результатом особистої роботи автора і вказані у переліку основних публікацій.
Апробація результатів дисертації. Отримані наукові результати та висновки дисертаційного дослідження доповідались та обговорювалися на міжнародних науково-практичних конференціях: «Ступінь активності Польщі у міжнародному середовищі» (Лєгніца, Польща, 2002), «Національна ідентичність і європейська інтеграція: Україна – Польща – Німеччина» (Львів, 2003), Перша міжнародна науково-практична конференція «Розвиток зовнішньоекономічної діяльності в умовах глобалізації» (Севастополь, 2005), ІІ міжнародна науково-практична конференція «Інституціональні перетворення в суспільстві: світовий досвід і українська реальність» (Мелітополь, 2007), міжнародна науково-практична конференція «Вплив маркетингу на підвищення ефективності транскордонного співробітництва з країнами-членами ЄС» (Мукачево, Закарпатська обл., 2007) та інші.
Публікації. За результатами дослідження опубліковано 17 наукових праць (у тому числі 6 у наукових фахових виданнях), загальним обсягом 7,5 др. арк., з них – 6,5 особисто автора.
Обсяг та структура роботи. Дисертація складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. Загальний обсяг роботи становить 243 сторінки друкованого тексту, з них 174 основного. Робота містить 14 таблиць, 24 рисунків і карт, 10 додатків. Список використаних джерел охоплює 181 найменування.
Список литературы ВИСНОВКИ

Дисертаційне дослідження й узагальнення його результатів підтверджують основну гіпотезу досліджень і дають можливість зробити висновки стосовно ефективних напрямів розвитку транскордонного співробітництва в Україні, а також виробити рекомендації, спрямовані на забезпечення розробки й ефективного функціонування організаційно-економічних механізмів активізації єврорегіонального співробітництва з метою пожвавлення інтеграційних процесів, сталого економічного зростання, підвищення життєвого рівня громадян України.
1. Узагальнення світового досвіду розвитку транскордонного співробітництва дало підставу констатувати, що єврорегіони у Європі вже утвердилися як організаційно-економічна платформа транскордонного співробітництва, через яку здійснюється координація стратегії розвитку транскордонного регіону; спрямовуються фінансові засоби для реалізації транскордонних та інших проектів регіонального розвитку, забезпечується менеджмент та моніторинг співробітництва.
2. У процесі утвердження єврорегіонів як організаційно-фінансових структур транскордонного співробітництва вони пройшли етапи розвитку від налагодження та підтримки міжлюдських контактів у культурній та туристичній сферах, об’єднання зусиль для розв’язання екологічних та комунікаційних проблем, до повної інтегрованості транскордонного регіону із забезпеченням чотирьох свобод – вільного пересування осіб, переміщення товарів, послуг й капіталів та до координації транскордонних промислових зон/транскордонних кластерів.
3. Порівняльний аналіз єврорегіонального співробітництва країн-членів ЄС та України виявив спільні тенденції розвитку (використання єврорегіонів як структури, через яку координується співробітництво і здійснюється фінансування транскордонних проектів) та значні відмінності, які полягають у: порушенні принципів широкої участі громадянського суспільства у діяльності єврорегіонів; недостатній поінформованості громадськості; відсутності системи інформаційного забезпечення транскордонного співробітництва в Україні і включення її до міжнародних інформаційних систем; недостатньому рівні професійного кадрового забезпечення розв’язання транскордонних проблем; низькому рівні участі у міжнародних організаціях, що займаються проблемами регіонального розвитку.
4. Основними причинами недостатнього рівня залучення прикордонних територій до єврорегіональних структур, на наш погляд, є опосередкований вплив діяльності єврорегіонів на регіональний розвиток, які ще не повною мірою виявили свої можливості як новий інституційний механізм для України (передусім для регіональних органів влади районного та селищного рівнів), інертність і часовий лаг упровадження нових механізмів регіонального розвитку, зокрема, використання кластерного підходу при розробці і реалізації стратегій регіонального розвитку.
5. Неоднозначне використання терміна «єврорегіональне співробітництво» у вітчизняному середовищі науковців та управлінців зумовило уточнення категорійного апарату. Даний термін означає лише співробітництво єврорегіонів як структур, чи співробітництво в рамках єврорегіонів, на відміну від використання цього терміна для означення євроінтеграційних процесів співробітництва чи іншого тлумачення.
6. Результати аналізу діяльності єврорегіонів за участю областей України виявили значний вплив на регіональний розвиток, який виражається у зростанні обсягів зовнішньоекономічної торгівлі товарами та послугами, передусім із суміжними територіями, переважному залученні інвестицій і створенні спільних підприємств із партнерами-сусідами, прискореному процесі впровадження інновацій, зокрема, у територіальний менеджмент, підвищенні активності мешканців прикордоння, у тому числі їх участь у громадських організаціях, створенні неприбуткових організацій, агенцій регіонального розвитку, консалтингових фірм.
7. Аналіз діяльності єврорегіональних структур й узагальнення досвіду використання кластерного підходу у світовій та вітчизняній практиках дали змогу констатувати, що в умовах формування і розвитку транскордонних кластерів доцільно в ролі координуючих структур використати єврорегіони. Як керівний орган транскордонного кластеру, єврорегіон повинен взяти на себе організацію і проведення заходів за участю обидвох сторін у всіх напрямах діяльності, що приводить до зменшення трансакційних витрат та створює передумови виникнення синергетичного й мережевого ефектів.
8. На основі статистичного та SWOT-аналізів соціально-економічного розвитку Закарпатської області, для якої характерне значне зростання вантажних та пасажирських перевезень, зокрема, транзитних, а також враховуючи діяльність в області великої кількості транснаціональних компаній зі значними обсягами матеріально-ресурсних потоків, обґрунтовано доцільність формування транскордонного логістичного кластеру. При цьому як координуючу структуру запропоновано використати національний секретаріат «Карпатського єврорегіону».
9. Процес формування та подальшої підтримки діяльності транскордонного логістичного кластеру потребує розробки відповідного плану дій (стратегії) для регіональних органів влади обидвох частин транскордонного регіону. З цією метою запропоновано методичні рекомендації щодо розробки організаційно-економічних механізмів реалізації означеного плану дій, що своєю чергою сприятиме активізації єврорегіонального співробітництва.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Бажал Ю.М., Одотюк І.В. Інвестиційні ресурси та пріоритетні напрями інноваційного розвитку // Економіка України: стратегія і політика довгострокового розвитку / За ред. В.М. Гейця: Ін-т екон. прогнозування. – К.: Фенікс, 2003. – 1008 с.
2. Балян А.В. Міжрегіональне, транскордонне співробітництво України за умов розширення Європейського Союзу (на прикладі прикордонних регіонів України та Угорщини). – Ужгород: Ліра, 2005. – 325 с.
3. Бандур С.І., Заяц Т.А., Терон І.В. Сучасна регіональна соціально-економічна політика держави: теорія, методологія, практика. – К.: РВПС України НАН України – ТОВ "Принт-Експрес", 2002. – 250 с.
4. Баштанник В., Лукашова В. Оптимізація системи місцевого самоврядування в Україні у контексті запровадження європейських стандартів регіонального управління // Вісн. УАДУ. – 2003. – № 2. – С. 274 – 283.
5. Безвушко Є. Кластери в Україні // Зб. матер. міжн. конф. «Місцевий та регіональний розвиток в Україні: виклики та можливості». – Київ, травень 2005. – C. 55 – 62
6. Бєлєнький П.Ю., Мікула Н.А., Гомольська Н.І. Фактори і механізми забезпечення конкурентоспроможності регіону: Наук. доп. / ІРД НАН України.
7. Бєлєнький П.Ю., Мікула Н.А., Матвєєв Є.Е. Конкурентність на транскордонних ринках. – Львів: ІРД НАН України, 2005. – 214 с.
8. Борисов Б.Д. Възможности за развитие на сътрудничеството между местните и регионални власти от черноморските страни // Проблемы и перспективы сотрудничества между странами юго-восточной Европы в рамках ЧЭС и ГУУАМ. Сб. научн. тр.: Донецк – Свиштов – Албена, 2003. – С. 343 – 348.
9. Брусак Р. Спільна польсько-українська стратегія транскордонного співробітництва // Актуальні проблеми державного управління в Україні: Матеріали щоріч. наук.-практ. конф. (м. Київ, 20 січ. 2006 р.) / За наук. ред. Я.Й. Малика: У 2 ч. – Л.: ЛРІДУ НАДУ, 2006. – Ч. 2. – С. 21 – 24.
10. Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. і голов. ред. В.Бусел. – К.: Ірпінь: ВТ "Перун", 2003. – 1440 с.
11. Власюк О. Завдання, проблеми та перспективи транскордонного співробітництва України // Безпосереднє сусідство України з ЄС: закриті кордони чи нові імпульси до співпраці?: Матеріали міжнар. „круглого столу" експертів (м. Ужгород, 7 – 9 листоп. 2002 р.) / НІСД, Закарпат.філ.; Фонд Фрідріха Берта, Регіон, бюро в Україні, Білорусі та Молдові; Фонд „Європ. Дім". – Ужгород: Вид-во В.Падяка, 2002. – С. 67 – 71.
12. Внукова Н. Кластерні ініціативи транскордонного співробітництва у забезпеченні конкурентоспроможності єврорегіонів //
13. Волошко В. Реалії та перспективи транскордонного співробітництва України // Регіон, економіка. – 2005. – № 4. – С. 123 – 132.
14. Воротін В.Є. Макроекономічне регулювання в умовах глобальних трансформацій: Монографія. – К.: Вид-во УАДУ, 2002. – 392 с.
15. Вюртенбергер Т. Регіональна політика Європейського Союзу // Укр.-Європ. журн. міжнар. та порівняльн. права. – 2001. – Спец. вип. – С. 91 – 94.
16. Ґазда Л. Програмно-цільове планування в контексті формування українсько-угорського транскордонного регіону // Регіон, економіка. – 2005. – № 2. – С. 132 – 139.
17. Гакман С. Єврорегіон „Верхній Прут" у контексті транскордонного співробітництва // На шляху до Європи. Український досвід єврорегіонів / Є.Кіш, О.Вишняков, М.Лендьел та ін.; За ред. С.Максименка, І.Студеннікова. – К.: Логос, 2000. – С. 133 – 145.
18. Гакман С. Державне регулювання процесів запобігання етнополітичним конфліктам у контексті транскордонного співробітництва // Вісн. НАДУ. – 2005. – №3. – С. 406 – 413.
19. Гакман С. Інститут єврорегіонів і перспективи регулювання міжетнічних відносин на прикордонні // Вісн. НАДУ. – 2004. – № 2. – С. 323 – 329.
20. Геєць В.М. Національна інноваційна система та інноваційно-інвестиційна діяльність // Економіка України: стратегія і політика довгострокового розвитку / За ред. В.М.Гейця; Ін-т екон. прогнозування. – К.: Фенікс, 2003. – 1008 с.
21. Гранберг А. Основы региональной экономики. – М.: ГУ ВШЕ, 2001. – 495 с.
22. Гриневецький С. Транскордонне співробітництво як крок до визначення концепції регіональної політики // На шляху до Європи. Український досвід єврорегіонів / Є. Кіш, О. Вишняков, М. Лендьел та ін.; За ред. С. Максименка, І. Студеннікова. – К.: Логос, 2000. – С. 90 – 93.
23. Грицяк І. Правове регулювання транскордонного співробітництва // Упр. сучас. містом. – 2004. – № 4/6. – С. 67–73.
24. Грицяк І. Правові вимоги та співучасть у транскордонному співробітництві: чи існує «ідеальна» правова структура? // Транскордонне співробітництво / І. Бондарчук, І. Грицяк, А. Даруліс; За заг. ред. Б. Лессера та І. Розпутенка. – К.: Вид-во «К.І.С.», 2003. – С. 40 – 59.
25. Губський Б. Євроатлантична інтеграція України. – К.: Логос, 2003. – 328 с.
26. Гулич О.І. Євроінтеграційні та регіональні аспекти сталого розвитку Карпатського регіону // Соціально-економічні дослідження в перехідний період. Регіональна політика: досвід Європейського Союзу та його адаптація до умов України / За ред. М.І. Долішнього. – Львів, ІРД НАН України, 2003. – Ч.ІІІ. – С. 101 – 107.
27. Декларація щодо регіоналізму в Європі / Асамблея Європейських регіонів. – Страсбург, 1997.
28. Демченко В.В. Новий інститут сприяння розвитку транскордонного співробітництва // Регіон, економіка. – 2005. – № 4. – С. 181 – 182.
29. Деякі питання розвитку транскордонного співробітництва та єврорегіонів: Постанова Кабінету Міністрів України від 29 квіт. 2002 р. № 587 // Офіц. вісн. України. – 2002. – № 18. – Ст. 938.
30. Деякі питання розвитку транскордонного співробітництва у межах єврорегіону «Верхній Прут»: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 лют. 2002 р. – №59 – Б.м., 2002.
31. Договір про відносини добросусідства і співробітництва між Румунією та Україною від 02.06.1997 р. – Б.м., 1997.
32. Додатковий протокол до Європейської рамкової конвенції про транскордонне співробітництво між територіальними общинами або властями 1980 року (ETS №159): / 36. договорів Ради Європи. – К.: Парламент, 2000. – С. 213 – 218.
33. Долішній М. Україна – ЄС: перспективи регіональної інтеграції // Вісн. Терноп. акад. народ, госп-ва: Спец. вип. – Тернопіль, 2001. – С. 136–142.
34. Долішній М., Демченко В., Мікула Н. Концептуальні підходи до створення польсько-українського єврорегіону «Сян» на основі узагальнення досвіду єврорегіонів на західному кордоні Польщі // Регіон, економіка. – 2003. – № 1. – С. 69 – 82.
35. Дорогунцов С.І., Олійник Я.Б., Степаненко А.В. Теорія розміщення продуктивних сил і реґіональної економіки. – К.: «Стафед-2», 2001. – 144 с.
36. Досвід країн Вишеградської четвірки на шляху до ЄС: Можливості для України: Аналіт. оцінки / Нац. ін-т стратег, досдідж. (Закарпат. філ.); Фонд ім. Фрідріха Берта; Ред.кол.: В.І. Андрійко, О.С. Власюк, С.І. Мітряєва (голов. ред.). – Ужгород: Вид-во В.Падяка, 2003. – 136 с.
37. Експертна доповідь «Україна в 2006 році: внутрішнє і зовнішнє становище та перспективи розвитку». – К.: Національний Інститут стратегічних досліджень, 2007. – 255 с.
38. Електронний ресурс: www.irf.org.ua
39. Електронний ресурс: www.crossborder.org.ua
40. Європейська конвенція про основні принципи транскордонного співробітництва між територіальними общинами або органами влади 1980 року (ETS № 106): 3б. договорів Ради Європи. – К.: Парламент, 2000. – С. 208 – 212.
41. Європейська Рамкова Конвенція про транскордонне співробітництво між територіальними общинами або властями (21 травня 1980, м. Мадрид). Текст українською мовою. – Рада Європи. – 35 с.
42. Європейська хартія місцевого самоврядування та розвиток місцевої регіональної демократії в Україні: Наук.-практ. посіб. / Упоряд. О.В. Бейко, А.К. Гук, В.М. Князєв; За ред. М.О. Пухтинського, В.В. Толкованова. – К.: Крамар, 2003. – 396 с.
43. Європейський вибір. Концептуальні засади стратегії економічного та соціального розвитку України на 2002 – 2011 роки: Послання Президента.
44. Європейський Союз: Консолідовані договори. – К.: Вид-во «Port-Royal», 1999. – 206 с.
45. Європейський Союз: основи політики, інституційного устрою та права: Навч. посіб. / За ред. В. Пятницького. – К.: Вид-во «Заповіт», 2001. – 368 с.
46. За даними адміністрації Одеської області: www.oda.odessa.gov.ua
47. За даними адміністрації Волинської області: www.voladm.gov.ua
48. За даними адміністрації Львівської області: http: www.loda.gov.ua
49. За даними адміністрації Закарпатської області: www.carpathia.gov.ua
50. За даними адміністрації Чернівецької області: www.oda.cv.ua
51. За даними адміністрації Сумської області: www.state-gov.sumy.ua
52. За даними адміністрації Чернігівської області: www.regadm.cn.ua
53. Закон України про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про приєднання України до Європейської конвенції про основні принципи транскордонного співробітництва між територіальними общинами або органами влади 1980 року» та про ратифікацію додаткових протоколів до Європейської рамкової конвенції про транскордонне співробітництво між територіальними общинами або властями // Відом. Верховної Ради. – 2000. – №50. – С. 534.
54. Закон України про державні цільові програми // Відом. Верховної Ради. – 2000. – №25. – С. 352.
55. Закон України про місцеве самоврядування в Україні // Відом. Верховної Ради. – 1997. – №24. – С. 170.
56. Закон України про місцеві державні адміністрації // Відом. Верховної Ради. – 1999. – № 20–21. – С. 190.
57. Закон України про ратифікацію Європейської хартії місцевого самоврядування // Відом. Верховної Ради. – 1997. – № 38. – Ст. 249.
58. Закон України про стимулювання розвитку регіонів // Відом. Верховної Ради. – 2005. – №51. – Ст. 548.
59. Закон України «Про транскордонне співробітництво» // Відом. Верховної Ради. – 2004. – № 45. – С. 499.
60. Звіт щодо прогресу запровадження Програми сусідства Польща-Білорусь-Україна: Інтеррег ПІ/А Tacis 2004 – 2006 pp. – Варшава, 2005.
61. ЗМІ та європейська інтеграція України. Посібник «Європейська інтеграція: крок за кроком» 15.06.2004 / http://borders.cpcfpu.org.ua/ua/analytics/polls /document2.doc
62. Кетельс К., Сольвель Ю. Кластери у нових країнах-членах ЄС (ЄС-10), 2006.
63. Кирюхин А. От взаимного интереса – к общему успеху // Европа-Центр. – 2005. – №3(9). – С. 100 – 103.
64. Кирюхін О. Транскордонне співробітництво у російсько-українських відносинах // Україна: Стратегічні пріоритети: Аналіт. оцінки: Монографія. – К.: ШСД, 2006. – С. 432 – 438.
65. Кіш Є. Європейські критерії транскордонного співробітництва України «Інтеррегіо» // Єврорегіони: потенціал міжетнічної гармонізації: 3б. наук. пр. – Чернівці: Букрек, 2004. – С. 29 – 45.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.