У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название УПРАВЛІННЯ ФОРМУВАННЯМ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ПОСЛУГ
Количество страниц 212
ВУЗ МУКАЧІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 21098.doc 
Содержание ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. Теоретичні основи формування та засади управління конкурентним середовищем підприємств сфери послуг 10
1.1. Сутність конкурентного середовища та його складові 10
1.2. Сутність та складові сфери послуг 35
1.3 Традиційні та сучасні підходи до управлінських процесів 58
1.4. Кластеризація підприємств як головний елемент управління формуванням конкурентного середовища 75
РОЗДІЛ 2. Аналіз складових конкурентного середовища та стану господарської діяльності підприємств сфери послуг 92
2.1. Аналіз факторів, які впливають на управління конкурентним середовищем на макрорівні. 92
2.2 Діагностика попиту на туристичні послуги та спроможності підприємств сфери послуг його задовольнити 112
2.3. Вплив результатів господарювання підприємств сфери послуг Закарпатської області на їх конкурентоспроможність. 138
РОЗДІЛ 3. Шляхи та заходи управління формуванням конкурентного середовища рекреаційно-оздоровчих підприємств Закарпаття 149
3.1. Концепція управління формуванням конкурентного середовища підприємств рекреаційно-оздоровчого комплексу сфери послуг Закарпаття. 149
3.2. Розробка туристичної кластерної карти Закарпаття 159
3.3. Організаційний та інституціональний аспект створення туристичного кластеру «Закарпаття» 182
ВИСНОВКИ 196
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 199


ВСТУП



Актуальність роботи. У світі надзвичайно високими темпами розвивається сфера послуг, у якій значна частина припадає на рекреаційно-оздоровчий комплекс. Українські підприємства цього комплексу поступово заявляють про себе у високо конкурентному глобальному середовищі, яке визначає необхідність швидкої реакції на зміни та здатності управляти змінами на своєму ринку. Прискорити і полегшити виконання цих вимог до українських підприємств можна завдяки розробці заходів щодо управління формуванням конкурентного середовища, перетворивши стратегію пристосування до вимог ринку на стратегію управління середовищем існування. Сучасний розвиток економічної науки базується на концепції кластерної економіки, а тому кластерна модель є необхідною складовою ефективного управління, оскільки завдяки структурованій кооперації в межах кластеру досягається ефект масштабу, який необхідний для виконання задач підвищеної складності, до яких відноситься задача управління формуванням конкурентного середовища, а також посилюються інформаційні потоки, які створюють сприятливе середовище для виникнення нових і конкурентоспроможних послуг, зокрема у подальшій розбудові інституту сільського зеленого туризму.
Таким чином, проблема управління формуванням конкурентного середовища підприємств сфери послуг шляхом кластеризації підприємств рекреаційно-оздоровчого комплексу сфери послуг Закарпаття з метою підвищення ефективності їх функціонування є надзвичайно актуальною.
Підґрунтям для аналізу та розробки шляхів вирішення зазначеної проблеми є досвід, відображений у працях відомих зарубіжних та вітчизняних вчених, серед яких: Ареф’єва О., Бородатов А., Васильєв В., Герасимчук Н., Дахмен Є., Длугопольський О., Єрмошенко М., Зіемеле А., Карлберг О., Крикавський Є., Княгинин В., Кожевнікова В., Куртева Т., Кульчицька Н., Лозинський С., Лімер Е., Мигранян А., Панченко Л., Портер М., Роглєв Х., Фельдман В., Філліпов П., Філіппова І., Цихан Т., Чухрай Н., Чечелюк П., Щедровицький П., Ялов Д. та інші.
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертацію виконано відповідно до плану науково-дослідних робіт Мукачівського державного університету „Організація та управління економічними процесами в сучасних умовах”(номер державної реєстрації № 0105U002617). Особисто автором визначено: роль, місце та специфіку конкурентного середовища підприємств сфери послуг, вплив розвитку підприємств рекреаційно-оздоровчого комплексу сфери послуг Закарпаття на промисловий потенціал Карпатського регіону.
Мета і завдання дослідження. Метою дослідження є розробка методичних положень і практичних рекомендацій з формування конкурентного середовища підприємств сфери послуг, зокрема рекреаційно-оздоровчих підприємств Закарпаття.
Для досягнення поставленої мети у роботі визначені і виконані такі завдання:
вивчено фактори, що визначають конкурентне середовище підприємства для визначення його специфічних особливостей;
визначено сутність сфери послуг та її структуру, з якої виокремлений сільський зелений туризм як найбільш перспективний напрямок розвитку рекреаційно-оздоровчого комплексу сфери послуг;
проаналізовано традиційні та сучасні підходи до управління, на основі яких визначені теоретичні підходи до управління співпрацею конкурентів на ринку рекреаційно-оздоровчих послуг;
узагальнено існуючі підходи до визначення поняття «кластер» для обґрунтування теоретичних засад здійснення кластеризації підприємств;
системно проаналізований загальний стан соціально-економічного розвитку Карпатського регіону для визначення ступеню конкурентності його ринкового середовища;
розглянуто існуючий стан попиту на рекреаційно-оздоровчі послуги та ступінь його задоволення наявними на ринку підприємствами;
методично обґрунтована здатність підприємств області адаптуватись до вимог ринку на основі визначення рівня чистого прибутку у рекреаційно-оздоровчих підприємствах із застосуванням кореляційно-регресійного аналізу;
створено концепцію управління формуванням конкурентного середовища підприємств рекреаційно-оздоровчого комплексу сфери послуг для вирішення завдань виходу на новий рівень господарювання;
розроблено організаційні рекомендації по формуванню кластерів рекреаційно-оздоровчих підприємств для мінімізації витрат на початковому етапі створення кластеру;
сформовано туристичні кластерні карти Закарпаття для визначення перспектив подальшого процесу інтеграції підприємств у кластери;
обґрунтовано методичний підхід та технологія кластеризації на базі підприємств рекреаційно-оздоровчого комплексу Закарпатської області.
Об’єктом дослідження є процес формування конкурентного середовища рекреаційно-оздоровчих підприємств сфери послуг Закарпаття.
Предмет дослідження – теоретичні засади та методичні положення щодо управління формуванням конкурентного середовища рекреаційно-оздоровчих підприємств Закарпаття.
Методи дослідження. Теоретичною та методологічною базою дослідження є фундаментальні положення економічної теорії та теорій управління, які висвітлені у наукових працях провідних українських та зарубіжних вчених. Під час вирішення поставлених завдань використовувалися такі методи дослідження: логічне узагальнення – для уточнення сутності понять «послуга», «сфера послуг», «конкурентне середовище»; діалектичний метод – для дослідження соціально-економічної сутності конкурентного середовища сфери послуг; порівняння – з метою порівняння особливостей становлення і управління розвитком сільського зеленого туризму в Україні та зарубіжних країнах; кореляційно-регресивний аналіз – для розробки заходів управління прибутком рекреаційно-оздоровчих підприємств Закарпаття через призму впливу факторів конкурентного середовища; метод кластерного аналізу – при визначенні можливостей формування конкурентного середовища; бенчмаркінгу – для визначення ступеню покращення конкурентоспроможності підприємств, що входять у побудований туристичний кластер «Закарпаття», критичного аналізу та узагальнення теоретичних досліджень – для теоретичного узагальнення одержаних результатів і формування практичних рекомендацій щодо заходів з формування конкурентного середовища рекреаційно-оздоровчими підприємствами Закарпаття.
Вихідною інформацією для здійснення досліджень були використані: статистичні збірники Державного комітету статистики України; звітність санаторіїв Закарпаття за 2003-2007 роки; власні дослідження суб’єктів підприємницької діяльності у Свалявському та Мукачівському районах Закарпатської області, які надають послуги сільського зеленого туризму.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в розробці комплексу теоретичних підходів і методичних положень щодо удосконалення господарської діяльності підприємств сфери послуг шляхом підвищення ефективності управління формуванням їх конкурентного середовища. Новизна проведеного дослідження та особливості доробок автора визначаються такими конкретними результатами.
Вперше:
- розроблено концепцію управління формуванням конкурентного середовища підприємств сфери послуг рекреаційно-оздоровчого комплексу, яка включає створення інституційного забезпечення на базі сформованих кластерів;
Удосконалено:
- визначення поняття «конкурентне середовище сфери послуг», на відміну від існуючих, як міри гармонізації у часі і просторі економічних інтересів підприємства та пов’язаних з ним суб’єктів зовнішнього середовища, що діють поза його межами в умовах обмеженості ресурсів для задоволення його потреб на ринку послуг, для визначення об’єкту, на який буде здійснюватися керований вплив;
- класифікацію рис конкурентного середовища шляхом доповнення специфічних ознак для рекреаційно-оздоровчих підприємств: валовий регіональний продукт, платоспроможний попит населення, обсяг капітальних інвестицій, що дає можливість більш повно дослідити ступінь конкурентності середовища цих підприємств;
- теоретичні підходи до управління співпрацею конкурентів на ринку рекреаційно-оздоровчих послуг з метою підвищення їх якості, розширення номенклатури та асортименту.
Дістало подальший розвиток:
- визначення перспективних напрямів розвитку сфери послуг на макро- та мезорівні та на підставі встановлених тенденцій створити систему формування конкурентного середовища у Карпатському регіоні;
- застосування методу аутсорсингу для управління рекреаційно-оздоровчими підприємствами на базі делегування повноважень та мінімізації витрат на їх виконання та як підстави для їх кластеризації;
- методичний підхід до визначення рівня чистого прибутку у рекреаційно-оздоровчих підприємствах із застосуванням кореляційно-регресійного аналізу, що дозволяє розробити заходи управління ним.
Практичне значення отриманих результатів. Розроблені пропозиції і рекомендації щодо розвитку конкурентного середовища та створення туристичного кластеру «Закарпаття» доведені до рівня практичних рекомендацій і використані на окремих підприємствах. Запропоновані методичні розробки автора були апробовані на ряді підприємств України, що підтверджується відповідними довідками, зокрема у відділі туризму Закарпатської обласної адміністрації (довідка № 254 від 26.03.2008р.), санаторії ДП Клінічний санаторій “Карпати”, (довідка № 226 від 7.05.2008р.), ДП Санаторій “Сонячне Закарпаття” (довідка № 343 від 8.05.2008р.).
Результати дисертаційного дослідження активно використовуються в навчальному процесі економічного факультету при викладанні дисциплін “Стратегічне управління”, “Менеджмент підприємств невиробничої сфери” для фахівців спеціальності „Менеджмент” ОКР „Бакалавр” та „Магістр”.
Особистий внесок здобувача. Наукові положення, розробки та пропозиції, що містяться в роботі, одержані автором самостійно. Їхній зміст висвітлено у 18 наукових працях дисертанта.
Апробація результатів дисертації. Результати досліджень відображені у наукових працях автора та в матеріалах науково-практичних конференцій. Основні результати досліджень доповідалися та отримали схвальні оцінки на наукових конференціях: VІ Міжнародній науково ¬¬¬– практичній конференції „Теорія і практика економіки та підприємництва” (м. Алушта, 2007), ХІІ Міжнародній науково-практичній конференції „ХХІ століття: Наука. Технологія. Освіта” (м. Мукачево, 2007), Науково-практичній конференції „Теорія та практика державного управління в умовах євроінтеграції” (м. Луцьк, 2006), ХІ Міжнародній науково-практичній конференції “Інформаційні технології в економіці, менеджменті і бізнесі. Проблеми науки, практики і освіти” (м.Київ, 2006), ІІІ міжнародній науково-практичній конференції „Теорія і практика економіки та підприємництва” (м. Алушта, 2006), Всеукраїнській науково-практичній конференції „Фінансове та інституційне забезпечення підприємництва в Україні” (м.Київ, 2005), Х Міжнародній науково-практичній конференції „Інформаційні технології в економіці, менеджменті і бізнесі. Проблеми науки, практики і освіти” (м.Київ, 2005), ІІІ Міжнародній науково-практичній конференції „Маркетингові дослідження в Україні” (м.Київ, 2004).
Публікації. За темою дослідження опубліковано 18 наукових праць, з них 10 статей, 8 тез за матеріалами конференцій. Загальний обсяг публікацій становить 6,31 ум.-друк.арк., з них у фахових виданнях – 5,44 ум.-друк. аркушів.
Структура та обсяг роботи. Дисертаційна робота складається зі вступу, трьох розділів (10-ти підрозділів), висновків, списку використаних джерел. Дисертація викладена на 196 сторінках, містить 32 рисунки, 36 таблиць. Список використаних джерел включає 147 найменувань.
Список литературы ВИСНОВКИ



У дисертації наведене теоретичне узагальнення і нове вирішення наукової задачі підходу до управління формуванням конкурентного середовища на основі зміни та покращення діяльності підприємств рекреаційно-оздоровчого комплексу сфери послуг на базі кластерного підходу до подальшого розвитку конкурентного середовища та пожвавлення економічної активності регіону в руслі концепції кластерної економіки і подальшому розвитку та підтримці сільського зеленого туризму. За результатами дослідження проблематики управління формуванням конкурентного середовища підприємств сфери послуг були досягнуті наступні висновки теоретичного, методичного та практичного спрямування:
1. Категорія конкурентного середовища базується на поняттях конкуренції, конкурентоспроможності підприємства та складових його внутрішнього та зовнішнього оточення. Конкурентне середовище визначається як міра гармонізації у часі і у просторі економічних інтересів підприємства з інтересами пов’язаних з ним суб’єктів зовнішнього середовища, що діють поза межами підприємства в умовах обмеженості ресурсів для задоволення власних потреб на ринку послуг.
2. Виділені наступні групи факторів, що визначають конкурентне середовище підприємства: фактори, що відносяться до макросередовища, мезо- та мікросередовища. До першої групи відносяться наявність промисловості, рівень валового регіонального продукту, виробництво товарів народного споживання, наявність природно-ресурсної бази, державна підтримка. До другої групи ми віднесли платоспроможний попит населення та кількість конкурентів на даному ринку. До третьої групи відносяться структура заборгованості, структура оборотних активів, обсяг капітальних інвестицій, потенційний прибуток, обсяги реалізації, кількість та якість надаваних послуг. Третя група факторів є засобами прямого впливу підприємства на конкурентне середовище.
3. Виділені особливості управління підприємствами рекреаційно-оздоровчого комплексу сфери послуг, а саме: невідчутність, невіддільність від джерела надання, несталість якості та неможливість зберігання. Для ефективного управління підприємством сфери послуг запропоновано здійснювати його на засадах аутсорсингу – розподілі функцій управління серед зовнішніх підприємств та організацій, які пов’язані з підприємством відповідними юридично оформленими зв’язками.
4. Визначено теоретичні підходи до управління співпрацею конкурентів на ринку рекреаційно – оздоровчих послуг з метою підвищення їх якості, розширення номенклатури та асортименту.
5. Сільський зелений туризм визначений як найбільш перспективний напрямок розвитку сфери послуг. За результатами аналізу соціально-економічного стану Карпатського регіону запропоновано розвиток сільського зеленого туризму разом з великими підприємствами рекреаційно-оздоровчої підгалузі сфери послуг у Закарпатській області.
6. Вивчені існуючі підходи до визначення поняття «кластер». В процесі аналізу визначено, що об’єднання підприємств у кластер допомагає їм у створенні сприятливого конкурентного середовища та надає конкурентні переваги над іншими підприємствами на цьому ринку.
7. Обґрунтовано застосування методу аутсорсингу для управління рекреаційно – оздоровчими підприємствами на базі делегування повноважень та мінімізації витрат на їх виконання та як підстави для їх кластеризації.
8. Проаналізоване конкурентне середовище по Закарпатській області визначене як середньоконкурентне на базі спостережень за зміною кількісних і якісних показників по кожному фактору та встановлено, що промисловість, сільське господарство, рівень валового регіонального продукту, державна підтримка, кількість конкурентів у Карпатському регіоні характеризується як слабко розвинені з перспективами розвитку, платоспроможний попит населення на послуги є фактором середньої інтенсивності, а наявність природно-кліматичних умов характеризується максимальною інтенсивністю.
9. Аналіз факторів мікросередовища проведений на базі підприємств рекреаційно-оздоровчого комплексу сфери послуг Закарпаття, що діють в межах 4 найбільш суттєвих (94% всіх обслужених) з 10 лікувально-оздоровчих зон, в яких вони займають найбільшу частку на ринку – санаторії „Поляна”, „Сонячне Закарпаття”, «”Квітка полонини”, „Карпати”, „Синяк”, „Шаян”, „Верховина”.
10. Конкурентне середовище підприємств рекреаційно-оздоровчого комплексу сфери послуг тісно пов’язане з виділеними факторами мікросередовища, такими як структура заборгованості (по виплатам в бюджет), структура оборотних коштів, витрата на інвестиційну діяльність (в тому числі – капітальні інвестиції), обсяги реалізації (обсяг наданих послуг), кількість наданих послуг (кількість обслужених осіб та кількість ліжко-днів). Для підвищення здатності підприємств адаптуватися до вимог ринку удосконалено методичний підхід до визначення рівня чистого прибутку в кожному з обраних підприємств рекреаційно-оздоровчого комплексу із застосуванням кореляційно-регресійного аналізу для врахування впливу та управління факторами конкурентного середовища.
11. Розроблено концепцію управління формуванням конкурентного середовища підприємств рекреаційно-оздоровчого комплексу сфери послуг, яка складається з трьох ієрархічних рівнів – рівня макросередовища, кластерного об’єднання, споживачів послуг та конкурентів і на самому кінці – підприємства кластеру – санаторії та суб’єкти підприємницької діяльності, що надають послуги сільського зеленого туризму.
12. На базі розглянутих теоретичних засад та практичних прикладів реалізації концепції кластерної економіки розроблені заходи формування кластерів рекреаційно-оздоровчих підприємств на базі розрахунку показників фінансової звітності з метою виділення в окремі кластери схожих по показникам роботи санаторіїв. Результати розробки кластерів підтвердили попередні розрахунки кореляційно-регресійного аналізу: санаторії, що отримали по його результатам подібні рівняння, ввійшли у відповідно перший та другий кластер кластер.
13. Обґрунтований методичний підхід та технологія кластеризації підприємств туристично-рекреаційної галузі Закарпаття із застосуванням методу бенчмаркінгу кластеру. Розроблені детальні рекомендації щодо поетапного створення та введення в дію кластерного об’єднання, доведена ефективність такого об’єднання.




СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1. Державна програма розвитку туризму на 2002-2010 роки /Затверджена Постановою КМУ № 583 від 29 квітня 2002 р. // Офіційний вісник України вiд 17.05.2002 р. – № 18, 2002 р.– С. 143.
2. Порядок надання послуг з тимчасового розміщення (проживання) / Затверджено постановою Кабінету Міністрів України N 297 від 15 березня 2006 р. // Офіційний вісник України вiд 29.03.2006 - № 11, 2006 р., – С. 170.
3. Про органи самоорганізації населення: Закон України від 11.07.2001р. № 2625 - ІІІ // Відомості Верховної Ради України. – 2001. – № 48. – С. 254.
4. Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні: Закон України вiд 16.01.2003 № 433-IV // Офіційний вісник України. – 2003. – № 7. – С. 5.
5. Азоев Г. Л., Челенков А. П. Конкурентные преимущества фирмы. — М.: Новости, 2000. — 256 с.
6. Азоев Г.Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика. — М.: Центр економики и маркетинга, 1996. – 156 с.
7. Ареф’єва О.В. Оцінка процесів розвитку Карпатського регіону./ О.В. Ареф’єва, В.В. Готра – Мукачево, Карпатська вежа, 2006. – С. 54 – 83.
8. Ареф’єва О.В., Герасимчук Н.А. Управління формуванням підприємництва в малих підприємствах. – К., 2006. – 228 с
9. Арефьева Е. Актуальные вопросы конкурентоспособности // Финансовый директор. – 2003. – № 1. – C. 23-25.
10. Арефьева Е.В., Арефьев О.В. Бенчмаркинг: Учебное пособие. – К.: Изд.-во Европейского Университета, 2003. – 90 с.
11. Ассэль, Генри. Маркетинг: принципы и стратегия: Учебник для вузов. – М.: ИНФРА - М, 1999. – 804 c.
12. Аутсорсинг: создание высокоэфективных и кокурентоспособных организаций: Учеб. пособие / Под ред. проф. Б.А. Аникина. – М., 2003.- 187с.
13. Баринов В.А. Развитие организации в конкурентной среде / В. А. Баринов, А. В. Синельников // Менеджмент в России и за рубежом. – 2000. – № 6 – С. 14-21.
14. Бейдик О.О. Рекреаційно-туристські ресурси України: Методологія та методи аналізу, термінологія, районування: Монографія. – К.: Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2001.– 395 с.
15. Биржаков М.Б., Система американского высшего и последипломного образования /М.Б.Биржаков , С.А.Нестеренко // Туристические фирмы. – 1996. – Вып. 10. – с.170-171.
16. Василенко В.О., Стратегічне управління підприємством. /Василенко В.О., Ткаченко Т.І. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. –
17. Васильєв В. Десять років розвитку сільського зеленого туризму в Україні: проблеми та перспективи//Туризм: Теорія і практика, 2005 - №1.
18. Відпочинок на селі. Порадник організатору відпочинку та власнику садиби // Туризм сільський зелений. – IV/1999; Випуск №3 – ІІ/2002; Випуск 6 – IV/2003.
19. Гаврилюк О. Ідентифікація аутсорсингу // Фінанси України. – 2006. – 10. – с 139 – 153.
20. Гаврилюк О.В. Розвиток підприємництва в сфері послуг. –Чернівці: Рута, 2001. – 18 с.
21. Галушка З.І. Стратегічний менеджмент. Навчально – методичний посібник. /Галушка З.І., Комарницький І.Ф.– Чернівці: Рута, 2006. – 248с.
22. Герасимчук А.А. Етика і етикет сучасного бізнесу – запорука економічної безпеки підприємств: Навч.посібник /Тимошенко О.І., Дашкевич Я. /За заг.ред. З.І.Тимошенко. – К.: Вид-во Європейського університету, 2007. – 285 с.
23. Герасимчук Н.А. Агротуризм в Україні та Польщі: сьогодення і майбутнє. // Українська полоністика. – № 3, 2007. – С. 25-27.
24. Герасимчук Н.А. Діагностичні методи вивчення стану малих підприємств в кластері. //Вісник Харківського національного університету ім. В.Н.Каразіна: Економічна серія. – № 730. – 2006. – С. 96-100.
25. Герасимчук Н.А. Економічний механізм управління розвитком агротуристичного підприємства // Економіка і управління. – № 1, 2006. – С.53-58.
26. Герасимчук Н.А. Особливості впровадження системи управління якістю послуг в агротуристичних підприємствах. // Формування ринкових відносин в Україні. – № 9(76) 2007. – С.135-138.
27. Герасимчук Н.А. Організація виробництва: Навчальний посібник. / Герасимчук Н.А., Кондратюк О.І., Вікарчук О.І. – Житомир, 2009. – 225 с.
28. Гетьман В. Основні завдання і проблеми розвитку екотуризму в національних природних парках і біосферних заповідниках України // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2002. - №35 (280). – с.4-8.
29. Гетьман В. Природні лікувальні ресурси Українських Карпат у контексті сучасного стану вітчизняної курортної справи // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2003. - №2. – с. 6-11.
30. Гетьман В.І. Концептуальні питання екотуризму в контексті збереження ландшафтного різноманіття // Рідна природа. – 2001. - № 2. – с.34-35.
31. Гетьман В.І. Сучасний стан і перспективи розвитку курортної справи в Карпатському регіоні // Гори і люди (у контексті сталого розвитку). Міжнародна конференція 14-18.10.2002 р. м. Рахів. – с.39-41
32. Глядіна М.В. Зарубіжний та вітчизняний досвід розвитку екологічного туризму // ІІ міжнародний конгрес «Інформатизація рекреаційної і туристичної діяльності: перспективи культурного та економічного розвитку». – Трускавець, 23-28.05.2000 р. – с.190-193.
33. Горішевський П.. Сільський зелений туризм: організація надання послуг гостинності./Горішевський П., Васильєв Ю., Зінько Ю. – Івано-Франківськ: Місто НВ, 2003.
34. Готра (Отовчиць) В.В. Підходи щодо формування маркетингової стратегії підприємств // Актуальні проблеми гуманізації управління та регулювання економіки // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. – Випуск № 612. –Харків, 2003. – С. 197-205.
35. Готра (Отовчиць) В. Маркетингові інформаційні центри – основа сталого розвитку регіонів // Маркетингові дослідження товарного ринку // Вісник Київського національного торговельно – економічного університету. – Випуск № 1. – Київ, 2005. – С.14 – 17.
36. Готра (Отовчиць) В.В. Теоретичні підходи кластеризації та досвід її проведення в розвинутих світових країнах // Проблеми системного підходу в економіці // Збірник наукових праць. – Випуск 19. – Київ, 2006. – С. 278 – 285.
37. Готра (Отовчиць) В.В. Сільський зелений туризм як перспектива розвитку Карпатського регіону // Фінансова система України: становлення та розвиток. Збірник наукових праць. Серія економічна. – Вип.8. –Ч. 1. –Острог, 2006. – С. 419 – 426.
38. Готра В.В. Кластеризація підприємств: теоретичні засади здійснення // Проблеми стійкого соціально – економічного розвитку України // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. - Випуск № 730.-Харків, 2006. – С. 197-201.
39. Готра В.В. Технологія кластеризації підприємств туристично – рекреаційної галузі Закарпаття: етапи та переваги //Формування ринкових відносин в Україні. – Випуск 9 (76). – Київ, 2007. – с. 168 – 171.
40. Готра В.В. Просування туристичного кластеру „Закарпаття”: задачі та інструменти // Проблеми мікро- та макроекономіки України // Галицький економічний вісник. – Випуск 3 (14). – Тернопіль, 2007. – С. 69 – 73.
41. Готра В.В. Роль кластерної організації туристичного бізнесу Закарпаття в підвищенні ефективності транскордонного співробітництва // Вплив маркетингу на підвищення ефективності транскордонного економічного співробітництва з країнами – членами ЄС// Вісник Ужгородського національного університету. Серія економіка. – Випуск 23. – м. Ужгород, 2007. – С. 257 – 262.
42. Готра В.В. Необхідність створення туристичного кластеру „Закарпаття” як основи ефективного розвитку туризму в регіоні // Гуманітарні і суспільні науки // Науковий вісник № 4.м. Мукачево, 2007. – С. 84 – 89.
43. Градов А.П. Экономическая стратегия фирмы. – СПб., 1995
44. Губський Б. В. Конкурентоспроможність української економіки. Орієнтири макрополітики в кризових умовах. // Економіка України. – 1999. №4.– с.4-15.
45. Длугопольский О. Кластерна модель розвитку промислового виробництва регіону як фактор ефективних структурних реформ (на прикладі Тернопольської області) // Економічний Часопис-XXI, – №2, 2003р
46. Дурович, А. П. Маркетинг в туризме: учеб. пособие. — Минск: Новое знание, 2005. — 496 с.
47. Дюран Б., Оделл П. Кластерный анализ / Пер. с англ. Е.З. Демиденко - М.: Статистика, 1977
48. Економіка підприємства: Навч.посібник. /О.В.Ареф’єва, В.Г.Сахаєв, О.В.Ареф’єв та ін. – К.: Вид-во Європейського університету, 2003. – 237 с.
49. Єрмошенко М.М. Інформація в системі виробничих відносин. // Актуальні проблеми економіки – № 10, 2007. – С. 66 -74.
50. Єрмошенко М.М. Теоретичні та практичні засади розвитку економіки та управління національним господарством і його галузями. /Розділ у колективній науковій монографії «Сучасні проблеми розвитку національної економіки і шляхи їх розв’язання»/За ред. Єрмошенка М.М. – К.: Національна академія управління, 2008. – 452 с.
51. Єрмошенко М.М., Єрохін В.Н., Шандра В.Н., Гуменюк О.І. Механізм управління інноваційним оновленням підприємств. / Розділ у наук. моногр «Організаційно-економічні аспекти інноваційного оновлення розвитку промисловості та інноваційного народного господарства».//За ред. д.е.н, проф. Єрмошенка М.М., д.е.н, проф. Єрохіна В.Н.. – К.: НАУ, 2008. – 216 с.
52. Єрмошенко М.М. Нова парадигма економічної науки в контексті розвитку в умовах України інформаційної економіки. // Актуальні проблеми економіки – № 91, 2009. – С. 14 –19.
53. Єрмошенко М.М., Лиходій В.Г. Маркетинг: Навчально-методичний посібник. – К.: НАУ, 2002. – 403 с.
54. За даними урядового порталу: http://www.kmu.gov.ua
55. Зав’ялов Ф.Н., Каплина О.В., Зайченко Д.А. Ранговая оценка конкурентоспособности массового потребительского товара // Маркетинг в России и за рубежом. – 2005 №3 (47) – с.90 – 103.
56. Завадовска І.І. Підвищення конкурентоспроможності підприємств за допомогою аутсорсингу // Зовнішня торгівля: право та економіка – 2006. – 3(26). – с. 53 – 58.
57. Завадський Й.С. Менеджмент: Managment.- Т.1. – Вид. – 2-е. – К.: Українсько – фінський інститут менеджменту і бізнесу, 1998. – 542с.
58. Загальнодержавна програма формування національної екологічної мережі України на 2000-2015 роки. Затверджена Законом України від 21.09.2000 р. // Офіційний вісник України. – 2000.
59. Закарпаття: Санаторії та туризм. Статистичний збірник. – Ужгород, 2008. – 87 с.
60. Закарпаття 2007: Стат. щорічник. – Ужгород, 2008. – 575 с.
61. Збарський В.К. Земельні відносини – основа розвитку малих форм господарювання на селі. – К.: НАУ-ДАКККіМ, 2004. – 279 с.
62. Збарський В.К. Організаційно-правові основи сільського зеленого туризму. // «Бухгалтерія в с.-г.», 2008. – № 8-14 – 0,5 д.а
63. Зіемеле А.. Аналіз сучасного стану та перспективи розвитку сільського зеленого туризму в Україні// Туризм сільський зелений – 2004. - № 1. – с.8-13.
64. Зуб А. Т. Системный стратегический менеджмент: методология и практика / А.Т. Зуб, М. В. Локтионов. — М.: Генезис, 2001. — 752 с.
65. Іщук С.І. Розміщення продуктивних сил. – К.:ЄУФІМБ, 1999. – 190 c.
66. Каледжян С.О. Аутсорсинг и делегирование полномочий деятельости компаний. – М.: Дело, 2003. – 272с.
67. Карлберг О.. Агротуризм в Україні: невикористана можливість, що чекає на реалізацію//Туризм сільський зелений - №1, 2003.
68. Клименко М., Омеляненко Т., Барабась Д., Дуброва О., Вакуленко А. Управління конкурентоспроможністю підприємства: Навч. Посіб. – К.: КНЕУ,2008. – 520с.
69. Козлов Д. Что? Как? Зачем? // Дистрибуция и логистика, 2003. – 1. –с. 6-38.
70. Колесніков Г.О. Менеджерський словник. – Волинський інститут економіки і менеджменту. Київ.,2007.
71. Комаха А. Своя работа для других // Деньги и технологии. – 2003. - № 3. – с. 56 – 58.
72. Коржик В. Буковина для всіх. Маршрутами екотуризму: Довідник-путівник. – Чернівці: Зелена Буковина, 2002. – 122 с.
73. Косік А.Ф., Гронтковська Г.Е. Мікроекономіка : Навч. посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 404 с.
74. Котлер Ф. Основы маркетинга / Пер. с англ. - М.: Прогресс, 2001. – 944с.
75. Кравців В., Матолич Б., Гулич О., Полюга В. Рекреаційний потенціал Львівської області та стратегія його освоєння // Регіональна економіка. – 2002. - №2. – с.134-143.
76. Крамарець В.О., Дейнека А.М., Коханець М.І. Організаційні основи туристичної діяльності НПП "Сколівські Бескиди" в контексті збалансованого розвитку регіону //Гори і люди (у контексті сталого розвитку). Міжнародна конференція. – 14-18.10.2002 р. м. Рахів. – с.100-104.
77. Кузьмін О.Є., Горбаль Н. І. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства: підручник. – Львів: Компакт – ЛВ, 2005. – 304с.
78. Кульчицька Н.. Сьогодні говорити про сільський туризм легко і модно//Туризм сільський зелений. – 2002. – № ІІ. – С. 13-14
79. Куртева Т. Роль кластеров как новой формы предпринимательского объединения в развитии города//Севастополь на пути экономической и административно-территориальной реформы / Под общей ред. О. И. Соскина. - К.: Изд-во "ИТО", 2005.
80. Лески Ц. Аутсорсинг как долговременная стратегия // Научные и технические библиотеки. – 2004. - № 5. – с. 114 – 118.
81. Лігоненко Л.О., Фролова Ю.Ю. Аутсорсинг як інструмент оптимізації та підвищення ефективності бізнесу// Актуальні проблеми економіки. – 2005. - №6 (48) – с. 115 – 125.
82. Любіцева О.О., Сташук К. Розвиток екологічного туризму в Україні // Економічна та соціальна географія: Наук. зб. / Ред. кол.: С.І. Іщук (відп. ред.) та ін. – К., 2002. – Вип. 53. – с.189-196.
83. Макконел Кэмпелл Р., Брю Стэнли Л. Экономикс: принципы, проблемы и политика/ Пер. с англ. 11-го изд. – К.: Хагар-Демос, 1993. – 785 с.
84. Малік М.Й., Зіновчук В.В., Лупенко Ю.О. та ін. Основи аграрного підприємництва / За ред. М.Й.Маліка. –К.: Інститут аграрної економіки, 2001. – 582 с.
85. Мальська М., Худо В. Менеджмент туризму. – Львів: Видавничий центр ЛНУ ім. Івана Франка, 2002. – с.139-161.
86. Мандель И.Д. Кластерный анализ. - М.: Финансы и статистика. 1988. - 176 с.
87. Матеріали першого Міжнародного науково-практичного семінару "Аграрний екологічний туризм у країнах Центральної і Східної Європи" // Збірник доповідей. – Стрий: ТОВ "Укрпол", 2002.
88. Международний маркетинг: Навч. посібник /Перцовський Н.И. – М.: Высш.шк., 2001. – 239с.
89. Мескон М.,Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента: Пер. с англ. – М.: Дело, 1992. – 144-146с.
90. Мигранян А.А. Теоретические аспекты формирования конкурентоспособных кластеров.- Интернет-ресурс: http://www.krsu.edu.kg/ vestnik/v3/a15.html
91. Мировая экономика и международный бизнес // По ред. В.В. Полякова и Р.К. Щепкина – М.: КНОРУС, 2005. – 656с.
92. Моклер М. Американские буржуазные теории управления. – М.: Мысль, 1978, с. 122.
93. Мочерний С. В. Економічна теорія – К.: ВЦ Академія, 1998. – 464 с.
94. Нестеренко О. Природна монополія: теорія та практика функціонування.// Економіка України. – 1997. - №10. с. 37 – 46.
95. Нємцов В.Д. Стратегічний менеджмент: Навч. посібник /В.Д. Нємцов, Л.Є. Довгань. – К.: УВПК ЄКСОб, 2001. – 560 с.
96. Основи економічної теорії: Навчальний посібник за редакцією В.О.Білика, II. Т. Саблука - К. Інститут аграрної економіки, 1999.
97. Офіційний веб-сайт Спілки сприяння розвитку сільського зеленого туризму в Україні http://www.greentour.com.ua/ua/union/
98. Оцінка конкурентоспроможності сучасного промислового підприємста: навч-практ. посібник для студентів економ. спец / О. М. Сумець, О. Є. Сомова, Є. Ф. Пєліхов. – К.: Професіонал, 2007. – 208 с.
99. П’ятницька Г. Планування стратегічного розвитку організації в умовах обмеження ринкової саморегуляції / Г.П’ятницька, В. Найдюк // Вісник Київського національного торгово – економічного університету – 2006. – 3. – с. 31 – 38.
100. Павленко Ф. Підвищення конкурентоспроможності виробництва в країнах з перехідною економікою. /Павленко Ф., Якубовський М. // Економіка України, 1998. - №11– с. 42
101. Петрович Й. Визначення конкурентоспроможності товарів виробничого призначення. /Петрович Й., Катаєв А. // Економіка України. - 1997. - № 10. - с 30.
102. Політична економія. Навчальний посібник // За ред. В.О. Рибалкіна – К.: Академвидав, 2004.- 671 с.
103. Порадник організатору відпочинку та власнику садиби // Туризм сільський зелений. – IV/2003. – Випуск №6.
104. Портер М. Международная конкуренция: Пер с англ. / Под ред. и с предисловием В. Д. Щетинина. – М.: Междунар. отношения, 1993. – 896 с.
105. Портер М. Стратегія конкуренції: Пер. з англ. А. Олійник, P. Скільський. — К.: Основи, 1997. — 390 с.
106. Плоткін Я., Лісовська Л. Забезпечення конкурентоспроможності продукції підприємств. // Економіка України, 1999. – № 2. – С. 84 - 86.
107. Райзберг Б.А. Современный экономический словарь.4-е изд., доп. и перераб./ Райзберг Б.А., Лозовский Л.М., Стародубцева Е.Б. – М.: ИНФРА, 2004.- 480с.
108. Роглєв Х.Й. Сільский туризм - перспективнии напрямок розвитку туристської індустрії України//Туризм: Теорія і практика.– №1, 2005.
109. Руденко В.П. Географія природно-ресурсного потенціалу України. – Львів: Світ, 1993. – 280 с.
110. Сандулова Т. . 21-Й ВЕК – Эпоха сетевой экономики// Официальній сайт региональной торгово-промышленной палаты Николаевской области, от 03.07.2006.- постійна адреса матеріалів на сайті http://rtpp.com.ua/oneinfocenter.asp?idsite=6&idbar=508&idinfo=1626&lang=2&pathd=design/theme1
111. Сатраков. Стратегический менеджмент. –К.: Альма-Матер, 2006 – 120 с.
112. Сіваченко І.Ю. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства(організації) /Сіваченко І.Ю., Козак Ю.Г., Єхануров Ю.І. – К.: ЦУЛ, 2003. –186с.
113. Сомова О.Є. Порядок оцінки довгострокової ефективності підприємства з метою визначення рівня його конкурентоспроможності // Вчені зап. Харьк. гуманіт. ун-ту “Нар. укр. акад.” – 2007. – Т. 13. – С. 233-241.
114. Статистичний бюлетень «Діяльність підприємств сфери послуг у 2007 році» - К.: Держкомстат України, 2008 - 165 с.
115. Статистичний бюлетень «Регіональний людський розвиток» - К.: Держкомстат України, 2008 - 50 с.
116. Статистичний щорічник України за 2007 рік – К.: Держкомстат України, 2008 – 550 с.
117. Статистичний збірник «Туризм в Україні» - К.: Держкомстат України, 2008 - 190 с.
118. Стех С.М. Аналіз і перспективи розвитку туризму на Бойківщині / Стех С.М., Глазкова К.О., Цмець Й.І. // ІІ Міжнародний конгрес: Інформатизація рекреаційної та туристичної діяльності в Україні: перспективи культурного та економічного розвитку. – Трускавець. – 6-9.10.2003 р. – с.114-115.
119. Тарнавська Н.П. Менеджмент: теорія та практика: Підручник для вузів/ Тарнавська Н.П., Пушкар Р.М. - Тернопіль: Карт – бланк, 1997. – 456 с.
120. Тахомов Ю. М. Національні економіки в глобальному конкурентному середовищі./ Тахомов Ю.М., Лук'яненко Д.Г., Губський Б.В - К.: Україна, 1997
121. Уткин Э.А. Справочник экономики – 2004. - № 1. – с. 15 – 20.
122. Фатхутдінов Р.А. Стратегический маркетинг: Учебник – М.: АО Бізнес- школа „ Интел - Синтез”, 2000.- 640с.
123. Філіппова І.. Актуальні проблеми, які гальмують розвиток сільського зеленого туризму //Туризм сільський зелений - №1, 2003.
124. Філіппова І.. Програма розвитку сільського зеленого туризму Фонду Євразія // Туризм сільський зелений - №3, 2002.
125. Хейвуд Дж. Б. Аутсорсинг: В поисках конкурентных преимуществ – М.: Вильямс, 2002. – 230с.
126. Хміль Ф. І. Менеджмент: Підручник. – К.: Вища школа, 1995. – 351.
127. Цихан Т.В. Кластерная теория экономического развития //Теория и практика управления – №5, 2003 г. постійна адреса матеріалів на сайті http://www.cps-rt.ru/theory/cluster
128. Чухрай Н. Логістичні рішення щодо аутсорсингу // Логістика. – №6, 2007. – С. 37 -39.
129. Шегда А.В. Менеджмент: Навч. Посібник – К.: Товариство „Знання”, КОО 2002. – 583с.
130. Щедровицкий П.Г., Территориальная проекция промышленной политики в России: кто оплатит издержки глобализации / Щедровицкий П.Г., Княгинин В.Н.// Современная национальная промышленная политика России. Сборник материалов. Выпуск 2 (региональный аспект).
131. Щербань В.М. Маркетинг: Навчальний посібник. – К.: ЦУЛ, 2006. - 208 с.
132. Юданов А. Ю. Конкуренция: теория и практика. – 3-е изд., испр. и доп. – М., 2001. – 304 с.
133. Ялов Д.А. Кластерный подход как технология управления региональным экономическим развитием // Компас промышленной реструктуризации, №3(4)-2003. постійна адреса матеріалів на сайті http://compass-r.ru/st-3-03-1.htm
134. Cluster Building: A Toolkit. A Manual for starting and developing localclusters in New Zealand. Cluster Navigators Ltd, 2001.
135. Dahmen E. Entrepreneurial Activity and the Development of Swedish Industry, 1919-1939. - Stockholm, 1950;
136. Feldman V. P., Audretsch D.B. Innovation in Cities: Science based Diversity, Specialization and Localized Competition-European Economic Review. - 1999. - № 43. - P. 409-429.
137. Girish Punj, David W. Stewart. Кластерный анализ в маркетинговых исследованиях: обзор и предпосылки применения // Journal of Marketing Research, Vol. XX, (May 1983), pp.134-148
138. Leamer E.E. Souses of International Comparative Advantage: Theory and Evidence / Cambridge, MIT Press, 1984.
139. Materialy z sympozium Agrobieszczady-2000. – Lesko, 30.06-2.07.2000 r.
140. Mattsson L. G. Management of Strategic Change in a "Markets-as-Networks" Perspective. In the Management of Strategic Change/ Ed. by Fndrew M. Pettigrew. - Oxford, N. Y., 1987.
141. Soulie D. Filieres de Production et Integration Vertical. - Annales des Mines, Janvier 1989. - P. 21-28.
142. Tolenado J.A.Propjs des Filires Industrielles. - Revue d'Economie Industrielle. - V. 6. - 1978. - .№ 4. - P. 149-158;
143. www.green-tour.com.ua – журнал "Туризм сільський зелений"
144. www.nto.org.ua – Національна туристична організація
145. www.tourism.gov.ua – Державна туристична адміністрація України
146. www.ukrstat.gov.ua – Державний комітет статистики Україні
147. www.world-tourism.org/ruso/ – Всесвітня туристична організація
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150
Скачать бесплатно 21098.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.