У нас уже
17884
рефератов, курсовых и дипломных работ
Сделать закладку на сайт
Главная
Сделать заказ
Готовые работы
Почему именно мы?
Ценовая политика
Как оплатить?
Подбор персонала
О нас
Творчество авторов
Быстрый переход к готовым работам
Контрольные
Рефераты
Отчеты
Курсовые
Дипломы
Диссертации
Мнение посетителей:
Понравилось
Не понравилось
Книга жалоб
и предложений
Название
РЕГІОНАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗНИЖЕННЯ РІВНЯ ТІНІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ
Количество страниц
195
ВУЗ
ХАРКІВСЬКА НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ МІСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА
Год сдачи
2008
Содержание
ВСТУП........................................................................................................
РОЗДІЛ 1. СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ ТІНЬОВОЇ ЕКОНОМІКИ
1.1. Тіньова економіка у складі проблем соціально-економічного розвитку України.................................................................................................
1.2. Вплив тіньових процесів на регіональний розвиток.......................
1.3. Теоретико-методологічні засади дослідження тіньової економіки
Висновки до розділу 1................................................................................
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ТА АНАЛІЗУ РІВНЯ ТІНІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ НА БАЗІ РЕГІОНУ
2.1. Аналіз існуючих методів дослідження рівня тінізації економіки..
2.2. Аналіз динаміки зміни рівня тінізації по регіонах України............
2.3. Економіко-математичне моделювання процесів тінізації на регіональному рівні
Висновки до розділу 2...............................................................................
РОЗДІЛ 3. СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМИ ЗНИЖЕННЯ РІВНЯ ТІНІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ НА РЕГІОНАЛЬНОМУ РІВНІ
3.1. Оцінка впливу тіньових процесів за основними видами економічної діяльності на коефіцієнт тінізації регіону....................................
3.2. Оцінка рівня тінізації Харківської області в сфері роздрібної торгівлі та ресторанного господарства...............................................................
3.3. Прогнозування зміни рівня тінізації на короткотермінові періоди як фактор детінізації економіки регіону...........................................................
3.4. Комплексний підхід до процесу детінізації економіки на регіональному рівні..............................................................................................
Висновки до розділу 3................................................................................
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ...........................................................................
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ...................................................
ДОДАТКИ.................................................................................................
ВСТУП
Актуальність теми. Серед причин, що заважають розбудові України як сучасної європейської країни з розвинутою економікою, виділяється проблема існування тіньового сектора, що значною мірою стримує соціально-економічний розвиток країни і її регіонів, впливає на політику і на міжнародний авторитет України. У зв’язку з цим при визначенні пріоритетів економічного розвитку актуальним є розгляд питання зниження рівня тінізації економіки, що вимагає поєднання загальних підходів детінізації із врахуванням регіональних особливостей.
У науковій літературі вирішенню питань тінізації економіки присвячено багато праць відомих зарубіжних вчених, таких як С.Барсукова, С.Вудраф, М.Голованов, К. Гретчман, Г.Гроссман, Р.Дел’Aнно, С.Джонсон, Д.Енсте, С.Єчмаков, Т.Корягіна, Д.Кауфман, Дж. МакМіллан, М.Ніколаєва, О.Осипенко, В. Перекислов, Б.Рябушкін, В.Сєлєзньов, Е. де Сото, В.Танзі, Дж. Томас, К.Улибін, В. Фадєєв, Е.Фейг, Р.Фельдбругге, Е.Чурилова, А.Шевяков, Ф.Шнайдер. Фундаментальні дослідження, спрямовані на розгляд сутності тіньової економіки, її структури, методів її оцінки містяться в роботах вітчизняних вчених А.Базилюка, В.Бородюка, З.Варналія, Т.Вахненко, В.Гончарової, Г.Задорожного, Т.Кваши, С.Коваленка, І.Мазур, В.Мандибури, І.Мельоти, А.Мокія, Л.Мусіної, В.Передборського, В.Поповича, Ю.Прилипка, Т.Приходька, О.Турчинова.
Дослідники єдині в тому, що тіньова економіка - явище складне, багатогранне. Для виявлення причин її виникнення та розробки заходів протидії доцільно розглядати тіньові процеси не тільки на державному, але й на регіональному рівні. Про особливості підходів до дослідження процесів тінізації в регіональній економічній системі йдеться у роботах О.Балко, Н.Бурової, Н.Вавдіюк, З.Герасимчук, О.Головченко, І.Єлісеєвої, П.Іващенка, Т.Клебанової, Є.Ковальова, О.Мельникової, С.Лондара, А.Татаркіна, І.Черв’якова, В.Яковлева.
Водночас в наукових працях багато питань, пов’язаних із оцінкою рівня тінізації економіки регіону, визначенням регіональних особливостей і формуванням стратегічних напрямків зниження рівня тінізації економіки залишаються невирішеними, що зумовлює необхідність подальших поглиблених досліджень. Зважаючи на те, що тіньовий сектор є вагомою складовою сучасного суспільного господарства України, відсутність диференціації регіонів за ознакою тінізації спрощує загальну оцінку регіональних систем. Актуальним сьогодні є питання надання окремим регіонам статусу депресивних, що без урахування тіньового аспекту розвитку економіки регіону знижує точність оцінок. Урахування рівня тінізації при розробці програм регіонального розвитку значно підвищить ефективність заходів, що впроваджуються у цьому напрямку.
Розробка і впровадження заходів, спрямованих на зниження рівня тінізації економіки, передбачає диференційний підхід до регіонів України, що вимагає комплексної системи оцінки і прогнозування рівня тінізації економіки по кожному окремому регіону або, принаймні, по групі регіонів зі схожими параметрами й темпами розвитку процесів тінізації.
На сьогодні в Україні точність оцінок рівня тінізації економіки Держкомстатом України не безсумнівна, що впливає на адекватність подання статистичної інформації. Робота з оцінки рівня тінізації на загальнодержавному рівні розпочата, але дані по регіонах відсутні. Це знижує точність та оперативність прийняття управлінських рішень при плануванні регіонального розвитку. Тому виникає необхідність пошуку нових аналітичних підходів до оцінки обсягів тінізації економіки на рівні регіону як в суспільному виробництві в цілому, так і в окремих видах економічної діяльності.
Таким чином, необхідність подальшого дослідження регіонального аспекту проблеми тінізації економіки й пошуку шляхів зниження рівня тінізації обумовлює актуальність теми дисертаційного дослідження, визначає його ціль, завдання та зміст.
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами і темами. Дисертація виконана відповідно до планів наукових досліджень кафедри управління проектами в міському господарстві і будівництві Харківської національної академії міського господарства, що здійснюються за темою „Сучасні технології управління міським і регіональним розвитком” (№ держреєстрації 0107U000251). Окремі напрямки дослідження виконувались відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України №755, 2004 р. „Пріоритетні напрямки наукових та дисертаційних досліджень, які потребують першочергового розроблення і впровадження в практичну діяльність органів внутрішніх справ, на період 2004-2009 рр. (п.2.5. Аналіз і розроблення заходів по боротьбі із злочинністю у сфері економіки)” і „Головних напрямків наукових досліджень Національного університету внутрішніх справ на 2001-2005 рр. (п.6.2. Аналіз і розробка заходів по боротьбі із злочинністю у сфері економіки)”, схвалених Вченою радою Національного університету внутрішніх справ 23.03.2001р., протокол №3.
Метою дисертаційного дослідження є поглиблення теоретико-методичних основ оцінки рівня тінізації економіки регіону й розробка науково обґрунтованого комплексного підходу до процесу детінізації економіки на регіональному рівні.
У дисертаційному досліджені вирішено такі завдання:
уточнено понятійний апарат, що використовується у фаховій науковій літературі при дослідженні проблеми тінізації та регіонального розвитку;
обґрунтовано вибір методів оцінки обсягів тіньової економіки в регіоні на основі даних офіційної статистики;
здійснено класифікацію регіонів України за ознакою закономірності прояву рівня тінізації економіки;
визначено закономірності зміни масштабів тіньової економіки по окремих регіонах України;
розроблено модель оцінки потенційного обсягу податкових надходжень від легалізації тіньової економіки;
розроблено методичні рекомендації для оцінки рівня тінізації за окремими видами економічної діяльності в регіоні;
зроблено прогноз зміни рівня тінізації економіки в регіонах;
підготовлено пропозиції щодо організаційно-економічних заходів зниження рівня тінізації в економіці регіону.
Об’єктом дослідження є процес формування та розвитку тіньового сектора економіки на регіональному рівні.
Предметом дослідження є організаційно-економічні аспекти детінізації економіки на регіональному рівні.
Методи дослідження базуються на фундаментальних положеннях економічної науки.
У дослідженні використано методи порівняльного аналізу, систематизації і синтезу при уточненні категорій (тіньова економіка, неформальна економіка, регіон), основних наукових концепцій та способів вимірювання рівня тінізації на загальнодержавному й регіональному рівні і процедури розкладу такого явища, як тінізація економіки на складові (сутність, причини, наслідки, способи подолання); системного аналізу законодавчих актів і указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів України з питань детінізації національної економіки. У дисертації широко задіяні методи математичної статистики для вирішення завдання багатофакторного регресійного аналізу впливу коефіцієнтів тінізації в основних видах економічної діяльності на рівень тінізації суспільного виробництва регіону, для побудови регресійної моделі, що базується на моделюванні структурними рівняннями; метод кластеризації (з використанням методу ітеративного групування k-середніх) – для ідентифікації регіонів за рівнем тінізації (високий, середній, низький); метод екстраполяції для прогнозування рівня тінізації на короткотермінові періоди.
Наукова новизна полягає у здійсненні дослідження недостатньо вивчених питань, результати якого складають наукову новизну, зокрема:
удосконалено:
порівняльну типологію регіонів, яка, на відміну від існуючих, сформована на основі запропонованої кластеризації регіонів за ознакою динаміки зміни рівня тінізації економіки, що дає можливість враховувати особливості розвитку тіньових процесів на всій території України при розробці програм детінізації національної економіки;
елементи категоріального апарату, зокрема: трактування поняття неформальної економіки, яке, на відміну від позицій інших дослідників, вказує її спрямованість на отримання доходів від легальних або нелегальних видів господарювання в грошовому або натуральному вигляді, наголошує на неоднозначності проявів цього феномену (може бути нейтральною, позитивною або негативною по відношенню до суспільства); визначення тіньової економіки як тих видів господарської діяльності, які не заборонені законом, але виробництво в цьому секторі приховується через ненадання звітності та некоректне представлення даних;
модель оцінки потенційної вигоди від впровадження заходів з детінізації на регіональному рівні, що, на відміну від існуючих, дає змогу оцінити обсяг недоодержаних бюджетом коштів через існування тіньових процесів за видом економічної діяльності в регіоні чи окремим видом продукції та передбачає імовірнісний підхід через невизначеність оцінок рівня тінізації економіки;
методичні рекомендації щодо визначення рівня тінізації в регіоні у сфері торгівлі і ресторанного господарства, які, на відміну від інших, враховують дані джерел лише офіційних державних органів та базуються на моделюванні причинних зв’язків між явними та прихованими змінними;
дістали подальший розвиток:
підходи до зниження рівня тінізації економіки шляхом розробки організаційно-економічного механізму збалансованої детінізації економічної діяльності регіонів, який передбачає, на відміну від відомих, врахування регіональних особливостей при реалізації заходів, спрямованих на підвищення рівня соціально-економічного розвитку регіонів і країни в цілому через створення центру боротьби з неформальною економікою і вдосконалення аналітичної роботи з детінізації економіки за допомогою бази даних з функцією інформаційного пошуку;
прогнозні оцінки стану рівня тінізації в регіонах шляхом обрання раціональної функції, яка, на відміну від традиційних підходів, найбільше відповідає тенденціям зміни динаміки рівня тінізації в досліджуваних регіонах.
Практичне значення одержаних результатів. У дисертації наведено теоретичні висновки і узагальнення щодо особливостей оцінки рівня тінізації та розробки організаційно-економічних заходів з детінізації економіки на регіональному рівні. Виконані дослідження є доповненням до науково-методичної основи прийняття обґрунтованих управлінських рішень, спрямованих на розробку програм регіонального соціально-економічного розвитку й заходів з детінізації економіки України.
Результати дослідження впроваджено в Управлінні взаємодії з правоохоронними органами, оборонної та мобілізаційної роботи Харківської обласної державної адміністрації (акт впровадження від 07.09.2007р. №3), Відділі з питань взаємодії з органами юстиції Харківської обласної державної адміністрації (акт впровадження від 10.09.2007р. №1/09), Головному управлінні статистики в Харківській області (акт впровадження від 12.10.2007 р. №1091/07-1), Полтавській обласній державній адміністрації (акт впровадження від 14.09.2007 р. №18-07а).
Основні положення дисертаційного дослідження використовуються при викладенні лекційних курсів “Муніципальний менеджмент” (довідка Харківської національної академії міського господарства №212 від 30.01.2008р.), „Економетрія” (довідка Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна №899 від 08.10.2007р.), “Економічна безпека” (довідка Харківського національного університету внутрішніх справ №31/48 від 30.01.2008р.).
Особистий внесок здобувача. Всі наукові розробки, подані на захист, напрацьовані здобувачем особисто. Конкретний внесок здобувача в наукові роботи у співавторстві наведено у списку опублікованих праць за темою дисертації.
Апробація роботи. Основні положення дисертації доповідалися: на XXXII науково-технічній конференції викладачів, аспірантів і співробітників Харківської національної академії міського господарства (Харків, 2004), міжнародній науково-практичній конференції „Економічна безпека держави: стан, проблеми, напрямки зміцнення” (Харків, 2004), науково-практичній конференції „Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих вчених” (Харків, 2005), всеукраїнській науково-практичній конференції „Проблеми розвитку економіки і підприємництва в Україні в контексті міжнародних інтеграційних процесів” (Тернопіль, 2005), всеукраїнській науково-практичній конференції „Сучасні моделі і методи прогнозування соціально-економічних процесів” (Київ, 2006), науково-практичній конференції „Шлях України до економічної безпеки” (Харків, 2006), міжнародній науково-практичної конференції „Стійкий розвиток міст. Сучасні технології управління міським і регіональним розвитком” (Харків, 2006), науково-практичній конференції „Економічна безпека держави: стан, проблеми, напрямки зміцнення” (Харків, 2006), Всеукраїнській науково-практичній конференції „Економічний розвиток України в актуальному просторі і часі” (Харків, 2006).
Публікації. За темою дисертаційного дослідження автором опубліковано 6 наукових статей у фахових виданнях, 1 стаття в науково-практичному журналі й 6 тез доповідей загальним обсягом 2,7 друк. арк., з яких особисто автору належить 2,4 друк.арк.
Структура роботи. Дисертаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел і додатків. Викладена на 155 сторінках, у тому числі 20 рисунків, 30 таблиць, список використаних джерел з 183 найменувань на 18 сторінках і 29 сторінок додатків.
Список литературы
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ
Дисертаційне дослідження спрямоване на розв’язання важливої економічної проблеми – визначення особливостей теоретико-методичних основ оцінки та прогнозування розвитку рівня тінізації економіки регіону. Одержані результати є основою обґрунтування стратегічних напрямків детінізації економіки.
На основі проведеного аналізу зроблені наступні висновки й пропозиції:
1. Відсутність єдності в розумінні категоріально-понятійного апарату при дослідженні тіньової економіки спонукала до вивчення основних підходів для визначення цього явища у зарубіжних і вітчизняних дослідників, результатом якого стало вдосконалення визначення поняття „неформальна економіка” і поняття „тіньова економіка” як структурного елемента „неформальної економіки”. Визначені суб’єкти тіньової економічної діяльності, якими можуть бути домогосподарства, які ведуть діяльність, спрямовану на ринкове виробництво; самозайняті особи; роботодавці й наймані працівники.
2. Для розуміння причин виникнення тіньових процесів та розробки на цій основі заходів з детінізації необхідно починати дослідження тіньових процесів з регіонального рівня. З метою оцінки рівня тінізації економіки в роботі обґрунтовано вибір методу сталих взаємозв’язків на основі споживання електроенергії, адаптованого до аналізу на регіональному рівні.
3. Здійснено класифікацію 24 областей України і АР Крим щодо загальноукраїнського рівня тінізації, а саме: регіони з низьким рівнем тінізації: Вінницька, Волинська, Івано-Франківська, Миколаївська, Тернопільська, Херсонська, Чернівецька області; регіони з середнім рівнем тінізації: АР Крим, Донецька, Закарпатська, Київська, Львівська, Одеська, Сумська, Харківська, Чернігівська області; регіони з високим рівнем тінізації: Дніпропетровська, Житомирська, Запорізька, Кіровоградська, Луганська, Полтавська, Рівненська, Хмельницька, Черкаська області. Порівняльна типологія спрямована на допомогу владним структурам у прийнятті рішень щодо господарського механізму управління територією.
4. На основі кореляційно-регресійного аналізу виявлені основні види економічної діяльності, рівень тінізації в яких найбільше впливає на тінізацію суспільного виробництва в Харківському, Донецькому і Полтавському регіонах. Не зважаючи на тип групи регіонів, що досліджувались, чільне місце за впливом на рівень тінізації займає тінізація у промисловості. Це можна пояснити тим, що досліджувані регіони належать до групи тих, які займають провідне місце за обсягами промисловості в країні.
5. У дисертації запропонований імовірнісний підхід до розробленої автором моделі, за якою можна оцінити потенційний обсяг податкових надходжень від легалізації тіньової економіки в конкретній галузі чи за конкретним видом продукції. Сформована модель будується на показниках фактичного обсягу податкових надходжень, споживанні продукції й обсягів випуску продукції галузі (виду продукції).
6. Запропоновані методичні рекомендації для оцінки рівня тінізації у сфері роздрібної торгівлі й ресторанного господарства, на основі яких зроблений аналіз для Харківського регіону. Впровадження запропонованих методичних рекомендацій здійснюється за наступною схемою: якісна оцінка комплексу даних, що відображають діяльність економічних суб’єктів в обраній сфері; побудова схематичної моделі економічних процесів у сфері торгівлі й ресторанного господарства; кількісна оцінка параметрів моделі з використанням методу моделювання структурними рівняннями; інтерпретація результатів. Встановлено, що відсоток обсягу тіньових процесів у цій сфері за останні роки майже не змінився. Показано, що на формування тіньового сектора значно впливає не тільки сфера виробництва продукції та послуг, а й сфера їх реалізації.
7. У ситуації, що склалася, необхідним стає комплексний аналіз та прогноз еволюції розвитку тіньової економіки стосовно кожної регіональної системи. У дисертації виконано розрахунки прогнозних значень рівня тінізації для Харківської, Донецької і Полтавської областей за допомогою традиційних підходів, а також раціональної функції, що має вищу точність прогнозів. Доведено, що прогнозні значення коефіцієнтів тінізації в аналізованих регіонах мають тенденцію до зниження.
8. Розроблено організаційно-економічний механізм збалансованої детінізації регіонів і алгоритм його реалізації, який спрямований на підвищення рівня соціально-економічного розвитку регіонів. Рекомендовано створення єдиного регіонального центру боротьби з неформальною економікою, який має бути підпорядкований загальнодержавному на базі Ради протидії злочинності та корупції при обласній державній адміністрації. Один з напрямків роботи центру - вдосконалення аналітичної роботи шляхом впровадження методик інформаційного пошуку, для чого розроблений проект бази даних з функцією інформаційного пошуку.
Результати проведеного дослідження можуть бути використані в роботі Міністерства економіки, обласних державних адміністрацій, головних управлінь статистики в областях і податкових адміністраціях всіх рівнів з метою підвищення ефективності проведення заходів спрямованих на зниження рівня тінізації економіки в регіонах.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Архангельский Ю.С., Мотыченко Ю.Е. Детенизация экономики: Причины и способы ее преодоления // Фондовый рынок.– 2001. - №47.– С. 22-25.
2. Базилюк А.В., Коваленко С.О. Тіньова економіка в Україні. - К.: НДЕІ Мінекономіки України, 1998. - 206 с.
3. Базилюк А.В., Коваленко С.О. Тіньова економіка в Україні: Монографія / НДІ Мінекономіки Укр. – К.: – 1998. – 205с.
4. Балко Е.В. Эконометрический анализ и прогнозирование уровня тенизации экономики области // Вісник Нац. техніч. ун-ту „Харківський політехнічний інститут”. - №22. – 2003. – С.29-31.
5. Балко О.В. Системний підхід до аналітичної оцінки тіньової виробничої діяльності промислових фірм: Дис. ...канд.еком.наук: 08.07.01.; – Захищена 10.05.2006; - Х., 2006. – 225 с.
6. Барсукова С.Ю. Возможно ли в России уменьшить теневую занятость? // Вопросы статистики. – 2004. №7. – С.40-46.
7. Барсукова С.Ю. Методы оценки теневой экономики: критический аналіз // Вопросы статистики – 2003. №5.- С.14-24.
8. Білокінь Ю.М. Регіональне планування (теорія і практика)/За ред. І.О. Фоміна. – К.:- Логос, 2003. -246 с.
9. Білоус В.Т., Попович В.М. Про Державну програму детінізації економіки України. - Ірпінь: Акад. Держ. податкової служби України,2000.-50с.
10. Болдирєв С.В. Регіон як складова територіального устрою України // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції 25 травня 2004 р. у м.Харкові „Проблеми удосконалення правового регулювання місцевого самоврядування в Україні”/ за ред. Проф.. Ю.П.Битяка. – Харків: Інститут державного будівництва та місцевого самоврядування АПрН України. - 2004. – С. 115-118.
11. Боровиков В.П. STATISTICA: искусство анализа данных на компьютере. Для профессионалов. – СПб.: Питер, 2001. – 656 с.
12. Боровиков В.П. Популярное введение в программу STATISTICA М.: КомпьютерПресс,1998.-267 с.
13. Боровиков В.П., Боровиков И.П. STATISTICA – статистический аналіз и обработка даннях в бреде WINDOWS – М.: ИИД «Филинъ», 1998. - 608с.
14. Бородюк В., Турчинов О., Приходько Т. Методи розрахунку обсягів тіньової економіки // Економіка України – 1997.- №5. – С.41-53.
15. Бородюк В, Турчинов О, Приходько Т. Оцінка масштабів тіньової економіки та її вплив на динаміку макроекономічних показників//Економіка України – 1996. №11. – С.4-16.
16. Бубенко П.Т. Регіональні аспекти інноваційного розвитку: Монографія. – Харків: НТУ „ХПІ”, 2002. – 316 с.
17. Буркат Н. Рівень життя населення і державна соціальна політика в Україні // Економічні Есе. - №1. – 2002. – С.63-69.
18. Бурова Н.В., Мельникова О.А. Изучение теневой экономической деятельности на региональном уровне: пример Калининграда // Вопросы статистики. - №5. – 2003. – С. 24-32.
19. Валова додана вартість по регіонах України за 1996-2000 р. Стат.зб. за ред. І.М. Нікітіної /Державний комітет статистики України – К.2002. – 73 с.
20. Валова додана вартість по регіонах України за 2001-2003 р. Стат.зб. за ред. І.М. Нікітіної /Державний комітет статистики України – К.2005. – 73 с.
21. Варналій З.С. Тіньова економічна діяльність підприємницьких структур: суть, оцінка масштабів та шляхи її легалізації // Наукові праці НДФІ. – 1998. - №6. – С.25-32.
22. Венедиктов В.С. Міграційні процеси працевлаштування та їх вплив на економічну безпеку України // Економічна безпека держави: стан, проблеми,напрямки зміцнення: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. – Харків: Ви-во Нац.ун.-та внутр.справ, 2004. – 154с.
23. Відношення державного прямого та гарантованого боргу України до валового внутрішнього продукту – Режим доступу: http://www.minfin.gov.ua/ document/53151/Borg_VVP.pdf
24. Гари С. Бекер Экспертиза: Причины коррупции и средства ее лечения// Белорусская газета.- №124. – 1998 – Режим доступу: http://www.bymedia.net/ press/gazeta.article.php?articleID=48757
25. Герасимов П.А. Теневой сектор в современной российской экономике // Финансы и кредит. – 2004. №17. – С.59-67.
26. Герасимчук З.В., Вавдіюк Н.С. Економічна безпека регіону: діагностика та механізм забезпечення: Монографія. – Луцьк: Надстир’я, 2006. – 244 с.
27. Голованов Н.М., Перекислов В.Е., Фадеев В.А. Теневая экономика и легализация преступных доходов. - СПб.: Питер, 2003. – 303с.
28. Головченко О.М. Тіньова економіка як загроза економічної безпеці держави: причини виникнення і джерела фінансування Вісник ОІВС,Одеса, ОЮІ НУВС, 2005, № 3.- С.219-223.
29. Гончарова В.О. Вплив тіньової економіки на економічну безпеку держави. –Х.: ХНУ, 2001. – 195 с.
30. Дацишин М. Оцінка обсягів незареєстрованого споживання домашніх господарств України // Соціально-економічні дослідження в перехідний період. Застосування статистичних методів (регіональний аспект) Щорічник наукових праць. Вип..Х./НАН України. Інститут регіональних досліджень. – Львів, 1999р. - С.168-174.
31. Дацишин М., Демкова М., Мегеда О. та ін. Розвиток регіонів України зусиллями влади, громадськості і бізнесу // Економічні есе. – Київ . – 2004. – с.30 – Режим доступу: http://www.ir.org.ua
32. Длугопольський О.В. Формування кластер-структур як варіант подолання депресивності регіонів України // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції 15 травня 2003 р. у Хмельницькому інституті бізнесу „Стан і проблеми трансформації фінансів та економіки регіонів у перехідний період”. – Хмельницький: НВП „Еврика” ТОВ. – 2003. – С.41-44.
33. Долішній М. І. Актуальні завдання регіональної політики України в сучасних умовах // Регіональна економіка. - 2004. -№3- С.16-32
34. Економіка України за січень 2005 року // Урядовий кур’єр. – 2005р. - №36. – С.1,6.
35. Економічні індекси. Аналітичний центр "Інститут Реформ" – Режим доступу: http://ipa.net.ua/index.php?id=20&s=87693
36. Елисеева И.И., Щирина А.Н., Капалова Е.Б. Возможности оценки теневой экономической деятельности на основе СНС // Вопросы статистики. - №2. – 2001. – С.32-35.
37. Ечмаков С.М. Теневая экономика: анализ и моделирование. – М.: Финансы и статистика, 2004. – 408 с.
38. Єріна А.М. Статистичне моделювання та прогнозування: Навч.посібник. – К.: КНЕУ, 2001. – 170 с.
39. Желюк Т.Л. Макроекономічні аспекти моделювання сектору тіньової економіки // Держава та регіони. Серія Економіка та підприємництво. - №1. – 2003. – С.112-117.
40. Задорожний Г.В., Иващенко П.А., Тютюнникова С.В. Экономическая безопасность и теневая экономика. – Харків, Издательский центр ХИБМ,1999.
41. Закон України "Про стимулювання розвитку регіонів” від 8 вересня 2005 року № 2850-IV – Режим доступу: http://www.gdo.kiev.ua/files/db.php?st=2529&god=2005
42. Закон України „Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2005 рік” та деяких інших законодавчих актів” // Урядовий кур’єр. – 2005 р. - №58-59 – С.4-23.
43. Закон України „Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю” від 30 червня 1993 року N 3341-XII ( 3341-12) // Відомості Верховної Ради - 1993, N 35. – С. 358.
44. Зведені показники – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2006/sg/sg_rik/sg_u/zp_u.html
45. Злупко С.М. Основи регіонології: концептуальний підхід // Вісник НАН України, - 2004. - №11. – С.12-24.
46. Злупко С.М. Українська регіоналістика: тенденції, здобутки, проблеми // Регіональна економіка. – 1996. №1-2. - С.124-131.
47. Зміни споживчих цін і цін виробників - Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2007/so_ek_r_u/soekru_u/07_2007/page_03.htm
48. Зовнішня торгівля - Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/ operativ2007/so_ek_r_u/soekru_u/07_2007/page_10.htm
49. Измерение ненаблюдаемой экономики в национальных счетах // Конференция европейских статистиков 25-28 апреля 2006 г. в г.Женева. - Европейская экономическая статистическая комиссия. Государственный комитет статистики Украины. ECE/CES/GE.20/2006/SP/3. – 11 с.
50. Измерение ненаблюдаемой экономики. 2003: Руководство. М.: ОЭСР, Статкомитет СНГ, Информационно-издательский центр «Статистика России», 2003. - 296 с.
51. Іващенко П.О., Черв’яков І.М. Тіньова економіка на рівні регіону та пропозиції щодо її легалізації// Міжвідомчий науковий збірник Проблеми боротьби з корупцією, організованою злочинністю та контрабандою. Президенту України, ВРУ, Уряду України, органам центральної та місцевої виконавчої влади. Аналітичні розробки, пропозиції наукових та практичних працівників. / Під ред. Комарової А.І., Медведчука В.В., Євдокимова В.О. та ін. – Київ. – 1999. – Том 18. – С.259-262.
52. Іличок Б.І. Проблеми тіньової економіки в Україні та шляхи її розв’язання // Регіональна економіка. – 1997. - №3. – С.134-142.
53. Інвестиції в основний капітал - Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2007/so_ek_r_u/soekru_u/07_2007/page_06.htm
54. Калашникова Т.М. Экономическое районирование. – М.: Из-во МГУ, 1982. – 216 с.
55. Калугин В. Президент недоволен тенью // Бизнес. - №5. – 2004. – С.26.
56. Каминская Т.М. Теневая экономика в здравоохранении: содержание и причины развития. // Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. – 2005. № 668. – С.31-35.
57. Керецман В.Ю. Деякі питання державного регулювання розвитку регіонів України // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції 25 травня 2004 р. у м.Харкові „Проблеми удосконалення правового регулювання місцевого самоврядування в Україні”/ за ред. Проф. Ю.П.Битяка. – Харків: Інститут державного будівництва та місцевого самоврядування АПрН України. - 2004. – С. 118-121.
58. Керецман В.Ю. Регіональний моніторинг як інформаційно-аналітична база державного регулювання розвитку регіонів // Статистика України. - 2004.- №4. – С.23-26.
59. Клияненко Б.Т., Чаленко А.Ю. Систематизация и типизация проявлений теневой экономики в Украине, предложения по ее легализации// Хозяйственно правовые средства детенизации и декриминализации экономики: Сб.науч.тр./НАН Украины. Институт экономико-правовых исследований. – Донецк: ИЭПИ, 1998. - С.57-66.
60. Коваленко С.О. Методологічні основи легалізації тіньової економіки в Україні. – К.: Знання., 1999. - 258 с.
61. Ковальов Є.В. Економічні злочини – основна загроза економічній безпеці // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції „Економічна безпека держави: стан, проблеми, напрямки зміцнення”. - Харків: Вид-во Нац. ун-та внутр. Справ, 2004. – С. 85-86.
62. Ковальов Є.В., Балко О.В. Неформальна економіка. – Макіївський економіко-гуманітарний інститут. – Донецьк: видавець Бугайова С.Г. – 2003.- 119 с.
63. Ковальчук Т.Т. Економічна безпека і політика: із досвіду професійного аналітика. – К.: Т-во „Знання”, КОО, 2004. – 638 с.
64. Козлов Ю. Теневая экономика и преступность // Вопросы экономики. – М., 1990. - №3. – С.120-127.
65. Козловська О.М. Стан місцевих фінансів в умовах перехідної економіки // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції 15 травня 2003 р. у Хмельницькому інституті бізнесу „Стан і проблеми трансформації фінансів та економіки регіонів у перехідний період”. – Хмельницький: НВП „Еврика” ТОВ. – 2003. – С.55-58.
66. Колосовский Н.Н. Основы экономического районирования. - М.: Госполитиздат, 1958. - 200с.
67. Комплексна програма профілактики злочинності в Харківській області на 2006-2010 рр. затверджена рішенням обласної ради від 23 грудня 2005 р. XXXIV сесія IV скликання.
68. Конституція України: Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р. – К.: Преса України, 1997. – 80с.
69. Концептуальні засади регіональної політики України // Матеріали конференції. Київ, 8 жовтня 1999 р. – С.8
70. Королев М.А., Иванов Ю.Н., Карасева В.Л. Опыт стран СНГ в измерении ненаблюдаемой экономики // Вопросы статистики. – 2004. №11 с. 3-6.
71. Корягина Т.И. Услуги теневые и легальные // ЭКО: Экономика и орг. пром. пр-ва. – 1989. -№2. – С.60-65.
72. Кузьмичева Л.Б. Статистическая оценка объема скрытой и неформальной деятельности в торговле в России // Вопросы статистики. – 2004. - №10. – С13-15.
73. Кулич М. У нашій статистиці не враховується тіньова економіка // Вісник національної академії наук України. – 1999. - №9.- С.27-28.
74. Кучма Л. Європейський вибір: Концептуальні засади стратегії економічного та соціального розвитку України на 2002-2011 роки: Послання Президента України до Верховної Ради України // Уряд. кур’єр. – 2002. – 4 черв. – С. 5-12.
75. Латов Ю. В. Неформальная экономика как глобально-историческое явление – Режим доступу: http://www.economics.com.ua/ publication/ download.php?id=000609
Стоимость доставки работы, в гривнах:
(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50
Найти готовую работу
ЗАКАЗАТЬ
Обратная
связь:
Связаться
Вход для партнеров
Регистрация
Восстановить доступ
Материал для курсовых и дипломных работ
11.10.24
Сучасний документальний театр: новий тип сценічної репрезентації
11.10.24
Вербатім–наративи в контексті сучасної «Нової драми» і документального театру
11.10.24
«Нова драма» в умовах відновлення документалізму в театральній постдраматичній культурі нестабільного типу
Архив материала для курсовых и дипломных работ
Ссылки:
Счетчики:
© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.