У нас уже
17884
рефератов, курсовых и дипломных работ
Сделать закладку на сайт
Главная
Сделать заказ
Готовые работы
Почему именно мы?
Ценовая политика
Как оплатить?
Подбор персонала
О нас
Творчество авторов
Быстрый переход к готовым работам
Контрольные
Рефераты
Отчеты
Курсовые
Дипломы
Диссертации
Мнение посетителей:
Понравилось
Не понравилось
Книга жалоб
и предложений
Название
МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ НА РИНКУ ПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ
Количество страниц
219
ВУЗ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ЄВРОПЕЙСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи
2010
Бесплатно скачать
21308.doc
Содержание
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ 11
1.1. Сутність вивчення поведінки споживачів товарів та послуг в
сучасних умовах 11
1.2. Теоретичні проблеми маркетингових досліджень які впливають на поведінку споживачів 26
1.3. Наукові аспекти моделювання поведінки споживачів товарів
та послуг 38
Висновки до І-го розділу 61
РОЗДІЛ 2. МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ
НА РИНКУ ПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ 64
2.1. Кон’юнктура продовольчого ринку України та тенденції її розвитку 64
2.2. Особливості маркетингової діяльності підприємств на продовольчому ринку України 94
2.3. Процес прийняття рішення споживачем щодо купівлі продукції підприємств на ринку продовольчих товарів 117
Висновки до ІІ-го розділу 133
РОЗДІЛ 3. ОБҐРУНТУВАННЯ СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІННЯ ПОВЕДІНКОЮ СПОЖИВАЧІВ І ПІДВИЩЕННЯ ЗАДОВОЛЕННЯ ЇХ ПОТРЕБ 136
3.1. Формування ефективної маркетингової інформаційної системи для спостережень за поведінкою споживачів 136
3.2. Розробка комплексу маркетингу підприємства з позиції досліджень поведінки споживачів продовольчих товарів 146
3.3. Методичні підходи до розробки стратегії управління поведінкою споживачів підприємствами на ринку продовольчих товарів 162
Висновки до ІІІ-го розділу 174
ВИСНОВКИ 176
ДОДАТКИ 180
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 211
ВСТУП
Актуальність теми: Трансформація вітчизняної економічної системи визначає необхідність якісних змін у сфері агропромислового комплексу, а саме, в управлінні ринком продовольчих товарів. Кризові ситуації, які періодично виникають на окремих ринках продовольчих товарів, зумовлюють необхідність комплексного підходу до цієї проблеми, яка має складну структуру й стосується багатьох самостійних підсистем, які, розвиваючись відносно відокремлено, складають єдину соціально-економічну систему. Стосуючись, на перший погляд, окремих товарів і окремих підприємств, ця проблема через частоту кризі, їхню глибину суттєвим чином впливає на безпеку держави взагалі, оскільки соціальна стабільність забезпечується шляхом комплексного задоволення потреб населення в основних продовольчих товарах. У той же час, галузі, які виробляють продукцію й доводять її до споживача, надають роботу за різними даними, майже 20% економічно активного населення.
Виходячи з цього, пріоритетними напрямами розвитку України є забезпечення населення вітчизняними конкурентоспроможними товарами. У переважній більшості це стосується саме продовольчого ринку. Об’єктивна необхідність розвитку споживчого ринку України передбачає ґрунтовне науково-методичне опрацювання питань формування поведінки споживачів, особливо на ринку продовольчих товарів. Важливість аналізу цієї проблеми поглиблюється й тим, що національна економіка України має створити умови, коли споживачі повинні бути підготовлені гнучко реагувати на зміни в світовій економіці. Цей процес посилюється очікуваним наслідком інтеграції України до Всесвітньої організації торгівлі (ВТО) та до світової спільноти.
Поряд з цим, потреби людини зароджуються, визрівають і зникають, тобто постійно відбувається їх генезис і еволюція. За таких умов розвиток виробництва продовольчих товарів повинен, з одного боку, швидко гармонізуватись з новими споживчими потребами, які розвиваються під впливом внутрішнього розвитку людини, її платоспроможності та зовнішніх факторів розвитку економіки, відкритості суспільства, глобалізації світової економіки, врешті решт сучасних тенденцій і у споживанні товарів та послуг, а з іншого - виробництво товарів агропромислового комплексу має активно впливати на формування потреб населення, їх розвиток відповідно до стратегії підприємств, в підсумку і галузі, забезпечуючи її конкурентоспроможність.
Сучасні глобалізацій ні процеси призводять до посилення конкурентної боротьби на світовому ринку. При цьому вирішальною порівняльною перевагою стає не наявність прибуткових ресурсів, дешевої робочої сили, сприятливого географічного положення, а технологічний відрив від конкурентів, тобто здатність провідних експортноорієнтованих галузей певних країн створювати нові технології і відповідно нові продукти.
У вивченні поведінки споживачів в Україні можна відокремити принаймні два досить самостійних наукових напрямки, які формувались у різні часи. Один із напрямків, який був значно поширений у 80-90-х роках минулого століття, відображав потреби органів державного планування. Основною метою цього напрямку дослідження було визначення потреб населення, обсягів їх та структури, які потім закладалися в плани соціально-економічного розвитку країни та окремих регіонів (областей). Ці проблеми знайшли відображення в наукових наробках Агабаб’яна Е.М., Бурачаса А.І., Вальтуха К.К., Головача А.В., Левіна О.І., Баранова Л.Я., Москвіна О.М., Римашевської Н.М., Рувінської Л.М., П’ятакової Ф.С. та ін. На відміну від цього напрямку досліджень, який окреслювала світова наука, досліджуючи поведінку споживачів на продовольчому ринку, інший мав на меті допомогу підприємствам у реалізації виробленої продукції або формуванні нових потреб, щоб збільшити прибутки виробників і продавців продовольчих товарів. Ці проблеми зокрема знайшли відображення у дослідженнях таких науковців, як І.В. Альошин, Г.М.Андрєєв, А.А. Браверман, Дж. Енджел, Р. Блекуел, Д. Коллат, Эванс Дж.Р., Берман Б., А. Дейян, Ф.Котлер, Войчак А.В., Павленко А.Ф., Старостіна А.О., Онищенко В.П., Робертсон Т.С., Зиелински Дж., Вард С., Лоудон Д., Дела Бітта A., ще до сьогодні активно розробляються в Україні. Разом з тим проблемам поведінки споживачів на окремих сегментах продовольчого ринку достатньої уваги не приділялось і до сьогодні. Більшість досліджень мали не системний характер і були спрямовані лише на вирішення проблеми задоволення фізіологічних потреб населення, без врахування їх емоційного та морального догоджання.
Саме тому, на сучасному етапі розвитку економіки України, вкрай важливими є подальше дослідження поведінки споживачів з метою надання ефективних засобів регулювання розвитку виробництва сільськогосподарської продукції та механізмів щодо його державної підтримки на оптимальному рівні, а також, сприяння становленню ринкових відносин шляхом надання підприємствам та організаціям, які займаються виробництвом, постачанням і реалізацією продовольчих товарів, рекомендацій щодо оцінки та врахування особливостей поведінки споживачів на продовольчому ринку.
Таким чином, актуальність теми дослідження зумовлюється: важливістю проведення маркетингових досліджень поведінки споживачів на ринку продовольчих товарів підприємствами різних галузей агропромислового комплексу, недостатньою розробкою цієї проблеми, необхідністю використання вітчизняного та зарубіжного досвіду. Отже, вибір теми дослідження має важливе соціально-економічне значення, пояснюється відсутністю та недостатністю теоретико-методологічних розробок в маркетингових дослідженнях поведінки споживачів на ринку продовольчих товарів.
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Обрана тема дисертаційної роботи досліджується в тісному зв’язку з результатами науково-дослідницьких робіт кафедри маркетингу Європейського університету «Теоретичні основи і методи організації маркетингової діяльності з ефективного використання потенціалу соціально-економічних систем» (Номер державної реєстрації № 0101U007349); «Менеджмент стратегічного розвитку підприємств та підприємництва невиробничої сфери» (Номер державної реєстрації № 01070002009).
Мета і завдання дослідження. Мета дисертаційного дослідження полягає в тому, щоб з урахуванням теоретичних досліджень провідних вітчизняних та іноземних учених, досвіду світової та національної практики, власних аналітичних досліджень визначити комплекс підходів до розробки та обґрунтування стратегії управління поведінкою споживачів, заходи якої, підвищуючи рівень задоволення потреб споживачів у продуктах харчування, сприятимуть зростанню доходності підприємств-учасників продовольчого ринку.
Мета визначила логічну послідовність, структуру, теоретичний зміст дослідження, що складається з наступних взаємозв’язаних задач наукового, практичного та економічного призначення:
• проаналізувати науково-теоретичні підходи до вивчення поведінки споживачів товарів і послуг у сучасних умовах;
• дослідити існуючі методи маркетингових досліджень поведінки споживачів;
• вивчити моделі поведінки споживачів і особливості використання їх у процесі маркетингових досліджень і відібрати найбільш прийнятні для реалізації завдань дисертаційного дослідження;
• оцінити кон’юнктуру та перспективи розвитку продовольчого ринку в Україні;
• визначити особливості маркетингової діяльності на продовольчому ринку України;
• проаналізувати процес прийняття рішень споживачами на ринку продовольчих товарів;
• сформувати ефективну маркетингову інформаційну систему підтримки рішень для підприємств учасників продовольчого ринку;
• розробити комплекс маркетингу підприємств з урахуванням поведінки споживачів продовольчих товарів;
• обґрунтувати методичні підходи до розробки маркетингових стратегій підприємства на ринку продовольчих товарів з урахуванням поведінки споживачів.
Об’єктом дослідження є процес проведення маркетингових досліджень поведінки споживачів у сфері діяльності підприємств агропромислового комплексу.
Предметом дослідження є теоретичні та практичні аспекти обґрунтування стратегії підприємств-учасників продовольчого ринку щодо управління поведінкою споживачів і підвищення задоволення їхніх потреб.
Гіпотеза дослідження базується на припущенні, що маркетингові дослідження поведінки споживачів на ринку продовольчих товарів будуть ефективнішими, якщо запровадити ефективну інформаційну маркетингову систему для спостережень за поведінкою споживачів, розробити комплекс маркетингу підприємства з позиції досліджень поведінки споживачів продовольчих товарів та, насамкінець, впровадити методичні підходи до розробки стратегії управління поведінкою споживачів підприємствами-учасниками продовольчого ринку.
Методи дослідження. Теоретичною основою проведеного дослідження є наукові праці вітчизняних і зарубіжних вчених, які присвячені дослідженню поведінки споживачів на продовольчому ринку.
При рішенні завдань дослідження використалися абстрактно-логічний метод (для визначення сутності й змісту маркетингу в сфері виробництва та реалізації продуктів харчування), метод системно-структурного аналізу (при дослідженні та систематизації методичного інструментарію маркетингових досліджень поведінки споживачів), ситуаційний аналіз (при оцінюванні стану й рівня маркетингових досліджень на підприємствах-учасниках продовольчого ринку), метод аналізу й синтезу (під час розгляду сутності та місця маркетингових досліджень поведінки споживачів у діяльності підприємств учасників продовольчого ринку), евристичні методи (при формуванні гіпотези щодо існування взаємозв'язку між доходами населення та витратами на продукти харчування), системний аналіз і комплексний підхід (при діагностуванні внутрішнього й зовнішнього середовища маркетингу підприємств і факторів, що впливають на нього), економіко-статистичні методи (при оброблюванні результатів маркетингового дослідження), методи анкетного опитування (при організації збору первинної інформації), методи експертних оцінок (при діагностуванні стану організації маркетингу на підприємствах-учасниках продовольчого ринку), метод переходу від абстрактного до конкретного (при розробленні й обґрунтуванні пропозицій щодо впровадження механізмів впливу на споживача).
Методологічною основою дисертаційного дослідження є загальнонаукові методи пізнання економічних і соціально-суспільних явищ, зокрема, методи експертних оцінок, аналізу та синтезу. Інформаційну базу складали матеріали Державного комітету статистики України, дані підприємств і організацій та особисто проведеного анкетування.
Наукова новизна дослідження полягає в отриманні наукових результатів, які містять положення теорії та щодо практики обґрунтування стратегій управління поведінкою споживачів і підвищення задоволення їхніх потреб.
У дисертації
вперше:
• запропоновано багатовимірну модель взаємодії складових залучення споживачів, яка надає повну інформацію щодо ставлення споживача до конкретного товару та дозволяє обґрунтувати конкретні стратегії маркетингу підприємств і використання певних методів впливу на потенційних споживачів з метою залучення їх у процес купівлі та споживання продовольчих товарів;
удосконалено:
• узагальнену схему маркетингової інформаційної системи (МІС), яка дає змогу підприємствам, що реалізують продовольчі товари через мережу підприємств роздрібної торгівлі, вчасно реагувати на зміни зовнішнього середовища, використовуючи попередній досвід і нові методи оброблення та використання даних;
• модель поведінки споживачів на продовольчому ринку регіону (м. Київ і Київська область), яка дозволяє розробити й упровадити в процес комерційної діяльності аграрних підприємств сучасні методи впливу на споживача;
• методичні підходи до аналізу організації обслуговування споживачів продовольчих товарів підприємствами різних торгівельних систем, які реалізують широкий асортимент товарів повсякденного попиту й конкурують між собою, що допоможе більш ефективно аналізувати зовнішнє середовище та дасть змогу порівняти діяльність підприємств різних форм власності;
• графічну структуру напрямів маркетингових досліджень на продовольчому ринку з метою забезпечення більш чіткого формулювання інтересів підприємств, а отже, й цілей маркетингових досліджень;
• визначення сутності категорій “продовольчий ринок” та “кон’юнктура продовольчого ринку”, а також маркетингових досліджень з конкретизацією їхніх напрямків на продовольчому ринку та визначення особливостей застосування їх;
дістало подальшого розвитку:
• алгоритм прийняття рішень споживачів щодо купівлі конкретного товару з аналітичною оцінкою їхньою поведінки на кожній фазі цього процесу та визначення особливостей їхньої поведінки при купівлі продовольчих товарів;
• гіпотеза про те, що зі зміною розміру доходів домогосподарств змінюється не лише структура споживання продовольчих товарів, а й джерела надходження їх. Кількісно виміряно залежність попиту на головні продовольчі товари від розміру доходів населення.
Практичне здобутих здобутих результатів полягає в обґрунтуванні практичних рекомендацій щодо розробки та впровадження стратегій управління поведінкою споживачів з метою підвищення задоволення їхніх потреб. Підтвердженням практичного значення здобутих результатів є використання основних методичних розробок і практичних рекомендацій автора щодо діяльності підприємств, зокрема: сільськогосподарського підприємства з додатковою відповідальністю «Світанок» (довідка № 159 від 15.11.2007 р.); виробничих підприємств ВАТ «Київхліб» хлібокомбінат №11 м. Києва та Дочірнім підприємством ВАТ «Київхліб» «Дослідницький хлібозавод» (довідка № 28/35 від 8.01.2008 р.); підприємств оптової торгівлі ТОВ «ПрофВесконт» міста Києва (довідка № 154 від 7.02.2008 р.) та ТОВ «Атлас2007» м. Києва (довідка № 1 від 06.11.2007 року); підприємства роздрібної торгівлі ТОВ «Край» м. Києва (довідка № 269 від 17.01.2007 року) та ін.
Результати дисертаційного дослідження було використано під час викладання навчальних курсів з дисциплін: маркетингові дослідження, поведінка споживачів, маркетинг, маркетингові комунікації, маркетинг сфери послуг у приватному вищому навчальному закладі “Європейський університет” (довідка № 1/12-169-Р1 від 25.04.2008 року).
Особистий внесок здобувача полягає в самостійній розробці здобутих результатів на основі вивчення, аналізу та узагальнення теоретико-методологічних і прикладних положень розвитку маркетингових досліджень поведінки споживачів на ринку продовольчих товарів.
Апробація результатів дослідження. Основні положення, висновки й рекомендації, отримані за теоретичними й практичними розробками дисертанта пройшли апробацію на наукових конференціях, зокрема: VІІІ, ІX Міжнародних науково-практичних конференціях «Інформаційні технології в економіці, менеджменті і бізнесі. Проблеми науки, практики та освіти» (м. Київ, Європейський університет, 12-13 грудня 2002р., 2003); ІV Міжнародній конференції «Проблеми іміджелогії» (м. Київ, Європейський університет, 16 травня 2003р.); Всеукраїнській науково-практичній конференції «Молодь, освіта, наука, культура і національна самосвідомість» (м. Київ, Європейський університет, 27-28 березня 2003р., 15-16 квітня 2004 р.).
Публікації. За результатами дисертаційного дослідження опубліковано 9 наукових праць, серед них 4 наукових статті у фахових виданнях, 6 тез і доповідей на конференціях, загальним обсягом 3, 1 друк. арк.
Структура дисертації. Дисертаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, додатків, списку використаних джерел. Загальний обсяг дисертації 220 сторінок, з них 180 сторінок основного тексту. Дисертація містить 22 таблиць, 34 рисунка, 10 формул, 12 додатків. Список використаних джерел містить 150 найменувань.
Список литературы
ВИСНОВКИ
У дисертаційній роботі наведені теоретичні узагальнення й запропоноване нове рішення науково - прикладного завдання формування системи управління ринком продовольчих товарів. Результати проведеного дослідження дозволили сформулювати наступні висновки:
1. Аналіз сфери управління ринком продовольчих товарів показав, що необхідні трансформація вітчизняної економічної системи та якісні зміни всіх її складових. Кризи, які періодично виникають на цьому ринку вказують на доцільність комплексного підходу до вирішення цих проблеми та досліджень поведінки споживачів на ньому. При цьому важливо передбачати майбутні зміни у поведінці споживачів, щоб запобігти панічним настроям споживачів, які призводять до тотального дефіциту продуктів харчування і швидкого зростання напруження в певному регіоні країни або і всій країні, що врешті решт загрожує безпеці життєдіяльності суспільства. Маркетингові дослідження передбачають наявність певної методології, яка включає значну кількість елементів. До основних елементів методології маркетингу відносять концепції, підходи, принципи, методи, маркетингові моделі, методики, технології, способи, алгоритми досліджень. Маркетингові дослідження виступають як початок і логічне завершення будь-якого циклу маркетингової діяльності підприємства. Метою проведення таких досліджень є зменшення невизначеності, що супроводжує прийняття маркетингових рішень. Окремої уваги заслуговують головні принципи, на яких ґрунтуються маркетингові дослідження, а саме: системність, систематичність, обов’язковість, точність та ретельність. Значна увага науковцями приділяється визначенню напрямів маркетингових досліджень. З одного боку це дослідження ринку, а з іншого – дослідження потенційних можливостей фірми. Як засвідчують дані, необхідність маркетингових досліджень виникає у керівників підприємств або організацій на етапі вирішення принципових питань щодо власної ринково-продуктової стратегії. Однією з актуальних маркетингових проблем є мотивація споживачів щодо купівлі певного товару або здійснення покупки на конкретному підприємстві.
2. Ринкова ситуація з погляду споживача визначається не фізично, а психологічно, тобто через його сприйняття й розуміння. Будь-яка форма поведінки може пояснюватись внутрішніми й зовнішніми причинами. Внутрішні причини зумовлюються мотивами, потребами, цілями, намірами, інтересами, а зовнішні – стимулами, що залежать від конкретних ситуацій. Мотиви, передуючи стимулам, визначають їхній вибір. Споживач не просто здійснює вибір за наявних стимулів, але і активно шукає їх. Причому той стимул, що обирається, має визначену інтерпретацію на рівні мотивів. Загальна структура мотивації містить у собі три взаємозалежні групи вимог, а саме: вимоги користувача, вимоги покупця, вимоги індивідуума або соціальні вимоги.
3. Специфіка маркетингового підходу до дослідження мотивації споживачів полягає в тому, що об’єктом дослідження є комплекс мотиваційних реакцій споживача на товар з урахуванням фізичних, функціональних й економічних обмежень, що впливають на ці реакції. Вирішальним фактором розмежування типів мотиваційних реакцій є ступінь залучення споживача в процес придбання товарів та формування його поведінки, яка відповідала б інтересам виробника товарів та послуг. Для оцінки поведінки споживача створена значна кількість моделей. Оскільки на споживчу поведінку впливає безліч внутрішніх та зовнішніх змінних, які взаємодіють між собою, створюючи щоразу нову ситуацію, то застосовувати будь-яку модель можна лише адаптувавши її до конкретної ситуації. При цьому важливо знайти той етап, на якому можна було б не тільки ефективніше впливати на споживчу поведінку з метою привернення його уваги, але й змінювати існуючу думку про товар або підприємство, залучаючи споживача.
4. Аналіз формування продовольчого ринку в Україні, показав, що основними джерелами надходження продовольства на ринок є сільськогосподарське виробництво, харчова промисловість та імпорт. Позитивна динаміка обсягів продовольчого ринку в останні роки була одним з факторів зростання розвитку потенціалу споживання продовольчих товарів населенням. Другим позитивним фактором стало зростання доходів населення, що призвело до змін у структурі споживання продуктів харчування в бік більш дорогих та цінних у харчовому відношенні продуктів тваринного походження. Однак рівень відповідності раціональним нормам обсягів споживання цих продуктів все ще залишається низьким. В той час, як споживання хліба, хлібобулочних виробів та картоплі суттєво перевищує нормативи. Аналіз процесів, що відбуваються на споживчому ринку показав, що еластичність попиту на продовольчі товари визначається розміром доходів домогосподарств. Так найбільш еластичний попит на продукти харчування спостерігається у домогосподарствах з мінімальними доходами, найменш еластичним – з максимальними доходами, що свідчить на необхідність ретельного підходу до сегментації ринку і розробки маркетингової стратегії для роботи в кожному сегменті. Особливостями маркетингу на продовольчому ринку є необхідність враховування сезонності виробництва й одержання прибутку, залежність обсягів виробництва та якості сировини від природних та економічних процесів, мінливості споживчих уподобань та наявності коштів, моди, суспільної думки тощо, а також те, що продукти харчування є товаром першої життєвої необхідності, що робить їх інвестиційно-привабливими для комерційної діяльності, а відтак сприяє посиленню конкуренції серед виробників та постачальників цієї продукції.
5. Загострення конкурентної боротьби між підприємствами, що реалізують продовольчі товари зумовлює розвиток маркетингових досліджень поведінки споживачів з метою здійснення впливу на їх уподобання, вибір конкретного джерела надходження та виду марки продукції для кінцевого споживання. В ході дослідження дисертантом проаналізовано процес прийняття рішень споживачами щодо купівлі продукції підприємств на ринку продовольчих товарів. З цією метою проведено опитування споживачів продовольчих товарів. Воно виявило особливості формування попиту як усієї групи опитаних, так і окремих її категорій на продукцію харчування та вказало на надання переваги конкретними групами опитування певним об'єктам (торгівельним підприємствам) їх реалізації.
6. Дисертаційне дослідження показало, що в умовах зростання ролі інформації у розвитку виробництва і реалізації продовольчих товарів, особливе значення набуває ефективність інформаційного забезпечення для управління підприємством взагалі та маркетингових служб як управлінських структур зокрема. Зростання ролі інформації в управлінні діяльністю підприємств та організацій призводить до розуміння необхідності побудови інформаційної системи. Розроблена автором маркетингова інформаційна системи (МІС) дозволяє охопити складові маркетингових досліджень, використати всі можливі канали надходження інформації та передові методи й технології її обробки з метою створення інформаційно-аналітичних звітів для прийняття обґрунтованих управлінських рішень управляючою системою.
7. Зважаючи на зміни у ставленні до споживачів та перехід останніх із розряду суб’єктів, які використовують для отримання прибутків до об’єктів, з якими підприємства співпрацюють у ході виконання покладених на них завдань, виникає необхідність детальніше вивчити проблеми, пов’язані із задоволенням потреб споживачів. Дослідження показали, що реакція споживача на його залучення до споживання різноманітніша, ніж це уявлялось раніше. В ході дослідження обґрунтовано, що це має бути не фігура, яка розміщена на двовимірній площині, а швидше багатогранник у тривимірному просторі. Такий підхід дозволяє при залучанні споживачів до споживання певних груп товарів враховувати більшість факторів та з різною силою впливати на ступінь їх взаємозв’язку та взаємообумовленості.
8. Проведені дослідження дозволили сформувати стратегії залучення споживачів до конкретних виробничих та торгівельних підприємств. Проаналізувавши роботу підприємств операторів продовольчого ринку, які розташовані в одному мікрорайоні м. Києва і ведуть гостру конкурентну боротьбу за клієнтів, застосовуючи найрізноманітніші засоби залучення споживачів, в роботі запропоновані заходи щодо поліпшення роботи цих підприємств зі споживачами. В основу покладена визначена залежність кількості відвідувань торговельних підприємств від територіального розміщення об’єкта, сили його впливу на потенційних споживачів та залучення їх до конкретного підприємства, в також дії інших супутніх факторів. В кінцевому підсумку запропонована низка заходів щодо залучення споживачів підприємствами, які розташовані в середині житлової забудови і не мають інших джерел потенційного надходження споживачів, ніж мешканців оточуючих будинків.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Аакер Д. Маркетинговые исследования / Аакер Д., Кумар В., Дэй Д. - СПб.- Питер, 2004.
2. Аакер Д. Стратегическое рыночное управление / Аакер Д. - СПб.- Питер, 2003.
3. Авдеева Р.В. Основные направления формирования маркетинговых систем (МИС)//Маркетинг в России и зарубежом, № 4, 2005.- с.41-45.
4. Автономов B.C. Человек в зеркале экономической теории / Автономов B.C. - М.: Наука, 1998.
5. Академия рынка: Маркетинг: Перевод с фр. /А.Дайана, Ф. Букереля, Р. Ланкара и др. – М.: Экономика, 1993.
6. Алексеев А. А. Поймите меня правильно / Алексеев А. А., Громова Л.А. – Санки-Петербург: Экономическая школа, 1993. – 273с.
7. Алексеев А. А. Методология исследования товарной и рыночной систем в потре¬бительском маркетинге. Дисс. канд. экон. наук. - СПб.: Изд-во СПбУЭФ, 1995.
8. Ансофф И. Стратегическое управление / Ансофф И. - М.: Экономика, 1989.
9. Архипов В.Е. Маркетинг: техника создания спроса / В.Е. Архипов - М.: Вершина, 2005.
10. Астратова Г.В. Методологические основы проведения маркетинговых исследований на продовольственном рынке // Маркетинг: Теорія і практика. Матеріали III міжнародної конференції. – Київ-Ялта, 1999, с. 11-12
11. Багиев Г.Л. Мотивация коммерческих коммуникаций в сфере маркетинга / Багиев Г.Л., Красикова Н.И. - СПб.: Изд-во СПбУЭФ, 1994
12. Баркан Д.И. и др. Практический маркетинг. Вып.З. Как создаются коммерчески успешные товары и услуги. - Л.: Аквилон, 1991.
13. Баркан Д.И. Практический маркетинг. Вып.2. Поймем наш биз¬нес: как сегментировать рынок и изучить потребителя. / Баркан Д.И., Ходяченко В.Б. - Л.: Аквилон, 1991, с. 11-14.
14. Барлоу Д. Жалоба как подарок: обратная связь с климентом - инструмент маркетинговой стратегии /Д.Барлоу. - К.Меллер.-М.: Олимп-Бизнес, 2006.
15. Баширов И.Х. Еще раз к вопросу о месте маркетинга на отечественном предприятии // Маркетинг и реклама, № 1, 1999. – с. 36-38
16. Беляевский И.К. Маркетинговые исследования: информация, анализ, прогнозы / Беляевский И.К. - М.: Финансы и Статистика, 2001.
17. Березин И. Маркетинговые исследования: как это делают в России / И.Березин.- М.: Вершина, 2005.
18. Благуш П. Факторный анализ с обобщениями. / Благуш П. - М.: ФиС, 1989.
19. Бодрийяр Ж. Система верей / Ж. Бодрийяр - М.: Рудомино, 1995.
20. Болч Б. Многомерные статистические методы для экономики / Б. Болч, К. Дж. Хуань - М.: Статистика, 1979
21. Браверман А.А. Маркетинг в экономике переходного периода: методология и практика / Браверман А.А. -М.: Экономика, ТОО «КоМаркет ЛТД», 1997.
22. Буженина Т.А. Маркетинг на базе Интернет-технологий / Т.А.Буренина. - М.: Фирма Благосвет-В, 2005.
23. Буренцева Т.А. Оценка информационного обеспечения маркетинговых решений / Буренцева Т.А., Никонова Н.В., Миронова Н.А. - Маркетинг в России и зарубежом, № 1, 2006.- с.54-64.
24. В Україні продовжує скорочуватись чисельність населення. № 14 (439) Субота, 12 - 18 квiтня 2003 року [електронний ресурс] /http://www.zn.kiev.ua/
25. Валиев Ш.З. Управление маркетингом некоммерческих организаций / Ш.З. Валив - монографія - Уфа, 2005.
26. Васильев И.А. Мотивация и контроль за действием / И.А. Васильев, М.Ш. Магомед-Эминов - М: Изд-во МГУ, 1991.
27. Веблен Т. Теория праздного класса / Т. Веблен - М.: Прогресс.- 1984.
28. Вилюнас В.К. Психологические механизмы мотивации человека / В.К. Вилюнас - М.: Изд-во МГУ, 1990.
29. Виноградова С.В. Маркетинг торговых предприятий: основы эффективной предпринимательской деятельности в торговле / С.В. Виноградова - М.: ЮНИТИ, 2005.
30. Воронов В. Организация электронной коммерции / Воронов В., Лазарев П., Павленко О. //Маркетинг, №3, 2006.
31. Ворохов В. Заграница нам поможет. Если будем бдительны [електронний ресурс] - /http://mtszerno.ru/grain/docs/tema/
32. Вуд М.Б. Маркетинговый план: практическое руководство по разработке / М.Б. Вуд - М.: Вильямс, 2005.
33. Гайдаенко Т.А. Маркетинговое управление: принципы управленческих решений и российская практика / Т.А.Гайдаенко.- М.: ЭКСМО, 2005.
34. Гарковенко С.С. Маркетинг / С.С.Гарковенко - К.: Видавництво „Лібера”, 2002 с. 712
35. Герасимчук В.Г. Маркетинг: теорія і практика / В.Г. Герасимчук – К.: Вища школа, 1994. - 327с.
36. Герчикова И.Н. Маркетинг - М.: Изд. Шк. междунар. бизнеса МГИМО, 1990.-158с.
37. Герчикова И.Н. Методика проведення маркетингових досліджень // Маркетинг, № 3, 1995. – С. 31-42.
38. Голубков Е.П. Основы маркетинга / Е.П. Голубков - М.: Финпресс,-1999.
39. Голубков Е.П. Выработка решений о выпуске продукции с учетом мнения по-требителей / Е.П. Голубков - М.: АНХ СССР, 1987
40. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования / Е.П. Голубков - М., 1997
41. Дайан А. Академия рынка: маркетинг / А.Дайан, Ф.Букерель - М.: Экономика, 1993.
42. Дайновский Ю.А. 505 приемов бизнеса: маркетинг, менеджмент, реклама, торговля, производство, налоги, стимулирование труда / Ю.А. Дайновский - К.: А.С.К., 1998.
43. Демидов В.Е. Подготовка рекламных текстов органами НТИ / В.Е. Демидов - М.: ИПКИР, 1989.
44. Демьянчук В., Сеперович Н. Состояние и основные проблемы пищевой промышленности в Украине //Проект аграрного маркетинга// 20.09.2007 [електронний ресурс] /http://www.lol.org.ua/rus/showart.php?id=19741/
45. Державний комітет статистики України. Основні економічні показники
роботи сільськогосподарських підприємств України за 2002, 2003, 2004, 2005, 2006 рік. Київ 2003, 2004, 2005, 2006, 2007
46. Дойль П. Менеджмент: стратегия и тактика / П.Дойль – СПб.: Питар, 1999.
47. Долан Э., Линдсей Д. Рынок: микроэкономическая модель / Э.Долан, Д.Линдсей - СПб, 1992.
48. Еббе Йонсон, Інвестиції в плодоовочевий сектор України//Агроогляд овочі та фрукти [електронний ресурс] /http://www.lol.org.ua/
49. Завадський Й. С. Менеджмент, у 2-х томах. Т.2. – К.: Вид-во європ. Ун-ту, 2002р.
50. Звягинцев В.Б. Разработка маркетинговой стратеги предприятия и контроль над ее реализацией //Маркетинг и маркетинговые исследования, №1, 2005.- с.72-81.
51. Иберла К. Факторный аналіз / К. Иберла - М.: Статистика, 1980.
52. Иванова Т.Н., Уварова В.И., Полякова Е.Д., Ульянченко Л.А. Анализ потребительских предпочтений на рынке продовольственных товаров Орловской области //Маркетинг в России и зарубежом, № 2, 2005. – с.83-89 с.
53. Калінчик М.В. Рівень споживання продуктів харчування як основа розробки стратегії розвитку АПК //Економіка АПК.-2007.-№ 3.- с. 20-25
54. Карасик В.И. Язык социального статуса / В.И. Карасик - М.: Ин-т языкознания РАН, 1990.
55. Карлоф Б. Деловая стратегия / Б. Карлоф– М.: Экономика, 1991.
56. Кейнс Дж.М. Общая теория занятости, процента и денег / Избранные произведе-ния. - М.: Экономика, 1993.
57. Князева Е.Н. Законы эволюции и самоорганизации сложных систем / Е.Н.Князева, С.П. Курдюмов - М.: Наука, 1994.
58. Коротков А. Категории управления в маркетинге // Маркетинг, №1, 2005, с.23-29.
59. Коротков А.В. Маркетинговые исследования / А.В. Коротков - М.: ЮНИТИ, 2005.
60. Коротков А.В. Некоторые аспекты методологии маркетинговых исследований // Маркетинг, 2003, №4
61. Котлер Ф. Маркетинг в третьем тысячелетии: Как создать, завоевать и удержать ринок /Пер. с англ. - М.: узд-во АСГ, 2000.
62. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Анализ планирование, внедрение, контроль. – Спб.: Питер, 1999.
63. Котлер Ф. Основы маркетингу. М.: Прогресс, 1991.
64. Краєвий О.Д., Олійник Я.Б. Маркетингова діяльність в переробній ланці продовольчого комплексу України // Маркетинг: Теорія і практика. Київ-Ялта, 1999. с. 114-115.
65. Кузмичов А.Ш. Математичне програмування в Excel / А.Ш.Кузмичов, М.Г. Медведєв К: Вид-во Європ. ун-ту, 2005.
66. Купчанко О. Маркетинговые исследования: Практ. пособие. – К.: Укр. Консалтинговая Сеть, 2000. – 72 с.
67. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейськая перспектива / Ж.-Ж. Ламбен - М.: Наука, 1996.
68. Ланкастер К. Перемены и новаторство в технологии потребления //Теория потребительского поведения и спроса /Под ред. В. М. Гальперина. — СПб.: Экономическая школа, 1993.
69. Левин А.И. Экономика потребления: вопросы теории, управления, прогнозирования / А.И.Левин, А.П. Яркий - М.: Наука, 1984.
70. Лейбенстайн X. Эффект присоединения к большинству, эффект сноба и эффект Веблена в теории покупательского спроса / Теория потребительского поведения и спроса.- СПб.: Экономическая школа, 1993.
71. Леонтьев А.И. Потребности, мотивы и эмоции / А.И. Леонтьев - М.: Наука, 1971.
72. Логуа Р.А. Основи маркетингу й менеджменту / Р.А. Логуа - М.: Промінь, 1993.
73. Лопаткина Н.В. Маркетинговые технологии: проблемы и перспективы //Маркетинг, №1, 2005.- с.30-37.
74. Лопаткина Н.В. Маркетинг как социальная технология, поиск новых технологических подходов //Маркетинг, №2, 2001.- с.17-25.
75. Лоскутов А.Ю. Введение в синергетику / Лоскутов А.Ю., Михайлов А.С. - Москва: Наука, 1990.
76. МакДональдз М. Стратегическое планирование маркетинга / М. МакДональдз - СПб.: Питер, 2000.
77. Макконнелл К. Р., Брю С. Л. Экономикс: принципы, проблемы и политика. Пер. с анг. 11-го изд. К., Хагар-Демос, 1993.
78. Малхотра, Нереш К. Маркетинговые исследования. Практическое руководство, 3-е издание / Пер. с англ. – М.:Вильямс, 2002.
79. Максимова Ю.М. Особенности прогнозирования спроса на новий товар// Маркетинг в России и зарубежом, №3, 2006.- с.3-12.
80. Мате Э. Послепродажное обслуживание / Э.Мате - М.: Прогресс. Универс, 1993.
81. Мильник А.П. Построение маркетинговой информационной системы //Маркетинг, №3, 2006.- с.40-53.
82. Михайлова Е. Переход розничной торговли на дифференцированный маркетинг//Маркетинг, №1,2006, -с.115-124.
83. Михайлова Е. Переход розничной торговли на дифференцированный маркетинг//Маркетинг, №3, 2006, -с.115-124
84. Мостовая И.В. Социальное расслоение: методология исследования / И.В. Мостовая -Р.-н/Д.: Изд-во Ростовского ун-та, 1995.
85. Наумова Н.Ф. Психологические и социологические аспекты целенаправленного поведения - М.: Наука, 1988., с.58-59
86. Немов Р.С. Психология. В 2 кн. Кн.1. Общие основы психологии.- М.: Просве-щение: Владос, 1994.
87. Николаев И.Г. Методические подходи и реализация стратегий в розничной торговле //Маркетинг в России и зарубежом, №3, 2006.- с.100-106.
88. Новий тлумачний словник української мови. В. Яременко, О. Сліпушко - Київ. Видавництво “АКОНП”, 2003 . У 3-х томах..
89. Новости рынка Украины" Reuters 11.09.2003 /http://atlanta.com.ua/
90. Овсянников А.А. Типология потребительского поведения / А.А.Овсянников, И.И.Петтай, Н.М. Римашевская - М.: Наука, 1989.
91. Олійник Т.Я. До питання маркетингу продовольчого ринку // Маркетинг: теорія і практика, Київ-Ялта, 1999 р. – с. 148-149
92. Панибратов А. Факторы успеха маркетинговых стратегий VYR в России // Маркетинг, № 1, 2006. с. 66-76
93. Панибратов А. Факторы успеха маркетинговых стратегий VYR в России // Маркетинг, № 2, 2006. с. 43-50
94. Пастма П. Новая эра маркетинга. Будущее маркетинга в век новых технологий. – СПб: Санкт-Петербург, 2002
95. Пасхавер Б. Продовольственная доступность //Экономика Украины, 2001, № 7.- с.75
96. Патрушин С.М. Информационные системы в бухгалтерском учёте. М.: Март, 2003
97. Пашутин С.Б. Биологические предпосылки брендинга и феномен поведения потребителей // Маркетинг в России и зарубежом, №5, 2006. – с. 38-47
98. Петренко И. Экономика крестьянского хазяйства / И.Петренко, П.Чужинов, С.Исмуратов -М.: Интерпракс, 1995.
99. Пиндайк Р., Микроэкономика / Р.Пиндайк, Д.Рубинфельд - М.: Экономика, Дело, 1992.
100. Пригожий И. Порядок из хаоса / И.Пригожий, И.Стенгерс - М.: Прогресс, 1986
101. Психология. Словарь /Под общ. ред. А.В.Петровского, М.Г. Ярошевского. - М.: Политиздат, 1990,- 287с.
102. Рахаев Б., РаХаЕв Модели оценки поведения потребителей // Маркетинг 2004, №1, с 54-66
103. Региональная экономика. /Под ред. Кетовой Н.П. -Ростов-на-Дону, 1998.
104. Романов А.Н., Корлюгов Ю.Ю., Красильников С.А. и др. Маркетинг: Учебник под ред. Романова А.Н. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1996
105. Ромат Е. Реклама. – Харьков: ХАТИОП, 2000
106. Рябинский Л.С. Поведение покупателей в условиях рыночной экономики / Л.С.Рябинский - М.: Изд-во Российского открытого ун-та, 2000
107. Саймон Г. Методологические основания экономики. - //Системные исследова-ния. Ежегодник 1989-1990.- М.: Наука, 1998.- с.91-109.
108. Серов Н.А. Хроматизм мифа/Н.А.Серов-Л.:Изд-во«Васильевский остров», 1991.
109. Серова Е.В. Аграрная экономика / Е.В. Серова - М: Гу ВШЭ- 1999г.
110. Сети супермаркетов Украины. 07.06.2008./Аналітика/www.telerating.com.ua
111. Система искусственного интеллекта в разработке маркетинговых стратегий // www.info-mark.ru
112. Слабковский Ю. Развитие маркетинга и его роль в экономическом росте // Економіка України, № 5, 1999. – с. 74-77
113. Словарь // http://www.galactic.org.ua/SLOVARI/Sinergetika.htm //
114. Статистичний щорічник України за 1999, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, рік. За ред..: О.Г. Осауленка. Київ „Техніка” 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007
115. Тимофеев В., Тодоров П. Кризис производства: основные причины // Економіка України, № 2, 1998. – с. 34-36
116. Титоренко Г.А. Информационные технологии в маркетинге. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2000.
117. Уварова В.И., Волков Г.О., Евдокимова О.В. Исследования уровня физиологических потребностях населения в продуктах питания // Маркетинг в России и зарубежом, №1, 2006. – с. 48-53
118. Україна в циірах 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006/ короткий статистичний довідник. К: «Консультант», 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007
119. Ульяновский А. В. Мифодизайн рекламы. - СПб.: Институт Личности, 1995.
120. Федотова Л.Н. Реклама в социальном пространстве. - М., 1996.
121. Фетюхын О.Н. Маркетинг продукции АПК в «Зелёной корзине» ВТО.// Маркетинг в России и зарубежом, №5, 2006. – с. 67-75
122. Хакен Г. Информация и неопределенность. - М.: Мир, 1994.
123. Харман Г. Современный факторный анализ. - М.: Статистика, 1972.
124. Хергигенон Х. Маркетинг: основы профессионального успеха. – М. ИНФРА-М, 2000
125. Хетхаузеи Х. Мотивы и мотивация: восемь основных проблем // www.flogiston.ru
126. Хруцкий В.Е. Современный маркетинг / В.Е.Хруцкий, И. В.Корнеева, Е.Э.Автухова - М.: ФиС, 1991.
127. Шерер Ф. Структура отраслевых рынков / Ф.Шерер, Д.Росс /Пер. с англ. -М.: Инфра, 1997. с. 27-31.
128. Эванс Дж.Р. Маркетинг / Дж.Р.Эванс, Б.Берман - М.: Экономика, 1993
129. Экономика Под ред. А. С. Булатова. – М.: Юристъ, 2000.
130. Экономический словарь http://www.businessvoc.ru/bv/Term.asp
131. Энджел Д.Ф. Поведение потребителей / Д.Ф.Энджел, Р.Д.Блэкуэлл, П.У.Миниард Спб.: Питер, 1999.
132. Ядов В А. Социологические исследования: методология и программа / В.А.Ядов - Самара: Изд-во Самарского университета, 1995.
133. Andreason A.R. Attitudes and Customer Behavior: A Decision Model /New Research in Marketing.- Berkeley: Institute of Business and Economic Research, University of California, 1965.
134. Becker G. A Theory of the Allocation of Time. - Economic Journal, 1965, Vol. 75, No. 299. Sept.- 495 с.
135. Bettman J.R. An Information Theory of Consumer Choice.- Reading, Mass.: Addison-Wesley, 1979.
136. Earl P.E. Economics and Psychology. A Survey. - //The Economic Journal.- 1990. с.718-755
137. Engel J., Blackwell R., Collat D. Consumer Behavior. - Chicago et al.: The Dryden Press, 1984
138. Friedman M. Models of Consumer Choice Behavior /Handbook of Economic Psy-chology. - Dordrecht: Kluwer Academic Publisher, 1988.- pp. 333-357.;
139. Fumham A., Levis A. The Economic Mind. The Social Psychology of Economic Be-havior. - London: Harverster Press, 1986.
140. Howard J.A. Consumer Behavior: Application of Theory. - N.Y.: McGraw-Hill, 1977.
141. Journal of International Food & Agribusiness Marketing. 1993. V.5. № 3-4. P.18
142. Katona G. Rational Behavior and Economic Behavior /Marketing Classics: A Selec-tion of Influental Articles. - Boston: Allyn and Bacon, Inc., 1985., с.93-103.
143. Kinnear T. Applied Methods of Marketing Research. - N.Y.: McGraw-Hill Book Company, 1979.
144. Kotler P. A Generic Concept of Marketing. - //Journal of Marketing. - Vol.36 (April 1972). - pp.46-54
145. Lilien G.L. Marketing Management: Analytical Exercises with Lotus 1-2-3®. - N.Y.: The Scientific Press, 1988.
146. Loudon D., Delia Bitta A. Consumer Behavior: Concepts and Applications. - N.Y.: McGraw-Hill Book Company, 1984.
147. Nicosia P.M. Consumer Decision Processes: Marketing and Advertising Applications. - Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall, 1966.
148. Robertson T.S., Zielinski J., Ward S. Consumer Behavior. - Glenview: Scott, Fores-man and Company, 1984.
149. Schewe CD. Selected Social Psychological Models for Analysing Buyers /Consumer Behavior: Classical and Contemporary Dimensions. - Boston: Little, Brown and Com-pany, 1982.-pp. 17-28.
150. Smith G.Y. Motivation Research in Advertising and Marketing. - N.Y: McGraw-Hill Book Company, Inc, 1954.
Стоимость доставки работы, в гривнах:
(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50
Скачать бесплатно
21308.doc
Найти готовую работу
ЗАКАЗАТЬ
Обратная
связь:
Связаться
Вход для партнеров
Регистрация
Восстановить доступ
Материал для курсовых и дипломных работ
11.10.24
Сучасний документальний театр: новий тип сценічної репрезентації
11.10.24
Вербатім–наративи в контексті сучасної «Нової драми» і документального театру
11.10.24
«Нова драма» в умовах відновлення документалізму в театральній постдраматичній культурі нестабільного типу
Архив материала для курсовых и дипломных работ
Ссылки:
Счетчики:
© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.