У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ МАЛИХ ПІДПРИЄМСТВ ПІД ВПЛИВОМ ФАКТОРІВ МАКРОСЕРЕДОВИЩА
Количество страниц 253
ВУЗ Полтавський університет споживчої кооперації України
Год сдачи 2008
Содержание Вступ
Розділ 1. Теоретичні аспекти управління розвитком малих підприємств
1.1. Теорія та генезис розвитку організаційних форм малого підприємництва
1.2. Система функціонування малих підприємств в Україні
1.3. Вплив факторів макросередовища на управління розвитком малих підприємств
Висновки до розділу 1
Розділ 2. Дослідження впливу факторів макросередовища на управління розвитком малих підприємств Полтавського регіону
2.1 Порівняльна рейтингова оцінка ділової активності малих підприємств Полтавського регіону
2.2 Оцінка впливу факторів макросередовища на функціонування малих підприємств Полтавського регіону
2.3 Особливості управління розвитком малих підприємств Полтавського регіону під впливом факторів макросередовища
Висновки до розділу 2
Розділ 3. Організаційне та методичне забезпечення системи управління малих підприємств
3.1 Організаційне забезпечення діагностики впливу факторів макросередовища на малі підприємства
3.2 Методичне забезпечення прогнозування взаємодії та впливу факторів макросередовища на розвиток малих підприємств
3.3 Удосконалення процесу управління малих підприємств Полтавського регіону
Висновки до розділу 3
Висновки
Додатки
Список використаних джерел
ВСТУП

Актуальність теми дослідження.
В наш час особливо актуальною постає проблема розвитку й ефективної діяльності на ринку України малих підприємств, які вважаються однією з головних рушійних сил економічного розвитку країни, дієвим джерелом подолання диспропорцій на вузьких сегментах ринку, активізування інноваційної діяльності, розвитку конкуренції, створення нових робочих місць. Для національної економіки функціонування малих підприємства є важливим фактором підвищення її гнучкості. За рівнем розвитку малого бізнесу фахівці судять про здатність країни пристосовуватися до мінливої економічної ситуації.
У зв’язку з цим виникає необхідність науково обґрунтованого підходу до управління розвитком малих підприємств із урахуванням особливостей української економіки та динамічності зовнішнього середовища.
Наука та практика управління малими підприємствами ґрунтується на багатому досвіді вивчення тенденцій розвитку малого бізнесу в усьому світі. Вагомий внесок у теорію тематики дослідження внесли відомі вчені П. Друкер, А. Сміт, Д. Рікардо, Ж.-Б. Сей, Й. Тюнен, Г. Мангольдт, Ф. Найт, Й. Шумпетер, Л. Мізес, І. Кірцнер, Ф. Хайєк, М. Вебер, В. Зомбарт, А. Блінов, А. Бусигін, В. Видяпіна, В. Горфінкель, В. Єфремов, О. Крутік, М. Лапусту, В. Лунєв, А. Муравйьова, В. Рубе, О. Сидорович, А. Шулус, О. Шуткін та ін. Науково-теоретичне обґрунтуванням сутності й об'єктивної необхідності розвитку малого бізнесу розроблено також у працях українських учених: Г. Козаченко, І. Маркіної, О. Виноградової, С. Ніколенко, І. Брітченка, М. Макарової, О. Березіна, З. Варналій, А. Виноградської, В. Висящева, А. Кисельова, Н. Кожевина, Г. Білоусова, І. Лепешинського, С. Покропивного, В. Сизоненко, С. Реверчука, А. Щура та інших.
Однак, незважаючи на існуючи теоретичні розробки щодо управління діяльністю малих підприємств, залишається ряд невирішених проблем. Зокрема, недостатньо уваги приділено комплексним дослідженням впливу факторів макросередовища на розвиток малих підприємств, а окремі теоретико-методичні розробки їх оцінки є фрагментарними та дискусійними.
Таким чином, актуальність і об’єктивна необхідність подальшого дослідження зазначених проблем зумовили вибір теми, мету та завдання дослідження.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дослідження виконано відповідно до плану науково-дослідних робіт Полтавського університету споживчої кооперації України, зокрема, за темами: „Методологія та практика управління сучасною соціально-економічною системою” (номер державної реєстрації 0105U003905), „Проблеми формування ефективної діяльності на підприємствах малого та середнього бізнесу” (номер державної реєстрації 0105U007040), „Організаційно-економічний механізм формування стратегій розвитку суб’єктів господарювання” (номер державної реєстрації 0105U008952). В межах досліджень автор обґрунтував методичні підходи до розвитку малих підприємств під впливом факторів макросередовища та практичні рекомендації щодо вдосконалення процесу управління на підприємствах малого бізнесу.
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційної роботи є узагальнення теоретичних підходів і розробка практичних рекомендацій щодо ефективного управління розвитком малих підприємств під впливом факторів макросередовища.
Для досягнення мети дослідження сформульовано і вирішено такі наукові та практичні завдання:
узагальнення основних концептуальних підходів до еволюційного розвитку малих підприємств і їх системи управління;
дослідження теоретико-практичних засад впливу факторів макросередовища на розвиток малих підприємств;
обґрунтування методики порівняльної рейтингової оцінки ділової активності малих підприємств Полтавського регіону;
удосконалення методичного підходу до визначення ієрархії впливу факторів макросередовища на розвиток малих підприємств і пріоритетних цілей в управлінні ними;
оцінка впливу факторів макросередовища на управління розвитком малих підприємств Полтавського регіону;
розробка методичного підходу до організаційного забезпечення діагностики впливу факторів макросередовища на розвиток малих підприємств;
обґрунтування рекомендацій щодо вдосконалення системи управління малими підприємствами.
Об'єктом дослідження є процес управління розвитком малих підприємств під впливом факторів макросередовища.
Предметом дослідження є теоретичні, методичні та практичні проблеми управління малими підприємствами під впливом факторів макросередовища.
Методи дослідження. Теоретичною та методологічною основою дослідження є положення сучасної теорії управління, праці вітчизняних і зарубіжних учених у сфері розвитку підприємств малого бізнесу.
Для вирішення поставлених завдань у дисертації використовувались такі загальнонаукові прийоми та методи дослідження: аналізу та синтезу – при деталізації предмета й об’єкта дослідження; системний підхід – при дослідженні системи функціонування малих підприємств; порівняльний аналіз – при виборі факторів макросередовища; середніх величин – при визначенні проблем, тенденцій і перспектив розвитку малих підприємств; аналізу ієрархій – при розробці методичного підходу до оцінки можливостей попередження впливу факторів макросередовища на систему управління малими підприємствами; експертних оцінок – при діагностиці результатів анкетування щодо впливу факторів макросередовища; структурно-функціональний підхід – при вдосконаленні організаційного забезпечення діагностики впливу факторів макросередовища на розвиток малих підприємств; табличний – для представлення розрахунків і оцінки конкретних результатів.
Інформаційну базу дисертації становлять законодавчі та нормативно-правові акти України щодо підтримки розвитку малого бізнесу, рішення органів місцевої влади та самоврядування з питань розвитку малого підприємництва в Полтавській області, офіційні дані статистичної звітності та документація окремих підприємств, результати власних спостережень автора на підприємствах, матеріали засобів масової інформації та мережі Internet.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в теоретичному обґрунтуванні та практичному вирішенні комплексу питань щодо впливу факторів макросередовища на розвиток малих підприємств. Результати дослідження, що містять наукову новизну і виносяться на захист, полягають у наступному:
Вперше:
запропоновано методичний підхід щодо організаційного забезпечення діагностики впливу факторів макросередовища на розвиток малих підприємств регіону на засадах створення у рамках діючої системи управління цілісної регіональної системи з координаційним органом матричного типу, який здатний реалізовувати інформаційно-регламентуючі завдання з функціями відстеження депресивних територій розвитку малих підприємств під впливом факторів макросередовища на основі структурно-функціонального підходу, що забезпечує взаємодію органів місцевої влади і самоврядування з малим бізнесом, розширює канали інформації, дає можливість своєчасно реагувати на вплив факторів макросередовища за допомогою ефективного використання ресурсів, дозволяє приймати оптимальні управлінські рішення та ефективно реалізувати соціально-економічні програми розвитку регіону.
Удосконалено:
методику порівняльної рейтингової оцінки ділової активності малих підприємств за запропонованим алгоритмом на основі методу ранжування, яка враховує комплекс параметрів фінансово-господарської діяльності малих підприємств і господарської активності в цілому, що дозволило визначити пріоритетні галузі діяльності та необхідність впливу регуляторної політики на розвиток соціально спрямованих видів малих підприємств для регіону;
методичні підходи до визначення ієрархії впливу факторів макросередовища на розвиток малих підприємств шляхом застосування методу експертних оцінок і аналізу ієрархії, що дозволило на основі побудови ієрархічної моделі факторів узагальнити пріоритетні цілі управління розвитком малих підприємств за значимістю згідно з оцінками експертів (прагнення до виживання; здатність до розвитку; здатність до соціальної спрямованості; здатність до екологічного управління; здатність до наукових інновацій);
методичний інструментарій оцінки впливу факторів макросередовища на управління розвитком малих підприємств Полтавського регіону на засадах факторного аналізу та кореляційно-регресійного методу, який на основі обґрунтування системи факторів, що суттєво впливають на процес управління малими підприємствами в Полтавському регіоні (політико-правові, економічні, соціально-демографічні, технологічні), дозволив об’єктивно оцінити поточну діяльність підприємств, виявити вплив факторів макросередовища та використаний при прогнозуванні, що сприяє ефективному розвитку організацій.
Набули подальшого розвитку:
понятійно-категоріальний апарат стосовно управління малими підприємствами на основі діалектичного підходу, методів історичного та логічного, зокрема актуалізовано визначення „малого підприємства” як обмеженої в трудових і фінансових ресурсах і за своєю суттю інноваційно та соціально спрямованої категорії, яка сприяє адаптації реального сектора української економіки до міжнародних стандартів; обґрунтування соціально-економічної значущості та тенденцій розвитку малого бізнесу з урахуванням світової інтеграції України, що дозволяє поглибити теоретичні аспекти управління розвитком малих підприємств і визначити їх системне місце в розвитку регіону;
дослідження теоретико-практичних засад систематизації факторів макросере-довища та характеристики їх впливу на розвиток малих підприємств на основі методу порівняльного аналізу шляхом побудови “матриці суджень”, що дозволило визначити активність дії факторів на результати діяльності малих підприємств і регіону в цілому та підвищити ефективність управлінських рішень;
обґрунтування рекомендацій щодо вдосконалення системи управління малими підприємствами з використанням структурно-функціонального підходу на основі створення „Програми вдосконалення управління малих підприємств”, яка передбачила зміни організаційних, функціональних, цільових, забезпечувальних складових системи управління, зокрема, реорганізацію структури управління, розробку посадових інструкцій, програм адаптації персоналу, інформаційно-методичного інструментарію, що дозволило підвищити ефективність праці персоналу.
Практичне значення одержаних результатів полягає у розробці рекомендацій щодо вдосконалення розвитку малих підприємств під впливом факторів макросередовища. Основні наукові положення роботи доведено до рівня методичних рекомендацій, які можна використовувати у практиці господарювання малих підприємств. Зокрема, запропоновані методичні підходи до розвитку малих підприємств в умовах нестабільного зовнішнього середовища використовуються для проведення прогнозування й управління підприємствами малого бізнесу всіх видів діяльності в регіоні при формуванні Регіональної програми розвитку малого підприємництва у Полтавській області.
До результатів, які мають найбільше практичне значення, належать такі: створення організаційного забезпечення діагностики впливу факторів макросередовища на малі підприємства; методичне забезпечення прогнозування впливу факторів макросередовища та результатів діяльності малих підприємств, які базуються на побудові багатофакторної динамічної моделі, що дозволяє виявити можливі суперечності та прогнозувати стан розвитку малого бізнесу регіону; методика формування системи управління розвитком малих підприємств.
Практичне впровадження результатів дослідження сприяє зміцненню ринкових позицій малих підприємств регіону, ефективному використанню їх власних можливостей, підвищенню соціальної та економічної ефективності діяльності.
Обґрунтовані в дисертації висновки та рекомендації схвалені та прийняті до впровадження Полтавською обласною державною адміністрацією (акт впровадження № 1-1/1565 від 29.12.2007 р.) та малими підприємствами: ПП „Гетьман” (акт впровадження № 13 від 10.08.2006 р.), ПП „Молпродекспо” (акт впровадження № 12 від 10.02.2007 р.), „Мега Поліс” (акт впровадження № 5 від 8.03.2007 р.), ПП „Добробут” (акт впровадження № 33 від 8.04.2007 р.), ПП „ВІЯ” (акт впровадження № 34 від 12.11.2007 р.), ПП ТСП „Керамік” (акт впровадження № 1 від 11.01.2008 р.), ТОВ „Будшляхпостач” (акт впровадження № 12 від 10.03.2008 р.), ТОВ „Полфорум” (акт впровадження № 28 від 10.04.2008 р.).
Результати дослідження використовуються в навчальному процесі Полтавського університету споживчої кооперації України при розробці навчально-методичних комплексів спеціальності „Менеджмент організацій” і в процесі викладання управлінських дисциплін (акт впровадження № 45-97/14 від 25.10.2006 р.).
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є самостійно виконаним завершеним науковим дослідженням здобувача. Всі наукові результати, викладені в дисертаційній роботі та ті, що оприлюднені у наукових виданнях України, отримані автором самостійно. З наукових праць, що видані у співавторстві, в дисертації використано тільки ті ідеї та положення, котрі є результатом особистої роботи здобувача і становлять індивідуальний внесок автора.
Апробація результатів дисертації. Основні теоретичні положення та практичні результати дослідження за темою дисертації доповідалися та схвалені на 15 науково-практичних конференціях, у тому числі: Міжнародній науково-методичній конференції „Проблеми управління регіональним економічним та соціальним розвитком” (м. Рівне, 2003 р.); Міжнародній науковій конференції „Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання” (м. Донецьк, 2003 р.); Науково-практичній конференції аспірантів, молодих вчених і студентів „Проблеми управління міжнародною економічною діяльністю” (м. Львів, 2004 р.); Міжнародній науково-практичній конференції „Регион в системе международных связей демократических государств: история и современность” (м. Воронеж, 2004 р.); міжнародних науково-практичних конференціях: „Методологія та практика менеджменту на порозі XXI століття: загальнодержавні, галузеві та регіональні аспекти” (м. Полтава, 2004, 2006 і 2008 рр.); Міжнародній науково-практичній конференції „Маркетинг в малому та середньому бізнесі” (м. Полтава, 2007 р.); науково-практичних конференціях професорсько-викладацького складу й аспірантів Полтавського університету споживчої кооперації України.
Публікації. За темою дослідження опубліковано 15 наукових праць загальним обсягом 6,12 д. а., в тому числі 14 одноосібних, з яких 7 – у наукових фахових виданнях.
Структура та обсяг роботи. Дисертація складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, що налічує 163 найменувань, і додатків. Обсяг основного тексту дисертації становить 182 сторінки, містить 28 таблиць та 29 рисунків (з них 14 таблиць та 13 рисунків, розміщені на 27 окремих сторінках), 8 додатків на 29 сторінках.
Список литературы ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ

У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано нові підходи до розробки практичних рекомендацій щодо управління розвитком малих підприємств під впливом факторів макросередовища.
Результати проведеного дослідження дозволяють зробити такі висновки:
1. Узагальнення підходів до визначення поняття, особливостей і тенденцій розвитку малих підприємств в Україні, а саме: сутність розвитку малих підприємств вітчизняними та зарубіжними науковцями, виявлення сучасних підходів до висвітлення їх змісту дали можливість систематизувати критерії віднесення суб’єктів господарювання до категорії малих і висвітлити їх роль у національній економіці та регіоні, виявити особливості їх становлення та розвитку. Визначено, що малі підприємства мають обмеження в капіталі, найманні персоналу, характеризуються інноваційним і соціальним спрямуванням та сприяють адаптації реального сектора української економіки до міжнародних стандартів. Доведено, що використання переваг зарубіжного досвіду в розробці механізму подальшого розвитку малих підприємств дасть позитивний ефект в умовах нинішнього етапу світової інтеграції та економічних реформ в Україні при створенні для них сприятливого правового й економічного клімату, усунення бар’єрів, що негативно впливають на їх розвиток з урахуванням високого ступеня ризику діяльності. Підкреслено необхідність адаптації малих підприємств до нестабільного ринкового середовища, що в дисертації реалізовано через обґрунтування концептуальної моделі управління, яка за своєю суттю, нормативно-правовим регламентуванням, соціально-економічними завданнями, структурою, ринково-адаптованими методами управління тощо відображає зазначену організаційно-економічну форму господарювання та дозволяє визначити системне місце підприємств малого бізнесу в розвитку регіону.
2. Результати дослідження теоретико-практичних засад функціонування малих підприємств дозволили визначити, що ефективність їх управління залежить від вчасного виявлення значущості факторів, що впливають на них, а тому в роботі реалізовано завдання із систематизації факторів макросередовища та характеристики їх впливу на розвиток малих підприємств. Результати дослідження впливу факторів макросередовища, за допомогою побудови „матриці суджень” свідчать, що найбільшу значимість мають такі фактори: політико-правові, економічні, технологічні, соціально-демографічні, екологічні, міжнародні фактори, що дозволило обґрунтувати активність їх дії на розвиток малих підприємств і регіону в цілому і надало можливість приймати своєчасні оптимальні управлінські рішення щодо виявлення негативного впливу факторів.
3. Обґрунтування методики оцінки ділової активності малих підприємств Полтавського регіону дало можливість визначити алгоритм порівняльної рейтингової оцінки, який складається з етапів: збір і аналітична обробка інформації; визначення малих підприємств регіону та групування їх за видами економічної діяльності; визначення кількісних показників для аналізу та класифікації; визначення оптимального (еталонного) значення за кожним показником; розрахунок коефіцієнтів ділової активності підприємств малого бізнесу; стандартизація коефіцієнтів по відношенню до еталонних; розрахунок підсумкового показника рейтингової оцінки; ранжування підприємств за рейтингом. На основі проведених розрахунків з використанням економіко-математичних методів дійшли висновку, що за діловою активністю перші місця посідають підприємства, які надають послуги, займаються торгівлею та операціями з нерухомістю. Водночас, результати аналізу свідчать про недостатню активність підприємств, розвиток яких не опосередковано (через торгівлю та послуги), а прямо впливає на соціально-економічний стан регіону (наприклад: будівництво, сільське господарство, промисловість, транспорт), що зумовлює необхідність активнішого впливу органів місцевої влади та самоврядування через регуляторну політику на розвиток соціально спрямованих видів малих підприємств.
4. Необхідність удосконалення впливу факторів макросередовища на розвиток малих підприємств реалізовано через обґрунтування методики оцінки системного впливу факторів і пріоритетних цілей у розвитку малого бізнесу шляхом використання експертних оцінок із урахуванням релевантної інформації різних видів. Моніторинг впливу факторів макросередовища на управління розвитком малих підприємств здійснено на основі аналізу ієрархій, який дозволив описати проблему за допомогою термінів ієрархічної структури, використати засоби для упорядкування пріоритетів в ієрархії та для вимірювання інтенсивності взаємодії між її компонентами. В роботі, згідно з експертними оцінками на основі реалізації алгоритму визначено структуру узагальнених елементів пріоритетних цілей в управлінні малими підприємствами за значимістю (прагнення до виживання; здатність до розвитку; здатність до соціальної спрямованості; здатність до екологічного управління; здатність до наукових інновацій).
5. Визначення особливостей управління розвитком малих підприємств Полтавського регіону під впливом факторів макросередовища проводилось із урахуванням оцінки системи факторів, що найбільш впливають на процес управління. На основі кореляційно-регресійного аналізу було виявлено найбільш впливові фактори: політико-правові, економічні, соціально-демографічні, технологічні. Проведений багатофакторний аналіз досліджуваних підприємств за аналізований період дозволив виявити взаємозв’язок логічно обраних для кількісної оцінки факторів, що впливають на зміну чистого прибутку, а саме: середня заробітна плата, податок, продуктивність праці, витрати на нововведення. В ході розрахунків визначено тісний зв’язок між прибутком і продуктивністю праці, який є дійсним і адекватним реальним економічним процесам. Запропонована методика дала можливість об’єктивно оцінити поточну діяльність малих підприємств і виявити вплив факторів макросередовища на їх розвиток.
6. З метою забезпечення взаємодії органів влади та місцевого самоврядування з реальним сектором економіки, розширення каналів інформації, можливостей своєчасного реагування на вплив факторів макросередовища за допомогою ефективного використання ресурсів у роботі запропоновано методичний підхід до організаційного забезпечення діагностики впливу факторів макросередовища на розвиток малих підприємств на засадах створення цілісної регіональної системи управління на основі чинної зі створенням координаційного органу матричного типу, здатного реалізовувати інформаційно-регламентуючі завдання з функціями відстеження депресивних територій розвитку малого бізнесу. Розроблені пропозиції спираються на зворотній зв’язок між підприємствами малого бізнесу й органами, що їх організаційно забезпечують і мають за мету сприяти розробці оптимальних управлінських рішень щодо ефективної реалізації соціально-економічних програм розвитку регіону.
7. Результати узагальнення існуючих теоретичних підходів і практика господарювання дозволили дійти висновку, що малі підприємства за сутністю та нормативно-правовими характеристиками є ринковими організаційно-економічними формами господарювання. Визначення зумовило необхідність реалізації завдання з адаптації системи їх управління до ринкових характеристик. Розробка рекомендацій щодо вдосконалення процесу управління малими підприємствами проведена за допомогою втілення “Програми вдосконалення управління малим підприємством”, яка передбачила вдосконалення організаційної, функціональної, цільової, забезпечувальної підсистем. Особлива увага приділена розробці інформаційного та методичного інструментарію, що реалізовано через розробку посадових інструкцій, програм адаптацій персоналу тощо.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Антология экономической классики. – М.: ЭКОНОВ, Ключ, 1993. – Т. 1.  475 с.
2. Аборнева О. Государственное регулирование и поддержка малого предпринимательства: региональный аспект // Проблемы теории и практики управления. – 2004. – № 2. – С. 111–117.
3. Алiман М.В. Кооперативний сектор економiки Полтавщини. Iсторико-економiчний огляд за 1865–1990 роки: Лекцiя. – К.: Укоопспiлка ПКI, 1992. – 26 с.
4. Андрейчиков А.В., Андрейчикова О.Н. Анализ, синтез, планирование решений в экономике: Учеб. пособие. – М.: Финансы и статистика, 2000. – 386 с.
5. Арсеєнко А. Підприємництво і підприємці // Урядовий кур'єр. – 1994. – 20 січ. – С. 6.
6. Бабенко С.Г. Трансформація кооперативних систем у перехідній економіці: Монографія. – К.: Наукова думка, 2003. – 332 с.
7. Бакало Н.В. Модель системи впливу факторів макросередовища на елементи процесу управління малих підприємств // Вісник ДонНУЕТ, Серія: „Економічні науки”. – Донецьк: ДонНУЕТ, 2007. – № 4. – С. 42– 46.
8. Бакало Н.В. Порівняльна рейтингова оцінка ділової активності малих підприємств Полтавського регіону // Торгівля і ринок України: Зб. наук. пр. – Донецьк: ДонНУЕТ, 2008. – С. 10–15.
9. Бакало Н.В. Значення та розвиток малого бізнесу на Україні // Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання: Традиційна (четверта) міжнароднанаукова конференція. Донецк, 9.12.2003 р. – Донецьк, 2003. – С. 180–183.
10. Бакало Н.В. Історико-прикладні аспекти соціально-економічного розвитку Полтавського регіону // Проблеми управління регіональним економічним та соціальним розвитком: Зб. Наук. праць міжнародної науково-методичної конференції. – Рівне, 2003. – С. 11–14.
11. Бакало Н.В. Науково-технічний прогрес і його вплив на розвиток підприємств малого бізнесу// Науковий вісник ПУСКУ. Серія «Економічні науки». − 2004.− № 1. − С. 95 – 98.
12. Бакало Н.В. Проблеми розвитку та управління підприємствами малого бізнесу регіону // Економіка підприємства: проблеми теорії та практики: Матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції. Дніпро¬пет¬ровськ, 23.03.2004 р. – Дніпрпетровськ: Наука і освіта, 2004. – Т. 1. – С. 199–206.
13. Бакало Н.В. Соцiально-демографiчний розвиток Полтавського регiону i його вплив на систему управління підприємств малого бізнесу // Регiональнi перспективи. – 2004. – № 3–5. – С. 345 – 348.
14. Бакало Н.В. Процедура організаційного забезпечення аналізу впливу факторів макросередовища на діяльність малих підприємств // Вісник Хмельницького національного університету. Серія «Економічні науки». − 2008. – № 2. С. 84 – 86.
15. Бакало Н.В. Факторы функционирования предприятий малого бизнеса Полтавского региона // Духовно-нравственные основы социально-экономической деятельности потребительской кооперации: Сб. научн. докладов профессорско-преподовательского состава и аспирантов университета. – Белгород: Кооперативное образование, 2004.– Ч. 5. – С. 105.
16. Бакума В.И. Экономическое и социальное развитие Полтавской области: (1980 – 1988 годы).− Полтава, 1989. – 78 с.
17. SWOT-аналiз – основа формування маркетингових стратегiй пiдприємства: Навч. Посiб. / За ред. Л.В. Балабанова. – Донецьк: ДонДУЕТ, 2001. – 180 с.
18. Бейгул С. Роль малого бiзнесу в процесi реструктуризацiї господарського механiзму Полтавського регiону // Регiональна економiка. – 2003. – № 3. – С. 82– 89.
19. Берницька Д. І. Малий бізнес в контексті регіональних механізмів управління // Українська наука: минуле, сучасне, майбутнє. Вип. 9. Тернопіль: Економічна думка. – 2004. – С. 3 – 8
20. Бешелев С.Д., Гурвич Ф.Г. Экспертные оценки в принятии плановых решений. – М.: Наука, 1976. − 321 с.
21. Білоус Г.А. Економіка підприємства. – К.: Вища школа,1999. – 431 с.
22. Благодарный А.И. Малый бизнес региона: проблемы развития и управления / А.И Благодарный, Н.А. Благодарная, В.В. Михеев. – Харьков, 2002. – 92 с.
23. Блинова А.Г. Малые предприятия. – М.: Дело, 2000. – 678 с.
24. Богданов А.А. Тектология. Всеобщая организационная наука. − М.: Экономи¬ка, 1989. – 123 с.
25. Бондаренко О. Вплив договiрних вiдносин на виручку платника єдиного податку // ГоловБух. – 2001. – 3 верес. – С. 54– 60.
26. Борт I. Рiк задумiв i дiй: виконання програми невiдкладних заходiв облдержадмiнiстрацiї щодо покращення соціально-економічної ситуації в області // Зоря Полтавщини. – 2004. – 30 лип. – С. 2
27. Бурбак А.М. Удосконалення технологiчних зв'язкiв пiдприємств малої потужностi // Науковий вiсник ПУСКУ. – Серія „Технiчнi науки”. – 2002. – № 3. – С. 78–80.
28. Бухвальд Е.М. Развитие и поддержка малого бизнеса: опыт Венгрии и уроки для России // Вопросы экономики. – 2002. – № 7. – С. 109–118.
29. Варналій З.С. Державна політика підтримки малого підприємництва: Монографія / Національний ін-т стратегічних досліджень. – К., 1996. – 130 с. – (Економічні стратегії; Вип. 3).
30. Варналій З.С. Мале підприємництво: основи теорії і практики. – К.: Знання, 2001. – 277 с.
31. Варналій З.С. Основи підприємництва: Навч. посіб. – К.: Знання-Прес, 2002. – 239 с.
32. Варналій З.С., Сергійко О.В. Мале підприємництво в країнах з перехідною економікою (проблеми державної підтримки).– К.: Інститут приватного права і підприємництва Академії правових наук України, 1999. – 65 с.
33. Васєчко О. Застосування технiки вибiркових дослiджень для оцiнки обсягiв виробництва та обсягiв реалiзацiї малих пiдприємств // Статистика України. – 2003. – № 3. – С. 4–9.
34. Василенко В.А., Ткаченко Т.І Стратегiчне управлiння: Навч. посiб. – К.: ЦУЛ, 2003. – 396 с.
35. Виговська В.В. Вдосконалення системи управлiння фiнансовими ресурсами малих пiдприємств // Актуальнi Проблеми Економіки. – 2004. – № 8. – С. 35–40.
36. Виноградская А.М. Развитие малого предпринимательства // Экономика Украины. – 1999. – № 2. – С. 36–43.
37. Виноградська А.М. Основні напрямки підтримки фінансово-кредитної під¬тримки малого підприємництва // Економіка і підприємництво: стан та пер¬спективи: Зб. наук. пр. – К.: Держ. торг.-екон. ун-т, 1999. – С. 245–246.
38. Виноградська А.С. Економіка підприємства. – К.: Вища школа, 1999. – 459 с.
39. Виноградський М.Д. Менеджмент в органiзацiї: Навч. Посiб. / М.Д. Ви¬но¬градський, А.М. Виноградська, О.М. Шканова. – К., 2002. – 654 c.
40. Виханский О.С., Наумов А.И. Менеджмент: Учебник. – М.: Высшая школа, 1994. – 224 с.
41. Власов П.К. Психология формирования стратегии организации на этапе замысла: Монография. – СПб.: Изд-во С.-Петерб. ун-та, 2001. – 268 с.
42. Гладкий Ю.Н., Чистобаев А.И. Основы региональной политики: Учебник. – СПб.: Изд-во Михайлова В.А., 1998. – 659 с.
43. Головне управлiння статистики у Полтавській області: соцiально- економiчне становище областi за сiчень – червень 2004 р. – Режим доступу: http://www.poltavastat.gov.ua. – Заголовок з екрана.
44. Господарський кодекс України: Офiцiйний текст / Україна. Верховна Рада. – К.: Кондор, 2003. – 208 с.
45. Грабовецький Б.Є. Економічне прогнозування і планування: Навч. посіб. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 188 с.
46. Грубер Й. Вступ до множинної регресiї та економетрiї: Навч. посiб. −М.: Нiчлава, 1998. − Т. 1.− 382 с.
47. Данные Государственного комитета Украины по вопросам регуляторной политики и предпринимательства. − К., 2001. − 312 с.
48. Дудник І.М.., Логвин М.М. Працересурсний потенцiал Полтавщини: соціально-географічний аспект: Монографiя. − Полтава: ПIБ МНТУ, 2004.− 163 с.
49. Евланов Л.Г. Теория и практика принятия решений. − М.: Экономика, 1984. − 176 с.
50. Евланов Л.Г., Кутузов В.А. Экспертные оценки в управлении. − М.: Экономика, 1978. – 176 с.
51. Економічна доповідь Державного комітету статистики України. – К., 2001. – 123 с.
52. Економiчна енциклопедiя: У 3 т. / Б.Д. Гаврилишин, О.А. Устенко та iн.; вiдп. ред. С.В. Мочерний. – К.: ВЦ „Академiя”, 2002. – 480 с.
53. Жигалов В.П., Шимановска Л.М. Основи менеджменту і управлінської діяльності. − К.: Вища школа, 1994. – 312 с.
54. Завадський Й.С. Менеджмент: У 3 т.: Пiдручник. – 3-тє вид. – К.: Вид-во Європ. ун-ту, 2002. – Т. 1. – 542 с.
55. Заливчева О.В. Малый бизнес в продовольственной сфере: роль, особенности, факторы конкурентоспособности // Экономическая наука современной России. – 2003. – № 1. – С. 72–90.
56. Замков О.О. Математические методы в экономике: Учебник / О.О. Замков, А.В. Толстопятенко, Ю.Н. Черемных. – М.: Дело и Сервис, 2004. – 368 с.
57. Источники финансирования малого предприятия. – К., 1994. – Вып. 5. – 41 с.
58. Алексеева И.С., Токарева Г.И. Международные отношения. – М.: Экономика, 2002. – 280 с.
59. Ичитовкин Б.Н. Малые формы хозяйствования. – М.: Экономика, 1991. – 204 с.
60. Кини Р.Л., Райфа Х. Принятие решений при многих критериях предпочтения и замещения. – М.: Радио и связь, 1981.− 345 с.
61. Кириленко О.П. Модернiзацiя механiзму справляння податку на прибуток малих пiдприємств // Фiнанси України. – 2004. – № 4. – С. 52– 62.
62. Кисельов А.П. Основи бізнесу. – К.: Вища школа, 1998. – 491 с.
63. Клебанова Т.С. Методы прогнозирования: Учеб. пособие. – Харьков: Изд-во ХГЭУ, 2002. – 375 с.
64. Кокрен К. Малые предприятия и стратегия LEA // Европейское качество. – 2004. – № 2. – С. 40–47.
65. Компьютеризация информационных процессов на промышленных предприятиях / В.Ф.Сытник, Х.Срока, Н.В.Еремина и др. – К.: Техніка, 1991. – 216 с.
66. Конкурентоспособность предприятия: Оценка, диагностика, стратегия: Монография / Ю.Б. Иванов; А.Н. Тищенко; Н.А. Дробитько; О.С. Абрамова. – К.: Изд-во ХНЭУ, 2004. – 256 с.
67. Конституція України (Основний закон): Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 черв. 1996 р. – К.: Феміна, 1996. – 64 с.
68. Копченко I.М. Етапи формування державної регуляторної полiтики у сферi малого пiдприємства України // Актуальнi Проблеми Економiки. − 2002. − № 12. − С. 59–63.
69. Коренченко Р.А. Общая теория организации: Учебник. − М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2003. – 286 с.
70. Козаченко Г.В. Малий бізнес: стійкість та компенсаторні можливості: Монографія / Г.В. Козаченко, А.Е. Воронкова, В.Ю. Медяник. – К.: Лібра, 2003.− 328 с.
71. Кришталев В. Малые предприятия:приказано выжить! // Коммерческий вестник. − 2000. − № 1. − С. 28–30.
72. Крутик А.Б., Горенбургов М.А. Малое предпринимательство и бизнес-коммуникации.− СПб.: Бизнесс-пресса, 1998 – 236 с.
73. Кужель О. Мале пiдприємництво – запорука соцiальної стабiльностi в Українi // Україна: аспекти працi. − 2002. − № 8. − С. 24–26.
74. Кулигин П.И. Налогообложение в странах Центральной и Восточной Европы // Проблемы прогнозирования. − 1998. − № 2.− С. 14–18.
75. Кулинич − О.I. Економетрiя: Навч. посiб. – Хмельницкий: Подiлля, 1997. – 115 с.
76. Ларичев О.И. Наука и искусство принятия решений. − М.: Наука, 1979. − 200 с.
77. Ларичев О.И. Теория и методы принятия решений, а также Хроника событий в Волшебных Странах: Учебник. − М.: Логос, 2000. − 296 с.
78. Лафта Дж.К. Теория организации: Учеб. пособие. − М.: Проспект, 2005.− 416 с.
79. Лафта Дж.К. Эффективность менеджмента организации: Учеб. пособие. − К.: Рус. деловая лит-ра, 1999. − 320 с.
80. Лемец В.И., Тевяшев А.Д. Системный аналіз: Вводный курс. – Харьков: ХТУРЭ, 1998.− 252 с.
81. Лепешинський І.М. Малий бізнес.− К.: Либідь, 1999. − 376 с.
82. Литвак Б.Г. Экспертная информация: методы получения и анализа. − М.: Радио и связь, 1982.− 256 с.
83. Менеджмент та маркетинг інновацій: Монографія / За загальною редакцією д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми: ВТД “Університетська книга”, 2004. - с. 235
84. Лукяненко І. Краснікова Л. Економетрика: Пiдручник. − Iрпiнь: Знання, 1998. − 494 с.
85. Мазурова Г.В. Развитие малого предпринимательства России в 2000 году // Вопросы статистики. − 2001. − № 5. − С. 13–16.
86. Майборода М. Україна i Росiя: полiтика сприяння розвитку малого пiдприємництва // Цiннi папери України. − 2002. − № 39. − С. 12.
87. Малий бізнес та підприємництво в ринкових умовах господарювання: Навч. посібник / Л.І. Вороніна, В.Є. Воронін, Л.А. Мартинюк, Т.В. Черняк; за ред. проф. Л.І. Вороніної. – К.: Видавництво Європ. ун-ту, 2001.− 307 с.
88. Малые и средние предприятия: управление и организация: Пер. с нем. / Под ред. Й.Х. Пихлера, Х.Й. Пляйтнера, К.-Х. Шмидта. − М.: Междунар. отношения, 2002. − 280 с.
89. Маркіна І.А. Регіональна система управління малим бізнесом // Наукові праці Донецького державного технічного університету. – Донецьк, ДонНТУ. – Серія Економічна; Вип. 37. – 2001. – С. 145–150.
90. Маркіна І.А. Функціональні аспекти підсистем управління малим бізнесом регіону // Управління в умовах ринкової трансформації економіки України (теорія і практика): Матеріали регіональної науково-практичної конференції. Київ, 25–26 квіт. 2002 р. − С. 205–209.
91. Маршалл А. Принципы экономической науки: Пер. с англ. – М..: Прогресс, 1993. – 353 с.
92. Місцевий економічний розвиток: моделі для успіху // Недержавний аналітичний центр. Інститут реформ. Київ. − 2003. – 40 с.
93. Мошек Г.Є. Менеджмент підприємства: Пiдручник / Г.Є. Мошек, Л.А. Гомба, Л.П. Пiддубна. − К.: КНТЕУ, 2002. − 371 с.
94. Наконечний С.I. Економетрiя: Навч. посiб. / С.I. Наконечний, Т.О. Тере¬щенко, Т.П. Романюк. − Iрпiнь: КНЕУ, 1997. – 352 с.
95. Пастухова В. Функцiонування пiдприємства в зовнiшньому середовищi: закони стiйкостi та толерантностi // Вiсник Київського нацiонального торгiвельно-економiчного унiверситету. − 2001. − № 4.− С. 50–59.
96. Перспективы развития малого предпринимательства в России // Вопросы экономики. − 2002. − № 7. − С. 119–126.
97. Соколенко С.І. Глобалізація і економіка України. − К.: Логос, 1999.− 568 с.
98. Підприємництво: Навч. посiб. / В.А. Подсолонко, А.Ф. Процай, Т.Л. Миронова, В.О. Василенко. – К.: ЦУЛ, 2003. – 616 с.
99. Побурко Я., Кардаш В. Методологічні засади класифікації регіонів за рівнем економічного розвитку // Економічні есе, № 2 (13). – К.: – 2002.
100. Покропивний С.Ф., Колот В.М. Підприємництво: стратегія, організація, ефективність. − К.: КЕНУ, 1998. − 352 с.
101. Политическая экономия / Гл. ред. А.М. Румянцев. – М.: Наука. – 1975. – 95 с.
102. Полторак Н. Малое предпринимательство на современном этапе развития экономики Украины // Економiка. Фiнанси. Право. − 2003. − № 1.− С. 12–16.
103. Полторак Н., Федоров Е. Малое предпринимательство на современном этапе развития экономики Украины // Економіка, фінанси, право.− 2003. – № 1. – С. 12–16.
104. Полбатов Ю.А. Економетрика. – К.: Четверта хвиля, 1997. – 320 с.
105. Поповская Е. Сплошное обследование малых предприятий: проблемы организации и основные этапы подготовки к его проведению // Вопросы статистики.− 2000. − № 9. − С. 3–5.
106. Порядок видачi Свiдоцтва про сплату єдиного податку суб'єктом малого пiдприємництва-фiзичною особою: Затверджено наказом Державної податкової адмiнiстрацiї України вiд 10.11.1998 р. № 533 // Галицькi контракти. − 1999.− № 14.− С. 66.
107. Предпринимательство в конце XX века / А.А. Дынкин, А.Р. Стерлин, А.Р. Ту¬лин и др. – М.: Наука, 1992. – 365 с.
108. Примак Т.О. Маркетинг: Навч. посiб. − К.: МАУП, 2001. − 200 с.
109. Про власність: Закон України від 7 лютого 1991 р. № 697-ХІІ // Закони України. – К.: Верховна Рада України, Інститут законодавства. – 1996. – Т. 1. – С. 173–188.
110. Про господарські товариства: Закон України від 19 вересня 1991 р. № 1576 -ХІІ // Закони України. – К.: Верховна Рада України, Інститут законодавства. –1996. – Т. 2. – С. 189–213.
111. Про державну підтримку малого підприємництва: Закон України від 19 жовтня 2000 р. № 2063–ІІІ. – Режим доступу: http://www.liga. № et/laws/. − Заголовок з екрана.
112. Про державну підтримку малого підприємництва: Указ Президента України від 12 травня 1998 р. № 456/98. – Режим доступу: http://www.liga. №et/laws/. − Заголовок з екрана.
113. Про державну підтримку малого підприємництва: Закон України від 19.10.2000 року №2063. http://www.liga. № et/laws/. − Заголовок з екрана.
114. Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні: Закон України від 21.12.2000 р. №2157 http://www.liga. № et/laws/. − Заголовок з екрана.
115. Про підприємництво: Закон України від 7 лютого 1991 року № 698-ХІІ // Закони України. – К.: Верховна Рада України, Інститут законодавства. – 1996. – Т. 1. – С. 191–201.
116. Про підприємства в Україні: Закон України від 27 березня 1991 року № 887-ХІІ // Закони України. – К.: Верховна Рада України, Інститут законодавства. – 1996. – Т. 1. – С. 310–332.
117. Рамзеса В. Малые и средние предприятия в послевоенной Японии. – М.: Наука, 1965. – 275 с.
118. Раппопорт А.М., Шнейдерман М.В. Экспертные методы построения иерархических структур // Экспертные оценки в задачах управления. – М.: ИПУ, 1982. – С. 33–41.
119. Регуляторна політика. Як оцінити наслідки регуляторних актів. / Д. Ляпін, С. Береславський, Г. Білоус, О. Мірошніченко, О. Татаревський, Л. Хоменко. – К.: Інститут конструкторного суспільства, 2002. – 128 с.
120. Рубе В.А. Малый бизнес: история, теория, практика. – М.: ТЕИС, 2000. – 231 с.
121. Румянцева З.П. Общее управление организацией: принципы и процессы: 17-модульная программа для менеджеров „Управление развитием организации”. Модуль 3 / З.П. Румянцева, Н.Б. Филинов, Т.Б. Шрамченко. – М.: Инфра-М, 1999. – 336 с.
122. Саати Т. Принятие решений: метод анализа иерархий. – М.: Радио и связь, 1993. – 320 с.
123. Саати Т. Математические модели конфликтных ситуаций – М.: Сов. радио, 1989. – 304 с.
124. Саати Т., Кернс К. Аналитическое планирование: организация систем. – М.: Радио и связь, 1991. – 224 с.
125. Савичев А. Развитие конкуренции на рынке товаров и услуг в сфере малого предпринимательства // Маркетинг. – 2001. – № 5. – С. 81–86.
126. Самойлова Л. Кластерна модель Полтавщини уявляється фахiвцям як роз¬крут¬ка їдеї екологiчної чистоти регiону // Зоря Полтавщини. – 2004. – 14 січ. – С. 2.
127. Саркісянц Г.С. Бизнес, коммерция, рынок. – М.: Дело, 1993. – 598 с.
128. Сачовський I. Особливостi розвитку малого пiдприємництва в Iвано-Франкiвськiй областi // Регiональна економiка. – 2003. – № 3. – С. 217–221.
129. Ситник В.Ф. Системи підтримки прийняття рішень. – К.: Техніка, 1995. – 162 с.
130. Скибінський С.В. Маркетинг: Підручник. – Львів, 2000. – Ч. 1. – 640 с.
131. Слуцкий Л. Банк и малое предприятие:проблемы взаимодействия // Деньги и кредит. – 2000. – № 10. – C. 12–18.
132. Смирнов Э. Л. Основы теории организации. – М.: ЮНИТИ, 2000. – 375 с.
133. Соколенко С.И. Современные мировые рынки и Украина. – К.: Демос, 1995. – 354 с.
134. Соцiально- економiчне становище областi за 2003 рiк: Полтавська область. – Режим доступу: http://www.poltavastat.gov.ua. – Заголовок з екрана.
135. Соцiально-економiчне становище Полтавської областi за 2001 рiк: Ста¬тис¬тич¬¬ний бюлетень. − Полтава: Полт. обл. упр. статистики, 2002. − 232 с.
136. Соцiально-економiчне становище Полтавської областi за I пiврiччя 1996.: Статистичний бюлетень. − Полтава: Полт. обл. упр. Статистики, 1996. − 262 с.
137. Стан розвитку малого підприємництва України / Підприємництво в Україні 2002 р. – 215 с.
138. Статистичний щорiчник Полтавської областi. – 2006 р. − Полтава, 2007. – Ч. 1: Виробнича сфера. − 383 с.
139. Статистичний щорiчник України 2006 рiк / Під ред. О.Г. Осауленко. − К.: Держкомстат України, 2007. − 618 с.
140. Сэй Ж.-Б. Тракт по политической экономики. Экономические софизмы. Экономические гармонии. − М.: Дело, 2000. – 232 с.
141. Тарнавська Н.П., Пушкар Р.М. Менеджмент: теорія та практика. – Тернопіль: Карт-бланш. – 1997. – 456с.
142. Толбатов Ю.А. Економетрика: Пiдручник. − К.: Четверта хвиля, 1997. − 320 с.
143. Упрощенная не значит простая: об упрощенной системе налогообложения, учета и отчетности субъектов малого предпринимательства // Вестник бухгалтера и аудитора Украины. − 2000. − № 21–22. − С. 4–39.
144. Фролова М. Стан та основнi проблеми розвитку малого пiдприємництва в Україні з позицій iнституцiонального аналізу // Вісник Української Академiї державного управління при Президентові України. − 2002. − № 3. − С. 125–135.
145. Хованцева Г. Все начиналось с торговли: малый бизнес на российской почве // Торговая газета. – 2001. – 22 август. – С. 3.
146. Холл Р.Х. Организации: структуры, процессы, результаты. – С-Пб.: Питер, 2001. – 512 с.
147. Цыганов А.А. Малый бизнес в ожидании простых решений // Российская торговля. − 2002.− № 5. − С. 14–16.
148. Чевганова В.Я., Брижань І.А. Актуальні питання розвитку малих підпри¬ємств України // Регіональні перспективи.− 2001.− № 5–6. − C. 18–19.
149. Чернюк Л.Г., Клиновий, Д.В. Економiка регiонiв (областей) України: Навч. посіб. − К.: ЦУЛ, 2002. – 644 с.
150. Шехова М. Малое предпринимательство и региональное развитие // Регiональна економiка. − 2002. − № 3. − С. 86–96.
151. Шпак В. Особенности малых предприятий в Украине и за границей // Персонал. − 2003. − № 6. − С. 78–83.
152. Шулус А.О. О социальном партнерстве и сфере малого предпри¬ни¬мательства // Управление персоналом. − 2000. − № 4. − С. 20–24.
153. Шулус А.А. Мелкие и средние предприятия в народном хозяйстве ФРГ // Росийский экономический журнал. − 1993. – № 9. − C. 19.
154. Шумпетер Й. Теория экономического развития (исследование предпри¬ни¬мବтельской прибыли, капитала, кредита, процента и цикла конъюнктуры). – М.: Про¬гресс, 1982. – 401 с.
155. Шеремет А.Д., Сайфулин Р.С. Финансы предприятия. – М.: ИНФРА – М, 1999. – 343 с.
156. Щербина В. В. Социальные теории организации: Словарь. − М.: ИНФРА-М, 2000.− 264 с.
157. Эванс Дж.Р., Берман Б. Маркетинг: Пер с англ. – М.: Экономика, 1990. –350 с.
158. Экономическая кибернетика / В.М. Геец, Ю.Г. Лысенко, В.М. Вовк и др. – Донецк: Юго-Восток, Лтд, 2005. – Т. 1. – 502 с
159. Кочеврина Ю. Малый бизнес в США. − М.: Мысль, 1965. – 258 с.
160. Breit W., Hochman H. Readings in Microeconomics. – N.Y.: Holt, Reinhart and Winston, 1968. – 454 р.
161. Kirsner I.M. Perkeption, opportunity and profit; studies in the theory ofenterpreneuship. – Chikago, 1979. – 263 р.
162. Weber M. Economy and Society.− California: University of California Press, 1978. – 987 p.
163. Кnight F.H. Risk, uncertainty and profit. − N.Y., 1921. – 376 р.

Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.