У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название СТРАТЕГІЯ ЦІНОУТВОРЕННЯ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ПОБУТОВИХ ПОСЛУГ
Количество страниц 187
ВУЗ МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Год сдачи 2008
Содержание ЗМІСТ

ВСТУП 4

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЇ ЦІНОУТВОРЕННЯ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ПОБУТОВИХ ПОСЛУГ 10
1.1. Економічне визначення та особливості індивідуальних побутових послуг як об’єкту ціноутворення 10
1.2. Сутність ціни індивідуальних побутових послуг та її види 29
1.3. Методологічні засади стратегічного управління ціноутворенням на підприємствах сфери індивідуальних побутових послуг 43
Висновки до першого розділу 61

РОЗДІЛ 2. ЦІНОВА ДИНАМІКА НА РИНКУ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ПОБУТОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ 66
2.1. Динаміка рівня середніх цін на окремі види індивідуальних побутових послуг 66
2.2. Тенденції зміни структури цін підприємств сфери індивідуальних побутових послуг по окремих ціноутворюючих сегментах 76
2.3. Оцінка ефективності ціноутворення на підприємствах сфери індивідуальних побутових послуг 88
Висновки до другого розділу 104

РОЗДІЛ 3. ВДОСКОНАЛЕННЯ МЕТОДИЧНИХ ПІДХОДІВ ДО РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЇ ЦІНОУТВОРЕННЯ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ПОБУТОВИХ ПОСЛУГ 107
3.1. Методичні підходи до вибору стратегій ціноутворення підприємств сфери індивідуальних побутових послуг 107
3.2. Обґрунтування стратегічної цінової сегментації ринку індивідуальних побутових послуг 124
3.3. Методичні засади прогнозування структури цін на індивідуальні побутові послуги 141
Висновки до третього розділу 153

ВИСНОВКИ 158

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 165

Д О Д А Т К И 176




ВСТУП

Актуальність теми дослідження. Однією із характеристик життєвого рівня населення країни є рівень споживання різноманітних послуг. Серед цих послуг важливе місце належить індивідуальним побутовим послугам. Які згідно з Класифікатором видів економічної діяльності в Україні виділено у самостійну групу. Цей вид економічної діяльності станом на 1 січня 2007 року в Україні здійснювало 2981 підприємств-юридичних осіб.
Ринок індивідуальних побутових послуг в Україні є одним з найбільш динамічних. Тільки за період 2002–2006 років обсяг реалізованих в Україні індивідуальних побутових послуг зріс на 85% і становив у 2006 році 675,5 млн. грн. В той же час ефективність діяльності підприємств, що надають індивідуальні побутові послуги, є досить низькою у порівнянні із підприємствами сфери послуг України в цілому.
Важливою умовою подальшого швидкого розвитку ринку індивідуальних побутових послуг та зростання ефективності діяльності підприємств, що надають ці послуги, є забезпечення ефективного ціноутворення на окремі види послуг. Таке ціноутворення має виходити не тільки із поточних умов господарювання, а й носити перспективний стратегічний характер і забезпечувати реалізацію стратегічних цілей розвитку кожного з підприємств сфери індивідуальних побутових послуг. На жаль, цим питанням підприємства індивідуальних побутових послуг приділяють недостатньо уваги.
Проблема розробки стратегії ціноутворення підприємствами реального сектору економіки досить широко розглядається в останні роки в науковій літературі. Зокрема, ці питання висвітлені в працях відомих західних економістів – Г. Армстронга, Г. Асселя, Д. Дея, П. Дойля, Ф. Котлера, Т. Негла, Р. Холдена; російських дослідників В. В. Герасименко, В. Є. Осипова, І. В. Ліпсіца, Г. А. Тактарова, Є. А. Уткіна, А. М. Цацуліна, Г. Н. Чубакова, Н. П. Шуляка; українських науковців А. В. Войчака, В. Л. Корінєва, Н. В. Куденко, Я. В. Литвиненко, А. Ф. Павленко, Ю. Т. Тормоси, Л. О. Чорної та деяких інших.
Проте слід зазначити, що в сучасній літературі методологічні засади та методичні рекомендації щодо формування стратегії ціноутворення підприємств сфери послуг взагалі і індивідуальних побутових послуг зокрема розглянуто вкрай недостатньо. Зокрема, не визначені особливості функціонування цих підприємств і продукту, що вони виробляють, які впливають на процес ціноутворення; не визначені методологічні принципи розробки та види цінових стратегій, що притаманні саме цим підприємствам; недостатньо розглянуто методологічні засади та методичні підходи до стратегічної цінової сегментації ринку послуг, відсутні методичні рекомендації з питань прогнозування структури цін на окремі види послуг, що забезпечують ефективну реалізацію обраних цінових стратегій підприємств цієї сфери економічної діяльності.
Теоретична та практична значимість цієї проблеми, недостатня розробленість окремих її питань обумовили вибір теми даної дисертаційної роботи.
Зв’язок роботи з науковими програмами, темами. Дисертаційна робота виконана відповідно до плану науково-дослідних робіт Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ та Хмельницького національного університету за темами «Вплив розвитку матеріально-технічної бази торговельних підприємств на процеси ціноутворення» (номер держреєстрації 0106U005093), «Формування та дослідження ефективних систем ціноутворення» (номер держреєстрації 0107U002757), «Дослідження стану виробничого, соціального, економічного та рекреаційного потенціалів міста Хмельницького» (номер держреєстрації 0105U000726), «Стратегія розвитку міста Хмельницького на 2006-2015 роки та механізм її реалізації» (номер держреєстрації 0105U007229) . У межах даних тем особисто автором розроблено: аналіз тенденцій цінової динаміки на ринку індивідуальних побутових послуг України; методичні рекомендації по формуванню цінової стратегії підприємств сфери індивідуальних побутових послуг.
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційної роботи є обґрунтування методологічних засад та розробка методичного інструментарію формування стратегії ціноутворення підприємств сфери індивідуальних побутових послуг, спрямованих на забезпечення їх швидкого розвитку і високої ефективності господарювання.
Для досягнення означеної мети було поставлено і вирішено наступні завдання:
- визначення економічної сутності поняття «індивідуальні побутові послуги» та їх класифікація як об’єкту ціноутворення;
- визначення сутності поняття та особливостей формування ціни індивідуальних побутових послуг;
- обґрунтування методологічних засад стратегічного управління ціноутворенням на підприємствах сфери індивідуальних побутових послуг;
- визначення основних тенденцій цінової динаміки на ринку індивідуальних побутових послуг України на сучасному етапі;
- розробка методичних підходів до вибору стратегії ціноутворення підприємств сфери індивідуальних побутових послуг;
- обґрунтування стратегічної цінової сегментації ринку індивідуальних побутових послуг;
- формування методичних засад прогнозування структури цін на індивідуальні побутові послуги.
Об’єктом дослідження є процес формування стратегії ціноутворення підприємств сфери індивідуальних побутових послуг.
Предметом дослідження є методологічні засади та методичний інструментарій розробки стратегії ціноутворення підприємств сфери індивідуальних побутових послуг.
Методи дослідження. Для вирішення поставлених у дисертаційній роботі задач застосовано загальноприйняті методи дослідження економічних процесів: системного аналізу, а саме абстракції та аналогії, економіко-статистичного, балансового, економіко-математичного моделювання, техніко-економічних розрахунків та інші.
Наукову базу дослідження становили основні положення економічної теорії, мікроекономіки, теорії фірми, стратегічного менеджменту; наукові праці вітчизняних та зарубіжних вчених з проблеми, що розглядається; законодавчі та нормативні акти України, які стосуються соціально-економічної політики та регулювання господарської діяльності підприємств сфери послуг і процесів ціноутворення.
При дослідженні тенденцій цінової динаміки на ринку індивідуальних побутових послуг України в сучасних умовах використано статистичні дані Держкомстату України за 2002–2006 роки. Для оцінки ефективності ціноутворення на підприємствах сфери індивідуальних побутових послуг проведено обстеження 31 підприємства Вінницької області.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в розробці системного підходу до формування стратегії підприємств сфери індивідуальних побутових послуг України. Найбільш істотними результатами, що отримані в процесі дослідження, є такі:
Вперше:
- сформульовано основні тенденції цінової динаміки на ринку індивідуальних побутових послуг України на сучасному етапі, що характеризують особливості зміни рівня і структури цін на ці послуги та ефективності ціноутворення за окремими видами послуг і в регіональному розрізі;
- запропоновано матрицю вибору виду цінової стратегії підприємства сфери індивідуальних побутових послуг в залежності від результатів стратегічного аналізу його цінової позиції;
- визначено систему стратегій ціноутворення за конкретними видами індивідуальних побутових послуг, що спрямовані на реалізацію обраної цінової стратегії кожного виду.
Удосконалено:
- понятійно-категоріальний апарат, що пов’язаний із формуванням стратегії ціноутворення підприємств сфери індивідуальних побутових послуг, зокрема, категорії „послуга”, понять „індивідуальна побутова послуга”, „ціна послуги”, „цінова стратегія підприємства сфери індивідуальних побутових послуг”, „стратегія ціноутворення за окремим видом індивідуальної побутової послуги”;
- класифікацію видів індивідуальних побутових послуг з введенням до неї таких класифікаційних ознак, як „ступінь стандартизації параметрів послуги, що надається , „місце надання послуги”, „рівень елітарності послуги”;
- класифікацію видів цін на індивідуальні побутові послуги з введенням до неї таких класифікаційних ознак, як „рівень узагальнення ціни”, „час визначення ціни”;
- методику цінової сегментації ринку індивідуальних побутових послуг в розрізі таких напрямів як показники оцінки маркетингу сегментів, маркетингу ринкових ніш, локального маркетингу та конкретних критеріїв вибору цінових сегментів (ніш) ринку, на яких підприємство має намір здійснювати свою діяльність у стратегічній перспективі;
- систему напрямів позиціювання окремої індивідуальної побутової послуги в кожному обраному ціновому сегменті ринку за її параметрами, кваліфікацією персоналу, пунктом надання послуги, формуванням цінового іміджу.
Одержали подальший розвиток:
- систематизація основних факторів, що потребують дослідження в процесі стратегічного цінового аналізу, з виділенням таких їх груп, як макроекономічні фактори; фактори, що характеризують відповідний вид ринку послуг; фактори, що характеризують умови ціноутворення на підприємстві; фактори, що характеризують ціноутворюючі елементи по конкретному виду послуги;
- систематизація основних елементів ціни на індивідуальні побутові послуги при прогнозуванні їх структури в розрізі поточних витрат, податкового навантаження, прибутку.
Практичне значення одержаних результатів полягає в розробці методичних підходів і практичних рекомендацій щодо побудови (блок-схема) процесу стратегічного управління ціноутворенням на підприємствах сфери індивідуальних побутових послуг; визначення системи основних та допоміжних цілей стратегічного управління ціноутворенням, вибору конкретних видів цінової стратегії підприємства та стратегій ціноутворення по конкретному виду індивідуальних побутових послуг, здійснення сегментування та вибору цільових сегментів ринку окремих видів послуг; прогнозування структури цін на індивідуальні побутові послуги.
Отримані результати дослідження використані в практичній діяльності
(довідка № від ). (довідка № від ).
Результати дисертаційної роботи використовуються у Вінницькому торговельно-економічному інституті КНТЕУ та Хмельницькому національному університеті при викладанні дисципліни „Ціноутворення”.
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є самостійно виконаною науковою працею. Запропоновані в роботі рекомендації та пропозиції розроблені автором самостійно.
Апробація результатів дисертації. Основні положення та наукові результати дослідження доповідалися на 5 науково-практичних конференціях, а саме: Всеукраїнська науково-практична конференція «Пріоритети економічного розвитку України: історія і сьогодення» (м. Вінниця 10-11 квітня 2007р.); Міжнародна науково-практична конференція «Сучасний стан і тенденції розвитку економіки регіонів в контексті Євро інтеграційних процесів» (м. Ялта, 14-17 вересня 2007р.); IV міжнародна науково-практична конференція «Конкурентоспроможність людського потенціалу за умов розвитку міжнародних інтеграційних процесів» (м. Хмельницький, 24-26 жовтня 2007р.); V міжнародна науково-практична конференція «Облік, контроль і аналіз в управлінні підприємницькою діяльністю» (м. Черкаси, 16-18 квітня 2008р.); Всеукраїнська науково-практична конференція «Резерви підвищення ефективності діяльності підприємств та організацій у ХХІ столітті», (м. Кіровоград 17-18 квітня 2008 р.)
Публікації. Основні положення дисертаційної роботи викладено у 8 одноосібних наукових роботах загальним обсягом 2,8 друк. арк., у тому числі 7 статей обсягом 2,6 друк. арк. у наукових фахових виданнях.
Структура та обсяг дисертації. Дисертаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків. Вона містить 49 таблиць і 12 рисунків. Список використаних джерел налічує 158 джерел.
Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертаційній роботі наведено теоретичне узагальнення та отримано нове вирішення актуальної науково-прикладної проблеми, що виявляється в комплексній розробці теорії та методології формування стратегії ціноутворення підприємств сфери індивідуальних побутових послуг. Результати проведеного дослідження дозволяють зробити наступні основні висновки:
1. Визначення економічної сутності поняття „індивідуальна побутова послуга” має базуватись на характеристиці змісту економічної категорії „послуга”. Розгляд найважливіших сутнісних характеристик цієї економічної категорії дозволив поглибити її зміст і сформулювати її наступним чином: „Послуга є одним із особливих видів продукту, призначеного до продажу, що виробляється в процесі економічної діяльності для задоволення потреб споживачів і забезпечення відповідної зміни їх стану, основними характерними рисами якої є одночасність виробництва і споживання, невідчутність форми та мінливість якісних параметрів”. На основі цього визначення та з’ясованих особливостей індивідуальних побутових послуг їх поняття запропоновано до визначення у такій редакції: „Індивідуальні побутові послуги є одним із видів загальної системи послуг, що виробляються в процесі відповідного виду економічної діяльності та формують один із самостійних видів ринку, найважливішими характерними рисами яких є переважна спрямованість на задоволення особистих та загальносімейних побутових потреб населення, високий рівень наближеності до споживачів та висока швидкість здійснення”. Як об’єкт ціноутворення класифікацію цих послуг пропонується проводити за наступними ознаками: від послуг за призначенням; сегмент споживачів послуг; інтенсивність попиту на послуги; ступінь участі клієнта у процесі виконання послуги; рівень елітарності послуги за рівнем сервісу та кваліфікації виконавців; ступінь стандартизації параметрів послуги; місце надання послуги.
2. Побудова ефективної системи стратегічного управління ціноутворенням на підприємствах сфери послуг має базуватись на теоретичних положеннях, що визначають сутність ціни послуг взагалі та ціни індивідуальних побутових послуг зокрема. Критичний розгляд сучасних підходів науковців до визначення ціни послуги дозволив наступним чином уточними це поняття: „Ціна послуги являє собою результат оцінки якісних параметрів та умов реалізації визначеної конкретної її одиниці, яка враховує цінність та витрати, пов’язані із її виробництвом і споживанням, що використовується як економічний інструмент в сфері обміну”. На базі визначеного поняття та з’ясування особливостей формування ціни індивідуальної побутової послуги її поняття сформульовано у такому вигляді: „Ціна індивідуальної побутової послуги являє собою один із видів ціни послуги, яка встановлюється на окремі індивідуальні послуги побутового характеру, вільно формується суб’єктами господарювання виходячи з умов ринкового середовища, функціонує в межах відповідного локального ринку і використовується як економічний інструмент в роздрібному секторі сфери обміну”. Класифікацію цих цін в процесі стратегічного управління ними пропонується здійснювати за такими основними ознаками: об’єкт формування цін; вихідний принцип формування цін; рівень узагальнення ціни ; ступінь стабільності визначеної ціни у часі; необхідність коригування цін по сезонах року; характер визначення ціни; місце надання послуги; характер розгляду ціни у часі.
3. Загальне поняття „стратегія ціноутворення”, що використовується в сучасній практиці управління цінами, пропонується розділити на такі два поняття: „цінова стратегія підприємства сфери індивідуальних побутових послуг” та „стратегія ціноутворення на окремий вид індивідуальних побутових послуг”. Перше з них запропоновано визначати наступним чином: „Цінова стратегія підприємства сфери індивідуальних побутових послуг являє собою програму дій по забезпеченню реалізації загальної корпоративної стратегії, що інтегрує систему стратегічних цінових рішень на весь комплекс послуг, в якій визначаються довгострокові цілі формування цін та шляхи їх досягнення з урахуванням його внутрішніх можливостей і зміни умов зовнішнього середовища”. Друге з цих понять сформульовано наступним чином: „Стратегія ціноутворення по окремому виду індивідуальної побутової послуги являє собою визначений комплекс вихідних принципів та методів формування ціни на неї у довгостроковому періоді, спрямованих на реалізацію конкретних цілей цінової стратегії підприємства з урахуванням її цінності, специфіки споживання, можливостей місцевого ринку, складу його цільових сегментів та деяких інших факторів.
4. Головною метою стратегічного управління ціноутворенням на підприємствах сфери індивідуальних побутових послуг пропонується визначити забезпечення зростання ринкової вартості підприємства. Ця головна мета має підтримуватись в залежності від особливостей розвитку підприємства наступними основними цілями: зростання суми прибутку або рівня рентабельності; зростання обсягу реалізації послуг або розширення долі відповідного їх ринку; зміцнення конкурентної позиції на ринку; утримання позиції на ринку та існуючого фінансового стану підприємства. В системі стратегічного управління ціноутворенням можуть бути визначені і інші цілі, які мають носити підтримуючий характер по відношенню до кожної із основних цілей.
5. Для поглиблення методологічних засад стратегічного управління ціноутворенням цінові стратегії підприємств сфери індивідуальних побутових послуг пропонується класифікувати за наступними основними ознаками: За приоритетним підходом до визначення цін; за спрямованістю на реалізацію визначеної корпоративної стратегії; за спрямованістю на реалізацію визначеної основної мети стратегічного управління ціноутворенням; за передбаченим рівнем цін що формуються. Процес стратегічного управління ціноутворенням на підприємствах сфери індивідуальних побутових послуг пропонується здійснювати за наступними основними етапами: ознайомлення з місією, корпоративною стратегією підприємства, а також з його маркетинговою та фінансовою стратегією; визначення системи цілей стратегічного управління ціноутворенням; здійснення стратегічного аналізу факторів та умов ціноутворення; вибір виду цінової стратегії підприємства; формування системи стратегії ціноутворення по окремих видах послуг; оцінка обраних стратегій за критеріями результативності розвитку підприємства; контроль реалізації обраних стратегій; коригування при необхідності окремих стратегічних цінових рішень за результатами контролю реалізації обраних стратегій.
6. Стратегічне управління ціноутворенням на підприємствах сфери індивідуальних побутових послуг має враховувати сучасні тенденції цінової динаміки на ринку цих послуг в Україні. Дослідження цієї динаміки за 2002-2006 роки дозволило визначити наступні основні тенденції:
• середній рівень цін на індивідуальні побутові послуги в цілому і окремі їх види щорічно зростає; найбільші темпи цього зростання були притаманні цінам на послуги перукарень та салонів краси, а найменші – цінам на хімічне чищення та фарбування одягу;
• на формування рівня цін на індивідуальні побутові послуги суттєво впливає фактор сезонності; найбільші інтенсивно цей фактор має прояв у формуванні цін на ритуальні послуги а також на послуги лазень та саун;
• зростання індексів середніх цін на індивідуальні побутові послуги притаманне всім без винятку регіонам України на протязі кожного із досліджуваних років; в той же час темпи цього зростання коливаються по окремих регіонах у досить значному діапазоні;
• базовим елементом формування ціна на індивідуальні побутові послуги на протязі всіх досліджуваних років були поточні витрати, що пов’язані із їх виробництвом і реалізацією; за питомою вагою цього показника в ціні індивідуальні побутові послуги суттєво випереджають інші види послуг, що характеризує їх як найбільш витратоємні в загальній системі послуг, що надаються підприємствами України. Питома вага цієї складової ціни індивідуальних побутових послуг постійно зростала;
• у складі поточних витрат з виробництва та реалізації індивідуальних побутових послуг постійно зростає питома вага матеріальних витрат та витрат на оплату праці, що на сучасному етапі обіймають майже три чверті загальної суми поточних витрат; переважно матеріальними за складом ціни в сучасних умовах є послуги з догляду за тілом, прання та фарбування, в той час як послуги перукарень та салонів краси є переважно трудоємними;
• за рівнем ефективності ціноутворення індивідуальні побутові послуги суттєво поступаються підприємствам сфери послуг України в цілому: показники рентабельності реалізації та рентабельності поточних витрат, що характеризують ефективність ціноутворення на підприємствах сфери індивідуальних побутових послуг, за останні роки мали тенденцію до зниження; в той же час рівень цих показників по окремих видах послуг та окремих регіонах України суттєво коливається;
• на ефективність ціноутворення на підприємствах сфери індивідуальних побутових послуг впливають різні фактори, зокрема, розмір та статус підприємства (мале або середнє, велике), форма власності підприємства(приватне або комунальне чи державне), питома вага операційних працівників в загальній чисельності персоналу підприємства, характер розташування підприємства у житловій забудові населеного пункту, рівень конкуренції в районі розташування підприємства.
7. Вибір стратегій ціноутворення підприємств сфери індивідуальних побутових послуг має базуватись на результатах стратегічного цінового аналізу, який спрямований на дослідження наступних груп факторів: макроекономічних факторів; факторів, що характеризують відповідний вид ринку послуг; факторів, що характеризують діяльність підприємства в цілому; факторів, що характеризують конкретний вид послуг. В залежності від визначеної системи умов запропонована матриця вибору виду цінової стратегії підприємств та комплекс альтернативних видів стратегій ціноутворення по конкретних видах індивідуальних побутових послуг, що дозволяють найбільш ефективно забезпечувати реалізацію кожної цінової стратегії підприємства.
8. Однім із сучасних напрямів стратегічного управління ціноутворення на підприємствах сфери індивідуальних побутових послуг виступає стратегічна цінова сегментація ринку цих послуг. Основними складовими цього процесу виступають проведення сегментування відповідного ринку послуг та вибір цільових сегментів ринку, на яких підприємство має намір здійснювати свою діяльність у стратегічній перспективі. Сегментування ринку послуг пропонується проводити в розрізі маркетингу сегментів, маркетингу ринкових ніш та локального маркетингу за ознакою статусу клієнтів (населення чи корпоративних споживачів); ознаки для визначення ринкових сегментів кожного з цих рівнів рекомендовано в роботі. Вибір цільових сегментів (ніш) ринку пропонується здійснювати на основі наступних критеріїв: прогнозована потенціальна кількість індивідуальних та корпоративних клієнтів, прогнозована ємність відповідного сегменту (ніші) ринку за показником обсягу реалізації послуг, визначений обсяг нереалізованих потреб у послугах потенційних клієнтів; стан і перспективи розвитку конкуренції в даному сегменті (ніші) ринку, можливості реалізації стратегічних цілей розвитку підприємства в даному сегменті (ніші) ринку та інших; в роботі запропонована матриця можливого вибору цільових сегментів ринку для діяльності підприємства та форма визначення стратегічного портфелю його цільових елементів.
9. Позиціювання окремої індивідуальної побутової послуги в кожному із обраних цільових сегментів (ніш) ринку пропонується здійснювати за такими основними напрямами: диференціація параметрів послуги; диференціація персоналу, що контактує із клієнтом в процесі замовлення, виконання та оплати послуги; диференціація параметрів пункту надання послуги; диференціація іміджу послуги що надається. По кожному з цих параметрів визначені і пропонуються до практичного використання конкретні характеристики, що потребують диференціації в процесі позиціювання індивідуальних побутових послуг в кожному із обраних цільових сегментів (ніш) ринку. Для визначення цінових меж та коефіцієнтів цінового розриву на послугу в окремих цільових сегментах ринку пропонується використовувати „модель цінового сегментування Хармера”, що характеризує залежність між співвідношенням „ціна/цінність” послуги.
10. В системі розроблених стратегічних цінових рішень важлива роль належить прогнозуванню структури ціні на індивідуальні побутові послуги. Об’єктом такого прогнозування мають виступати відносні розміри (рівні чи питома вага) поточних витрат, прибутку та податкових платежів. Поточні витрати в процесі прогнозування структури цін на окремі види індивідуальних побутових послуг пропонується поділяти на такі їх елементи: постійні поточні витрати, витрати на матеріали, витрати на заробітну плату та соціальні відрахування з неї, інші змінні поточні витрати. Прибуток в системі прогнозування структури цін на індивідуальні побутові послуги пропонується визначати у показникові чистого прибутку з реалізації цих послуг по відношенню до суми поточних витрат(з його диференціацією по видах послуг та цільових сегментах ринку, за рівнем цінового ризику та за рівнем чистої вартості послуги, що формується для клієнтів). Серед податкових платежів в структурі ціни на послуги слід виокремлювати два їх види: податок на додану вартість та податок на прибуток.



СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Закон України “Про ціни й ціноутворення” від 3 грудня 1990р. // Робоча газета. – 1990. – 11 грудня.
2. Закон України “Про оподаткування прибутку підприємств” від 22 травня 1997р. // Урядовий кур’єр. – 1997. – 30 травня.
3. Закон України “Про податок на додану вартість” від 3 квітня 1997р. // Закони України. – К. 1997. – т.12. – с. 119-129.
4. Закон України “Про захист від недобросовісної конкуренції” від 7 липня 1996р. // Урядовий кур’єр. – 1996. – 29 липня.
5. Закон України “Про захист прав споживачів” від 1 жовтня 1991 р. // Правда України. – 1991. – 26 листопада.
6. Закон України “Про господарський кодекс України”.
7. Про ціноутворення в умовах реформування економіки: Постанова Кабінету Міністрів України від 21.10.94 №733. – Урядовий кур’єр. – 1994. – №166-167. – 27 жовтня.
8. Класифікація видів економічної діяльності / Наказ Держспоживстандарту України від 26 грудня 2005 р. №375.
9. Аакер Д. Стратегическое рыночное управление //Пер. с англ. – СПб.: Питер, 2003. – 544 с.
10. Абрютина М. С. Ценообразование в рыночной экономике: Учебник. – М.: Изд-во “Дело и Сервис”, 2002. – 256 с.
11. Алексунин В. Н. Маркетинг в отраслях и сферах деятельности: Учебн. – М.: Дашков и К°; 2005. – 716 с.
12. Амблер Т. Маркетинг и финансовый результат: Новые метрики богатства корпорации / Пер. с англ. – М.: Финансы и статистика, 2003. – 248 с.
13. Аналоуи Ф. Стратегический менеджмент малих и средних предприятий. – М.: ЮНИТИ – Дана, 2005. – 400 с.
14. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / Пер. с англ. – СПб.: Питер Ком, 1999. – 416 с.
15. Арасланов Т. Маркетинг услуг: уточнение некоторых понятий с экономической точки зрения // Маркетинг. – 2004. – №2. – с. 32-36
16. Аристархова М. Необходимость и возможность отражения спроса в цене // Маркетинг. – 2000. – № 5. – с. 28-32
17. Ассель Г. Ценообразование: стратегия и тактика. – СПб.: Питер, 2004. – 488 с.
18. Балабанова Л.В. Маркетинг: Підручник. – Донецьк: РВЦ Дон ДУЕТ, 2002. – 562 с.
19. Бараненко С. М. Стратегическая устойчивость предприятия. – М.: Центрполиграф, 2004. – 493 с.
20. Безкоровайна С.В. Методологія формування цінової політики підприємства // Актуальні проблеми економіки. – 2002. - №6. – с. 31-34.
21. Беквит Г. Четыре ключа к маркетингу услуг / Пер. с англ. – 2-е изд. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2004. – 224 с.
22. Белявцев М.І., Іваненко Л.М. Маркетинг: Навч. посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 328с.
23. Бєлявцев М.І., Петенко І.В., Призорова І.В. Маркетингова цінова політика: Навч. посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 332с.
24. Биншток Ф.И. Ценообразование: Учеб. Пособие. – М.: ИНФРА-М, 2001. – 197с.
25. Блауг М. Экономическая мысль в ретроспективе / Пер. с англ. – М.: Дело ЛТД, 1994. – 896с.
26. Браверман А. И. Маркетинговые стратеги роста прибыльности и стоимости бизнеса. – М.: Экономика, 2006. – 183 с.
27. Вачевський М.В., Скотний В.Г. Маркетинг в сферах послуг: Навч. посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 232с.
28. Виноградський М. Д., Чорна Л. О., Коваленко О. О. Стратегія діяльності підприємства та ціноутворення в мереженій ринковій економіці. – Вінниця: Світанок, 2005. – 176 с.
29. Виссема Х. Стратегический менеджмент и предпринимательство: Возможности для будущего процветания / Пер. с англ. – М.: Финпресс, 2000. – 272 с.
30. Витерс Дж., Виннерман К. Как продать свои услуги: Руководство по маркетингу в сфере услуг для малых предприятий / Пер. с англ. – М.: Московский бизнес-центр, 1989. – 248с.
31. Виханский О.С., Наумов А.И. Менеджмент: Учебник. – 3-е изд. – М.: Экономистъ, 2004. – 528с.
32. Войнаренко М.П. Розвиток сфери послуг у процесі економічного зростання // Україна на порозі ХХІ століття: уроки реформ та стратегія розвитку. Матер. наук. конф. – Київ: НУТУ КПІ, 2001. – с.240-247.
33. Войнаренко М.П., Раденька Л.П., Філінюк В.Р. Проблеми реформування економіки України. – Київ: Логос, 1999. – 260 с.
34. Войнаренко М.П. Організаціонно-економічні основи розвитку сфери обслуговування населення в Україні: Автореферат дис.докт.екон.наук. 08.02.01. – К.: ІЕ НАН України, 1995. – 38 с.
35. Волкогонова О. П. Стратегический менеджмент: Учебн. – М.: Форум, 2006. – 256 с.
36. Воронкова А.Э. Стратегическое управление конкурентоспособным потенциалом предприятия: диагностика и организация. – Луганск: Изд-во Восточноукраинского национального университета, 2000. – 361с.
37. Гарасим П. І. Методологія та методика економічних досліджень: Навч. Пос. Тернопіль: Астон, 2006. – 414 с.
38. Гаркавенко С.С. Маркетинг: Підручник. – 4-е вид. – К.: Лібра, 2006. – 720с.
39. Герасименко В. В. Ценообразование: Учебн. – М.: ИНФРА–М, 2005. – 424с.
40. Герасименко В. В. Управление ценовой политикой компании: Учебн. – М.: Эксмо, 2006. – 688 с.
41. Герасимчук В.Г. Стратегічне управління підприємством. – К.: КНЕУ, 2000. – 300с.
42. Гілберт Д. Стратегия ценообразования / Пер. С англ.. – М.: ИНФРА-М, 2001. – 488 с.
43. Годин А.М. Маркетинг: Учебник. – М.: Изд.-торговая корпорация “Дашков и Ко”, 2003. – 604с.
44. Головко Т.В. Стратегічний аналіз: Навч.-метод. пос. – К.: КНЕУ, 2002. – 198с.
45. Голощапов Н.А. Организация ценообразования на предприятии: Учебно-практ. пособие. – М.: ГЕЛАН, 2000. – 360с.
46. Голощапов Н.А., Соколов А.А. Цены и ценообразование: Учеб.-метод. пособие. – М.: Приор-издат, 2004. – 160с.
47. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, практика и методология. – М.: Финпресс, 1998. – 386с.
48. Горемыкин В. П. Экономическая стратегия предприятия. – М.: Филинъ, 2001. – 506 с.
49. Даулинг Г. Наука и искусство маркетинга // Пер. с англ. – СПб.: Вектор, 2006. – 400 с.
50. Дейли Дж. Эффективное ценообразование – основа конкурентного преимущества / Пер. с англ. – М.: Издат. дом “Вильямс”, 2004. – 304с.
51. Діяльність підприємств сфери послуг. Статистичний бюллетень. – К.: Державний комітет статистики України, 2007. – 175 с.
52. Длігач А.О. Маркетингова цінова політика: світовий довід, вітчизняна практика: Навч. посібник. – К.: ВД “Професіонал”, 2006. – 304с.
53. Долженкова В.Г. Статистика цен: Учебн. пособие. – М.: Инф.-издат. дом “Филинъ” , Рилант, 2000. – 256с.
54. Дойль П. Маркетинг, ориентированный на стоимость / Пер. с англ. – СПб.: Питер, 2001. – 480с.
55. Дойль П. Маркетинг – менеджмент и стратегии / Пер. с англ. – 3-е изд. – СПб.: Питер, 2003. – 544с.
56. Дэй Д. Стратегический маркетинг / Пер. с англ. – М.: Изд-во “Эксмо”, 2003. – 640с.
57. Долан Р., Саймон Г. Эффективное ценообразование / Пер. с англ. – М.: Издательство “Экзамен”, 2005. – 416с.
58. Евдокимова Т. П. Теория и практика управления ценами. – СПб.: Нова, 2004. – 208 с.
59. Емельянова Т.В. Ценообразование: Учеб. пособ. – Минск: Выш. шк., 2005. – 247с.
60. Желтякова И.А., Маховикова Г.А., Пузыня Н.Ю. Цены и ценообразование. – СПб.: Питер, 2001. – 208с.
61. Зуб А.Т., Локтионов М.В. Системный стратегический менеджмент: методология и практика. – М.: Генезис, 2001. – 752с.
62. Иваненко В.В. Ценообразование: Учеб.пособие. – 2-е изд. – Харьков: Изд. Дом “ИНЖЭК”, 2003. – 152с.
63. Клейнер Г.Б., Тамбовцев В.Л., Качалов Р.М. Предприятие в нестабильной экономической среде: риски, стратегии, безопасность. – М.: Экономика, 1997. – 422с.
64. Колесников О.В. Ціноутворення: Навч. посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 144с.
65. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент / Пер. с англ. – СПб.: Издательство “Питер”, 1999. – 896с.
66. Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Г., Вонг В. Основы маркетинга / Пер. с англ. – 2-е европ. изд. – М., СПб., К., Издат. дом “Вильямс”, 2002. – 944с.
67. Кочетков В.Н., Шипова Н.А. Экономический риск и методы его измерения. – К.: Европейский университет финансов, информационных систем, менеджмента и бизнеса, 2000. – 248с.
68. Кревенс Д. Стратегический маркетинг / Пер. с англ. – 6-е изд. – М.: Изд. Дом “Вильямс”, 2003. – 752с.
69. Кулибанова В.В. Маркетинг: сервисная деятельность. – СПб.: Питер, 2000. – 212с.
70. Лавлок К. Маркетинг услуг: персонал, технология, стратегия / Пер. с англ. – 4-е изд. – М.: Изд. Дом “Вильямс”, 2005. – 1008с.
71. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг: Европейская перспектива / Пер. с франц. – СПб.: Наука, 1996. – 589с.
72. Лебедева О. Н. Маркетинговые исследования рынка: Учебн. – М.: Форум, 2005. – 192 с.
73. Липсиц И.В. Ценообразование: Управление ценообразованием в организации: Учебник. – 3-е изд. – М.: Экономистъ, 2004. – 448с.
74. Литвиненко Я.В. Сучасна політика ціноутворення: Навч. посібник. – 2-е вид. – К.: МАУП, 2003. – 240с.
75. Лифиц И.М. Теория и практика оценки конкурентоспособности товаров и услуг. – М.: Юрайт-М, 2001. – 224с.
76. Лобанова Т. М. Стратегическое планирование на предприятии: Уч. Пос. – М.: МарТ ИКЦ, 2005. – 400 с.
77. Люкшинов А.Н. Стратегический менеджмент: Учебн. пособие. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2000. – 375с.
78. Мазоль С. Н. Экономика малого бизнеса. – Мн.: Книжный дом, 2004. – 272 с.
79. Майдебура Е.В. Маркетинг сферы услуг. – К.: Вира, 2001. – 182с.
80. Майстер Д. Управление фирмой, оказывающей профессиональные услуги // Пер. с англ. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. – 492 с.
81. Макдональд М. Стратегическое планирование маркетинга / Пер. с англ. – СПб.: Питер, 2000. – 320с.
82. Макдоналд М. Сегментирование рынка: Практич. Руководство // Пер. с англ. – М.: ДиС, 2002 – 288 с.
83. Маркетинг в отраслях и сферах деятельности: Учебник / Под ред. В.А. Алексунина.- 3-е изд. – М.: Изд.-торговая корпорация “Дашков и Ко”, 2005. – 716с.
84. Маркетинговые стратегии роста прибыльности и стоимости бизнеса / Под ред. А.А. Браверманна. – М.: ЗАО “Издательство “Экономика”, 2006. – 319с.
85. Маркова В.Д. Маркетинг услуг. – М.: Финансы и статистика, 1996. – 127с.
86. Марн М., Регнер Э., Завада К. Ценовое преимущество / Пер. с англ. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2004. – 317с.
87. Матанцев А.Н. Стратегия, тактика и практика маркетинга. – М.: Юристъ, 2002. – 378с.
88. Минцберг Г., Альстренд Б., Лэмпел Д. Школы стратегий / Пер. с англ. – СПб.: Питер, 2001. – 336с.
89. Мишурова И.В., Лысенко Н.А. Менеджмент профессиональных услуг: стратегия и тактика: Учеб.-практ. пособие. – М.: ИКЦ “МарТ”, Ростов н/Д: Изд. Центр “МарТ”, 2004. – 176с.
90. Николаева М.А. Маркетинг товаров и услуг: Учебник. – М.: Изд. Ддом “Деловая литература”, 2001. – 448с.
91. Николайчук Н.Е. Маркетинг и менеджмент услуг: Деловой сервис. – СПб.: Питер, 2005. – 608с.
92. Новікова І.В. Маркетинг сфери послуг. Навч. посіб. – К.: Вид-во Європ. Ун-ту, 2004. – 72с.
93. Нэгл Т., Холден Р. Стратегия и тактика ценообразования / Пер. с англ. – СПб.: Питер, 2001. – 544с.
94. Ольве Н., Рой Ж., Веттер М. Оценка эффективности деятельности компании: Практическое руководство по использованию сбалансированной системы показателей / Пер. с англ. – М.: Изд. дом “Вильямс”, 2003. – 304с.
95. Орлов О.О.
96. О’Шонесси Дж. Конкурентный маркетинг: стратегический подход / Пер. с англ. – СПб.: Питер, 2001. / 864с.
97. Парижан Н. В. Державне регулювання ціноутворення в Україні // Фінанси України. – 2000. – № 4. – с. 31-36
98. Пащук О.В. Маркетинг послуг: стратегічний підхід: Навч. посібник. – К.: ВД “Професіонал”, 2005. – 560с.
99. Песоцкая Е.В. Маркетинг услуг. – СПб.: Питер, 2000. – 160с.
100. Попов Е.В. Продвижение товаров и услуг. – М.: Финансы и статистика, 1999. – 319с.
101. Результати діяльності суб’єктів господарювання у 2004 році. Ч. І. – К.: Держкомстат України, 2005. – 218с.
102. Результати діяльності суб’єктів господарювання у 2004 році. Ч. ІІ. – К.: Держкомстат України, 2005. – 224с.
103. Рогов М.А. Риск-менеджмент. – М.: Финансы и статистика, 2001. – 328с.
104. Салин В.Л. Ценообразование: Учеб.пособие. – СПб.: ОЦЭиМ, 2003. – 300с.
105. Слепнева Т.А., Яркин Е.В. Цены и ценообразование: Учебн. пособие. – М.: ИНФРА-М, 2001. – 238с.
106. Слепов В.А., Николаева Т.Е. Ценообразование: Учебн. пособие. – М.: ИД ФБК-Пресс, 2000. – 152с.
107. Соколовська В. В.
108. Соколовська В. В.
109. Соколовська В. В.
110. Соколовська В. В.
111. Соколовська В. В.
112. Статистичний щорічник України за 2006 рік. – К.: Держкомстат України, 2007. – 586с.
113. Стоун М., Вудкок Н., Мэчтингер Л. Маркетинг, ориентированный на потребителя // Пер. с англ. – М.: ФАИР-ПРЕСС, 2003. – 336 с.
114. Тарасевич В.М. Ценовая политика предприятия. – СПб.: Питер, 2001. – 272с.
115. Тарасов В.И. Ценообразование: Учеб. пособие. – Минск: Книжный Дом, 2005. – 256с.
116. Ткаченко Л.В. Маркетинг послуг: Підручник. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 192с.
117. Томпсон А.А., Стрикленд А. Дж. Стратегический менеджмент: Искусство разработки и реализации стратегии / Пер. с англ. – М.: Банки и биржи, 1998. – 498с.
118. Тормоса Ю.Г. Ціни та цінова політика: Навч. посібник. – К.: КНЕУ, 2001. – 122с.
119. Трацевский И.П., Грекова И.Н. Ценообразование: Учеб. пособие. – Минск: “Новое знание”, 2000. – 160с.
120. Уолкер-мл. и др. Маркетинговая стратегия. Курс МВА / Пер. с англ. – М.: Вершина, 2006. – 496с.
121. Управление розничным маркетингом / Под ред. Д.Гилберта / Пер. с англ. – М.: ИНФРА-М, 2005. – 571с.
122. Уткин Э.А. Цены и ценообразование. Ценовая политика. – М.: “Тандем”. Из-во ЭКМОС, 2000. – 224с.
123. Уэбстер Ф. Стратегия ценообразования // Маркетинг и маркетинговые исслежования. – 2005. – № 1. – с. 32-37.
124. Фатхутдинов Р.А. Стратегический менеджмент: Учебник. – 4-е изд. – М.: Дело, 2001. – 448с.
125. Фатхутдинов Р.А. Стратегическая конкурентоспособность. – М.:Экономика, 2005. – 504 с.
126. Фляйшер К. Н. Стратегический и конкурентный анализ. – М.: Бином, 2005.– 541 с.
127. Хаксевер К., Рендер Б., Рассел Р., Мердик Р. Управление и организация в сфере услуг / Пер. с англ. – 2-е изд. – СПб.: Питер, 2002. – 752с.
128. Хасси Д. Стратегия и планирование / Пер. с англ. – СПб.: Питер, 2001. – 384с.
129. Хлебович Д. И. Сфера услуг: маркетин7г. – М.: КНОРУС, 2007. – 240 с.
130. Хэмел Г. Стратегическая гибкость // Пер. с англ. – СПб.: Питер, 2005. – 384 с.
131. Ценообразование: Учеб. пособие / Под ред. Г.А. Тактарова – М.: Финансы и статистика, 2003. – 176с.
132. Цены и ценообразование / Под ред. В.Е. Есипова. – СПб.: Питер, 2002. – 464с.
133. Цены и ценообразование: Учебник для вузов / Под ред. И.К. Салимжанова. – М.: Финстатинформ, 1999. – 304с.
134. Чемерис А. К. Методи оптимізації в економіці: Навч. Пос. – К.: ЦУЛ, 2006. – 152 с.
135. Чибинев В.М., Очередько В.П., Чибинев А.М. Ценообразование: Учеб. пособие. – СПб.: ООО “Лексикон”, 2001. – 176с.
136. Чорна Л.О. Ціни і ціноутворення в ринковій економіці: Навч. посібник. – Вінниця: Держ. видавництво “Вінниця”, 1999. – 164с.
137. Чорна Л. О. Теоретико-методологічні засади процесу ціноутворення в підприємствах роздрібної торгівлі. – Вінниця: Світанок, 2006. – 172 с.
138. Чорна Л. О. Управління ціноутворенням в каналах реалізації продукції підприємств харчової промисловості: Монографія. – К.: Нац. Ун-т харчових технологій, 2006. – 239 с.
139. Чубаков Г.Н. Стратегия ценообразования в маркетинговой политике предприятия. – М.: ИНФРА-М, 1996. – 214с.
140. Чудаков А.Д. Цены и ценообразование: Учеб. для вузов. – М.: Издательство РДЛ, 2004. – 376с.
141. Шарп Ф., Александер Г., Бейли Д. Инвестиции / Пер. с англ. – М.: ИНФРА-М, 1997. – 644с.
142. Шкардун В.Д. Маркетинговые основы стратегического планирования: Теория, методология, практика: Монография. – М.: Дело, 2005. – 376с.
143. Шкапова О. П. Маркетинг послуг: Навч. Пос. – К.: Кондор, 2003. – 304 с.
144. Шкварчук Л.О. Ціни і ціноутворення: Навч. посібник. – 3-є вид. – К.: Кондор, 2005. – 214с.
145. Шмидт Р.А., Райт Х. Финансовые аспекты маркетинга / Пер. с англ. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2000. – 527с.
146. Штерн Л., Эль-Ансари А., Кофлан Э. Маркетинговые каналы / Пер. с англ. – 5-е изд. – М.: Изд. дом “Вильямс”, 2002. – 624с.
147. Шуляк П.Н. Ценообразование: Учеб.-практ. пособие. – 7-е изд. – М.: Изд.-торгованя корпорация “Дашков и Ко”, 2004. – 192с.
148. Щербань В.М. Маркетинг: Навч. посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 208с.
149. Эшуорт Г., Джеймс П. Менеджмент, основанный на ценности: Как обеспечить ценность для акционеров / Пер. с англ. – М.: ИНФРА-М, 2006. – 190с.
150. Яковлев Н.А. Цены и ценообразование: Учеб. пособие. – 3-е изд. – М.:Издат. – книготорговый центр “Маркетинг”, 2001. – 106с.
151. Bateson J.E. and Hoffman D.K. Managing Services Marketing Text and Readings. – New York: The Dzyden Press, 1999. – 246p.
152. Berry Leonard. On Great Service: A Framework for Action. – New York: The Free Press, 1995. – 388p.
153. Day George. Market Driven Strategy. – New York: The Free Press, 1990. – 438p.
154. Heskett James. Managing in the Service Economy. – Boston: Harvard Business School, 1994. – 564p.
155. Lovelock C. Services Marketing. – New York.: Upper Saddler River, 2000. – 368p.
156. Porter Michael. Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. – New York: Free Press, 1985. – 411 p.
157. Liberalizing International Transactions in Service a Hand-book. – Geneva: UNCTAD, Work Bank, 1994.

Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.