У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ МОЛОЧНОГО СКОТАРСТВА
Количество страниц 225
ВУЗ ЛЬВІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ АГРАРНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2010
Содержание ЗМІСТ
ВСТУП........................................................................................................................3

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ КОНКУРЕНЦІЇ І КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ …………………...............10
1.1. Теоретичні та методологічні основи конкуренції...........................................10
1.2. Особливості формування механізму конкурентоспроможності продукції..25
1.3. Методика дослідження конкурентоспроможності продукції........................44
Висновки до першого розділу..........................................................................55

РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ МОЛОЧНОГО СКОТАРСТВА............................................................................58
2.1. Структурно-динамічні тенденції розвитку молочного скотарства...............58
2.2. Конкурентоспроможність продукції молочного скотарства і чинники,
що її обумовлюють……...........................................................................................78
2.3. Формування попиту та пропозиції на регіональному ринку молока..........114
Висновки до другого розділу………………….............................................127

РОЗДІЛ 3. ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ МОЛОЧНОГО СКОТАРСТВА.................................................131
3.1. Розробка системи ефективного функціонування та регулювання конкурентоспроможності продукції молочного скотарства..............................131
3.2. Інноваційна діяльність як чинник формування конкурентних
переваг продукції молочного скотарства.............................................................147
3.3. Кооперація і інтеграція виробництва як інструменти
підвищення конкурентоспроможності продукції молочного скотарства….....158
Висновки до третього розділу.......................................................................177
ВИСНОВКИ...................................................................................................182
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ..................................................186
ДОДАТКИ......................................................................................................208

ВСТУП

Актуальність теми. Підвищення конкурентоспроможності продукції молочного скотарства має велике теоретичне й практичне значення для розвитку вітчизняного молокопродуктового підкомплексу, насичення внутрішнього ринку доступними для всіх груп населення високоякісними продуктами харчування, розширення зовнішньоекономічних зв’язків. Вирішення цих питань має комплексний характер для економіки країни, воно пов’язане зі зміцненням здоров’я людей, підвищенням їх життєвого рівня, впровадженням інновацій і досягнень науково-технічного прогресу, забезпеченням національної продовольчої безпеки, зростанням зайнятості населення, нарощуванням конкурентних переваг підприємств і регіонів.
Інтеграція країни у світове співтовариство посилить конкурентну боротьбу за ринки збуту продукції і матиме руйнівні наслідки для неконкурентоздатних галузей, що спричинить скорочення обсягів виробництва, неповне використання виробничих потужностей і кормових ресурсів, підвищення собівартості. У зв’язку з цим проблема підвищення конкурентоспроможності продукції молочного скотарства вимагає поглибленої розробки теоретико-методологічних і практичних рекомендацій, які будуть адекватними ринковим умовам господарювання і майбутнім змінам в організаційно-економічному механізмі функціонування всього молоко¬продуктового підкомплексу країни.
Дослідженню різних аспектів конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції присвячені праці вітчизняних і зарубіжних авторів. Над проблемами формування конкурентного середовища та конкурентоспроможності працювали такі відомі вчені-класики, як А. Сміт, М. Портер, П. Самуельсон, Й. Шумпетер. Вагомий вклад у дослідження окремих питань конкурентної політики, забезпечення конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції, формування ринкової стратегії розвитку окремих галузей сільськогосподарського виробництва зробили вчені Л.В. Балабанова, Н.О. Бей, П.С. Березівський, О.В. Березін, С.В. Васильчак, А.П. Гайдуцький, М.І. Гельвановський, Є.М. Дусаєва, П.С. Зав’ялов, М.П. Канінський, М.Д. Магомедов, М.Й. Малік, Т.Л. Мостенська, О.А. Нужна, В.В. Окрепілов, М.К. Пархомець, П.Т. Саблук, І.Н. Фатхутдінов, С.О. Шевельова, О.С. Шнипко, А.Ю. Юданов та ін. Проте теоретичні і методологічні основи цієї проблеми в молоко продуктовому підкомплексі вивчені недостатньо. Практично не досліджені специфічні особливості конкурентного середовища в цій галузі. Політика вітчизняних товаровиробників щодо підвищення конкурентоспроможності молока і молочної продукції досі репрезентує окремі пропозиції і рекомендації, не об’єднані в єдиний механізм створення конкурентних переваг. Через нестійкість зовнішнього середовища діяльності аграрної сфери економіки та існуючі розбіжності в поглядах учених економістів-аграріїв на окремі аспекти цієї складної і багатогранної проблеми на практиці часто з’являються суперечливі рекомендації.
Дослідження проблеми підвищення конкурентоспроможності продукції молочного скотарства в умовах загострення конкурентної боротьби на ринку є надзвичайно важливим для виживання вітчизняних виробників молока. Актуальність і недостатній рівень опрацювання цієї проблеми стали підставою для вибору теми дисертаційного дослідження.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційне дослідження є складовою частиною науково-дослідних робіт Львівського національного аграрного університету на 2001-2005 рр. “Обґрунтування аграрної політики, спрямованої на ринкову трансформацію економіки АПК” (державний реєстраційний номер 0100U002332) та на 2006-2010 рр. “Розробка організаційно-економічного механізму підвищення соціально-економічної ефективності функціонування агропромислового комплексу Західного регіону України” (державний реєстраційний номер 0106U002073).
Мета і завдання дослідження. Мета дисертаційної роботи полягає в розробці теоретичних і методологічних основ механізму конкурентоспроможності продукції молочного скотарства та шляхів його вдосконалення.
Відповідно до поставленої мети визначені основні завдання:
– уточнити понятійний апарат категорій “конкуренція” і “конкурентоспроможність сільськогосподарської продукції”;
– узагальнити закономірності розвитку конкурентоспроможності продукції у вітчизняній і зарубіжній практиці, що пов’язані з формуванням і посиленням конкуренції на продовольчому ринку;
– визначити чинники, критерії і показники конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції, які відповідають умовам функціонування аграрної сфери економіки і розкривають у сукупності її суть;
– обґрунтувати особливості механізму формування конкурентоспро¬можності сільськогосподарської продукції;
– виявити структурно-динамічні тенденції розвитку молочного скотарства, конкурентоспроможності молока і чинники, що зумовлюють її рівень;
– розробити основні напрями і принципи системного підходу у формуванні конкурентних переваг молочної продукції, що є комплексним механізмом дій з боку держави, регіону і підприємства;
– виявити у порівнянні з країнами, де розвинене молочне скотарство, проблеми виробництва висококонкурентоздатного молока в Україні, що пов’язані переважно з кризовим становищем галузі і низьким рівнем державної підтримки аграрної сфери економіки;
– обґрунтувати пріоритетні напрями підвищення конкурентоспро¬можності продукції молочного скотарства, що передбачають удосконалення системи стандартизації, фінансово-кредитної, цінової політики держави, організаційно-економічних відносин в умовах розвитку кооперації, інтеграції та інноваційної діяльності в галузі.
Об’єктом дослідження є економічні відносини, в яких формується конкурентоспроможність продукції молочного скотарства в сільськогоспо¬дарських підприємствах Львівської області.
Предметом дослідження є теоретичні і прикладні проблеми розвитку конкурентоздатного виробництва молока в сучасних економічних умовах.
Методи дослідження. Теоретичну і методологічну основу дослідження склали праці вітчизняних і зарубіжних вчених-економістів з проблем розвитку аграрної сфери економіки, конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції та її ринку.
У науковому дослідженні були використані абстрактно-логічний (теоретичні узагальнення та розробка механізму підвищення конкурентоспро¬можності продукції, формування висновків і пропозицій), монографічний (висвітлення позицій вчених з теоретичних і методичних основ конкурентоспроможності молочної продукції), розрахунково-конструктивний (обґрунтування та розрахунок натуральних і вартісних показників конкурентоспроможності), графічний (наочне зображення структурно-динамічних тенденцій), балансовий (для обґрунтування попиту і пропозиції на ринку продовольства), статистико-економічний (аналіз розвитку галузі скотарства – середні та відносні величини, групування, кореляційно-регресійний аналіз) методи.
Інформаційною базою дослідження є закони України, укази Президента України, постанови Кабінету Міністрів України, офіційні матеріали Державного комітету статистики України, Головного управління статистики у Львівсь¬кій області, матеріали регіональних органів АПК, первинна документація сільськогосподарських підприємств та зведені дані статичної звітності районів Львівської області, літературні джерела, власні спостереження автора.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в обґрунтуванні теоретичних основ і методичних підходів щодо формування й ефективного функціонування механізму підвищення конкурентоспроможності продукції молочного скотарства. Сутність наукової новизни результатів дослідження полягає в наступному:
вперше:
– з урахуванням регіональних умов розроблено систему менеджменту якості продукції, засновану на реалізації відповідної програми, в основу якої покладено прогнозування показників та забезпечення виробництва продукції запланованої якості, її моніторинг і координація роботи;
уточнено:
– понятійний апарат трактування категорій “конкуренція” і “конкурентоспроможність сільськогосподарської продукції”, де під конкуренцією автор розуміє процес, що забезпечує взаємодію попиту і пропозиції через поведінку економічних суб’єктів ринку, який спрямований на розвиток науково-технічного прогресу (інновацій) з метою задоволення потреб споживачів, а конкурентоспроможність сільськогосподарської продукції слід розглядати як потенційну можливість бути успішно реалізованою за оптимального співвідношення якості з рівнем ціни і собівартості, що забезпечує прибутковість галузі і конкурентні переваги на сегментах продовольчого ринку;
– існуючі наукові погляди на проблеми кооперації та інтеграції виробництва, що забезпечують підвищення конкурентоспроможності продукції молочного скотарства, у результаті чого запропоновано структуру інтегрованого молочного об’єднання;
набули подальшого розвитку:
– методичні підходи щодо оцінки конкурентоспроможності продукції молочного скотарства і визначення чинників, що її зумовлюють;
– теоретичні основи інноваційних напрямів діяльності в молокопродуктовому підкомплексі з їх деталізацією стосовно галузі молочного скотарства і молочної промисловості.
Практичне значення одержаних результатів. Висновки та пропозиції, одержані в процесі дослідження, спрямовані на створення й ефективне функціонування механізму підвищення конкурентоспроможності продукції молочного скотарства та на прийняття конкретних управлінських рішень щодо забезпечення конкурентоспроможності продукції молочного скотарства аграрних підприємств усіх організаційно-правових форм господарювання на основі зниження виробничих витрат на виробництво одиниці продукції та підвищення її якості.
Рекомендації щодо створення й ефективного функціонування механізму підвищення конкурентоспроможності продукції молочного скотарства передані для практичного використання Головному управлінню агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації (довідка № 10-01/7-83 від 06.03.2008), Сокальської та Яворівської районних державних адміністрацій (довідки № 01-08/104 від 27.02.2008 і №71 від 3.03.2008). Результати наукових досліджень автора використовуються в навчальному процесі Львівського національного аграрного університету (довідка № 01-35-01/2 від 7.03.2008).
Особистий внесок здобувача. Наукові результати, наведені в дисертаційній роботі, отримані особисто автором. У цілому виконано нові наукові розробки щодо формування та ефективного функціонування механізму підвищення конкурентоспроможності продукції молочного скотарства, які забезпечують у сукупності розв’язання важливої наукової проблеми – пошуку ефективних важелів та інструментів забезпечення конкурентоспроможності продукції скотарства та їх подальшої трансформації у розвитку молоко¬продуктового підкомплексу. З наукових праць, опублікованих у співавторстві, у дисертації використані лише ті положення, які є результатом особистих досліджень здобувача.
Апробація результатів дисертації. Результати наукового дослідження, викладені в дисертаційній роботі, апробовані на щорічних наукових конференціях аспірантів і здобувачів Львівського державного аграрного університету, а також доповідались на науково-практичних конференціях: Міжнародній науковій конференції студентів та аспірантів “Екологічні проблеми сталого розвитку в умовах реформування земельних відносин та шляхи раціонального використання і охорони земель” (м. Харків, 2005); Міжнародній науково-практичній конференції молодих вчених “Теоретичні й практичні досягнення молодих вчених аграріїв” (м. Дніпропетровськ, 2006); Міжнародній науково-практичній конференції молодих учених, аспірантів, магістрів та студентів “Інтенсифікація і сталий розвиток сільськогосподарського виробництва” (м. Харків, 2006); Регіональній науково-практичній конференції студентів, аспірантів і викладачів “Актуальні проблеми теорії і практики менеджменту в умовах трансформації економіки” (м. Рівне, 2006); Міжнародних науково-практичних конференціях “Концептуальні напрямки стратегічного розвитку нової аграрної політики України” (м. Луганськ, 2006); “Аграрна наука – виробництву” (м. Біла Церква, 2006); Міжнародній студентсько-аспірантській науково-практичній конференції “Стратегії зростання конкурентоспроможності в умовах глобалізації” (м. Львів, 2007); Науково-практичній конференції “Організаційно-економічні проблеми функціонування регіонального АПК” (м. Кам’янець-Подільський, 2007); Міжнародній науково–практичній конференції “Innowacje i jakość jako czynniki konkurencyjności przedsiębiorstwa” (Польща, Oльштин, 2007); Всеукраїнській науково-практичній конференції “Проблеми ринку продукції АПК в умовах глобалізації” (м. Миколаїв, 2007).
Публікації. За результатами проведених досліджень дисертантом опуб¬ліковано 14 наукових праць, у тому числі 7 – у наукових фахових ви¬дан¬нях, з них 6 одноосібних (2,41 друк. арк.). Загальний обсяг видань 4,44 друк. арк., у тому числі особисто автору належить 3,85 друк. арк.

Список литературы ВИСНОВКИ

1. Конкурентне середовище вільного ринку сприятливе для споживача. Сам споживач і його грошові доходи сприяють формуванню конкурентної боротьби. Чим вищі доходи населення, тим привабливіші вони для різних конкурентів і тим жорсткішою є конкуренція. Конкуренція – це процес, що забезпечує взаємодію попиту і пропозиції через поведінку економічних суб’єктів ринку, який спрямований на розвиток науково-технічного прогресу (інновацій) з метою задоволення потреб споживачів.
2. З метою досягнення успіху в боротьбі за ринки збуту товаровиробник прагне вдосконалити техніку і організацію, підвищувати якість і асортимент продукції, покращувати торговельне обслуговування, скорочувати витрати виробництва і діставати при цьому можливість зниження ціни реалізації. Тому, на нашу думку, конкурентоспроможність сільськогосподарської продукції слід розглядати як потенційну можливість бути успішно реалізованою за оптимального співвідношення якості з рівнем ціни і собівартості, що забезпечує вигідну прибутковість галузі і конкурентні переваги на сегментах продовольчого ринку.
3. Підвищенню конкурентоспроможності молока сприяють такі чинники, як підвищення продуктивності корів і рівня прибутковості молочного скотарства, удосконалення стандартизації і сертифікації продукції, формування багатоканальної ринкової системи реалізації та організація оптового продажу готової продукції, зміцнення економічних відносин між сільськогоспо¬дарськими та переробними підприємствами. Серед несприятливих чинників розвитку конкурентоспроможного виробництва визначальними є низький рівень ефективності виробництва молока-сировини, скорочення сировинних ресурсів і збільшення недовикористаних виробничих потужностей переробних підприємств, розширення дрібнотоварного виробництва, погіршення якості продукції, зниження рівня платоспроможності населення.
4. Створення конкурентних переваг молочної продукції стримується низкою причин, зокрема, невисокою якістю кормів і неефективним їх використанням, низьким рівнем технічної оснащеності і технології виробництва, практично повною відсутністю державної підтримки розвитку галузі, посиленням внутрігалузевого та міжгалузевого диспаритету цін, недосконалістю цінової політики з боку держави, нерозвиненістю інфраструктури ринку. Високий рівень конкурентоспроможності забезпечує зростання обсягів продажу і розширення займаної частки на ринку і веде до зміцнення фінансового становища та іміджу підприємства. При цьому нарощування конкурентних переваг на рівні підприємства можливе за рахунок ефективного використання ресурсів, розширення інвестиційної діяльності, розвитку маркетингу, вдосконалення процесу виробництва і реалізації продукції.
5. Для інтеграції вітчизняних товаровиробників у світову економічну спільноту необхідна докорінна перебудова державної системи стандартизації. Стандарти, гармонізовані з міжнародними нормами, формують базу для виконання обов’язкових вимог до якості продукції, що сприяє ідентифікації товарів і впровадженню інновацій, а застосування стандартів ISO 9000 створює рівноправні умови виходу на зовнішній ринок і фундамент для побудови менеджменту якості продукції. Запропонована нами система менеджменту якості продукції, заснована на реалізації Програми підвищення якості продукції, в основу якої покладено такі важливі складові, як прогнозування її показників, забезпечення виробництва продукції запланованої якості, моніторинг якості продукції і координація роботи, сприятиме не стільки контролю за безпекою продукції для навколишнього середовища і здоров’я населення, скільки у створенні механізму фінансового забезпечення якості, стимулюванні техно¬ло¬гічного оновлення виробництва, удосконаленні правової бази і метрологічного забезпечення. Здійснення моніторингу можливості забезпечення прогнозованих параметрів якості базується на аналізі і контролі всього процесу виробництва, що передбачає визначення рівня технічного стану устаткування, автоматизації і механізації робіт, організації праці та її оплати, проведення експертизи технологій, огляду і ліцензування виробництва. При цьому обов’язковою умовою є проведення моніторингу показників якості продукції і координація роботи на всіх етапах просування продукції до кінцевого споживача.
6. З метою гармонізації українських стандартів на молоко з між народними правилами пропонується система оцінки якості молока, якою передбачено здійснювати оцінку молока за його властивостями (біологічні, органолептичні, технологічні, фізико-хімічні) і за властивими молоку компонентами (білок, жир, лактоза, вітаміни, мінеральні речовини та мікроелементи) чи не властивими молоку компонентами (які потрапляють у молоко з організму тварин або з навколишнього середовища). Особливе місце в такій оцінці відводиться визначенню якості молокосировини залежно від напрямів її використання: виготовлення дитячих продуктів і питного молока; кисломолочних продуктів; сирів; молочних консервів; використання на корм тваринам.
7. З метою підвищення рівня інтеграційних зв’язків у молокопродуктовому підкомплексі розроблена структура інтегрованого молочного об’єднання, яка охоплює: сільськогосподарські підприємства, фермерські та особисті селянські господарства; переробне підприємство; торговельно-обслуговуючу структуру; розрахунково-консультаційний центр. Процес об’єднання підприємств доцільно проводити на добровільній основі з однаковими економічними можливостями розвитку кожного інтегрованого суб’єкта, а за провідне інтегроване підприємство (інтегратор), доцільно вибирати більш крупні переробні підприємства. У процесі інтеграції слід посилити взаємодію з особистими селянськими господарствами. Формою такої взаємодії є взаємовигідна співпраця, за якої асоціація розширює сировинну базу, а власники особистих селянських господарств, за рахунок залучених джерел, вирішують проблеми постачання і збуту, а також проводять технологічне оновлення матеріальних ресурсів.
8. Забезпечення конкурентоспроможності молокосировини базується і на зниженні собівартості її виробництва. Нами запропоновані шляхи зниження собівартості молока, серед яких: технологічні (дотримання технології виробництва, удосконалення засобів механізації праці на фермах, підвищення якості кормів, удосконалення системи відтворення стада); організаційні (поглиблення спеціалізації і концентрації виробництва, удосконалення організації і стимулювання праці, підвищення кваліфікації працівників) і економічні (ресурсозбереження, використання передового досвіду підвищення ефективності виробництва, покращення обліку та контролю витрат, удосконалення міжгалузевих та міжгосподарських відносин, запровадження служби маркетингу).
9. Основними пріоритетними інноваційними напрямами, що забезпечують зростання конкурентних переваг у галузі молочного скотарства і молочній промисловості, є наступні: у молочному скотарстві – це вдосконалення селекційно-генетичного потенціалу тваринних і біотехнологічних систем роз¬ведення тварин, ефективне використання кормових ресурсів і підвищення якості кормів, впровадження енергозберігаючих та інтенсивних технологій, зміцнення матеріально-технічної бази первинної обробки, зберігання і перевезення продукції, модернізація і технічне переозброєння виробництва; у молочній промисловості – це розробка перспективних способів виробництва, зберігання, транспортування і переробки продукції, формування механізмів раціонального використання сировини, розробка нових видів високоякісних молокопродуктів, удосконалення способів просування продукції до споживача.




СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Абетка молодого підприємця : практичні поради, нормативні документи, рекомендації / [ред. В. Стемковського]. – Луцьк : Наша справа, 2004. – 104 с.
2. Азоев Г. Л. Конкуренция : анализ, стратегия и практика / Г. Л. Азоев. – М. : Центр экономики и маркетинга, 1996. – 298 с.
3. Андрушко М. І. Основи маркетингу : навчальний посібник / М. І. Андрушко, Н. Б. Завальницька. – Л. : ЛДАУ, 2001. – 196 с.
4. Бабич О. М. Економічні проблеми підвищення якості молочної продукції / О. М. Бабич // Економіка АПК. – 2004. – № 1. – С. 101–106.
5. Балабанова Л. В. Маркетинг : підруч. [для студ. вузів] / Л. В. Балабанова. – Донецьк, 2002. – 599 с.
6. Баутин В. М. Эффективное сельское хозяйство Германии / В. М. Баутин, Ю. А. Клименко. – М. : Росинформагротех, 2000. – 52 с.
7. Бей Н. О. Удосконалення організаційно-економічного механізму підвищення конкурентоспроможності продукції скотарства / Н. О. Бей // Економіка АПК. – 2002. – № 1. – C. 103–108.
8. Белявцев М. И. Маркетинг : учеб. пособ. / М. И. Белявцев, Л. М. Иваненко. – Донецк, 2003. – 336 с.
9. Березівський П. С. Економічна ефективність скотарства та шляхи її підвищення / П. С. Березівський. – Львів : Українські технології, 1998. – 156 с.
10. Березін О. В. Проблеми формування продовольчого ринку України : монографія / О. В. Березін. – К. : Вища школа, 2002. – 211 с.
11. Беспятых В.И. Управление качеством и конкурентоспособностью продукции в АПК / В. И. Беспятых. – К. : ВГСХА, 2000. – 200 с.
12. Большой экономический словарь / [ ред. А. Н. Азрилян]. – [2-е изд., доп. и перер.]. – М. : Институт новой экономики, 1997. – 864 с.
13. Борисенко З. П. Конкурентна політика як фактор розвитку економіки України: монографія / З. П. Борисенко. – К. : Таксон, 2004. – 345 с.
14. Буркинский Б. В. Экономическая оценка конкурентоспособности / Б. В. Буркинский, А. А. Стрелец. – Одесса : НАН Украины : Ин–т проблем рынка и экономико-экологических исследований, 1998. – 53 с.
15. Бородин К. Г. Оценка конкурентоспособности агропродовольственной продукции в регионах РФ / К. Г. Бородин // Проблемы теории и практики управления, 2005.– № 4. – С. 29–33.
16. Васильчак С. В. Молочне скотарство у Львівському регіоні: тенденції розвитку / С. В. Васильчак // Агроінком. – 2005. – № 5–6. – C. 43–46.
17. Васильчак С.В. Удосконалення системи заготівлі молока / С. В. Васильчак // Економіка АПК. – 2004. – № 12. – С. 109–112.
18. Виноградський М. Д. Менеджмент в організації : навч. посіб. [для студ. екон. спец. вузів] / М.Д. Виноградський, А.М.Виноградська, О.М. Шкапова – К. : Кондор, 2002. – 654 с.
19. Винтоняк В. Парадоксы молока / В. Винтоняк // Агро Перспектива. – 2005. – № 7. – C. 45–51.
20. Войтович Н. В. Планування організації закупівель сировини молокопереробними підприємствами Львівської області / Н. В. Войтович // Економіка АПК. – 2006. – № 11. – С. 103–106.
21. Воскобійник Ю. Ринок молока / Ю. Воскобійник // Пропозиція. – 2007. – № 2. – С. 24–28.
22. Гайдуцький А. П. Інвестиційна конкурентоспроможність аграрного сектора України / А. П. Гайдуцький. – К. : Нора–Друк, 2004. – 246 с.
23. Галузеві рекомендації ГРУ № 46.018–2022 “Порядок оплати за молоко залежно від ґатунку, вмісту жиру та білка відповідно до вимог ДСТУ 3662–97”. – [Чинний від 2002–02–22] // Все про бухгалтерський облік. – 2002. – № 108 (776). – С. 30.
24. Гальчинський А. С. Основи економічної теорії : підруч. [для підготовки молодих спеціалістів] / А. С. Гальчинський, П. С. Єщенко, Ю. І. Палкін. – К. : Вища школа, 1995. – 471 с.
25. Гельвановский М. Конкурентоспособность в глобальной системе координат / М. Гельвановский, В. Жуковская // Мировая экономика и международные отношения. – 1998. – № 7. – C. 20.
26. Гельвановский М. И. Конкурентоспособность в микро- мезо- и макроуровневом измерении / М. И. Гельвановский, В. М. Жуковская, И. Н. Трохимова // Российский экономический журнал. – 1998. – № 3. – C. 67-77.
27. Гірченко Т. Д. Маркетинг : навч. посіб. / Т. Д. Гірченко, О. В. Дубовик. – К. : Банк. ін–т., 2004. – 255 с.
28. Глібов Р. В. Резерви підвищення конкурентоспроможності товаровиробників молока / Р. В. Глібов // Економіка АПК. – 2004. – № 2. – С. 122–124.
29. Горбашко Е. А. Менеджмент качества и конкурентоспособности: учеб. пособ. / Е. А. Горбашко – СПб : СПб ГУЭФ, 1998 .– 207 с.
30. Грейсон Дж. К. мл. Американский менеджмент на пороге XXI века / пер. с англ. / Дж. К. мл. Грейсон, К. О`Делл ; авт. предисл. Б. З. Мильнер. – М. : Экономика, 1991. – 319 с.
31. Губський Б. В. Інвестиційні процеси в глобальному середовищі / Б. В. Губський – К. : Наукова думка, 1998.– 391 с.
32. Данкверт А. Экономическая эффективность производства молока и пути ее повышения в России / А. Данкверт, Г. Шичкин // Молочное и мясное скотоводство. – 2004. – № 5. – C. 1–5.
33. Дементьева А. Конкурентоспособность международных компаний / А. Дементьева // Маркетинг. – 2000. – № 3. – C. 64–67.
34. Дем’яненко С. Вступ до СОТ : реалії і перспективи / С. Дем’яненко // Харчова і переробна промисловість. – 2005. – № 7. – С. 5–6.
35. Довідник з племінної справи / [ ред. Ф.Ф. Ейснера]. – К. : Урожай, 1978. – С. 76.
36. Должанський І. З. Конкурентоспроможність підприємства : навч. посіб. / І. З. Должанський, Т. О. Загорна. – К. : Центр навчальної літератури, 2006. – 384 с.
37. Друженко В. У Литві важко бути індивідуалом / В. Друженко // Пропозиція. – 2006. – № 5. – С. 104.
38. Дусаева Е. М. Конкурентоспособность продукции аграрного сектора: теория и практика : монография / Е. М. Дусаева. – М. : Отдел оперативной полиграфии ФГУП “ВО Минсельхоза России”, 2003. – 304 с.
39. Дусаева Е. М. Управление конкурентоспособностью продукции аграрного сектора / Е. М. Дусаева. – М. : ВНИЭТУСХ, 2003. – 324 с.
40. Душка В. І. Стан та перспективи розвитку молочного підкомплексу Волинської області / В. І. Душка // Економіка АПК. – 2006. – № 3. – С. 69–74.
41. Дядик Т. В. Розвиток молочного продуктового підкомплексу України та економіко-організаційний механізм забезпечення конкуренто¬спроможності виробництва молока / Т. В. Дядик // Держава та регіони. – 2003. –№ 4. – C. 102–105.
42. Економіка виробництва молока і молочної продукції в Україні : монографія / [ ред. П. Т. Саблук і В. І. Бойко]. – К. : ННЦ ІАЕ, 2005. – 340 с.
43. Економіка підприємств : навч. посібн. / [ Г. В. Черевко, Ф. В. Горбонос, Г. Б. Іваницька, Н. Ф. Павленчик] ; заг. ред. Г. В. Черевка. – Львів : Апріорі, 2004. – 384 с.
44. Экономика : учебник / [ред. А. С. Булатова]. – [3–е изд., перераб. и доп.]. – М. : Юристъ, 2000. – 896 с.
45. Економічна енциклопедія : у 3 т. / редкол.: С. В. Мочерний (відп. ред.) [та ін.]. – К. : Академія, 2000. – .– Т. 1. – 2000. – 864 с.
46. Энциклопедический словарь. Современная рыночная экономика. Государственное регулирование экономических процессов / [общ. ред. В. И. Кушлин, В. П. Чичканов]. – М. : РАГС3, 2004. – 744 с.
47. Євчук Л. А. Окремі випадки прояву та методи формування конкурентноздатної продукції / Л. А. Євчук // Економіка та держава. – 2004. – № 11. – C. 32–35.
48. Житенко П. В. Оценка качества продуктов животноводства / П. В. Житенко. – М. : Россельхозиздат, 1987. – 206 с.
49. Жуков М. Всі корови в Україні стануть священними? / М. Жуков // Громадський захист. – 2005. – № 40 (73). – С. 4.
50. Завъялов П. С. Конкуренция – неотъемлемое свойство развитого рынка / П. С. Завъялов // Маркетинг. – 1997. – № 5. – С. 6–12.
51. Зимовець В. Н. Економічне регулювання молочного виробництва в країнах Європейського Союзу / В. Н. Зимовець, М. М. Ільчук // Економіка АПК. – 2001. – № 6. – С. 124–128.
52. Золотогоров В. Г. Экономика : энциклопедический словарь / В. Г. Золотогоров. – [2-е изд., стереотип.]. – Минск : Книжный дом, 2004. – 720 с.
53. Золотогоров В. Г. Энциклопедический словарь по экономике / В. Г. Золотогоров. – Минск : Полымя, 1997. – 571 с.
54. Иванов И. Д. Современные монополии и конкуренция : формы и методы монопольной практики / Иванов И. Д. – М. : Мысль, 1980. – 254 с.
55. Іванов Ю. В. Конкуренція як чинник розвитку ринку товарів та послуг / Ю. В. Іванов // Регіональні перспективи. – 2003. – № 9–10. – С. 98–99.
56. Івашура А. А. Еколого-економічне регулювання підвищення якості тваринницької продукції / А. А. Івашура, В. М. Орєхов // Економіка розвитку. – 2003. – № 4.– С. 68–70.
57. Ільків Л. А. Економічна оцінка скотарства на сучасному етапі розвитку сільського господарства / Л. А. Ільків // Агроінком. – 2005. – № 11–12. – C. 73–76.
58. Ільчук М. М. Ефективність функціонування молокопродуктового підкомплексу України / Ільчук М. М. – К. : Нічлава, 2004. – 312 с.
59. Ільяшенко В. А. Рейтингове управління конкурентоспроможністю продукції та підприємства / В. А. Ільяшенко // Держава та регіони. – 2004. – № 3. – C. 91–94.
60. Калініченко Є. Фінансування аграрного сектору / Є. Калініченко // Агросектор. – 2006. – № 4 (15). – С. 6–8.
61. Канінський М. П. Підвищення конкурентоспроможності продукції овочівництва : монографія / М. П. Канінський. – К., 2005. – 165 с.
62. Карпенко М. О. Конкурентоспроможність і експорт молочної продукції в Україні / М. О. Карпенко // Економіка АПК. – 2006. – № 11. – С. 98-102.
63. Касторнов Н. Эффективность и конкурентоспособность молочного скотоводства / Н. Касторнов // Молочное и мясное скотоводство. – 2004. – № 7. – C. 2–5.
64. Кваша С. М. Конкурентоспроможність вітчизняної сільськогоспо¬дарської продукції на світовому аграрному ринку / С. М. Кваша, Н. Є. Голомша // Економіка АПК. – 2006. – № 5. – C. 100–101.
65. Кваша С. Конкурентоспроможність вітчизняної аграрної продукції в умовах вступу України до СОТ / С. Кваша, О. Лука // Економіка України. – 2003. – № 10.– C. 79–85.
66. Кириленко І. Г. Напрями підвищення конкурентоспроможності вітчизняного сільськогосподарського виробництва / І. Г. Кириленко // Економіка АПК. – 2005. – № 11. – С. 68–72.
67. Кобиляцький Л. С. Управління конкурентоспроможністю: навч. посіб. / Л. С. Кобиляцький. – К. : Зовнішня торгівля, 2003. – 304 с.
68. Коваленко И. И. Теория вероятностей и математическая статистика : учеб. пособ. [для вузов]. / И. И. Коваленко, А. А. Филиппова. – М. : Высшая школа, 1973. – 366 с.
69. Козак О. А. Основні тенденції розвитку світового ринку молока та молочної продукції / О. А. Козак // Економіка АПК. – 2007. – № 3. – С. 149–153.
70. Козырев В. М. Основы современной экономики : учеб. [для вузов] / В. М. Козырев. – [2–е изд., перераб. и доп.]. – М. : Финансы и статистика, 2001. – 432 с.
71. Кондратюк O. I. Підвищення конкурентоспроможності виробництва сільськогосподарської продукції / O. I. Кондратюк // Економіка АПК. – 2005. – № 10. – C. 110.
72. Конкурентоспроможність виробництва молока в Україні: (публікації / Інститут економічних досліджень та політичних консультацій) [Електронний ресурс] / S. Zorya, von Cramon Taubadel. – 2002. – жовтень. – 17 с. – Режим доступу : http:// www.ier.kiev.ua
73. Конкурентоспособность США (обзор). – М. : ИНИОН, 1998. – 34 с.
74. Корецький М. Х. Формування конкурентоспроможності підприємств у ринкових умовах / М. Х. Корецький // Держава та регіони. – 2005. – № 1. – С. 98–102.
75. Коробов Ю. И. Теория и практика конкуренции / Ю. И. Коробов. – Саратов. : Саратов. гос. экон. академия, 1996. – 177 с.
76. Коротич П. Ще рік тому нам казали: “Кому потрібна ваша якість?!” / П. Коротич // Пропозиція. – 2006. – № 12. – С. 34–35.
77. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент : пер. с англ. / Ф. Котлер ; под ред. О. А. Третьяк, Л. А. Волковой, Ю. Н. Каптуревского. – СПб : Питер, 2000. – 896 с. (Серия “Теория и практика менеджмента”).
78. Котлер Ф. Основы маркетинга : пер. с англ. / Ф. Котлер ; общ. ред. и вступ. Е. М. Пеньковой. – М. : Прогресс, 1990. – 736 с.
79. Кудлай В. Актуальні проблеми розвитку ринку молока і молочних продуктів / В. Кудлай // Агрокомпас. – 2002. – № 6. – С. 14.
80. Кулик О. В. Про конкурентоспроможність аграрних підприємств у сучасних ринкових умовах / О. В. Кулик // Економіка АПК. – 2003. – № 8. – С. 98.
81. Кухтин М. Одержання якісного і безпечного молока / М. Кухтин // Тваринництво України. – 2007. – № 7. – С. 7–8.
82. Лабінов В. Чому занепадає молочне скотарство? / В. Лабінов // Тваринництво України. – 2007. – № 1. – С. 7–8.
83. Лакішик О. В. Формування пропозиції на внутрішньому ринку молока / О. В. Лакішик // Економіка АПК. – 2006. – № 10. – С. 110–113.
84. Ламбен Жан–Жак. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива : пер. с франц. / Жан–Жак Ламбен. – СПб. : Наука, 1996. – 589 с.
85. Лисенко А. М. Організація закупівель сировини як основа функціонування молокопереробної промисловості Кіровоградщини / А. М. Лисенко // Економіка АПК. – 2006. – № 3. – С. 50–54.
86. Луценко М. Тенденції розвитку технологій виробництва молока та обладнання для утримання великої рогатої худоби в європейських країнах / М. Луценко, В. Ясенський // Пропозиція. – 2001. –№ 6. – С. 102–104.
87. Магомедов М. Д. Повышение конкурентоспособности предприятий мясной промышленности / М. Д. Магомедов, А. М. Миносянц. – М. : ЭФЕС. – 2002. – 164 с.
88. Макконнелл К.Р. Экономикс : Проблемы, принципы и политика : пер. с англ. : в 2 т. / К. Р. Макконнелл, С. Л. Брю. - М., 1996. – .– Т. 2. – 1996.– 400 с.
89. Малахов С. Повышение эффективности и конкурентоспособности производства молока / С. Малахов, М. Шкляр // Молочное и мясное скотоводство. – 2003. – № 1. – C. 11–15.
90. Малік М. Й. Конкурентоспроможність аграрних підприємств: методологія і механізми: монографія / М. Й. Малік, О. А. Нужна. – К. : ННЦ ІАЕ, 2007. – 270 с.
91. Маркетинг. Менеджмент / [под ред. Л. В. Балабановой]. – Донецк : Донецкий гос. ун–т экон. и торговли им. М. Туган-Барановского, 2001. – 594 с.
92. Мартинюк В. М. Аспекти закупівель молочної сировини в сільсько¬господарських підприємствах Львівської області / В.М. Мартинюк // Зб. наук. праць / за ред. М. І. Бахмата. – Кам’янець-Подільський : ФОП Сисин О.В., 2007. – Вип. 15, т. 2. – С. 43-45.
93. Мартинюк В.М. Вплив економіко-екологічних чинників на підвищення конкурентоспроможності продукції скотарства / В.М. Мартинюк // Екологічні проблеми сталого розвитку агросфери в умовах реформування земельних відносин та шляхи раціонального використання і охорони земель : матеріали Міжнар. наук. конф. студентів та аспірантів (Харків, 4-7 жовт. 2005 р.). - Х., 2005. - С. 277-279.
94. Мартинюк В.М. Вплив фактора якості на конкурентоспроможність молочної продукції / В.М. Мартинюк // Теоретичні й практичні досягнення молодих вчених аграріїв : матеріали Міжнар. наук.–практ. конф. молодих вчених (Дніпропетровськ, 11-12 квіт. 2006 р.). – Дніпропетровськ : Дніпропетр. держ. аграр. ун-т, 2006. – С. 244–246.
95. Мартинюк В. М. Економіко-екологічна концепція виробництва конкурентоспроможної продукції скотарства / В. М. Мартинюк // Вісник Хар¬ківського національного аграрного університету. – 2006. – № 3. – С. 172-175. – (Серія “Економіка АПК і природокористування”).
96. Мартинюк В. М. Ефективність та конкурентоспроможність продукції молочного скотарства у господарствах Львівської області / В. М. Мартинюк // Вісник Львівського державного аграрного університету : Економіка АПК, 2006. – № 13. – С. 456-460.
97. Мартинюк В. М. Забезпечення конкурентоспроможності продукції шляхом здійснення інвестиційно-інноваційної діяльності / В. М. Мартинюк // Економіка : проблеми теорії та практики : зб. наук. праць. – Вип. 207 : В 5 т. – Дніпропетровськ : ДНУ, 2005. – Т. 2. – С. 441-449.
98. Мартинюк В.М. Забезпечення продовольчого ринку конкуренто¬спроможною продукцією АПК / В.М. Мартинюк // Актуальні проблеми теорії і практики менеджменту в умовах трансформації економіки : матеріали IV Регіон. наук.-практ. конф. студентів, аспірантів і викладачів (Рівне, 13-14 квіт. 2006 р.). – Рівне : Націон. ун-т. водн. госп. та природокорист., 2006. – С. 200-202.
99. Мартинюк В. М. Механізм державного регулювання конкурентоспроможності продукції молочного скотарства / В. М. Мартинюк // Зб. наук. праць Луганського національного аграрного університету / за ред. В. Г. Ткаченко. – Луганськ : Вид-во ЛНАУ, 2006. – № 61/84 . – С. 480–484. – (Серія “Економічні науки”).
100. Мартинюк В. М. Перспективи конкурентоспроможності молочної продук¬ції в аспекті інтегра¬ції Укра¬їни до СОТ / В. М. Мартинюк, Р. М. Кіндрачук // Економіка : проблеми теорії та практики : зб. наук. праць. – Вип. 220 : В 3 т. – Дніпропетровськ : ДНУ, 2006. – Т. 2. – С. 502-506.
101. Мартинюк В. М. Стан та перспективи розвитку молочного скотарства у Львівській області / В. М. Мартинюк // Вісник Сумського націо¬нального аграрного університету. – 2007. – № 6-7 (26-27). – С. 143-146. – (Серія “Економіка та менеджмент”).
102. Мартинюк В. М. Фактори впливу на забезпечення конкурентоспро¬можності молока у сільськогосподарських підприємствах регіону / В. М. Мартинюк // Стратегії зростання конкурентоспроможності в умовах глобалізації : матеріали VI Міжнар. студентсько-аспірантської наук. конф. (Львів, 19-20 квіт. 2007 р.). – Львів, 2008. – С. 135-142.
103. Маршалл А. Принципы экономической науки : в 3 т. / А. Маршалл.– М. : Прогресс, 1993. – .–Т. 1.– 1993. – 415 с.
104. Микитюк Д. У “Плешканях” роблять ставку на молоко / Д. Микитюк, О. Білоус, М. Геймор // Пропозиція. – 2006. – № 6. – С. 110–111.
105. Микитюк Д. Шлях до високих надоїв / Д. Микитюк, О. Білоус, М. Геймор // Пропозиція. – 2006. – № 7. – С. 32–33.
106. Микитюк Д., Яцик Л., Геймор М. Високорентабельне молоко / Д. Микитюк, Л. Яцик, М. Геймор // Пропозиція. – 2006. – № 11. – С. 93–95.
107. Месель–Веселяк В. Я. Розвиток м’ясопродуктового підкомплексу України / В. Я. Месель–Веселяк, О. В. Мазуренко. ; наук. ред. П. Т. Саблук. – К. : ННЦ ІАЕ, 2004.– 198 с.
108. Моісеєва М. Молочні ріки, що скисатимуть біля берегів / М. Моісеєва // Пропозиція. – 2006. – № 8. – С. 20–23.
109. Молоко коров’яче незбиране. Вимоги при закупівлі. ДСТУ 3662–97. – [Чинний від 1998–01–01]. – К. : Держспоживстандарт України, 1997. – 14 с. – (Національний стандарт України).
110. Молоко коров’яче незбиране. Первинне оброблення, зберігання і транспортування. Основні вимоги. ГСТУ 46.069–2003. – [Чинний від 2004–01–08]. – К. : Держспоживстандарт України, 2003. – 12 с. – (Національний стандарт України).
111. Мороз П. Розраховувати на успіх можна тільки за умови підвищення конкурентоспроможності АПК / П. Мороз // Аграрний тиждень. – 2007. – № 15 (016). – С. 4–5.
112. Мостенська Т. Л. Економічний механізм функціонування молочної промисловості України : монографія / Т. Л. Мостенська. – К. : УДУХТ, 2001. – 328 с.
113. Мочерний С. В. Методологія економічного дослідження / С. В. Мочерний. – Львів : Світ, 2001. – 416 с.
114. Музика П. М. Особливості становлення ринку молока / П. М. Музика, Н. М. Котько // Вісник аграрної науки. – 2001. – № 1. – С. 71–73.
115. Ноздрева Р. Б. Маркетинг : Как побеждать на рынке / Р. Б. Ноздрева, А. В. Цыгичко. – М. : Финансы и статистика, 1991. – 304 с.
116. Нормативні витрати, ціни, баланси сільськогосподарської продукції в Україні та країнах світу / [О. М. Шпичак, Ю. Я. Гапусенко, С. А. Стасіневич та ін.] ; за ред. О. М. Шпичака, Ю. Я. Гапусенка. – К. : ННЦ ІАЕ, 2006. – 693 с.
117. Нужна О. А. Конкурентоспроможність аграрних підприємств і фінансово–кредитні важелі впливу на неї / О. А. Нужна // Вісник Харківського національного аграрного університету. – 2004. – № 9. – С. 330–333. – (Серія “Економіка АПК і природокористування”).
118. Нужна О. А. Маркетингове забезпечення конкурентоспроможності аграрних підприємств / О. А. Нужна // Збірник наукових праць / [за ред. М. І. Бахмата]. – Кам’янець-Подільський : ПДАТА. – 2004. – Вип. 12. – Т. 2. – С. 169–171.
119. Огуй Н. І. Управління конкурентоспроможністю продукції в умовах трансформації економіки / Н. І. Огуй // Регіональні перспективи. – 2004. – № 3–5. – С. 250–251.
120. Окрепилов В. В. Менеджмент качества : учебн. [для студ. вузов] / В. В. Окрепилов. – СПб. : Наука, 2003. – 464 с.
121. Основы экономической теории : принципы проблемы, политика. Германский опыт и российский путь / [У. Базелер, З. Сабов, Й. Хайнрих, В. Кох]. – СПб : Питер; М. – Х. – Минск, 2000. – 800 с.
122. Осташко Т. О. Сільське господарство в умовах СОТ та ЄС / Т. О. Осташко. – К. : Інститут сільського розвитку, 2005. – 72 с.
123. Пастернак Х. І. Розвиток виробництва молока на Львівщині / Х. І. Пастернак // Економіка АПК. – 2004. – № 5. – С. 63–65.
124. Пархомець М. К. Економічний механізм розвитку молокопродуктового підкомплексу АПК Західного регіону України / М. К. Пархомець. – Тернопіль : Економічна думка, 2001. – 328 с.
125. Пархомець М. К. Організаційно–економічні основи розвитку молокопродуктового підкомплексу в ринкових умовах : монографія / М. К. Пархомець. – Тернопіль : Економічна думка, 2005. – 346 с.
126. Пархомець М. Стан та перспективи економічного розвитку регіонального молокопродуктового підкомплексу / М. Пархомець, Л. Уніят // Вісник ТДЕУ. – 2006. – № 1. – С. 128–134.
127. Паштецький В. С. Підвищення економічної ефективності розвитку молочного скотарства / В.С. Паштецький // Агроінком. – 2007. – № 1-2.– С. 30-36.
128. Пиндайк Р. Микроэкономика / Р. Пиндайк, Д. Рубинфельд – М. : Экономика, Дело, 1992. – 393 с.
129. Перегуда В. Ринок кормів / В. Перегуда // Пропозиція. – 2007. – № 2. – С. 29–31.
130. Портер М. Конкурентное преимущество : как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость : пер. с англ. / М. Портер. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. – 715 с.
131. Портер М. Международная конкуренция : конкурентные преимущества стран : пер. с англ. / М. Портер. ; [ред. В. Д. Щетинина]. – М. : Международные отношения, 1993. – 896 с.
132. Портер М. Е. Стратегія конкуренції / М. Е. Портер ; [пер. з англ. А.Олійник, Р.Сільський.]. – К. : Основи, 1997. – 390 с.
133. Посвятенко Т. І. Конкурентоспроможність в умовах сучасного ринку / Т. І. Посвятенко // Держава та регіони. – 2004. – № 6. – С. 211–215.
134. Правила ветеринарно-санітарної експертизи молока і молочних продуктів та вимог щодо їх реалізації від 20 квітня 2004 року №49 // Офіційний вісник України. – 2004. – № 19. – С. 325–341.
135. Пріоритети – конкурентоспроможному тваринництву // Тваринництво України. – 2007. – № 6. – С. 2–5.
136. Про ветеринарну медицину : Закон України №2775–ІІІ від 15.11.01 // Відомості Верховної Ради України. – 2002. – № 8. – С. 162–181.
137. Про затвердження Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року : постанова Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2007 року № 1158. – вересень, 2007. – 33 с.
138. Про затвердження мінімально допустимого рівня цін на молоко і вершки на 2006 рік : постанова Кабінету Міністрів України від 24 липня 2006 р. № 1003 // Урядовий кур’єр. – 2006. – 26 липня.
139. Про захист економічної конкуренції : закон України // Офіційний вісник України. – 2001. – № 7. – С. 51.
140. Про молоко та молочні продукти : Закон України № 1870–IV від 24.06.2004 : за станом на 26 березня 2007 р. // Відомості Верховної Ради. – 2004. – № 47. – С. 513.
141. Про охорону навколишнього природного середовища : Закон України від 25.06.1991 // Закони України. – К., 1996. – Т. 2. – С. 46–78.
142. Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності : закон України від 18.02.1992 р. № 2132–ХІ. – К. : Україна, 1992. – 18 с.
143. Про захист від недобросовісної конкуренції : закон України від 7.06.1996 р. № 236/96–ВВ. – К. : Україна, 1996. – 16 с.
144. Про план першочергових заходів у сфері інвестиційної діяльності : указ Президента України №300/2006 від 10 квітня 2006 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.president.gov.ua.
145. Про якість та безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини : Закон України № 2809–IV від 06.09.2005 // Закон і бізнес. – 1998. – 18 лютого.
146. Процюк Н. І. Аналіз факторів впливу на якість молока / Н. І. Процюк // Економіка АПК. – 2006. – № 9. – С. 114–117.
147. Радько В. І. Управління якістю молока в підвищенні економічної ефективності молокопродуктового підкомплексу / В. І. Радько // Економіка АПК. – 2006. – № 8. – С. 138–141.
148. Ринок продовольства України в аспектах СОТ / М. І. Долішній, В. І. Топіха, В. В. Булюк, В. А. Романова. – Миколаїв : МДАУ, 2006. – 221 с.
149. Робинсон Дж. Экономическая теория несовершенной конкуренции : пер. с англ. / Дж. Робинсон ; [общ. ред. И.М. Осадчей]. – М. : Прогресс, 1986. – 472 с.
150. Рухтурак М. В. Розвиток економічного механізму взаємовідносин між партнерами молокопродуктового підкомплексу / М. В. Рухтурак // Агроінком. – 2005. – № 1–2.– С. 54–57.
151. Рухтурак М. В. Ціноутворення в молокопродуктовому підкомплексі / М. В. Рухтурак // Економіка АПК. – 2006. – № 8. – С. 119–122.
152. Саблук П. Т. Підвищення ролі аграрної економічної науки у формуванні та реалізації аграрної політики в Україні / П. Т. Саблук // Економіка АПК. – 2001.– № 3. – С. 3–10.
153. Садовская Т. Г. Анализ бизнеса : [в 4 ч.] / Т. Г. Садовская, В. А. Дадонов, П.А. Дрововоз ; [под общ. ред. Т. Г. Садовской]. – М. : МГТУ им. Н.Э. Баумана. – 2004. – 287 с.
154. Самойленко В. О. Глобальні тенденції структурно-галузевих змін, чи зазнає сільськогосподарський сектор конкуренції з боку міжнародних виробників / В. О. Самійленко // Економіка АПК. – 2006 . – № 10. – С. 114–120.
155. Самуэльсон П. А. Экономика / П. А. Самуэльсон, В. Д. Нордхаус. – М. : БИНОМ, Лаборатория базовых знаний, 1997. — 800 с.
156. Самуэльсон П. А. Экономика : пер. с англ. / П. А. Самуэльсон ; Т. 1. – М. : АЛГОН, 1993. – С. 97.
157. Селезнев В. Основы рыночной экономики Украины : учеб. пособ. / В. Селезнев. – [2-е изд., доп. и перераб.]. – К. : Изд-во А.С.К., 2003. – 656 с.
158. Семенда Д. К. Стан та перспективи розвитку молокопродуктового підкомплексу Черкаської області / Д. К. Семенда, С. П. Ткачук // Економіка АПК. – 2006. – № 10. – С. 37–42.
159. Система стабільного виробництва кормів та ефективність їх використання у молочному скотарстві. Науково практичні рекомендації (УААН) / [Г. Л. Кузнєцов, Е. К. Кравцов та ін.]. – Харків, 2003. – С. 18.
160. Сірацький Й. Запорука ефективного використання корів / Й. Сірацький, Є. Федорович // Пропозиція. – 2000. – № 7. – С. 4–5.
161. Сірацький Й. Правила вирощування високопродуктивного ремонтного молодняку / Й. Сірацький, Є. Федорович // Пропозиція. – 2000. – № 7. – С. 10–11.
162. Сіряк М. Час на себе обернутися / М. Сіряк // Кримський діалог. – 2006. – № 19 (104). – С. 4.
163. Слісаренко І. О. Конкурентоспроможність продукції національних товаровиробників та фактори її підвищення / І. О. Слісаренко // Академічний огляд. – 2004. – № 1.– С. 98–102.
164. Слісаренко І. О. Проблеми забезпечення країни конкурентоспроможною продукцією АПК / І. О. Слісаренко // Регіональні перспективи. – 2003. – № 4–5. – С. 107–108.
165. Сміт А. Добробут націй. Дослідження про природу та причини добробуту націй / Адам Сміт. – К. : Port – Royal, 2001. – 684 с.
166. Смоляр В. Техніко-технологічне забезпечення молочного скотарства / В. Смоляр, Т. Коломієць // Пропозиція. – 2006. – № 3. – С. 130–132.
167. Создание черно-пестрой молочной породы / [ М. В. Зубец, Ю. М. Карасик, В. П. Буркат и др.] ; под ред. М. В. Зубца. – К. : Урожай, 1990. – 325 с.
168. Статистичний збірник “Виробництво продукції тваринництва” – Львів, 2007. – 116 с.
169. Статистичний збірник “Основні показники агропромислового виробництва”. – Львів, 2000. – 140 с.
170. Статистичний збірник “Споживання основних продуктів харчування населенням Львівської у 2006 р.” – Львів, 2007. – 44 с.
171. Статистичний щорічник “Львівська область у 1998 р.” Ч. 1. – Львів, 1999. – 384 с.
172. Статистичний збірник “Сільське господарство Львівщини у 2006 році”. – Львів, 2007. – 157 с.
173. Статистичний щорічник “Сільське господарство України” за 2006 рік. – К. : Консультант, 2007. – 368 с.
174. Степанова Г. И. Оценка конкурентоспособности производства и реализации продовольствия / Г. И. Степанова, И. И. Дуданов. – М. : Колос, 1998. – 48 с.
175. Стеченко Д. М. Методологія наукових досліджень : підручн. / Д. М. Стеченко, О. С. Чмир. – [2-ге вид., перероб. і допов.]. – К. : Знання, 2007. – 317 с.
176. Сулима Н. В. Управління якістю продукції в молокопереробних підприємствах у контексті євроінтеграційного курсу України / Н. В. Сулима // Економіка АПК. – 2006. – № 3. – С. 74–78.
177. Теоретическая экономика. Политэкономия : учеб. [для вузов] / [ред. Г. П. Журавлевой, Н. Н. Мильчаковой]. – М. : Банки и биржи, ЮНИТИ, 1997. – 391 с.
178. Теслюк С. Р. Формування організаційно-економічних відносин молокопереробних підприємств із сировинними базами / С. Р. Теслюк // Економіка АПК. – 2006. – № 9. – С. 31–36.
179. Тошина Н. М. Конкурентоспроможність продукції як вирішальний фактор комерційного успіху на ринку / Н. М. Тошина // Бізнес-навігатор: Економіка і підприємництво. – 2004.–№ 5.– С. 30–33.
180. Управління конкурентоспроможністю підприємства : навч. посіб. / [С. М. Клименко, Т. В. Омельяненко, Д. О. Барабась, О. С. Дуброва, А. В. Вакуленко]. – К. : КНЕУ, 2008. – 520 с.
181. Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса : экономика, маркетинг, менеджмент / Р. А. Фатхутдинов. – М. : Маркетинг, 2002. – 892 с.
182. Фейгенбаум А. Контроль качества продукции / А. Фейгенбаум. – М. : Экономика, 1986. – 472 с.
183. Фридрих А. фон. Хайек Познание, конкуренция и свобода / Фридрих А. фон. Хайек. ; [пер. С. Мальцевой, К. Большакова]. – СПб. : Пневма, 1999. – 288 с.
184. Хруцкий В. Е. Современный маркетинг. Настольная книга по исследованию рынка : учеб. пособ. [для вузов] / В. Е. Хруцкий, И. В. Корнеева. – [2–е изд., пер. и доп.]. – М. : Финансы и статистика, 2000. – 528 с.
185. Царенко О. М. Еколого-економічні проблеми агропромислового виробництва / О. М. Царенко. – К. : Вища школа, 1998. – С. 90–99.
186. Цибулько А. Про кооперацію та виробництво молока населенням /А. Цибулько // Пропозиція. – 2006. – № 8. – С. 24–25.
187. Чабан В. Г. Інновації як умова підвищення конкурентоспроможності аграрного сектору / В. Г. Чабан // Економіка АПК. – 2006. – № 7. – С. 68–72.
188. Чапко І. П. Визначення конкурентоспроможності аграрної продукції / І. П. Чапко // Економіка АПК. – 1998. – № 11. – С. 85–88.
189. Чемберлен Э. Теория монополистической конкуренции : Реориентация теории стоимости : пер. с англ. / Э. Чемберлен. ; [ред. Ю. Я. Ольсевич]. – М. : Экономика, 1996. – 351 с.
190. Чепурной И. П. Конкурентоспособность продовольственных товаров : учеб. пособ. / И. П. Чепурной. – М. : Маркетинг, 2002. — 120 с.
191. Чопенко В. Молочная струйка / В. Чопенко // Зеркало недели, 2005 р. – № 25 (553). – С. 8.
192. Шайдурова Н. И. Конкурентоспособность товаров и предприятий / Н. И. Шайдурова. – Новосибирск, 1998. – 46 с.
193. Шало В. Стратегія конкурентоспроможності / В. Шало // Аграрний тиждень. – 2007. – № 13 (014). – С. 4–5.
194. Шуст П. Екологічно безпечні пасовища – конкурентні продукти / П. Шуст // Тваринництво України. – 2007. – № 6. – С. 37–39.
195. Шевельова С. О. Конкурентоспроможність молочного підкомплексу : монографія / С. О. Шевельова. – Тернопіль : Збруч, 2001. – 408 с.
196. Шнипко О. С. Конкуренція як специфічна форма конфлікту і співіснування суб’єктів ринку / О. С. Шнипко // Економіка і прогнозування. – 2005. – № 1. – С. 33–34.
197. Шнипко О. С. Національна конкурентоспроможність : сутність, проблеми, механізм реалізації / О. С. Шнипко. – К. : Наук. думка, 2003. – 334 с.
198. Шогенов Б. А. Управление конкурентоспособностью агропромышленного производства / Б. А. Шогенов, А. М. Шогенов // Экономика сельскохозяйственных и перерабатывающих предприятий. – 2005. – № 1. – С. 23–25.
199. Шпотов. Б. О современных теориях конкурентных преимуществ и отраслевого лидирования / Б. Шпотов // Проблемы теории и практики управления. – 2005.– № 3. – С. 50–55.
200. Шумпетер И. Теория экономического развития / И. Шумпетер. – М. : Прогресс, 1982. – 454 с.
201. Юданов А. Ю. Конкуренция: теория и практика : учебн.-практ. пособ. / А. Ю. Юданов. – [3–е изд., испр. и доп.]. – М. : ГНОМ и Д, 2001. – 304 с.
202. Юданов А. Ю. Теория конкуренции: прикладные аспекты / А. Ю. Юданов // Мировая экономика и международные отношения. – 1997. – № 6. – С. 41–53.
203. Юдин В. Е. Роль качества в экономической политике и обеспечении конкурентоспособности отечественной продукции / В. Е. Юдин // Экономика сельскохозяйственных и перерабатывающих предприятий. – 2000.– № 5.– С. 13–16.
204. Язвінська Н. В. Методологічні підходи формування виграшних конкурентних позицій підприємства. Стратегія розвитку України (економіка, соціологія, право) : Наук. журнал. – Вип. 1–2 / голов. ред. О. П. Степанов. – К. : НАУ, 2004. –732 с.
205. Яцюта М. Актуальні питання в галузі виробництва та переробки молока / М. Яцюта, М. Гелескул, О. Савченко // АгроСвіт. – 2002.– № 5. – C. 22.
206. Bereziwsky P. Jakość jako czynnik konkurencyjności produkcji mleka / P. Bereziwsky, W. Martynjuk // Innowacje i jakość jako czynniki konkurencyjności przedsiębiorstwa. – Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko–Mazurskiego, 2007. – S. 165–171
207. Brito J.R.F., Stock L.A. Production and quality of milk in Brazil. / J.R.F. Brito, L.A. Stock // Seminario Internacional en Reproduccion animal y produccion de leche y carne. – México : Universidad Autónoma Metropolitana, 2001. – P. 102–112.
208. Carvalho M. P. Os números do IBGE e a captação de leite nos últimos anos [Електронний ресурс] / M. P. Carvalho. – 2002. – Р. 28. – Режим доступу : http://www.milkpoint.com.br
209. Do you think there is competitiveness problem? // Harvard business review. – Boston, 1987. –Vol. 65, Xa3. – P. 108–123.
210. Dries Liesbeth. Globalization, Quality Management and Vertical Coordination in Food Chains of Transition Countries / Liesbeth Dries, Johan F.M. Swinnen // EAAE seminar on “Quality Management and Quality Assurance in Food Chains”, March 2–4, 2005, Gottingen
211. Erlich M., Hein J. The competitive position of us Exporters. / M. Erlich , J. Hein // The conference Board. –1968. – N 101. – P. 7–70.
212. Fagerberg J. Technology and competitiveness / J. Fagerberg // Oxford, 1996. – Vol.12. – N 3 – Р. 39–51.
213. Hart A. J. Rival Capitalists: International Competitiveness in the United States, Japan and Western Europe / A. J. Hart. – London: Cornel University Press, 1992. – 34 р.
214. Hemme Torsten. Revolution in Dairy Farming [Електронний ресурс] / Torsten Hemme // World Dairy Summit 2003 in Brugge, September 2003. – Режим доступу : http: //www.ifcndairy.org
215. Jank M.S., Galan V.B. Competitividade do sistema agroindustrial do leite. Instituto de Pesquisa Económica Aplicada, Universidade de São Paulo / M. S. Jank, V.B. Galan. –São Paulo, 1998. – 69 р.
216. Jesse Ed. World trade in dairy products and the U.S. role: an illustrated primer [Електронний ресурс] / Ed. Jesse // Babcock institute discussion paper no. 2003–2. – Режим доступу : http://babcock.cals.wisc.edu
217. Jongeneel R. The EU enlargement and dairy sector: potential impacts and perspectives / R. Jongeneel, Е. Ponsioen // Paper presented at the IAMO Forum 2004 “The role of agriculture in Central and Eastern European rural development: Engine of change or social buffer?”. – 2004. – 4–6 November, Halle (Saale), Germany, Р. 2
218. Jurczak M. Mleko – produkcja, badanie. przerób. / M. Jurczak. – Warszawa, 1997. – 12 s.
219. Kinne K. Internatiоnale Wettbewerbsfähigkeit von Unternehmen in der Deutschen und Europaschen Zusammenschlusskontrolle / K. Kinne – Hamburg: HWWA. – inst. fur Wirtschaftsforschung, 1997. – 126 s.
220. Nelson R. Recent Writings on Competitiveness: Boxing the Compass / R. Nelson // California Management Review. – 1992. – Winter. – P. 127–137.
221. Obara Kakuyu. Dairy Policies in Japan [Електронний ресурс] / Obara Kakuyu, John Dyck, Jim Stout // Economic Research Service. – 2005. – august. – Режим доступу : http : //www.ers.usda.gov
222. Oleszek Krystyna. Uwarunkowania konkurencyjnosć sektora producentów mleka / Krystyna Oleszek // Rola informacji rynkowej w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej podmiotów gospodarczych w agrobiznesie. Pod redakcja prof. dr hab. Dionizego Niezgody (Zbiór referatów III Konferencji Naukowej), 2000. – S. 200.
223. Rivers L.W. Time is post for studing industrial competitiveness / L.W. Rivers // Research management. – 1987. – Vol.30, N 1. – P. 7–8.
224. Sector diagnostics milk processing and dairy products [Електронний ресурс]. – Kyiv, 2006. – 82 p. – Режим доступу :/ http://www.bizpro.org.ua
225. Thorne F. Examining the Relative Competitiveness of Milk Production: An Irish Case Study / F. Thorne, W. Fingleton // Journal of International Farm Management. – 2006. – Vol. 3, No.4 – Р 6.
226. Tonini A., Jongenneel R. Dairy farm size restructuring in Poland and Hungary: quantitative and qualitative approach, in: HINNERS–TOBRAGEL, L., HEINRICH, J. (eds.): Agricultural Enterprises in Transition: Parallels and Divergences in Eastern Germany, Poland and Hungary. Kiel: Wissenschaftsverlag Vauk, 2002. – P. 317–339.
227. Tortoises Triumph: Gradual Changes Transform the Dairy Industry // Agricultural Outlook. – 2002. – P. 9.
228. Venema J. Die Struktur und die Wettbewerbsfähigkeit der ukrainischen Milchwirtschaft. Teil 1: Milchproduktion. Masterarbeit im wissenschaftlichen Studiengang Agrarwissenschaften an der Georg. – August – Universität Göttingen, 2002. – S. 4
229. Vincze Maria. Structure and competitiveness of the milk and dairy supply chain in Romania [Електронний ресурс] / Maria Vincze , Monica Pacsa , John Malcolm. – 2006. – P. 7. – Режим доступу : http://www.agripolicy.net.
230. Wasilewski M. Jakościowe uwarunkowania działalności spółdzielni / M. Wasilewski, A. Kowalczyk // Funkcje obszarów wiejskich w dobie transformacji gospodarki Polski. – Kielce, 2003. – S. 41.
231. Wasilewski Mirosław. Ocena konkurencyjności spółdzielni mleczarskich / Mirosław Wasilewski, Artur Kowalczyk // Ekononika i organizacja gospodarki źywnościowej : Zeszyt naukowe Szkoly Glównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. – N.52. – Warszawa, 2004. – S. 47–62.
232. Włodarczyk Adam. Przewaga konkurencyjna w kształtowaniu pozycji rynkowej przedsiębiorstw branźy mięsnej w regionie lubelskim / Adam Włodarczyk, Marek Angowski // Rola informacji rynkowej w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej podmiotów gospodarczych w agrobiznesie / [рod red. prof. dr hab. Dionizego Niezgody] (Zbiór referatów III Konferencji Naukowej). – 2000. – S. 201– 211.
233. Wyrzykowska Barbara. Zarządzanie jakością w spółdzielniach mleczarskich / Barbara Wyrzykowska // Stowarzyszenie ekononistőw rolnictwa i agrobiznesu, Warszawa – Poznań – Pulany : Roczniki Naukowe. – 2004. Т. VI. Zeszyt 2. – S. 342–346.
234. http://www.mshp.minsk.by
235. http://www.delaval.com



Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.