У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ВОДОПОСТАЧАННЯ
Количество страниц 224
ВУЗ ХАРКІВСЬКА НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ МІСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 21498.doc 
Содержание ЗМІСТ

Стор.
ВСТУП 4
РОЗДІЛ 1 РОЗВИТОК СИСТЕМИ ВОДОПОСТАЧАННЯ ЯК СКЛАДОВОЇ ЧАСТИНИ РЕГІОНУ 12
1.1 Система питного водопостачання у стратегічному управлінні регіону 12
1.2 Інноваційні основи функціонування організаційно-економічного механізму підприємств водопостачання 34
1.3 Теоретичні основи і трансформації цінової політики підприємств водопостачання 54
Висновки до розділу 1 73
РОЗДІЛ 2 ДОСЛІДЖЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ФАКТОРІВ ФОРМУВАННЯ ПОПИТУ ТА ПРОПОЗИЦІЇ ПИТНОЇ ВОДИ 76
2.1 Оцінка факторів впливу на тарифи водопостачання на прикладі Харківського регіону 76
2.2 Оцінка попиту на регіональному ринку водопостачання 87
2.3 Передумови й базові положення розробки моделей стійкого розвитку ринку водопостачання 107
Висновки до розділу 2 115
РОЗДІЛ 3 МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНОГО МЕХАНІЗМУ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ВОДОПОСТАЧАННЯ 118
3.1 Інституційні особливості підприємств водопостачання в умовах ринку 118
3.2 Підвищення стабільності фінансово-економічного стану підприємств водопостачання 126

3.3 Прогнозування витрат на виробництво і моделювання рівноваги в механізмі розвитку систем водопостачання 145
Висновки до розділу 3 156
ВИСНОВКИ 159
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 162
ДОДАТКИ 175


ВСТУП


Актуальність теми. Сучасний стан соціально-економічного розвитку України має складний і суперечливий характер. Незважаючи на позитивну динаміку основних макроекономічних показників останніх років, подальший її розвиток проходить у гострій взаємодії консервативних і інноваційних тенденцій. Така ситуація стосується практично всіх без винятку галузей національної економіки, але пріоритетного, як такого, що безпосередньо стосується всіх громадян, відродження і розвитку заслуговує комунальна галузь.
Відповідно до класифікатора галузей народного господарства підприємства водопостачання віднесені до групи промислових підприємств, вони виробляють готову продукцію – питну воду, мають індустріально розвинутий технологічний комплекс, безперервний технологічний процес і за своєю виробничою природою близькі до об'єктів хімічної промисловості. Підприємства питного водопостачання досить рівномірно розташовані по території країни, але як системнорозвинуті промислові комплекси вони представлені у великих містах, де стратегічні інтереси держави й регіональна політика самоврядування створюють найбільш сприятливі умови для наукових пошуків, інноваційних розробок та розвитку економіки знань в цій галузі.
Важливим фактом є і те, що базові положення економічної науки, які широко апробовані в машинобудуванні, енергетиці та інших галузях, не можуть бути перенесені на об’єкти водопровідно-каналізаційного господарства (ВКГ) без суттєвих коригувань, оскільки сфера ВКГ потребує своєї особливої методології і свого інструментарію вирішення актуальних завдань. Це стосується економічного аналізу й фінансового менеджменту, регіональної цінової політики, розробки інвестиційно-інноваційних моделей розвитку, поєднання економічних і організаційних механізмів. Отже запровадження у галузі досягнень економіки знань, сучасних механізмів управління і інвестиційних процесів вкрай бажане й невідкладне.
Узагальнення досягнень сучасної економіки й теоретико-методологічних основ інноваційного підходу до вирішення стратегічних економічних проблем розвитку галузевих структур і регіонів містять роботи вітчизняних і зарубіжних вчених І.Бланка [10], В.Геєця [25], Н.Кондратьєва [50], Д.Кейнса [3], Ф.Котлера [46], А.Маршалла [71], Ф.Модельяні [153], М.Портера [92], Дж.Робінсона [100], М.Туган-Барановського [118], Дж.Р.Хікса [131], Е.Чемберліна [135], У.Шарпа [137], Й.Шумпетера [138] та ін.
Значний вклад у вирішення регіональної проблематики інноваційного розвитку внесли провідні вчені м. Харкова В.Бабіч [47], П.Бубенко [18], М.Кізім [40], Г.Ковалевський [43], Т.Лепейко [63], В. Онищенко [81], В.Семіноженко [25], В.Торкатюк [66], Л.Шутенко [139] та ін.
Безпосередньо організаційно-економічним механізмам підприємств водопостачання присвячені роботи І.Абрамовича [1], А.Ачкасова [6], Л.Кравцової [47], І.Корінька [106], А.Крушевського [56], Т. Момот [77], Г.Онищука [82], М.Руля [98], В.Петросова [84], Р.Тяна [114], Т.Юр’євої [141] та ін. Їх проблематика – ефективність ВКГ, тарифна політика, науково-технічні програми й економічна стратегія. Ці наукові здобутки є базою і орієнтирами подальшого наукового пошуку шляхів удосконалення організаційно-економічної складової на об’єктах водопостачання.
Узагальнення розробок вітчизняних і зарубіжних науковців із вказаної проблематики дало змогу зробити висновок про те, що в діяльності підприємств водопостачання ще не набули належного вирішення питання методологічного забезпечення цінової політики, фінансового менеджменту, інноваційного підприємництва та впровадження комплексних організаційно-економічних проектів.
Отже наукова актуальність проблем покращення економічного стану, формування тарифів і забезпечення інноваційного розвитку підприємств водопостачання в період реформ і пошуку стратегічних шляхів розвитку визначили вибір теми дисертаційного дослідження. Ключові моменти наукового пошуку сконцентровані на ролі системи водопостачання в регіональному просторі, зв’язку якості питної води з якістю життя населення, пошуку резервів і економічних чинників стійкого розвитку системи «регіон – підприємства питного водопостачання».
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційне дослідження має безпосередній зв'язок із загальнодержавними програмами «Питна вода України на період до 2020 року» і «Програма проведення житлово-комунальної реформи», що спрямовані на посилення ефективності функціонування житлово-комунального господарства, його довгострокового інноваційного розвитку і більш повного задоволення потреб населення в житлово-комунальних послугах.
Протягом 2005-2007 років на замовлення Головного управління економіки Харківської обласної державної адміністрації Північно-Східним науковим центром НАН і МОН України були виконані науково-дослідні роботи за договором №1446/11 від 06.06.2005 р. «Програма науково-технічного і інноваційного розвитку регіону на період до 2015 року ». У рамках виконання цієї Програми дисертантом були розроблені й впроваджені наукові рекомендації і розрахункові моделі впливу ринкової конкуренції на цінову політику підприємств водопостачання.
Дисертаційну роботу виконували відповідно до планів наукових досліджень Харківської національної академії міського господарства. Тематична спрямованість наукових розробок пов’язана з вирішенням проблем розбудови організаційно-економічного механізму управління на підприємствах житлово-комунального господарства за темою «Розробка наукового обґрунтування про формування тарифу на послуги водовідведення», згідно з договором №2110/06 від 1.09.2006 р., а також з дослідженнями кафедри міської і регіональної економіки академії.
Мета й завдання дослідження. Метою дисертаційного дослідження є теоретичне обґрунтування процесів адаптації підприємств водопостачання до ринкових умов і формування сучасного організаційно-економічного механізму їх інноваційного розвитку.
Для досягнення поставленої мети визначено такі завдання:
- уточнити економічну сутність підприємств водопостачання як специфічного об’єкта промислового типу;
- дослідити основні чинники функціонування організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку підприємств водопостачання;
- оцінити ресурсний та інноваційний потенціал підприємств водопостачання;
- дослідити особливості діяльності підприємств водопостачання в ринкових умовах;
- провести маркетингове дослідження ринку водопостачання і формування регіонального конкурентного середовища;
- обґрунтувати пропозиції щодо удосконалення системи управління дебіторською заборгованістю підприємств водопостачання;
- виділити й обґрунтувати основні фактори досягнення рівноваги інтересів учасників ринкових відносин у завданнях удосконалення цінового механізму.
Об’єкт дослідження – фінансово-економічна та інноваційна діяльність підприємств водопостачання, їх ресурсний потенціал в умовах становлення конкурентного середовища.
Предмет дослідження – науково-методичні засади, принципи й методи вдосконалення організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку підприємств водопостачання.
Методи дослідження. У дисертаційній роботі використані загальні й спеціальні методи наукового дослідження: діалектичні методи пізнання та основи еволюційної теорії (при формуванні концепції трансформації комунальних підприємств у ринкових умовах), системного аналізу, порівняння і синтезу (при визначенні основних категорій в економічному механізмі стійкого розвитку підприємств водопостачання), класифікації і ранжування (при розробці комплексу інноваційних характеристик об’єкта, що досліджується), графічний, індексний і логістичний методи (при дослідженні взаємозв’язків у системі «підприємства водопостачання – регіональна стратегія – організаційно-економічний механізм – інноваційний розвиток»). Частина результатів одержана з використанням маркетингових досліджень для розв’язання проблеми «попит – прогнозування» на ринку питної води. Використані також методи кореляційно-регресійного аналізу для угрупування споживачів, прогнозування попиту, розробки моделей управління витратами, фінансово-аналітичні методи для удосконалення механізму управління боргами.
Інформаційна база дослідження. Матеріалами для дослідження послужили статистичні дані Державного комітету статистики України, Харківського обласного управління статистики; Міністерства житлово-комунального господарства України; бухгалтерська й статистична звітність підприємств водопостачання Харківського регіону за 2002-2006 рр., законодавчі і нормативні акти з економічної та регуляторної політики, регіональні програми розвитку, новітні науково-прикладні розробки управлінських технологій, експертні оцінки, отримані у процесі соціологічних опитувань, монографічні видання, аналітичні доповіді щодо водно-екологічного ресурсного потенціалу України.
Наукова новизна одержаних результатів. Основні наукові результати дослідження, що мають новизну:
Удосконалено:
- організаційно-економічний механізм інноваційного розвитку підприємств водопостачання, в якому, на відміну від існуючих підходів, враховано платоспроможний попит на «кошик послуг» системи водопостачання, коригуючий фактор потреб споживачів, об’єми подачі води з урахуванням фактичного фінансово-економічного стану виробничої системи та її інноваційного потенціалу, природно-ресурсний потенціал водозабезпечення регіону, що дозволяє посилити ринкову складову в діяльності підприємств водопостачання;
- методи реалізації цінової політики підприємств водопостачання шляхом використання балансу інтересів виробника, регіональної влади, населення і конкурентів. На відміну від наявних підходів у цій сфері, авторська версія враховує некомерційну характеристику підприємства водопостачання з централізованих джерел і більш розширений спектр регуляторних актів місцевої влади (у сферах субсидій, дотацій, розподілу бюджету, реструктуризаційного процесу);
- підходи до визначення специфічних галузевих, регіональних та інноваційних характеристик водогосподарської системи, в тому числі: орієнтири розвитку конкурентного середовища в регіоні (привозна, бутильована питна вода), ступінь комерційного впливу конкурентів на процеси ціноутворення в системі централізованого водопостачання, завдання маркетингу, значущість інноваційних проектів (ГІС-технологій, проекти санації трубопроводів, нових технологій підвищення якості питної води).
Дістали подальший розвиток:
- існуючий механізм формування цінової політики й методи розробки інноваційної стратегії підприємств водопостачання за рахунок визначення результатів їх фінансово-економічного стану і застосування нових розрахункових схем енергоаудиту, енергозбереження і енергоефективності;
- система управління фінансово-економічним станом підприємств водопостачання за рахунок включення у їх фінансово-економічний моніторинг цільового банку даних, показників енергоефективності, технологій управління дебіторською заборгованістю;
- наукові методи обґрунтування економічного змісту процесу ціноутворення за рахунок виділення нової складової функції ціни - балансово-індикативної функції, яка в сучасних системах управління і врахування інтересів споживачів виконує роль індикатора активності й ефективності основних учасників регіонального розвитку.
Практичне значення одержаних результатів. Отримані в дисертаційному досліджені наукові результати знайшли практичне відображення в діяльності підприємств водопостачання де використовуються при регулюванні механізму формування цін і фінансових ресурсів, що забезпечує підвищення ефективності управління інвестиційною, фінансовою діяльністю підприємств, зміцнює їх економічну стійкість.
Пропозиції щодо поєднання економічного блоку розробок з організаційним механізмом їх впровадження доведені до рівня конкретних рекомендацій (розрахункові алгоритми технології управління заборгованістю і ціновою політикою, моделі забезпечення рівноваги факторів впливу на ринкову ситуацію). Результати дослідження впроваджено на комунальному «Виробничо-технологічному підприємстві «Вода», м. Харків (акт впровадження №16/23-2 від 03.06.2008), Головному управлінні економіки Харківської обласної державної адміністрації (акт №04-15/213-1 від 04.02.2008р.). Теоретичні й методичні положення дисертаційного дослідження використовуються у навчальному процесі в Харківському соціально-економічному інституті (акт впровадження № 163 від 23.06.2008).
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є самостійно виконаним науковим дослідженням, в якому викладено нові авторські науково-методологічні положення і практичні розробки. З наукових праць, опублікованих у співавторстві, у дисертації використано лише ті положення та ідеї, які одержані автором особисто. Особистий внесок у працях, опублікованих у співавторстві, наведений в списку публікацій.
Апробація результатів дисертації. Основні результати дисертації обговорювалися і отримали схвальну оцінку на міжнародному конгресі «Екологія, технологія, економіка водопостачання і каналізації '97» (м. Ялта, 1997р.), «Екологія, технологія, економіка водопостачання і каналізації '99» (м. Ялта, 1999р.), міжнародних науково-практичних конференціях «ВОДА'99» (м. Одеса, 1999р.), «Динамика Исследования-2008» (м. Софія, 2008) на конференціях і семінарах у м. Харкові, на міжнародних конференціях «Развитие государства в современных условиях: взгляд молодежи» (м. Москва, 2002 р.), «Идеология и практика социального партнерства: опыт и перспективы развития» (м. Гомель, 2006р.), «Идеология и практика социального партнерства: опыт и перспективы развития» (м. Гомель, 2008р.).
Публікації. Основний зміст роботи висвітлений у 18 публікаціях, з них: 1 монографія (у співавторстві), 10 статей у спеціалізованих фахових виданнях України, 7 робіт представлені на міжнародних конференціях і семінарах.
Структура і обсяг дисертації. Структура дисертації обумовлена логікою дослідження і складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків. Робота викладена на 224 сторінках машинописного тексту і містить 42 рисунки на 40 сторінках, 21 таблицю на 21 сторінці, 11 додатків на 49 сторінках, список використаних джерел становить 154 найменувань на 12 сторінках.
Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертації вирішено науково-практичне завдання стосовно узагальнення та розвитку науково-теоретичних положень, обґрунтування і розробки методичних підходів щодо організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку підприємств водопостачання, що дозволяє своєчасно реагувати на зміни ринкового середовища.
1. Проведений аналіз стану підприємств системи централізованого водопостачання дозволив уточнити економічну сутність цих підприємств, а саме виявити, що ця система являє собою територіально-розгалуджений промисловий комплекс, який справляє великий вплив на регіон в цілому, в тому числі на економіку, екологію і рівень життя населення. З розвитком ринкових відносин значно розширились взаємозв’язки й загострились протиріччя в системі «регіон – підприємства водопостачання». У структурі цих протиріч на регіональному рівні виділено основні інноваційні чинники організаційно-економічного механізму функціонування підприємств водопостачання, підходи до оптимізації і регулювання цін, умови взаємодії регіональних органів влади, підприємств водопостачання і населення. Обґрунтовано доцільність розробки програм забезпечення інноваційного розвитку підприємств водопостачання, націлених на їх енергетичну, фінансову й управлінську підсистеми.
2. Досліджено основні чинники функціонування організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку на основі врахування балансу інтересів у системі «споживач-підприємство-регіон», принципів реформування, організаційно-економічного забезпечення управлінської діяльності в умовах реформ та інноваційних чинників розвитку, що є необхідним для підвищення якості обслуговування споживачів.
3. На основі статистичної інформації, національних програм розвитку системи водозабезпечення регіонів України, комплексних стратегій і економічних прогнозів досліджено водоресурсний потенціал України і Харківського регіону, економічний стан водогосподарської системи м. Харкова. Отримані результати свідчать про незадовільний стан виробничої системи водогосподарського комплексу (високий рівень зносу основних фондів, наявність боргів, значні втрати енергоресурсів), та нерозвиненість механізмів їх подальшого функціонування. Для його покращення у дослідженні обґрунтовані напрямки наукового забезпечення інноваційних змін в технології та організаційно-економічному механізмі системи водопостачання, маючи за мету її активну участь у стратегічному розвитку регіону.
4. Доведено, що в організаційно-економічному механізмі інноваційного розвитку підприємств водопостачання доцільно враховувати принципову можливість переведення господарських систем централізованого водопостачання України на нову нормативно-правову базу в якій ці об’єкти будуть віднесені до некомерційної сфери. У дослідженні здійснено порівняння комерційних і некомерційних підприємств за такими ознаками: цінова політика, антимонопольне регулювання, фінансовий менеджмент, соціальна цінність питної води з її впливом на стан здоров’я. Об’єктивна обмеженість використання цими підприємствами стимулюючих переваг ринку потребує перегляду базової моделі забезпечення їх фінансової стійкості й умов сталого розвитку. З цією метою в дисертації розроблені структурно-технологічні моделі управління витратами на виробництво, зменшення боргового навантаження на фінансову систему і впровадження схем інформаційного забезпечення взаємодії підприємства з регіоном.
5. Проведене маркетингове дослідження реакції споживачів на коливання цін питної води. Показано, що населення – основний споживач питної води - досить еластично реагує на можливість зростання цін на воду з джерел централізованого водопостачання в умовах збільшення конкурентного впливу бутильованої і привозної води. Враховуючи фактор зростання конкуренції, запропоновано у моделі ціноутворення поєднати «витратний підхід» і споживчі вимоги. Розроблена модель дозволяє при формуванні базового рівня ціни враховувати потреби й вимоги споживача, забезпечує більш повне охоплення факторів, що впливають на ціну, спрощує процес регулювання відносин «підприємство – споживач – регіональні органи».
6. Виходячи з того, що дебіторська заборгованість підприємств водопостачання безпосередньо пов’язана з фінансовим управлінням на підприємстві, розроблено структурну модель забезпечення організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку підприємств водопостачання в умовах нестабільного зовнішнього середовища. Модель включає технологію використання фінансово-економічного моніторингу в діяльності підприємств водопостачання, за якою інформаційна база формується з різних джерел, а саме: з даних статистики, бухгалтерського обліку, управлінського обліку, бюджетування і оперативної інформації. Реалізація цієї технології відбувається через блок діагностики і прогнозування зовнішнього середовища, цільові програми і проекти, блок прийняття рішень і контролю їх виконання.
7. Обґрунтовано основні фактори досягнення рівноваги інтересів учасників ринкових відносин у завданнях удосконалення цінового механізму. Суть його полягає в тому, що в основі лежить балансове рівняння, яке, з одного боку, поєднує платоспроможній попит, а з іншого - пропозиція обсягу виробництва. Розроблена модель дозволяє при формуванні базового рівня ціни враховувати потреби споживача, забезпечує більш повне охоплення факторів, що впливають на ціну, спрощує процес взаємодії між підприємствами і органами регіонального управління. Підприємство може змінювати рівень і структуру цін за запропонованою моделлю, а органи регіонального управління брати участь у процедурах перегляду цін й детального розгляду інвестиційної програми.



СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1 Абрамович И.А. Противоречия можно преодолеть / И.А.Абрамович, В.А.Штейнберг; Городское хазяйство Украины – К.: 1983. - №1
2 Агаджанов Г.К. Диагностика финансово-хозяйственного состояния водопроводно-канализационного хозяйства. Система мер санации в кризисных ситуаціях / Г.К.Агаджанов, Я.В.Леонов // Сборник материалов международной научно-практической конференции “Актуальные проблемы водоснабжения и водоотведения” – Одесса, 1999, с. 39-43.
3 Антология экономической классики / [предисловия и составл. И.А.Стлярова]. – М.: «ЭКОНОМ», «Ключ», 1993. – 486 с.
4 Алаев Э.Б. Социально-экономическая география: Понятийно-терминологиченский словарь / Э.Б.Алаев – М.: Мысль, 1983.
5 Апчерч А. Управленческий учет:принципы и практика / А.Апчерч; [пер. с англ.]; под ред. Я.В.Соколова, И.А.Смирновой. - М.: Фнансы и статистика, 2002. – 952 с.
6 Ачкасов А.Є. Стратегія регулювання зайнятості населення України. Теорія і практика / А.Є.Ачкасов. – Житомир, 2002. – 512 с.
7 Бажал Ю.М. Економічна теорія технологічних змін / Ю.М.Бажал; [навч. посібник]. – К.: Заповіт, 1996 . – 238 с.
8 Баканов М. Теория экономического анализа: / М.Баканов, А.Шеремет. – [3-е изд., перераб.]. – М: Финансы и статистика, 1996. – 288 с.
9 Беляев А.А. Механизм хозяйствования: сущность и формы проявления/ А.А.Беляев - К.:Вища шк., 1990. – 147 с.
10 Бланк И.А. Финансовая стратегия предприятия / – И.А.Бланк. - К.: Эльга, Ника-Центр, СП “АДЕФ-Украина”,1996 – 534 с.
11 Бланк И.А. Управление прибылью / И.А.Бланк. –К.:Эльга,Ника-Центр, 1998. -544 с.
12 Богатин Ю.В., Швандар В.А. Производство прибыли / Ю.В.Богатин, В.А.Швандар. – М.: Финансы, ЮНИТИ, 1998. – 256 с.
13 Бригхэм Ю. Финансовый менеджмент в 2 т. / Ю.Бригхэм, Л.Гапенски; [пер с англ.]; под ред. В.В. Ковалева. – СПб: Экономическая школа, 1997 - Т.1: - 1997. – 497 с. ; Т.2: - 1997 - 669 с.
14 Брейли Р. Принципы корпоративных финансов / Р.Брейли, С.Майерс; [пер. с англ.]. – М.: ЗАО "Олимп-Бизнес", 1997. – 1120 с.
15 Бочарников А.П. Управление дебиторской задолженностью в условиях неплатежем / А.П.Бочарников, Я.В.Леонов // Бизнес – Информ. – 1998. - №23-24. - С. 91-95.
16 Большой экономический словар / [под ред. А.Н.Азрилияна]. 2-е изд. доп. и перераб.. – М.: Институт новой экономики, 1997. – 864 с.
17 Большой бухгалтерский словар / [под ред. А.Н.Азрилияна]. – М.: Институт новой экономики,1999. – 574 с.
18 Бубенко П.Т. Регіональні аспекти інноваційного розвитку: [монографія] / П.Т.Бубенко. – Харків: НТУ «ХПІ», 2002. – 316 с.
19 Бузні А.М. Методологія і практика формування інноваційної стратегії в державних і регіональних науково-виробничих системах: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. екон. наук: спец. 08.10.01/ А.М.Бузні. - Донецьк, 1999. – 35 с.
20 Бутыркин А.Я. Естественные монополии: теория и проблемы регулирования / А.Я.Бутыркин – М.: Новый век, 2003. – 153 с.
21 Ван Хорн Дж. Основы управления фінансами / Ван Хорн Дж.; [пер. с англ.]. – М.: Финансы т статистика, 1996. – 800 с.
22 Василенко С.Л. Законы водоснабжения / Василенко С.Л. – Харьков: ИД «Райдер», 2006. – 80 с.
23 Василенко В.О. Інноваційний менеджмент / В.О.Василенко , В.Г.Шматко. – К.: ЦУЛ, Фенікс, 2003. - 440 с.
24 Внукова Н.М. Основи факторингу / Внукова Н.М. – К.: Товариство "Знання", КОО, 1998. – 174 с.
25 Геєць В.М. Інноваційні перспективи України / В.М.Геєць, В.П.Семіноженко – Харків: Константа, 2006. – 272 с.
26 Герасименко В.В. Ценовая политика фирмы / В.В.Герасименко – М.: Финстатинформ, 1995. – 192 с.
27 Герасимено В.В. Управление ценовой политикой компании: [учебник] / В.В.Герасименко – М.: Эксмо, 2006. – 688 с.
28 Герчикова И.Н. Менеджмент / Герчикова И.Н. - [3-е изд., перераб. и доп.]. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1997. – 501 с.
29 Горбунов В.К. Математическая модель потребительского спроса: Теория и прикладной потенциал / В.К.Горбунов. - М.: ЗАО»Из-во «Экономика», 2004.-174 с.
30 Гура Н.О. Облік у житлово-комунальному господарстві: теорія і практика / Н.О.Гура - К.:Знання, 2006.-351 с.
31 Денисов А.Ю., Жданов С.А. Экономическое управление предприятием и корпорацией / А.Ю.Денисов, С.А.Жданов – М.: Из-во «Дело и Сервис», 2002. – 416 с.
32 Друкер П. Менеджмент некоммерческой организации: принципы и практика / П.Друкер; [пер. с англ.]. – М.: ООО «И.Д.Вильямс», 2007. – 304 с.
33 Друри К. Введение в управленческий и производственный учт / К.Друри; [пер. с англ.]; под ред. С.А. Табалиной. – М.: Аудит, ЮНИТИ, 1997. – 560 с.
34 Елиферов В.Г. Бизнес-процессы: регламентация и управление / Елиферов В.Г., Репин В.В. – М.: ИНФРА-М, 2006. – 319 с.
35 Запоточний І.В., Захарченко В.І. Державне регулювання регіональної економіки / І.В.Запоточний, В.І.Захарченко - Харків: Одісей, 2003 – 600 с.
36 Ілляшенко С.М. Управління інноваційним розвитком / С.М. Ілляшенко. – Суми: ВТД «Університетська книга», 2003. – 278 с.
37 Історія тарифної реформи в Україні / Аналітичний огляд «ПАДКО», №2. – К., серпень 2001 р. – 116 с.
38 Йохна М.А., Стадник В.В. Економіка і організація інноваційної діяльності / М.А.Йохна, В.В.Стадник. - К.: ВЦ «Академія», 2005. – 400 с.
39 Костуев А.А. Конкурентная політика в Украине: [монография] / А.А.Костуев. – К.: КНЕУ, 2003. – 310 с.
40 Кизим Н.А. Оценка и прогнозирование неплатежеспособности предприятий: [монографія] / Н.А.Кизим, И.С.Благун , Ю.С.Копчак – Харьков: Изд. дом «ИНЖЭК», 2004. – 144 с.
41 Кінах А.К. Український прорів / Кінах А.К. – К.: Три крапки, 2005. – 319 с.
42 Кокурин Д.И. Инновационная деятельность: [монографія]. / Д.И.Кокурин – М.: Экзамен, 2001. – 576с.
43 Ковалевский Г.В. Индексный метод в экономике / Г.В.Ковалевский. – М.: Финансы и статистика, 1989. – 239 с.
44 Корінєв В.Л. Цінова політика підприємства: [монографія] / Корінєв В.Л. – К.:КНЕУ,2001. - 62 с.
45 Котеленец Б.А. Экономическая устойчивость предприятий ВКХ / Б.А.Котеленец, Я.В.Леонов, С.М.Полиянский–Харьков:«Основа»,2001.–185 с.
46 Котлер Ф., Келлер К.Л. Маркетинг менеджмент / Котлер Ф., Келлер К.Л. – [12-е изд.]. – СПб.: Питер, 2006. – 816 с.
47 Кравцова Л.В. Методические основы исследования качества жилищно-коммунальных услуг / Кравцова Л.В.; Комунальне господарство міст: Наук.-техн. зб. Серія: економічні науки. – К.: Техніка, 2005. – Вип. 61. – С. 10-19.
48 Ковалев В.В. Введение в финансовый менеджмент / В.В.Ковалев. – М.: Финансы и статистика, 1999.-768с.
49 Коласс Б. Управление финансовой деятельностью предприятия. Проблемы, концепции и методы / Б.Коласс; [пер. с франц.]; под ред. проф. Я.В. Соколова. – М.: Финансы, ЮНИТИ, 1997г. – 576 с.
50 Кондратьев Н.Д. Больших циклы коньюнктуры и теория предвидения. Избранные труды / Н.Д.Кондратьев [сост. Якове Ю.В.]. - М.:ЗАО «Изд-во «Экономика», 2002.-767 с.
51 Контролинг как инструмент управления предприятием/ [Е.А.Ананькина, С.В.Данилочкин, Н.Г.Данилочкина и др.]; под ред. Н.Г.Данилочкиной. – М.:Аудит, ЮНИТИ,1998. – 279 с.
52 Котлер Ф. Маркетинг для государственных и общественных организаций / Ф.Котлер, Н.Ли [пер. с англ.]; под. ред. С.Г.Божук. - СПб.: Питер, 2008. - 384 с.
53 Красовский Г.Я. Інформаційні технології космічного моніторингу водних екосистем і прогнозу водоспоживання міст / Г.Я.Красовский, В.А.Петросов – К.: Наукова думка, 2003. – 224 с.
54 Кревенс Д.В. Стратегический маркетинг / Д.В.Кревенс; [пер с англ.]. - М.: ИД «Вильямс», 2003.-752 с.
55 Кривуцький В. Світовий та український досвід державного регулювання діяльності природних монополій в Україні / В.Кривуцький. – Львів: ЗУКЦ, 2005. – 65 с.
56 Крушевский А.В. Экономико-математические модели в планировании и управлении народным хазяйством / А.В.Крушевский, Б.В.Барков, А.Р.Поддубный. – К.: Вища школа, 1973. – 212 с.
57 Круш П.В. Регіональне управління / П.В.Круш, О.О.Кожемяченко. – К.: Центр навчальної літератури, 2007 – 248 с.
58 Крючков В.О. Регіонально-галузеві аспекти управління інвестиційними та інноваційними процесами (на прикладі залізничного транспорту): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.02.02. / В.О.Крючков. - Суми, 1998.-19 с.
59 Кульман А. Экономические механизмы / А.Кульман ; [пер. с фр.]; под ред. Н.И.Хрусталевой. – М.:АО Издательская группа «Прогресс», «Универс», 1993. – 192 с.
60 Лапин Е.В. Оценка экономического потенциала предприятия: [монография] / Е.В.Лапин. - Сумы: ИТД «Университетская книга», 2004.-360 с.
61 Леонов Я.В. Некоммерческий характер водопроводно-канализационных предприятий и рыночная экономика / Я.В.Леонов, А.Д.Кашпур // Сборник докладов международного конгресса “ЭТЭВК'99”. - 1999. - С.225-227.
62 Леонов Я.В. Оцінка попиту на ринку водопостачання та роль профспілок у побудові тарифної політики на комунальні послуги / Я.В.Леонов // Вісник Академії праці і соціальних відносин Федерації профспілок України. - 2006. - №1(34). - С. 211-217.
63 Лепейко Т.І. Інноваційний менеджмент / Лепейко Т.І., Каюда В.О., Лукашов С.В. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2005. – 440 с.
64 Липсиц И.В. Коммерческое ценообразование / Липсиц И.В. – М.: изд-во «БЕК», 1997. – 368 с.
65 Мазур И.И. Управление проектами / [И.И. Мазур, В.Д. Шапиро, Н.Г.Ольдерогге]; под общ. ред. И.И. Мазура. – [4-е изд., стер.]. - М.:изд. «Омега-Л», 2007. – 664 с.
66 Математический апарат и методы формирования оптимальних параметров управления процессом функционирования строительного предприятия / [В.И.Торкатюк, Л.Н.Шутенко, И.А.Дмитрук, А.С.Дудолад и др.]; под общ. ред. д.т.н.,проф.В.И. Торкатюка.- Харьков: ХНАГХ, 2007.-824 с.
67 Маркетинг / [А.Н. Романов, Ю.Ю. Кормогов, С.А. Красильников и др.]; под ред. А.Н. Романова. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1996. – 560 с.
68 Марн Майкл В. Ценовое преимущество / Майкл В.Марн, Эрик В.Регнер, Крейг К. Завада; [пер. с англ.]. - М.: Альпина Бізнес Букс, 2004.-317 с.
69 Малахова Н.Б. Естественные монополии: сущность и институциональные механизмы регулирования: [монография] / Н.Б.Малахова. - Харьков: Изд. дом «ИНЖЭК», 2006.-344 с.
70 Малхотра, Нэреш К. Маркетинговые исследования / Малхотра, Нэреш К.; [пер с англ.]. – [3-е изд.]. – М.: ИД «Вильямс», 2003. – 960 с.
71 Маршалл А. Принципы экономической науки в 3-х т. / А.Маршалл; [пер. с англ.]. – М.: Изд. группа “Прогресс”, 1993. Т.1 – 1997. – 415 с. Т.2 – 1993. – 310 с. Т.3 – 1993. – 351 с.
72 Медынский В.Г. Ренинжиниринг инновационного предпринимательства / В.Г.Медынский, С.В.Ильдеменов. – М. : ЮНИТИ, 1999. - 414 с.
73 Мескон М.Х. Основы менеджмента / М.Х.Мескон, М.Альберт, Ф.Хедоури; [пер. с англ.]. – М.: “ДЕЛО”, 1992. – 702 с.
74 Мельник Л.Г. Фундаментальные основы развития / Мельник Л.Г. – Суммы: Университетская книга, 2003. – 287 с.
75 Масленчиков Ю.С. Стратегический и кризисный менеджмент фирмы / Ю.С.Масленчиков, Ю.Н.Тронин. – М.: Изд.-торговая корпорация «Дашков и К», 2005. – 884 с.
76 Могилевский В.Д. Методология систем / Могилевский В.Д. – М.: изд-во «Экономика», 1999. – 251 с.
77 Момот Т. Оцінка вартості бізнесу: сучасні технологогії / Т.Момот.- Х.: Фактор, 2007. – 224 с.
78 Мотышина М.С. Исследование систем управления: [учебное пособие] / Мотышина М.С. – СПб.: Изд-во Михайлова В.А., 2006. – 224 с.
79 Національна доповідь про якість питної води та стан питного водопостачання в Україні в 2006 році. – К., 2007.
80 Николаева О.Е. Управленческий учет / О.Е.Николаева, Т.В.Шишкова – М.: изд-во УРСС, 1997. – 368 с.
81 Онищенко В.А. Инвестиционная политика региона / В.А.Онищенко.-Донецьк: ИЭПИ НАН Украины, 2001.-259 с.
82 Онищук Г.І. Проблеми розвитку міського комплексу України: теорія і практика / Г.І.Онищук.–К.: Науковий світ, 2002. – 439 с.
83 Перерва П.Г. Управление маркетингом на машиностроительном предприятии / П.Г.Перерва . – Харьков: «Основа» 1993. – 284с.
84 Петросов В.А. Геоінформатика в управлінні якістю питної води / В.А.Петросов, В.Я.Кобилянський, О.О.Панасенко. – Харьков «Основа», 2000. - 112 с.
85 Петросов В.А. Новый этап формирования ценовой политики предприятиями водопроводно-канализационного хозяйства. / В.А.Петросов, Я.В.Леонов // Коммунальное хозяйство городов. – 1997. - N11. - С.135-142.
86 Пiндайк Р.С. Мiкроекономiка / Р.С.Пiндайк, Д.Л.Рубiнфелд; [пер. з англ. А. Олiйник, Р.Скiльский.]. – К.:Основи, 1996.
87 Пістун М.Д. Основи теорії суспільної географії / М.Д.Пістун. - К.: Вища школа, 1996.-231 с.
88 Пласкова Н.С. Стратегический и текущий экономический анализ: [учебник] / Н.С.Пласкова. – М.: Эксмо, 2007. – 656 с.
89 Пономоренко В.С. Стратегічне управління підприємством: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. екон. наук: спец. 08.06.02. / Пономоренко В.С.: Харківський державний економічний університет. - Харків, 1999. - 32 с.
90 Попов О.Ю. Вода – це теж товар / О.Ю.Попов // Мiське господарство України - 1999. - N1. - С. 14-15.
91 Поповкин В.А. Регионально-целостный поход в экономике / В.А.Поповкин. – К.: Наукова думка, 1993. – 218 с.
92 Портер М. Конкурентное преимущество: Как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость / Майкл Портер; [пер с англ.-2-е изд.]. - М.: Альбина Букс, 2006. – 715 с.
93 Портер Е.Майкл. Конкурентная стратегия: методика анализа отраслей и конкурентов / Майкл Е.Портер; [пер. с англ. - 2-е изд.]. - М.:Альпина Бизнес Букс, 2006. – 454 с.
94 Послання Президента України до Верховної Ради України: поступ у XXI століття. Стратегія економічного та соціального розвитку на 2000-2004роки. // Урядовий кур’єр. - 2000. N34 с.5-12.
95 Принципы эффективного тарифного регулирования коммунальных предприятий / [под. ред. С.Б.Савенкова.] – М.:Фонд «Інститут экономики города», 2000. - 56с.
96 Притуляк Н.М. Інноваційне підприємство в перехідний період: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.01.01 / Н.М.Притуляк: Київський державний торг.-екон. Ун-т. - К., 1998.-19 с.
97 Равновесие в экономической системе переходного типа: предпосылки, механизмы, управление / под общ ред. О.Л.Яременко. – Х.: НАУ, 2004. – 415 с.
98 Руль Н.В. Стратегия ценообразования в жилищно-коммунальном хозяйстве Украины и прогблемы ресурсосбережения: материалы Международной научно-практической конференции [«Проблемы и перспективы ресурсосбережения в жилищно-коммунальном хозяйстве»]. –Харьков 1995.-С.78.
99 Ришар Ж. Аудит и анализ хозяйственной деятельности предприятия / Ж.Ришар. – М. "ЮНИТИ", 1997. – 375 с.
100 Робинсон Дж. Экономическая теория несовершенной конкуренции / Дж.Робинсон. – М.: Прогресс, 1986. – 336 с.
101 Савицкая Г.В. Анализ хозяйственной деятельности предприятия / Г.В.Савицкая: [2-е изд., перераб. и доп.]. – Мн.: ИП "Экоперспектива",1997. – 498 с.
102 Сакс Дж.Д., Ларрен Ф.Б. Макроэкономика. Глобальный поход / Дж.Д.Сакс, Ф.Б.Ларрен: [пер. с англ.]. – М.: Дело, 1996. – 848 c.
103 Сімпсон Р. Регулювання послуг загального інтересу в ЄС: [навч. посіб.] / Р.Сімпсон. – К.: Представництво Європейскої комісії в Україні, ь2004. – 128 с.
104 Экология, технология, экономика водопровода и канализации (ЭТЭВК-2003): сборник докладов международного конгресса. – Ялта, 2003.
105 Экология, технология, экономика водопровода и канализации (ЭТЭВК-2005): сборник докладов международного конгресса. – К.: НДКТУ-МГ, 2005.
106 Экология, технология, экономика водопровода и канализации (ЭТЭВК-2007): сборник докладов международного конгресса. – К.: НДКТУ-МГ, 2007.
107 Сергеев А.М. Поведение потребителей: [учебное пособие] / А.М.Сергеев, Е.А. Бойченко. – М.: Эксмо, 2006. – 320 с.
108 Сигел Е. Практическая бизнес статистика / Е.Сигел: [пер. с англ.] – ИД «Вильямс», 2002. – 1056 с.
109 Системи фінансового моніторингу. Методологія проектування: [монографія]; за ред. О.В.Мозенкова. – Харків: ВД «ІНЖЕК», 2005.-152с.
110 Современное Управление. Энциклопедический справочник. Том первый. – М.: «Издатцентр», 1997. – 584 с.
111 Современное Управление. Энциклопедический справочник. Том второй. – М.: «Издатцентр», 1997 – 576 с.
112 Стратегическое планирование / под ред. Э.А.Уткина – М.: Ассоциация авторов и издателей "Тандем". Изд-во ЭКМОС, 1998. – 440 с.
113 Тарасевич В.М. Ценовая политика предприятия. / Тарасевич В.М. – [2-е изд.] - СПб.: Питер, 2003. – 288с.
114 Тян Р.Б. Управління проектом у виробничих системах [монографія], Р.Б.Тян, І.Д.Павлов, Л.С.Головкова – Запоріжжя:ЗІДМУ, 2006. – 207 с.
115 Теория организации: [уч. для вузов]; под общ. Ред. В.Г.Алиева. - [4-е изд. стереот.]. – М.: ЗАО «Изд. «Экономика», 2006. – 431 с.
116 Теорія і практика маркетингу в Україні/ А.Ф. Павленко, А.В. Вовчак, В.Я. Карандаш, В.П. Пилипчик та ін.: [монографія]; за наук. ред. д-ра економ. наук, акад. АПН України А.Ф. Павленка. – К.:КНЕУ, 2005. – 584 с.
117 Томпсон-мл., А.А., Стрикленд III, А., Дж. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа / А.А.Томпсон-мл., А., Дж.Стрикленд III; [12-е изд.; пер. с англ.]. – М.: ИД «Вильямс», 2005. – 928 с.
118 Туган-Бароновский М.И. Периодические промышленные кризисы: История английских кризисов, общая теория кризисов / Туган-Бароновский М.И. – [3-е, соверш. пере раб. изд.] – Спб., 1914. – XII. – 466 с.
119 Управління розвитком регіону / [Миронова Т.Л., Добровольська О.П., Процай А.Ф., Колодій С.Ю.]. – К.: Центр навчальної літератури, 2006 – 328 с.
120 Устойчивое экономическое развитие в условиях глобализации и экономики знаний: концептуальне основы теории и практики управления / [Попков В.В., Берг Д.Б., Большаков Б.Е., Титов П.М. и др.] ; под ред. В.В.Попкова. – М.: ЗАО «Изд-во «Экономика», 2007. – 295 с.
121 Устенко О. Інноваційне підприємництво в Україні: стан та перспективи розвитку / О.Устенко: Економіка.Фінанси.Право. №6, 1999. – с. 11-14.
122 Фатхудинов Р.А. Разработка упрвавленческого решения: [учебное пособие] / Фатхудинов Р.А. – М.: ЗАО «Бізнес-школа»Интел-Синтез», 1997. – 208 с.
123 Фридман П. Аудит: контроль затрат и финансовых результатов при анализе качества продукции / Фридман П. – М.: Аудит, ЮНИТИ, 1997. – 286 с.
124 Финансовое планирование и контроль: [пер. с англ.]; под ред. М.А. Паукока и А.Х. Тейлора. – М.: ИНФРА-М,1996. – 486 с.
125 Фишер С. Экономика / Фишер С., Дорнбуш Р., Шмалензи Р.; пер. с англ. со 2-го изд. – М.: Дело, 1997. – 864 с.
126 Харківська область в 2006 році (статистичний щорічник). - Харків: Харківське обласне управління статистики, 2007.
127 Ханк Д.Э. Бизнес-прогнозирование / Ханк Д.Э., Уичерн Д.У., Райтс А.Дж.: [пер. с англ.]. – [7-е изд.]. – М.: ИДом «Вильямс», 2003.–656 с.
128 Хейне П. Экономический образ мышления / Хейне П.: [пер. с англ.]. – М.: Изд-во "Новости" при участии изд-ва "Catallaxy", 1991. – 704 с.
129 Холт Р.Н. Основы финансового менеджмента / Холт Р.Н.: [пер. с англ.]. – М.: "Дело Лтд", 1995.
130 Хромов М. Дебиторка. Возврат, управление , факторинг / Хромов М. – СПб.: Питер, 2008. – 205 с.
131 Хикс Дж.Р. Стоимость и капитал / Хикс Дж.Р.:[пер. с англ.]; общ. ред. и вступ. ст. Р.М.Энтова. – М.: Издательская группа "Прогресс", 1993. – 488 с.
132 Цал-Цалко Ю.С. Витрати підприємства: [навч. посібник] / Цал-Цалко Ю.С. – К.: ЦУЛ, 2002. – 656 с.
133 Цацулин А.Н. Цены и ценообразование в системе маркетинга. [учебное пособие] / Цацулин А.Н. . Издание 2-е. – М.: Информ.-изд. дом "Филинъ", 1998. – 448 с.
134 Цены и ценообразование: [учебник для вузов] / под ред. Есипова В.Е. – [3-е изд.]. – СПб: Издательство "Интер", 1999. – 464 с.
135 Чемберлин Э. Теория монополистической конкуренции: (реориентация теории стоимости) / Чемберлин Э. [пер. с англ.]; под ред. Ю.Я.Ольсевича. – М.: Экономика, 1996. – 351 с.
136 Чухрай Н.І. Формування інноваційного потенціалу підприємства: маркетингове і логістичне забезпечення: [монографія] / Чухрай Н.І. - Львів: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2002. – 262 с.
137 Шарп У. Инвестиции / Шарп У., Олександр Г., Бэйли Дж. [пер. с англ.]. – М.:ИНФРА-М,1999. – 1028 с.
138 Шумпетер Й. / Теория экономического развития: Исследования предпринимательской прибыли, капитала, кредита и цикла конъюнктуры / Й.Шумпетер. – М.: Прогресс, 1982. – 455 с.
139 Шутенко Л.Н. Технологические основы формирования и оптимизации жизненного цикла городского жилого фонда (теория, практика, перспективы) / Шутенко Л.Н. – Харьков: Майдан, 2002. – 1054 с.
140 Эддоус М. Методы принятия решений / Эддоус М., Стэксфилд Р. [пер. с англ.]; под ред. член-корр. РАН И.И.Елисеевой. – М.:, Аудит, ЮНИТИ, 1997. – 590 с.
141 Юр’єва Т.П. Фінанси підприємств міського господарства: [навчальний посібник.] / Юр’єва Т.П. - Харків: ХДАМГ, 2003. – 336 с.
142 Юрьева Т.В. Некоммерческие организации: экономика и управление [учебное пособие] / Юрьева Т.В.- М.: Русская деловая литература, 1998. – 224 с.
143 Ющенко В. Грошi: розвиток попиту та пропозицii в Українi / В.Ющенко, В.Лисицький. – К.: Скарби, 1998.
144 Эрхард Л. Благосостояние для всех / Эрхард Л. – [2-е изд.] – Дюссельдорф: Изд-во "Экон", 1972.
145 Яковлев А.И. Экономико-организационные аспекты промышленных инноваций / А.И.Яковлев, Н.А.Макаренко – Харків: «Бизнес-Информ», 2003. – 165с.
146 Якокка Л. Карьера менеджера / Якокка Л. [пер. с англ. при участии У.Новака.]. – Тольятти: Изд. дом "ДОВГАНЬ", 1997.- 350 с.
147 IRC International Water and Sanitation Centre, Water and Sanitation News:
http://www.irc.nl/source
148 Luecke, D.F…[et al]. What the current drought means for the future of water management in Colorado. Boulder. CO.USA, Trout Unlimited. – 66 p.
http://www/controut.org/reportl.03download.him
149 Raftelis, George A. Comprehensive guide to water and wastewater finance and pricing. - 2nd ed. Lewes Publishers, 1993.
150 The price of Water. Trends in OECD Countries. OECD, 1999, p. 105.
151 Simon H. Price management. Wiesbaden, 1992.
152 Shleifer A. A theory of yardstick competition in English and Welsh water industry.//The Rand Journal of Economics, Vol6, Issue 3. – 1985. 319-327p.
153 Miller M.H. Divident policy, growth and the valuation of shares / Miller M.H., Modigliani F.: Journ. Business, 1961. Oct. P. 411-433.
154 http://tariffreform/padko/kiev/ua
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50
Скачать бесплатно 21498.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.