У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ПИТАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ВЕРХОВНОЇ РАДИ АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Количество страниц 240
ВУЗ Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана
Год сдачи 2007
Содержание ВСТУП

Актуальність теми дослідження. Однією із сучасних форм самоврядування, яка відома світовій практиці державотворення, є територіальна автономія. В Україні такою формою самоврядування є Автономна Республіка Крим (АРК). Основоположним елементом системи самоврядування на рівні цього територіального утворення є Верховна Рада АРК, що визначається як представницький орган, який за змістом Конституції України здійснює представницькі і інши функції та повноваження в межах своєї компетенції, що об’єктивно зумовлює необхідність науково-теоретичного осмислення цього явища державно-правового життя.
Практика функціонування цього представницького органу засвідчила наявність не тільки здобутків, а й численних проблем, які чекають свого вирішення як на теоретичному, так і на практичному рівнях. Не чіткість визначення правового статусу Автономної Республіки Крим та її органів влади, що відбивається на здійсненні діяльності Верховної Ради АРК і її органів, зумовлюють необхідність дослідження зазначених проблем. Серед них на одному з перших місць – організаційно-правові питання діяльності Верховної Ради АРК, без вирішення яких розраховувати на ефективну реалізацію притаманних цьому представницькому органу функцій не можна.
Принагідно треба відзначити, що питання конституційно-правового статусу територіальної автономії та її представницьких органів (включаючи організаційно-правові питання їх діяльності) були в центрі уваги радянських вчених. Не применшуючи здобутків радянської юридичної школи у цій сфері, треба відзначити, за результатами цих досліджень у цілому правильно були визначені суть та основні риси територіальної автономії. Однак у реальному житті ніякої автономії не було, оскільки всі представницькі органи автономних утворень колишнього Союзу входили до єдиної системи рад, яка будувалась на принципах так званого демократичного централізму. В умовах України відповідні дослідження активізувались у зв’язку з проголошенням незалежності України та прийняттям нової Конституції України (1996 р.), яка зафіксувала у складі сучасної української держави факт існування АРК. Відтоді проблеми конституційно-правового статусу територіальної автономії та її представницького органу в тому чи іншому аспекті досліджувалися в працях Г.Г. Абасова, М.О Баймуратова, В.І. Борденюка, А.С. Бурлаки, В.А. Кадирова, А.М. Колодія, В.І. Кичуна, В.В. Копєйчикова, О.Л. Копиленка, М.І Корнієнка, В.В. Кравченка, Н.А. Мяловицької, О.О. Неделько, В. Ф Опришка, М.П. Орзіха, В.Ф. Погорілка, Ю. І Римаренка, Є.А. Тихонової, Ю. М. Тодики, О.Ф. Фрицького, В.М. Шаповала, Г.О. Швачки та ін. У зарубіжній, зокрема в російській, літературі ці питання висвітлювалися в працях С.А. Авак’яна, Г.В. Барабашева, М.В. Баглая, Б.М. Габрічідзе, В.В. Маклакова, Н.О. Михальової, Б.О. Страшуна, В.Є. Чиркіна та ін.
Тим часом, організаційно-правові питання діяльності Верховної Ради АРК поки що залишаються малодослідженими. Адже в більшості робіт, що присвячені окремим аспектам сучасного конституційно-правового статусу Верховної Ради АРК, ці проблеми розглядались не в значної мері або не розглядались взагалі. Саме цим зумовлений вибір та актуальність теми дисертаційного дослідження, яке присвячене організаційно-правовим питанням діяльності Верховної Ради АРК.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертація виконана відповідно до плану науково-дослідних робіт кафедри правового регулювання економіки Київського Національного економічного університету в межах державної цільової комплексної програми № 0102 U 006315 „Проблеми правового забезпечення соціально-економічного та політичного розвитку України”.
Мета та завдання дослідження. Основною метою дисертаційної роботи є розкриття на основі системного аналізу законодавства України та практики його застосування актуальних питань, що стосуються організаційно-правової діяльності Верховної Ради АРК, а також розробка з урахуванням потреб місцевого і регіонального розвитку відповідних пропозицій і рекомендацій.
Мета дослідження зумовила постановку і розв’язання таких завдань:
- з’ясувати юридичну природу та особливості територіальної автономії як форми самоврядування і децентралізації державної влади ;
- з’ясувати природу та особливості Верховної Ради АРК як представницького органу автономії;
- виявити місце та роль Верховної Ради АРК у механізмі здійснення самоврядування в автономії;
- здійснити аналіз законодавства України, що регулює організаційно-правові питання діяльності Верховної Ради АРК, визначити його систему та природу нормотворчої діяльності представницького органу автономії;
- визначити систему та проаналізувати основні організаційно-правові форми діяльності Верховної Ради АРК та її органів;
- визначити та проаналізувати форми взаємодії Верховної Ради АРК з вищими органами держави, Радою міністрів та органами місцевого самоврядування в автономії;
- сформулювати відповідні пропозиції та рекомендації щодо удосконалення організаційно-правового забезпечення діяльності Верховної Ради АРК.
Об'єктом дисертаційного дослідження є конституційно - правовий статус Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
Предметом дослідження є організаційно-правові питання діяльності Верховної Ради Автономної Республіки Крим як представницького органу автономії.
Методи дослідження. У процесі дисертаційного дослідження використовувалась як загальнонаукові, так і спеціальні методи наукового пізнання соціальних явищ і процесів, в тому числі й державно-правових явищ. Серед загальних слід виділити діалектичний метод, за допомогою якого досліджувались питання правового статусу територіальної автономії в контексті більш загальних явищ державно-правового життя, а також такі категорії як форма і зміст діяльності Верховної Ради автономії. В процесі дослідження застосовувались практично всі спеціальні методи, які притаманні юридичній науці. Зокрема, у процесі дисертаційного дослідження використовувалися історико-правовий, порівняльно-правовий, формально-логічний, системний, структурно-функціональний та інші методи пізнання державно-правових явищ. Історико-правовий метод використовувався при вивченні досвіду організації та діяльності представницьких органів автономії з моменту їх створення до сучасності. Порівняльно-правовий метод застосовувався в процесі порівняльного аналізу правової бази функціонування територіальної автономії, як в Україні, так і за кордоном. Структурно-функціональний – при дослідженні структури Верховної Ради АРК. Системний метод використовувався при дослідженні місця і ролі Верховної Ради АРК в системі інших органів місцевого самоврядування та державних органів. Також структурно – функціональний і системний методи використовувалися при здійсненні аналізу елементів, форм та напрямків взаємовідносин Верховної Ради АРК з іншими органами публічної влади.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що це є одним з перших в Україні комплексних досліджень теоретичних та практичних проблем, що стосуються організаційно-правових питань діяльності Верховної Ради АРК як представницького органу автономії. В роботі вперше розглядаються основні організаційно-правові форми діяльності Верховної Ради АРК, її місце в системі органів автономії та форми взаємодії з вищими органами держави та іншими органами місцевого самоврядування автономії. Наукова новизна знайшла своє відображення в наступних основних положеннях, висновках і пропозиціях:
1. Проведений аналіз вказує, що територіальна автономія є особливою формою самоврядування, яка слугує цілям децентралізації державної влади. В Україні особливий статус має Автономна Республіка Крим, яка за своєю природою незважаючи на наявність у неї певних формальних ознак державного утворення, є формою самоврядування, яке також має певні особливості, за якими воно відрізняється від самоврядування, що здійснюється на рівні інших адміністративно-територіальних одиниць обласного (регіонального) рівня.
2. З урахуванням здобутків юридичної науки та державно-правової практики дістали подальшого розвитку наукова оцінка природи та сутності Верховної Ради АРК. Зокрема, визначені особливості, що відрізняють її від представницьких органів місцевого самоврядування, які функціонують у звичайних адміністративно-територіальних одиницях, зокрема, на рівні районів і областей. Ці відмінності полягають у наступному: правовий статус Верховної Ради визначений у спеціальному органічному законі – в Конституції АРК, а органів місцевого самоврядування – Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні”; Верховна Рада АРК наділена ширшим колом повноважень, ніж обласні ради; вона має право формувати орган виконавчої влади – Раду міністрів, а обласні ради не мають права створювати виконавчі органи місцевого самоврядування.
3. Обґрунтовано тезу про верховенство Верховної Ради АРК у механізмі здійснення самоврядування в автономії, в тому числі й щодо Ради міністрів АРК з урахуванням того, що її повноваження є похідними від компетенції АРК.
4. Удосконалено визначення поняття Верховної Ради Автономної Республіки Крим як представницького, колегіального, виборного органу самоврядування, який представляє інтереси жителів АРК та вирішує від їхнього імені питання регіонального значення у межах повноважень, визначених Конституцією України, Конституцією АРК і законами України.
5. Дістали подальшого розвитку з урахуванням здобутків юридичної науки та державно-правової практики теоретичне осмислення системи законодавства, що становить нормативно-правову основу організаційно-правової діяльності Верховної Ради Автономної Республіки, яка включає конституційний, законодавчий та підзаконний рівні.
6. Вперше, на підставі законодавства і практики роботи виділена і комплексно проаналізована система основних організаційно-правових форм діяльності сучасної Верховної Ради АРК, в яких відображається зміст її діяльності. Зокрема визначено, що оскільки відповідно до Конституції України Автономна Республіка Крим є особливою формою самоврядування, то у зв’язку з цим Верховній Раді у цілому притаманні всі форми діяльності, які властиві іншим представницьким органам місцевого самоврядування.
7. Удосконалено визначення поняття: форми діяльності Верховної Ради АРК - сесії Верховної Ради, як загальних зборів депутатів, що періодично скликаються у встановленому законодавством порядку для представництва інтересів населення АРК та розгляду і вирішення найважливіших питань соціально-економічного та культурного розвитку АРК, віднесених до відання представницького органу автономії Конституцією України, Конституцією та іншими законами України.
8. Визначено, що основними формами діяльності Президії Верховної Ради АРК є : організаційна-правова, координаційна, контрольна, а також внутрішньо організаційна форми діяльності Президії Верховної Ради Автономної Республіки Крим, які здійснюються за допомогою визначених законом, нормативно-правовими актами, а також практикою роботи, дій органів, посадових осіб, депутатів и втілюються в певних організаційно-правових рамках.
9. Виявлено, що чинні нормативно-правові акти, якими регламентується діяльність Президії Верховної Ради АРК недостатньо визначають статус Президії Верховної Ради АРК, що дало підстави висловити пропозиції, щодо їх уточнення, а також прийняття Положення о Президії Верховної Ради АРК.
10. Визначені що основними формами діяльності постійних комісій Верховної Ради АРК є засідання, серед яких можна виділити звичайні, розширені, спільні, об'єднані, виїзні; надання доручень її членам; робота підкомісій, робочих груп.
11. Дістали подальшого розвитку з урахуванням здобутків юридичної науки та державно-правової практики форми діяльності депутатів Верховної Ради АРК, під якими слід розуміти ті дії, які вчиняються ними в межах їх повноважень з метою реалізації представницьких, нормотворчих, контрольних функцій і повноважень Верховної Ради АРК та мають нормативно визначений зовнішній прояв.
12. Обґрунтовано положення, що взаємовідносини між вищими органами влади України і Автономної Республіки Крим можуть існувати як в правових формах, що визначені нормами конституції та законів України, так і організаційних формах діяльності, які можна класифікувати за суб'єктному складу. Зокрема, можна виділити форми взаємодії Верховної Ради АРК з Верховною Радою України, як єдиним органом законодавчої влади; з Президентом України як главою держави, гарантом державного суверенітету та додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина; з Кабінетом Міністрів України як вищим органом виконавчої влади; з Конституційним Судом України як єдиним органом конституційної юрисдикції та судами загальної юрисдикції. Взаємодія між Верховною Радою автономії та державними органами відбувається у правових формах, що прямо встановлені в нормах Конституції та законів України.
13. Обґрунтовано, що взаємовідносини Верховної Ради як представницького органу автономії з Радою міністрів будуються на принципі поділу повноважень, а не влади. Це означає, що в Автономній Республіці Крим створена модель взаємодії представницького органу автономії та уряду багато в чому відмінна від моделі взаємодії Верховної Ради України з Кабінетом Міністрів України. Конституція АРК змістила акценти у бік посилення статусу Верховної Ради щодо Ради міністрів, що створює передумови для необґрунтованого втручання Верховної Ради у діяльність Ради Міністрів автономії. У зв’язку з цим у роботі обґрунтовані пропозиції щодо вдосконалення організаційно-правового механізму взаємовідносин між Верховною Радою та урядом АРК, включаючи необхідність прийняття Закону України „Про Раду міністрів АРК”. У ньому мають бути визначені порядок формування та конкретні механізми взаємодії Верховної Ради з урядом з відповідною системою стримувань і противаг, що забезпечувало б відносну самостійність кожного з цих органів влади у вирішенні питань, віднесених до їх компетенції.
14. Визначені основні напрямки і форми взаємодії Верховної Ради АРК із органами місцевого самоврядування. На підставі дослідження обґрунтована характерна особливість органів місцевого самоврядування в автономії.
Практичне значення результатів дослідження полягає в тому, що сформульовані в дисертації теоретичні положення, висновки та рекомендації можуть бути використані в процесі удосконалення конституційно-правового регулювання у сфері організації та діяльності Верховної Ради АРК та інших представницьких органів місцевого самоврядування. Крім того, результати дослідження можуть бути використані в науково-дослідній роботі, а також у навчальному процесі при викладанні конституційного права та відповідного спеціального курсу, присвяченого питанням місцевого і регіонального розвитку. Результати дослідження були впроваджені у навчальному процесі Кримського економічного інституту КНЕУ при викладанні курсу лекцій “Конституційне право України”, зокрема, в темах: “Конституційний статус АРК”, ”Система органів влади в АРК”.
Апробація результатів дисертації. Результати проведених досліджень обговорювалися на методологічних семінарах кафедри конституційного та адміністративного права Київського національного економічного університету, на регіональній науково-практичній конференції на тему «Соціально-економічні проблеми розвитку Криму», м. Сімферополь, 2003 р., VIII Міжнародної науково-практичної конференції “Наука і освіта”, м. Дніпропетровськ, 2005 р.
Публікації. Основні теоретичні положення і висновки, сформульовані в дисертаційному дослідженні, знайшли відображення в 7 публікаціях, зокрема, у 4 наукових статтях, які опубліковані в наукових фахових виданнях із юридичних наук, затверджених Вищою атестаційною комісією України, та у двох тезах доповідей виступів на наукових конференціях.

Список литературы ВИСНОВКИ

В результаті проведеного дослідження головними науковими і практичними результатами роботи є наступні висновки:
1. Територіальна автономія є особливою формою самоврядування, яка слугує цілям децентралізації державної влади, а тому їй притаманні з одного боку, всі ознаки явища місцевого самоврядування у цілому, а з другого – певні особливості, за якими вона відрізняються від звичайного самоврядування. В сучасної Україні такий статус має Автономна Республіка Крим, яка за своєю природою, незважаючи на наявність у неї певних формальних ознак державного утворення, є формою самоврядування, яке також має певні особливості, за якими воно відрізняється від самоврядування, що здійснюється на рівні інших адміністративно-територіальних одиниць обласного (регіонального) рівня.
2. За умов демократичного режиму ключова роль у системі органів відповідних автономних утворень належить насамперед представницьким органам. В Автономної Республіці Крим таким органом є Верховна Рада, котрої також притаманні певні особливості, що відрізняють її від представницьких органів місцевого самоврядування, які функціонують у звичайних адміністративно-територіальних одиницях, зокрема, на рівні районів і областей. Ці відмінності полягають у наступному: правовий статус Верховної Ради АРК визначений у спеціальному органічному законі – в Конституції АРК, а органів місцевого самоврядування – Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні”; Верховна Рада АРК наділена ширшим колом повноважень, ніж обласні ради; вона має право формувати орган виконавчої влади – Раду міністрів, а обласні ради не мають права створювати виконавчі органи місцевого самоврядування. Однак, зазначені особливості не порушують її природи як органу самоврядування, що спростовує поширену в літературі тезу про наявність протиріччя щодо місця, яке Верховна Рада АРК займає в системі органів публічної влади.
3. Визначений у Конституції України, Конституції АРК, законах України перелік функцій та повноважень Верховної Ради АРК засвідчує про її верховенство у системі органів автономії, у тому числі щодо Ради Міністрів АРК. Провідний характер Верховної Ради АРК відображається насамперед у способі визначення її компетенції, згідно з яким вона може вирішувати питання, віднесені до відання АРК, за винятком тих, щодо яких рішення приймаються республіканським (місцевим) референдумом або Радою міністрів та іншими органами виконавчої влади .
4. Нормативно-правову основу діяльності Верховної Ради АРК становить розгалужена система законодавства, яка включає конституційний, законодавчий та підзаконний рівень. Важливим елементом даної системи є Конституція АРК, яка хоч і приймається Верховною Радою АРК, проте є органічним законом України, тобто актом Верховної Ради України як єдиного органу законодавчої влади. Усі інші нормативно-правові акти Верховної Ради є підзаконними актами, які проте відрізняються від актів обласних рад.
5. Верховна Рада АРК, як і інші представницькі органи місцевого самоврядування, здійснює свої завдання, функції та повноваження переважно у правовій, організаційній та матеріально-технічній формах, що складають розгалужену систему форм її діяльності, серед яких ключова роль належить організаційно-правовим формам, що зафіксовані у відповідних законах та інших нормативно-правових актах автономії.
6. Вперше, на підставі законодавства і практики роботи, виділена і комплексно проаналізована система основних організаційно-правових форм діяльності сучасної Верховної Ради АРК, в яких відображається зміст її діяльності. Зокрема визначено, що оскільки відповідно до Конституції України Автономна Республіка Крим є особливою формою самоврядування, то у зв’язку з цим Верховній Раді АРК у цілому притаманні всі форми діяльності, які властиві іншим представницьким органам місцевого самоврядування.
7. З огляду на те, що Верховна Рада АРК є системою, що складається з депутатів, об’єднаних у відповідні органи, фракції, то у такому контексті організаційно-правові форми її діяльності також утворюють відповідну систему. Удосконалено визначення поняття: форми діяльності Верховної Ради АРК - сесії Верховної Ради АРК, як загальних зборів депутатів, що періодично скликаються у встановленому законодавством порядку для представництва інтересів населення АРК та розгляду і вирішення найважливіших питань соціально-економічного та культурного розвитку АРК, віднесених до відання представницького органу автономії Конституцією України, Конституцією та іншими законами України.
8. Визначено, що основними формами діяльності Президії Верховної Ради АРК є : організаційна-правова, координаційна, контрольна, а також внутрішньо організаційна форми діяльності Президії Верховної Ради Автономної Республіки Крим, які здійснюються за допомогою визначених законом, нормативно-правовими актами, а також практикою роботи, дій органів, посадових осіб, депутатів и втілюються в певних організаційно-правових рамках.
9. Виявлено, що чинні нормативно-правові акти, якими регламентується діяльність Президії Верховної Ради АРК недостатньо визначають статус Президії Верховної Ради АРК, що дало підстави висловити пропозиції, щодо їх уточнення, а також прийняття Положення о Президії Верховної Ради АРК. У зв’язку з цим пропонується уточнити перелік організаційних повноважень, які можуть передаватися Президії Верховної Ради автономії нормативно-правовими актами Верховної Ради АРК, а також визначити природу рішень Президії Верховної Ради АРК у частині, що стосується їх юридичної сили та дії за колом осіб та в просторі. Крім того доцільно включити до складу цього органу керівників депутатських фракцій.
10. Визначено, що основними формами діяльності постійних комісій Верховної Ради АРК є засідання, серед яких можна виділити звичайні, розширені, спільні, об'єднані, виїзні; надання доручень її членам; робота підкомісій, робочих груп.
11. Дістали подальшого розвитку з урахуванням здобутків юридичної науки та державно-правової практики форми діяльності депутатів Верховної Ради АРК, під якими слід розуміти ті дії, які вчиняються ними в межах їх повноважень з метою реалізації представницьких, нормотворчих, контрольних функцій і повноважень Верховної Ради АРК та мають нормативно визначений зовнішній прояв. Обґрунтовано, що ефективна реалізація досягається лише шляхом комплексного використання різних форм діяльності Верховної Ради, між якими існують відповідні взаємозв’язки.
Визначено, що ефективне використання різноманітних форм діяльності депутатів значною мірою ускладнюється відсутністю Закону „Про статус депутата Верховної Ради АРК”, необхідність прийняття якого передбачена в Конституції АРК.
12. Обґрунтовано положення, що взаємовідносини між вищими органами влади України і Автономної Республіки Крим можуть існувати як в правових формах, що визначені нормами конституції та законів України, так і організаційних формах діяльності, які можна класифікувати за суб'єктному складу. Зокрема, можна виділити форми взаємодії Верховної Ради АРК з Верховною Радою України, як єдиним органом законодавчої влади; з Президентом України як главою держави, гарантом державного суверенітету та додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина; з Кабінетом Міністрів України як вищим органом виконавчої влади; з Конституційним Судом України як єдиним органом конституційної юрисдикції та судами загальної юрисдикції. Взаємодія між Верховною Радою автономії та державними органами відбувається у правових формах, що прямо встановлені в нормах Конституції та законів України.
13. Взаємовідносини Верховної Ради АРК як представницького органу автономії з Радою міністрів будуються на принципі поділу повноважень, а не влади. Це означає, що в Автономній Республіці Крим створена модель взаємодії представницького органу автономії та уряду багато в чому відмінна від моделі взаємодії Верховної Ради України з Кабінетом Міністрів України. Конституція АРК змістила акценти у бік посилення статусу Верховної Ради щодо Ради міністрів, що створює передумови для необґрунтованого втручання Верховної Ради у діяльність Ради Міністрів автономії. У зв’язку з цим у роботі обґрунтовані пропозиції щодо вдосконалення організаційно-правового механізму взаємовідносин між Верховною Радою та урядом, включаючи необхідність прийняття Закону України „Про Раду міністрів АРК”. У ньому мають бути визначені порядок формування та конкретні механізми взаємодії Верховної Ради з урядом з відповідною системою стримувань і противаг, що забезпечувало б відносну самостійність кожного з цих органів влади у вирішенні питань, віднесених до їх компетенції.
14. Визначені основні напрямки і форми взаємодії Верховної Ради АРК із органами місцевого самоврядування. На підставі дослідження обґрунтована характерна особливість органів місцевого самоврядування в автономії. Відзначено, що характерною особливістю органів місцевого самоврядування в автономії, на відміну від органів місцевого самоврядування, які функціонують в областях, є то, що вони повинні керуватися у своїй діяльності не тільки Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а й Конституцією АРК і нормативно-правовими актами Верховної Ради та Ради міністрів. При цьому Верховна Рада АРК, на відміну від обласних рад, досить широко використовує договірні форми взаємодії з органами місцевого самоврядування. Завдяки цим взаємозв’язкам забезпечується єдність політики Верховної Ради та органів місцевого самоврядування у вирішенні питань збалансованого соціально-економічного та культурного розвитку АРК.









СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ


1. Шаповал В. Феномен державного органу (органу держави) або органу державної влади: теоретико-правовий і конституційний аспекти // Право України. – 2003. – № 8. – С. 25-29.
2. Борденюк В. Деякі аспекти системного підходу до співвідношення механізму (апарату) держави та місцевого самоврядування // Юридична Україна. – 2005. – № 2. – С. 4-11.
3. Шаповал В. Територіальна організація держави в конституційному праві // Вісник Конституційного Суду України. – 2002. – № 5. – С. 43-54.
4. Народ – джерело влади: Метод. матеріали до питань всеукраїнського референдуму / За заг. ред. В.М. Князєва. – К.: Вид-во УАДУ, 2000. – 40 с.
5. Копейчиков В.В. Організація державної влади і розробка нової конституції України // Вісник Академії правових наук України. – № 3. – 1995. – С. 15-21.
6. Козюбра М. Державна влада: межі здійснення та форма організації // Українське право. – №1(2). – 1995. – С. 3-7.
7. Барабашев Г.В. Отношения руководства в системе местных советов: Правовые проблемы дальнейшего совершенствования представительных органов государственной власти. – М.: Юрид. лит., 1973 – С. 50-63.
8. Кривенко Л.Т. Верховный Совет Украины: Место в системе государственной власти // Государство и право. – 1995. – № 5. – С. 86-90.
9. Топорнин Б.Н. Разделение властей и государственная организация. Разделение властей и парламентаризм. – М., 1992. – 336 с.
10. Философский энциклопедический словарь. – М.: Мысль, 1998. – 780 с.
11. Фрицький О. Державна влада в Україні як конституційно-правовий інститут // Вісник Академії правових наук України. – 1998. – №1. – С. 34-41.
12. Фрицький О.Ф. Деякі питання розвитку законодавства в галузі конституційного права i державного будівництва до 2005 року // Концепція розвитку законодавства України: матеріали науково-практичної конференції. – 1996. – С. 183-184.
13. Фрицький О.Ф. Порівняльний аналіз досвіду становлення i розвитку місцевого самоврядування у Франції i в Україні // Вісник Академії правових наук України. – 1995. – №3. – С. 73-81.
14. Цвик М.В. Актуальные проблемы организации власти в Украине // Проблемы законности. – Х. – 1995. – № 30. – С. 23-30.
15. Шаповал В.М. Конституційне право зарубіжних країн. К.: Артек, 2001. 264 с.
16. Локк Д. Избранные произведения. Т.2. – М.: Мысль, 1962. – 340 с.
17. Милль Д.С. Размышления о представительном правлении. – СПб, 1863. – 236 с.
18. Борденюк В. Територіальна автономія як форма децентралізації державної влади: конституційно-правові аспекти // Юридична Україна. – 2004. – № 11. – С. 8-20.
19. Тихомирова Л.В. Тихомиров М.Ю. Юридическая энциклопедия / Под ред. М.Ю. Тихомирова. – М., 1999. – 1187 с.
20. Юридична енциклопедія: В 6 т. / Редкол.: Ю.С. Шемшученко (відп. ред) та ін. - К.: "Укр. енциклопедія", 1998. – Т. 1: А-Г. – 672 с.
21. Маклаков В.В. Автономия // Конституционное право: Словарь / Отв. ред. В.В. Маклаков. – М., 2001. – 780 с.
22. Сравнительное конституционное право: Уч. пособие / Отв. ред. В.Е. Чиркин. – М.: Междунар. отношения, 2002. – 448 с.
23. Чиркин В. Е. Государствоведение: Учебник. – М.: Юристъ, 1999. - 400 с.
24. Шаповал В. Територіальна організація держави в конституційному праві // Новий етап розвитку місцевого самоврядування, реформування житлово-комунального господарства в Україні. За матеріалами ІХ Всеукраїнських муніципальних слухань «Житлово-комунальна реформа – першочергове завдання місцевого та регіонального розвитку» 22-23 вересня 2003 року, м. Київ – «Пуща-Озерна» / Наук. ред.: М. Пухтинський. – К.: Атіка, 2004. – С. 260 – 274.
25. Конституційне право України / За ред. В.Ф. Погорілка.- К., 2000.- 640 с.
26. Декларація щодо регіоналізму в Європі, схвалена на засідання Асамблеї Європейських Регіонів (АЄР) 4 грудня 1996 року
27. Проект Європейської хартії про регіональне самоврядування // Медіаполіс. – 1998. - №3. – Додаток 34.
28. Білик П. Поняття та правова сутність управлінської категорії “регіон” // Право України. – 2001. – № 11. – С. 27-32.
29. Шилов В. Три подхода к понятию «регион» // Регион: проблемы и перспективы развития. – 1997. – № 4. – С. 50-52.
30. Михалева Н.А Конституционное право зарубежных стран СНГ. – М., 1998. – 340 с.
31. Конституція України від 28 червня 1996 року // Відомості Верховної Ради України, 1996. – № 30. – Ст. 141.
32. Швачка Г.О. Правова природа нормативних актів Автономної Республіки Крим / Автореф....к. ю. н. – 12.00.01. – Х., 2004. – 21 с.
33. Борденюк В. Децентралізація державної влади і місцеве самоврядування: поняття, суть та форми (види) // Право України. – 2005. – №1. – С. 21-25.
34. Борденюк В. Децентралізація державної влади як явище державно-правового життя: поняття, суть та форми (види) // Національна академія державного управління при Президентові України. Збірник наукових праць. – К., 2004. – Вип.: 2. – С. 387-398.
35. Шаповал В. Форма держави в конституційному праві // Вісник Конституційного Суду України. – 2003. – № 2. – С. 47 – 63.
36. Борденюк В. Місцеве самоврядування в механізмі держави: конституційно – правовий аспект // Право України. – 2003. – № 4. – С. 12- 17.
37. Борденюк В. Поняття регіону в контексті державної регіональної політики: конституційно-правовий аспект // Українська Академія державного управління при Президентові України. Збірник наукових праць. – К., 2001. – Вип.: 1. – С. 337-347.
38. Шаповал В. Форма держави в конституційному праві // Вісник Конституційного Суду України. – 2003. – № 3. – 65 – 80.
39. Шаповал В. Територіальні автономії в постсоціалістичних країнах // Місцеве самоврядування. – 1998. – № 1-2. – С. 93 – 99.
40. Борденюк В. Територіальна автономія як форма децентралізації державної влади: конституційно-правові аспекти // Юридична Україна. – 2004. – № 11. – С. 8-20.
41. Гарнер Д. Великобритания: центральное и местное управление. – М.: Прогресс, 1984. – 367 с.
42. Конституционное (государственное) право зарубежных стран. Учебник. В 4–х томах. Тома 1 – 2. Отв. ред. Б.А. Страшун. – М.: Изд-во Бек, 1996. – 778 с.
43. Конституция Азербайджанской Республики // Конституции стран СНГ и Балтии: Учебное пособие / Сост. Н.Г. Андреева. – М.: Юристъ, 1999. – С. 24 – 82.
44. Конституция Республики Узбекистан // Конституции стран СНГ и Балтии: Учебное пособие / Сост. Н.Г. Андреева. – М.: Юристъ, 1999. – С. 339 – 470.
45. Чиркин В.Е. Государственное управление. Элементарный курс. – М.: Юристъ, 2002. – 320 с.
46. Чиркин В.Е. Конституционное право зарубежных стран. – М.: Юристъ, 1997. – 568 с.
47. Матійчик Я. Політико-правові проблеми регіонального управління АРК // Збірник наукових праць Української Академії державного управління при Президентові України / За заг. ред. В.І. Лугового, В.М. Князєва. – К.: Вид-во УАДУ, 2000. – Вип. 2. – В 4 ч. – Ч 1. – С. 174-186.
48. Конституція Автономної Республіки Крим // Голос України. – 1999. – 12 січня.
49. Про Верховну Раду Автономної Республіки Крим: Закон України від 10 лютого 1998 року № 90/98-ВР // Відомості Верховної Ради України. – 1998. – № 29. – Ст. 191.
50. Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів: Закон України від 6 квітня 2004 року №1667-ІV // Урядовий кур’єр. – 2004. – 10 квітня.
51. Постановление Верховной Рады Автономной Республики Крым “О Регламенте Верховной Рады Автономной Республики Крым” №109-11 // Сборник нормативно-правовых актов Автономной Республики Крым. – 1998. – №11.
52. Журавський В.С. Серьогін В.О. Ярмиш О.Н. Державне будівництво та місцеве самоврядування в Україні: Підручник. – К., 2003.510 с.
53. Колодій А.М., Олійник А.Ю. Державне будівництво і місцеве самоврядування в Україні: Підручник. – К., 2003. – 636 с.
54. Державне будівництво і місцеве самоврядування в Україні: Підручник для студентів вищих навчальних закладів / За ред. С.Г. Серьогіної. – Х.: Право, 2005. – 256 с.
55. Мяловицька Н.А. Місце і роль Верховної Ради Автономної Республіки Крим у системі органів державної влади України // Вісник Київського нац. ун-ту ім. Тараса Шевченка: Юридичні науки. – К., 2003. – Вип.: 49-51. – С. 112-115.
56. Абасов Г.Г. Еволюція статусу Верховної Ради Автономної Республіки Крим // Держава i право: Зб. наук. праць: Юрид. і політ. науки. – К., 2003. – Вип. 20. – С. 188-198.
57. Абасов Г.Г. Конституційно-правовий статус Верховної Ради Автономної Республіки Крим // Автореф..... к. ю. н. – К., 2004. – 21 с.
58. Абасов Г.Г. Конституційно-правовий статус Верховної Ради Автономної Республіки Крим: актуальні проблеми теорії // Часопис Київського університету права. – 2003. – №4. – С. 20-27.
59. Абасов Г.Г. Суперечності правового статусу Верховної Ради Автономної Республіки Крим // Матеріали V звітної науково-практичної конференції професорсько-викладацького та курсантського (студентського) складу Кримського юридичного інституту Національного університету внутрішніх справ (16 травня 2003 р.), 2003. – Ч. 1. – С. 89-100.
60. Проблеми реалізації Конституції України: теорія і практика. / Відп. ред. В.Ф. Погорілко. – К.: А.С.К., 2003. – 650 с.
61. Адельсеїтова А.Б. Конституційні основи компетенції Верховної Ради Автономної Республіки Крим // Правове регулювання економіки. Збірник наукових праць. Випуск 4. – К.: КНЕУ, 2003. – С. 115 – 122.
62. Органы Советского общенародного государства.- М., 1979. - 212 с.
63. Баглай М.В., Габричидзе Б.Н. Конституционное право Российской Федерации. – М., 1996. – 640 с.
64. Советы народных депутатов. Конституционные основы организации и деятельности. – М., 1981. – 226 с.
65. Жмура А.О. Публічно-правовий інститут представництва в Україні // Актуальні проблеми правознавства України: тези доповідей і наукових повідомлень студентської наукової конференції за підсумками науково-дослідної роботи за 1999/2000 навч. рік. – Х., 2000. – С. 67-68.
66. Большой юридический словарь / Под ред. А.Х. Сухарева, В.Д. Зорькина, В.Е. Крутских. – М.: ИНФРА-М, 1997. – 790 с.
67. Юридична енциклопедія: В 6 т. / Редкол.: Ю.С. Шемшученко (відп. ред) та ін. - К.: "Укр. енцикл.", 1998. – Т. 5: П-С. – 2003. – 736 с.
68. Про місцеве самоврядування в Україні: Закон України від 21 липня 1997 року № 280/97-ВР // Відомості Верховної Ради України. – 1997. – № 24. – Ст. 170.
69. Про віднесення виборних посад Верховної Ради Автономної Республіки Крим до категорій посад державних службовців: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 10 травня 1999 року №398-р // Офіційний вісник України. – 1999. – №19. – С. 842.
70. Соляннік К. Здійснення виконавчими органами місцевих рад функцій органів виконавчої влади // Підприємництво, господарство і право. - 2002. - № 2. - С. 74 - 76.
71. Опришко В. Актуальні проблеми парламентської реформи: Парламентаризм в Україні: теорія і практика // Право України. - 2001. - №8. - С.21-26.
72. Теоретические вопросы систематизации советского законодательства / Под ред. С.Н. Братуся и И.С. Самощенко – М.: Госюриздат, 1962. – 240 с.
73. Мицкевич А.В. Акты высших органов советского государства. – М.: Юрид. лит.- 1967. – 196 с.
74. Шафир М.А. Компетенция СССР и союзной республики. М.: Наука, 1968.- 227 с.
75. Шебанов А.Ф. Система законодательства как научная основа кодификации // Советское государство и право. – 1971. – №12. – С. 30-35.
76. Правотворчество в СССР / Под ред. А.В. Мицкевича. – М.: Юрид. лит. 1974. – С. 231.
77. Систематизація законодавства в Україні: проблеми теорії і практики. – К., 1999. – 600 с.
78. Правовые акты. Учебно-практическое и справочное пособие / Ю.А.Тихомиров, И. В. Котелевская. – М., 1999. – 281 с.
79. Опришко В.Ф. Конституційні основи розвитку законодавства України. – К.: Ін-т законодавства Верховної Ради України, 2001. – 212 с.
80. Поленина С.В. Теоретические проблемы системы Советского законодательства. – М.: Наука, 1979. – 205 с.
81. Алексеев С. С. Структура советского права. – М.: Юрид. лит., 1975. – С. 58 - 68.
82. Неделько О.О. Взаємовідносини органів представницької та виконавчої влади в Автономній Республіці Крим: теоретико-практичний аспект // Вісник Луганської академії внутрішніх справ МВС ім. 10-річчя незалежності України. – 2004. – №3. – С. 69-77.
83. Иоффе О.С. Структурные подразделения структуры права / Ученые Записки ВНИИСЗ. – Выпуск 14. – М.: Юрид. лит. –1963. – С. 32-45.
84. Шаповал В.М. Конституція України як форма адміністративного права // Право України. – 2000. – №1. – С. 13-15.
85. Сравнительное конституционное право / Ред. коллегия: отв. ред. В.Е. Чиркин, и др. – М.: Манускрипт, 1996. – 729 с.
86. Про затвердження Конституції Автономної Республіки Крим: Закон України від 23 грудня 1998 року № 350-XIV // Відомості Верховної Ради України. – 1999. – № 5 – 6. – Ст. 43
87. Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням народних депутатів України щодо офіційного тлумачення термінів "район" та "район у місті", які застосовуються в пункті 29 частини першої статті 85, частині п'ятій статті 140 Конституції України, і поняття "організація управління районами в містах", яке вживається в частині п'ятій статті 140 Конституції України та в частині першій статті 11 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ", а також щодо офіційного тлумачення положень пункту 13 частини першої статті 92 Конституції України, пункту 41 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" стосовно повноваження міських рад самостійно вирішувати питання утворення і ліквідації районів у місті (справа про адміністративно-територіальний устрій) від 13 липня 2001 року № 11-рп/2001 // Офіційний вісник України. – 2001. - № 29. – Ст. 1327.
88. Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень Регламенту Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Положення про Рахункову палату Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Положення про порядок управління майном, що належить Автономній Республіці Крим або передане в її управління, затверджених відповідними постановами Верховної Ради Автономної Республіки Крим, та Постанови Верховної Ради Автономної Республіки Крим "Про заходи щодо посилення кадрової роботи в Автономній Республіці Крим" (справа про правові акти Верховної Ради Автономної Республіки Крим) від 27 лютого 2001 року № 1-рп/2001 // Вісник Конституційного Суду України. – 2001. - № 1.
89. Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України про офіційне тлумачення положення частини четвертої статті 12 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо сумісності посади сільського, селищного, міського голови з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (справа щодо сумісності посади сільського, селищного, міського голови з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим) від 20 травня 2004 року № 12-рп/2004 // Вісник Конституційного Суду України. – 2004. - № 3.
90. Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Верховної Ради Автономної Республіки Крим щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частини сьомої статті 3 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим" (справа про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим) від 17 квітня 2003 року № 9-рп/2003 // Офіційний вісник України. – 2003. - № 17. – Ст. 791.
91. Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень Конституції Автономної Республіки Крим та Закону України "Про затвердження Конституції Автономної Республіки Крим" (справа про Конституцію Автономної Республіки Крим) від 16 січня 2003 року № 1-рп/2003 // Офіційний вісник України. – 2003. - № 5. Ст. - 192.
92. Шаповал В. Становлення конституціоналізму в Україні: проблемі теорії // Право України. – 1998. – № 5. – С. 25-31.
93. Борденюк В. Конституційний Суд України і сфера місцевого самоврядування // Вісник Конституційного Суду України. – 2005. – № 3. – С. 64-80.
94. Про віднесення виборних посад Верховної Ради Автономної Республіки Крим до категорій посад державних службовців: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 10 травня 1999 року №398-р // Офіційний вісник України. – 1999. – №19. – С. 842.
95. Зиновьев А.В. К вопросу о Регламенте Верховного Совета РСФСР // Вестн. Ленингр. ун-та. – Серия экономики, философии и права. – Вып. 13. – Л.: Юрид. лит. – 1961. –– С. 26-31.
96. Ковачев Д.А. О соотношении Конституции и Регламента высшего представительного учреждения в социалистическом государстве // Ученые записки ВНИИСЗ. – Вып. 6. – М.: Юрид. лит. – 1966. – С. – 22 – 39.
97. Майданник О. Деякі проблемі законодавчого забезпечення контрольної функції парламенту // Право України. – 2001. – № 12. – С. 128-131.
98. Тадевосян А.М. Регламент Верховного Совета союзной республики (на материалах Армянской ССР) / Автореф. ... к. ю. н. – Е., 1972. – 19 с.
99. О Положении о порядке опубликования и вступления в силу нормативно-правовых актов Верховной Рады Автономной Республики Крым и Совета министров АРК: Постановление Верховной Рады Автономной Республики Крым от 21 апреля 1999 года № 471-2/99 // Сборник нормативно правовых актов Автономной Республики Крым. – 1999. – № 4. – Ст. 335.
100. Кант И. Критика чистого разума. – Пр.: – 1915. – 284 с.
101. Философский энциклопедический словарь. - М.: Мысль, 1998.- 780 с.
102. Ожегов С.И. и Шведова Н.Ю. Толковый словарь русского языка: 72500 слов и 7500 фразеол. выражений / Российская АН Ин-т рус. яз. Российский фонд культуры. – М.: Азъ Ltd., 1992. – 960 с.
103. Большой энциклопедический словарь. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: «Большая Российская энциклопедия»; СПб.: «Норинт», 1998. – 1456 с.
104. Философский энциклопедический словарь / Редкол.: С.С. Аверинцев, Э.А. Араб-Оглы, Л.Ф. Ильичёв и др. – 2-е изд. – М.: Сов. Энциклопедия, 1989. – 815 с.
105. Сурилов О.В. Основи загальної теорії держави и права. – Од., 1995. – 256 с.
106. Общая теория государства и права. Академический курс в 2-х томах. Отв. ред. проф. М.Н. Марченко. – Том 1. – Теория государства. – М.: Изд-во „Зерцало”, 1988. – 416 с.
107. Теория государства и права. Учебник для юридических вузов и факультетов. Под ред. В.М. Корельского и В.Д. Перевалова. – М.: Издательская группа НОРМА–ИНФРА • М, 1998. – 570 с.
108. Загальна теорія держави і права: Навч. посіб. / А.М.Колодій, В.В. Копєйчиков, С.Л. Лисенков та інші; За ред. В.В. Копєйчикова. – К.: Юрінком-Інтер, 2000. – 320 с.
109. Формы государственного управления. - М.:Госюриздат., 1983. -246 с.
110. Овсянко Д.М. Административное право: Учебное пособие / Под ред. проф. Г.А. Туманова. – М.: Юристъ, 1997. – 448 с.
111. Коваль Л.В. Адміністративне право: Курс лекцій для студентів юрид. вузів та факультетів. – К.: Вентурі, 1998. – 208 с.
112. Административное право: Учебник / Под ред. Ю.М.Козлова, Л.Л.Попова. – М.: Юристъ, 1999. – 728 с.
113. Адміністративне право України: Підручник для юрид. вузів і фак. / Ю.П. Битяк, В.В. Богуцький, В.М.Гаращук та ін.; За ред. Ю.П.Битяка. – Харків: Право, 2001. – 528 с.
114. Васильєв А.С.Административное право Украины (общая часть). - Харьков: «Одиссей», 2001. – 288 с.
115. Государственное управление: основы теории и организации. Учебник. В 2 т. Т.2/ Под. ред. В.А. Козбаненко. Изд. 2-е, с изм. и доп. – М: «Статут», 2002. – 592 с.
116. Ершова И.В. Правовой режим государственного имущества в хозяйственном обороте. Теоретические основы и пути совершенствования. – М.: Юриспруденция, 2001. – 304 с.
117. Адміністративне право України. Академічний курс: Підруч.: У двох томах: Том 1. Загальна частина / Ред. колегія: В.Б. Авер’янов (голова). – К.: Вид-во «Юридична думка», 2004. – 584 с.
118. Фрицький О.Ф. Функції, методи і форми управлінської діяльності місцевих Рад. – К.: Вид-во Київського ун-ту, 1971. – 91 с.
119. Радянське будівництво. Підручник / За заг. ред. О.Ф.Фрицького. – К.: Вища школа, 1974. – 399.
120. Барабашев Г.В., Шеремет К.Ф. Советское строительство: Учебник. – М.: Юрид. лит. , 1988. – 560 с.
121. Советское строительство: Учебник / Под ред. О.Ф. Фрицкого, В.Ф. Кузнецовой. – К.: Издательство «Выща школа», 1988. – 271 с.
122. Муніципальне право України: Підручник / В.Ф. Погорілко, О.Ф. Фрицький, М.О. Баймуратов та ін.; За ред В.Ф. Погорілка, О.Ф. Фрицького. – К.: Юрінком Інтер, 2001. – 352 с.
123. Борденюк В.І. Теоретичні основи співвідношення форм управлінської діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування // Держава і право: Зб. наук. праць: Юрид. і політ. науки. – 2004. – Вип.: 25. – С. 207-212.
124. Большой энциклопедический словарь. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: «Большая Российская энциклопедия»; СПб.: «Норинт», 1998. – 1456 с.
125. Украинская советская энциклопедия / В 11 томах: Том 2. – К., 1979. – 540 с.
126. Спиркин А.Г. Основы философии: Учеб. пособие для вузов. – М.: Политиздат, 1988. – 592с.
127. Гёте. Г. Избранные философские произведения. М., 1964. – 430 с.
128. Агеева Е.А. Формы управленческой деятельности исполкомов местных Советов. М.: Юрид. лит. , 1973. – 104 с.
129. Курашвили Б.П. Типология структурных связей в аппарате государственного управления. Формы государственного управления. – М., 1984. – 240 с.
130. О положении о постоянных комиссиях Верховной Рады Автономной Республики Крым и их функциях: Постановление Верховной Рады Автономной Республики Крым №135-3/02 // Сборник нормативно-правовых актов Автономной Республики Крым. – 2002. – №3.
131. О Временном положении о депутатских группах, фракциях Верховной Рады АРК: Постановление Верховной Рады Автономной Республики Крым от 30 июня 1998 года № 111-II // Сборник нормативно-правовых актов Автономной Республики Крым. – 1998. – №6. – Ст. 390.
132. Конституція (Основний Закон ) Української Радянської Соціалістичної Республіки. – К.: Політвидав, 1989.- 61 с.
133. Калинычев И.Ф. Президиум Верховного Совета СССР. – М. , 1969.
134. Беспалый И.Т. Президиум Верховного Совета союзной республики. – М., 1959. - 152 с.
135. Кривенко Л. Т. Конституция СССР и развитие законодательной деятельности Верховных Советов союзных республик. – К., 1982.
136. Про відновлення Кримської Автономної Радянської Соціалістичної Республіки Закон України // Відомості Верховної Ради УРСР. – 1991. – № 9. – Ст. 84
137. Лазарев Б.М. Компетенция органов управления. //Советское государство и право. – 1968. - № 11. - С.19.
138. Отчет Президиума Верховной Рады Автономной Республики Крым. Доклад Председателя Верховной Рады АРК Л.И. Грача. Евпаторийская здравница. – 2002. – 6 марта.
139. Крымские известия . – 2006. – 8 июня.
140. Крымские известия. – 2000. – 25 апреля.
141. Керимов А.М. Высшие органы государственной власти автономной республики. – Казань: Изд. КГУ., 1970. – 236 с.
142. Чехарин И.М. Постоянные комиссии местных советов. – М.: Юридическая литература, 1975. – 324 с.
143. Юридична енциклопедія: У 6 т. – К.: Видавництво “Українська енциклопедія” ім. М.П. Бажана, 2002. – Т. 4. – 780 с.
144. Спирина Э.С. Постоянные комиссии местных советов: Автореф.... к. ю. н. – М., 1966. – 18 с.
145. Набока І.В. Особливості правового статусу постійних комісій місцевих рад // Державне будівництво та місцеве самоврядування. – Х.: Право, 2003. – Вип.: 5. – С. 191-198.
146. Козлов Ю.М. Управление народным хозяйством СССР. – Гл. 2. – М.: Знание, 1981. – 80 с.
147. Яковлев Г.А. Аппарат управления. Принципы организации. – М.: Госюриздат, 1974. – С. 78-79.
148. Вишняков В.Г. Структура и штаты органов советского государственного управления. – М.: Юрид. лит., 1972. – 148 с.
149. Махненко А.Х. Повышение роли и совершенствование деятельности постоянных комиссий Верховного Совета в области подготовки законопроектов // Советское государство и право. – М, 1964. – № 8. – С. 60-61.
150. Крымские известия. – 2006. – 20 мая.
151. Отчет Президиума Верховной Рады АРК ( май 2002 – июль 2003) от 17 сентября 2003г.: Утв. Решением Верховной Рады АРК «Об отчете Президиума Верховной Рады АРК о выполненной работе за период с 15.05.02 по 1.07.2003» // Сборник нормативно-правовых актов АРК – 2003. –№ 9. – Ст.709.
152. Кутафин О.Е., Фадеев В.И. Муниципальное право Российской Федерации. – М.: Юристъ, 2000. – 542 с.
153. Набока І.В. Питання ефективності діяльності постійних комісій місцевих рад // Проблеми удосконалення правового регулювання місцевого самоврядування в Україні: Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 25 травня 2004 р.). – Х., 2004. – С. 195-198.
154. Крымские известия. – 2006. –18 февраля.
155. Набока І.В. Засідання постійних комісій як організаційно-правова форма роботи місцевих рад // Нове законодавство України та питання його застосування. – Х., 2004. – С. 45-48.
156. Отчет Президиума Верховной Рады АРК ( май 2002 – июль 2003) от 17 сентября 2003г.: Утв. Решением Верховной Рады АРК «Об отчете Президиума Верховной Рады АРК о выполненной работе за период с 15.05.02 по 1.07.2003» // Сборник нормативно-правовых актов АРК – 2003. –№ 9. – Ст.709.
157. Григорук Н.Г. Конституційно-правовий статус народного депутата України / Автореф..... к. ю. н. – К., 2004. – 21 с.
158. Малюга В. Взаємовідносини прокуратури з іншими органами держави // Право України. – 2002. – № 12. – С. 82 – 85.
159. Юридична енциклопедія: У 6 т. – К.: Видавництво “Українська енциклопедія” ім. М.П. Бажана. – Т. 2: Д-Й, 1999 – 744 с.
160. Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційними поданнями 49 народних депутатів України і виконавчого комітету Вінницької міської ради щодо офіційного тлумачення положень статей 38, 78 Конституції України, статей 1, 10, 12, частини другої статті 49 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (справа про сумісництво посад народного депутата України і міського голови) від 6 липня 1999 року № 7-рп/99 // Вісник Конституційного Суду України. – 1999. - № 4.
161. Григорук Н.Г. Конституційно-правовий статус народного депутата України / Автореф..... к. ю. н. – К., 2004. – 21 с.
162. Про статус депутата Верховной Рады Крыма: Закон Республики Крым от 15 июня 1994 года № 67-1 // Вестник Верховного Совета Крыма. – 1994. – № 2. – Ст. 100.
163. Постановление Верховной Рады Автономной Республики Крым “О проекте закона Украины "О статусе депутата Верховной Рады Автономной Республики Крым" от 22 октября 2003 года № 697-3/03 // Сборник нормативно-правовых актов Автономной Республики Крым. – 2003. - № 10. – Ст..839.
164. Постановление Верховной Рады Автономной Республики Крым “О Временном положении о порядке работы с депутатскими запросами и депутатскими обращениями, внесенными депутатами Верховной Рады Автономной Республики Крым” от 25 декабря 2003 года № 779-3/03 // Сборник нормативно-правовых актов Автономной Республики Крым. – 2003. - № 12. – Ст. 994.
165. Постановление Верховной Рады Автономной Республики Крым “О Положении о порядке работы с проектами нормативно-правовых и других актов, что подаются на рассмотрение Верховного Совета Автономной Республики Крым, и проектами решений его Президиума" от 22 октября 2003 года № 715-3/03 // Сборник нормативно-правовых актов Автономной Республики Крым. – 2003. - № 10. – Ст. 857.
166. Регламент Верховної Ради України від 27 липня 1994 року № 129 б/94-ВР // Відомості Верховної Ради України. – 1994. – № 35. – Ст. 338.
167. Про статус депутата місцевих рад: Закон України від 11 липня 2002 року № 93-IV // Відомості Верховної Ради України. – 2002. – № 40. – Ст. 290.
168. Крымские известия. – 2006. – 31 марта.
169. Крымские известия . – 2006. - 26 апреля.
170. Крымские известия . – 2006. - 28 апреля.
171. Осавелюк. А.М. Вспомогательные государственные органы зарубежных стран:конституционно-правовой аспект.-М.: Юристь, 1998. - 192 с.
172. О структуре и численности Секретариата Верховной Рады Автономной Республики Крым и Управления делами Верховной Рады АРК: Постановление Верховной Рады Автономной Республики Крым №109-11 от 19 июня 2002 года № 140-3/02 с изменениями и дополнениями // Сборник нормативно-правовых актов Автономной Республики Крым. – 2002. -№ 6. – Ст. 496.
173. Постановление Верховной Рады Крыма “О Положении о Управлении делами Верховной Рады Автономной Республики Крым" от 21 мая 1993 года № 320-1 с изменениями и дополнениями // Ведомости Верховного Совета Крыма. – 1993. - № 3. – Ст. 126
174. Постановление Верховной Рады Крыма “О внесении изменений и дополнений в Положение об Управлении делами Верховной Рады Автономной Республики Крым, утвержденное Постановлением Верховной Рады Автономной Республики Крым от 21 апреля 1999 года № 472-2/99, и Постановление Верховной Рады Автономной Республики Крым от 19 июня 2002 года № 140-3/02 "О структурах и численности Секретариата Верховной Рады Автономной Республики Крым и Управления делами Верховной Рады Автономной Республики Крым" от 19 марта 2003 года № 498-3/03 // Сборник нормативно-правовых актов Автономной республики Крым. – 2003. - № 3. – Ст. 215.
175. Органи державної влади України / За ред. В.Ф. Погорілко: Монографія. – К.: Ін-т держави і права ім. Корецького, 2002. – 592 с.
176. Україна: поступ у ХХІ століття. Стратегія економічного та соціального розвитку на 2000 – 2004 роки. Послання Президента України до Верховної Ради України. 2000 рік // Урядовий кур'єр. – 2000. – 23 лютого.
177. Борденюк В. Верховна Рада України і представницькі органи місцевого самоврядування в механізмі держави // Вісник Конституційного Суду України. – 2005. – №1. – С. 58-69.
178. Муниципальное право: Учеб. для студентов вузов / Под ред. А.М.Никитина. — М.: ЮНИТИ-ДАНА: Закон и право, 2000. — 439 с.
179. Погорілко В., Федоренко В. Джерела конституційного права України, поняття, види і система // Право України. – 2002. – № 3. – С. 8-15.
180. Адельсеитова А. Некоторые вопросы взаимодействия Верховной Рады Автономной Республики Крым с органами местного самоуправления // Підприємництво, господарство і право. – 2003. – № 3. – С. 91 – 94.
181. Висновок Конституційного Суду України у справі за зверненням Верховної Ради України про надання висновку щодо відповідності проекту Закону України „Про внесення змін до Конституції України” вимогам статей 157 і 158 Конституції України (справа про внесення змін до статей 85, 118, 119, 133, 140, 141, 142, 143 Конституції України) // Урядовий кур’єр. – 2005. – 21 вересня.
182. Про внесення змін до Конституції України: Закон України від 8 грудня 2004 р.№ 2222-ІV // Голос України. – 2004. – 8 грудня.
183. Конституция Итальянской республики // Конституции государств Европейского Союза. Под общ. ред. Л.А. Окунькова. – М.: Издательская группа ИНФРА • М−НОРМА, 1997. – С. 423 – 450.
184. Конституция Португальской Республики // Конституции государств Европейского Союза. Под общ. ред. Л.А. Окунькова. – М.: Издательская группа ИНФРА • М−НОРМА, 1997. – С. 519 – 600.
185. Конституция Республики Таджикистан // Конституции стран СНГ и Балтии: Учебное пособие / Сост. Н.Г. Андреева. – М.: Юристъ, 1999. - С.383 – 408.
186. Про статус народного депутата України: Закон України від 17 листопада 1992 року № 2790-XII // Відомості Верховної Ради України. – 1993. – № 3. – Ст. 17.
187. Про Рахункову палату: Закон України від 11 липня 1996 року № 315/96-ВР // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 43. – Ст. 212.
188. О порядке решения вопросов административно-территориального устройства Автономной Республики Крым: Постановление Верховной Рады Автономной Республики Крым от 19 мая 1999 года № 514-2/99 // Сборник нормативно-правовых актов Автономной Республики Крым. – 1999. – № 5. – Ст. 465.
189. Про Представництво Президента України в Автономній Республіці Крим: Закон України від 2 березня 2000 року №1524-III // Відомості Верховної Ради України. – 2000. – № 21. – Ст. 158.
190. Конституція України: Науково-практичний коментар / В.Б. Авер’янов, О.В. Батанов, Ю.В. Баумін та ін.; Ред. кол. В.А. Тацій, Ю.П. Битяк, Ю.М. Грошевой та ін. – Харків: Видавництво “Право”; К.: Концерн “Видавничий Дім”, 2003. – 808 с.
191. Крымские известия. – 2006. – 31 марта.
192. Про Конституційний Суд України: Закон України Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 30.
193. Про державну службу: Закон України від 16 грудня 1993 року N 3723-XII // Відомості Верховної Ради України. – 1993. – № 52. – Ст. 490.
194. Про віднесення виборних посад Верховної Ради Автономної Республіки Крим до категорій посад державних службовців: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 10 травня 1999 року №398-р // Офіційний вісник України. – 1999. – №19. – С. 842.
195. Конституция Испании // Конституции государств Европейского Союза. Под общ. ред. Л.А. Окунькова. – М.: Издательская группа ИНФРА • М−НОРМА, 1997. – С. 369 – 414.
196. Конституция Грузии // Конституции стран СНГ и Балтии: Учебное пособие / Сост. Н.Г. Андреева. – М.: Юристъ, 1999. – С. 163 – 198.
197. Б.Дейч. Крымская автономия в зеркале общегосударственных проблем. //Крымские известия. – 2006. – 11 апреля
198. Шаповал В.М., Борденюк В.І., Журавльова Г.С. Парламентаризм і законодавчий процес в Україні: Навч. посіб. – К.: Вид-во УАДУ, 2000. – С. 32.
199. Манохин В.М. Порядок формирования органов государственного управления. – М., 1963. – 124 с.
200. О мерах по усилению кадровой работы в Автономной Республики Крым: Постановление Верховной Рады Автономной Республики Крым от 19 января 1999 года № 342-2/99 // Сборник нормативно-правовых актов Автономной Республики Крым. – 1999. – №2.
201. Нормативно-правовой акт Верховной Рады Автономной Республики Крым – Закон Автономной Республики Крым "О Совете министров Автономной Республики Крым" от 3 февраля 1997 года с изменениями и дополнениями // Сборник законов Республіки Крым. – 1997. - № 2. – Ст. 49.
202. Адельсеитова А. Б. К вопросу о правовых формах взаимодействия Верховной Рады автономии с правительством Автономной Республики Крым // Ученые записки Крымского государственного инженерно-педагогического университета. Выпуск 4. – Симферополь: Доля, 2003. – С. 150 – 154.
203. Об отчете Совета Министров Автономной Республики Крым о своей деятельности в целом: Решение Верховной Рады Автономной Республики Крым от 1 февраля 2000 года № 874 – 2/2000 // Сборник нормативно-правовых актов Автономной Республики Крым. – 2000. – № 2.
204. Самер В. Легким порухом руки // Дзеркало тижня. – 2005. – 24-30 вересня
205. Борденюк В. Державний механізм держави як система органів державної влади та органів місцевого самоврядування та фактори його цілісності // Юридична Україна. – 2005. – №3. – С. 15-23.
206. Цветков В.В., Щербак А.И. Дисциплина и ответственность в аппарате государственного управления. – К., 1985. – 212 с.
207. Про місцеве самоврядування в Україні: Закон України від 21 липня 1997 року № 280/97-ВР // Відомості Верховної Ради України. – 1997. – № 24. – Ст. 170.
208. Про ратифікацію Європейської Хартії місцевого самоврядування: Закон України від 15 липня 1997 року № 452/97-ВР // Відомості Верховної Ради України. – 1997. - № 38. – Ст. 249.
209. Бачило И.Л. Факторы, влияющие на эффективность управленческой деятельности. Проблемы эффективности, работы управленческих органов. – М.: Юрид. лит., 1979. – 128 с.
210. Павловский Р.С. Конституционные основы деятельности местных Советов народных депутатов. – Харьков.: Вища школа, - ХГУ, 1979. – 264 с.
211. Воронин Ю. Деякі питання діяльності депутатів місцевих рад // Український правовий часопис. – Вип. 5. – К. – 1999. – С. 28-31.
212. Григорян Л.А. Народовластие в СССР. – М.: Юрид. лит., 1972. - 234 с.
213. Барабашев Г.В. Отношения руководства в системе местных советов: Правовые проблемы дальнейшего совершенствования представительных органов государственной власти. - М.: Юрид. лит., 1973 – С. 53.
214. Органы народной власти: опыт и проблемы. – М. Знание, 1976.- 268 с.
215. О порядке взаимодействия с Ассоциацией органов местного самоуправления в Автономной Республики Крым и делегировании органом местного самоуправления отдельных полномочий: Положение Верховного Совета Автономной Республики Крым №796-2/99 от 17 ноября 1999 года // Сборник нормативно-правовых актов Автономной Республики Крым. – 1999. – № 11. – 2000. – №7.
216. О порядке контроля за осуществлением органами местного самоуправления делегированных полномочий Автономной Республики Крым: Постановление Верховной Рады Автономной Республики Крым от 26 апреля 2000 года № 1084-2/2000 // Юридическая информационно-поисковая система // Сборник нормативно-правовых актов Автономной Республіки Крым. – 2000. - № 5.
217. Дейч Б. Д. Выступление на 8-х Всеукраинских муниципальных слушаниях // Крымские известия. – № 141. – 2002. – 1 серпня.
218. Об утверждении Положения о порядке заключения соглашений и принятия согласованных решений между Верховной Радой Автономной Республики Крым и органами местного самоуправления в Автономной Республике Крым: Постановление Верховной Рады Автономной Республики Крым от 19 сентября 2001 года № 2032-2/01 // Сборник нормативно-правовых актов АРК. – 2001. - № 9.
219. Про угоди про порядок взаємодії між Верховною Радою Автономної Республіки Крим і органами місцевого самоврядування в Автономній Республіці Крим» Постанова Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 22 жовтня 2003 року № 692-3/03 // Сборник нормативно-правовых актов Автономной Республики Крым. – 2003. № 10. – Ст. 834.
220. Про комплексний план підтримки й розвитку місцевого самоврядування в Автономній Республіці Крим на 2006 рік.: Постанова Верховної Ради АРК // Сборник нормативно-правовых актов Автономной Республики Крым. – 2005. - № 12. – Ст. 1026.
221. О структуре Совета министров Автономной Республики Крым, системе органов исполнительной власти Автономной Республики Крым и внесении изменений в некоторые нормативно-правовые акты Верховной Рады АРК: Постановление Верховной Рады Автономной Республики Крым с изменениями и дополнениями, внесенными Постановлениями Верховной Рады АРК от 19 мая 2005 года N 1308-4/05, от 21 сентября 2005 года N 1393-4/05, от 28 октября 2005 года N 1485-4/05 // Сборник нормативно-правовых актов Автономной Республіки Крым. – 2005. - № 5. – Ст.. 378.
222. О внесении изменений в Нормативно-правовой акт Верховного Совета Крыма Закон Автономной Республики Крым от 3 февраля 1997 года N 1024-I "О Совете министров Автономной Республики Крым", утверждении численности и структуры аппарата Совета министров Автономной Республики Крым, общей численности республиканских и иных органов исполнительной власти АРК: Постановление Верховной Рады Автономной Республики Крым от 15 мая 2002 года N 42-3/02 // Сборник нормативно-правовых актов Автономной Республики Крым. - 2002 .- № 5. - Ст. 360; № 9. - Ст. 952; № 11. - Ст. 1188; 2003. № 3. - Ст. 213; - 2004. - № 2. - Ст. 62; 2005. - № 5. - Ст. 359.
223. Копиленко П.Є. Автономна Республіка Крим: проблеми правового статусу: Монографія. К. – 2002. – 340 с.
224. О проведении депутатских слушаний по вопросам о состоянии соблюдения прав человека в Автономной Республике Крым: Решение Верховной Рады АРК от 25.12.03. № 780 – 3 /03// Сборник нормативно-правовых актов АРК. – 2003. № 12.
225. Державне управління в Україні: організаційно-правові засади. Навч. посіб. / Н.Р. Нижник, С.Д. Дубенко, В.І. Мельниченко та ін.; За заг. ред. проф. Н.Р. Нижник. – К.: Вид-во УАДУ, 2002. – 164 с.
226. Неделько О.О. Основні напрямки взаємовідносин органів влади Автономної Республіки Крим і проблема правового закріплення власності автономії //Вісник ОІВС.- Од.: 2003.- №3.- С. 29-33.
227. О Положении о Управлении делами Верховной Рады Автономной Республики Крым: Постановление Верховной Рады Крыма от 21 мая 1993 года № 320-1 с изменениями и дополнениями // Ведомости Верховного Совета Крыма. – 1993. - № 3. – Ст. – 165; Собрание законодательства Республики Крым. – 1997. - № 3. – Ст. 172; Сбоник нормативно-правовых актов АРК. – 1999. - № 4. – Ст. 336; 2000. - № 4. – Ст.359.
228. Неделько О.А. Особенности юридической природы органов власти АРК //Проблемы толкования и реализации законодательства Украины и задачи адвокатуры. – Симф.: Таврия-Плюс, 2003. – С. 123-133.
229. Kommission der Europaishen Gemeinschaften, Europaisches Regieren. Ein Weibbuch, KOM (2001), 428-endgultig vom 25. 7. 2001, - S.3.
230. Recommendation 34 (1997) sur le projet de Charter europeenne de l`autonomie regionale < http:// www.coe.fr/cplre/textad/rec/1997/rec 34 (97) f.htm>.

Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.