У нас уже
17884
рефератов, курсовых и дипломных работ
Сделать закладку на сайт
Главная
Сделать заказ
Готовые работы
Почему именно мы?
Ценовая политика
Как оплатить?
Подбор персонала
О нас
Творчество авторов
Быстрый переход к готовым работам
Контрольные
Рефераты
Отчеты
Курсовые
Дипломы
Диссертации
Мнение посетителей:
Понравилось
Не понравилось
Книга жалоб
и предложений
Название
ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФОРМУВАННЯ КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ НА ЗЕМЛЮ
Количество страниц
186
ВУЗ
Национальная юридическая академия Украины имени Ярослава Мудрого
Год сдачи
2006
Содержание
ЗМІСТ
Вступ.....................................................................................................................3-8
Розділ 1. Загальні засади права комунальної власності на землю
1.1. Поняття та ознаки права комунальної власності на землю....................9-29 1.2. Право комунальної власності на землю як субінститут права власності на землю в Україні................................................................................................29-40
1.3. Генезис законодавчого забезпечення відносин комунальної власності на землю.................................................................................................................40-52
Висновки до Розділу 1....................................................................................53-54
Розділ 2. Об’єктно-суб’єктний склад права комунальної власності на землю................................................................................................................55-56
2.1. Об’єкт права комунальної власності на землю......................................56-82
2.2. Суб’єкт права комунальної власності на землю....................................82-95
2.3. Особливості прав та обов’язків територіальної громади як власника земель..............................................................................................................95-106
Висновки до Розділу 2................................................................................107-109
Розділ 3. Підстави та порядок виникнення права комунальної власності на землю
3.1. Розмежування як первісна підстава формування об’єкта комунальної власності на землю.......................................................................................110-134
3.2. Інші підстави виникнення права комунальної власності на землю.............................................................................................................134-156
Висновки до Розділу 3................................................................................157-158
Висновки......................................................................................................159-164
Список використаних джерел..................................................................165-186
ВСТУП
Актуальність теми. У контексті проведення земельної реформи України в результаті ліквідації монополії державної власності на землю виникають оновлені земельні відносини, які потребують належного правового врегулювання. Земельним кодексом України, Законом України ,,Про розмежування земель державної та комунальної власності” та іншими нормативно-правовими актами закріплюється низка приписів, які здійснюють безпосередню регламентацію відносин, що стосуються правового режиму комунальної власності на землю. Запровадження земельної реформи та реформування відносин власності на землю на перший план висувають питання, пов’язані з необхідністю дослідження правового режиму в першу чергу земельних ділянок, які належать територіальним громадам.
Особливої уваги потребує дослідження поняття, правової природи права комунальної власності на землю та його ознак, об’єктного та суб’єктного складу, рис, що визначають його особливість у порівнянні з правом державної та правом приватної власності на землю та ін. Крім того, всебічного теоретичного аналізу потребують підстави виникнення комунальної власності, а саме: розмежування земель державної та комунальної власності на землю та ін.
Слід зазначити, що деякі питання, пов’язані з окремими аспектами комунальної власності на землю, були предметом дослідження окремих науковців, але поза їх увагою залишилася сфера формування самого об’єкта права комунальної власності на землю, визначення його ознак та особливостей. Разом з тим не менш важливим є дослідження правового статусу територіальної громади як суб’єкта права комунальної власності на землю, зокрема щодо можливості здійснення територіальною громадою правомочностей, які складають зміст права комунальної власності на землю, а також управління в процесі їх реалізації.
Вихідними даними для розробки теми стали теоретичні дослідження, які проводили такі українські фахівці в галузі екологічного та земельного права: В.І. Андрейцев, Г.І. Балюк, О.Г. Бондар, М.Я. Ващишин, О.А. Вівчаренко, Ю.О. Вовк, А.П. Гетьман, О.В. Дзера, О.І. Заєць, І.І. Каракаш, Т.О. Коваленко, Т.Г. Ковальчук, М.В. Краснова, П.Ф. Кулинич, В.Л. Мунтян, В.В. Носік, О.М. Пащенко, О.О. Погрібний, С.В. Разметаєв, В.І. Семчик, Н.І. Титова, В.І. Федорович, В.С. Шахов, Ю.С. Шемшученко, М.В. Шульга, В.З. Янчук та ін.
Важливим теоретичним підґрунтям для дисертаційного дослідження стали праці російських правознавців: Г.О. Аксеньонка, В.П. Балезіна, С.О. Боголюбова, С.М. Братуся, М.М. Бринчука, Г.Є. Бистрова, Б.В. Єрофеєва, Ю.Г. Жарікова, І.О. Іконицької, О.І. Крассова, В.В. Петрова, М.В. Попова, А.М. Турубінера, Г.В. Чубукова та ін.
У зв’язку з закріпленням у законодавстві права комунальної власності на землю, проголошенням його рівності з правом приватної та державної власності на землю набувають особливої актуальності та потребують наукового дослідження проблеми у сфері права комунальної власності на землю відповідно до політичного, соціально-економічного розвитку суспільства, його взаємодії з навколишнім природним середовищем.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертація підготовлена відповідно до плану науково-дослідницьких робіт кафедри екологічного права в рамках Державної цільової комплексної програми ,,Проблеми удосконалення екологічного законодавства в умовах ринку” Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого (№ державної реєстрації 0186.0.070871).
Мета і завдання дослідження. Мета дисертаційного дослідження є вивчення поняття та ознак, суб’єктно-об’єктного складу, підстав виникнення права комунальної власності на землю, що в якості самостійної форми знайшло своє законодавче закріплення в процесі здійснення земельної реформи, шляхом аналізу земельного законодавства та практики його застосування, земельно-правової та іншої літератури, а також у розробці пропозицій і рекомендацій з удосконалення правового регулювання суспільних відносин з приводу комунальної власності на землю.
Відповідно до поставленої мети, передбачається вирішити наступні основні завдання:
– дати визначення поняття ,,право комунальної власності на землю”;
– дослідити ознаки права комунальної власності на землю;
– виявити особливості права комунальної власності на землю поряд із правом державної та приватної власності на землю;
– здійснити аналіз земельного та іншого законодавства у сфері права комунальної власності на землю;
– дослідити історичний розвиток права комунальної власності на землю;
– дослідити об’єкт та суб’єкт права комунальної власності на землю;
– проаналізувати шляхи формування права комунальної власності на землю.
Об’єкт дослідження становлять правовідносини, що виникають у сфері права комунальної власності на землю.
Предметом дисертаційного дослідження є проблемні питання, щодо поняття, об’єкта, суб’єкта, його прав та обов’язків, підстав виникнення виникають у сфері права комунальної власності на землю, вирішення яких дозволить з’ясувати поняття права комунальної власності на землю, його ознаки, передумови виникнення та шляхи формування, а також характеристику його об’єктно-суб’єктного складу.
Методи дослідження використані такі: історичний, порівняльно-правовий, системно-функціональний, комплексний, логіко-семантичний, метод сходження від загального до конкретного та ін.
Історичний метод використано для дослідження передумов виникнення права комунальної власності на землю. Порівняльно-правовий метод використовується для порівняльного аналізу положень різних нормативно-правових актів України, що регулюють відносини комунальної власності на землю. За допомогою логіко-семантичного методу та методу сходження від загального до конкретного досліджено поняття та ознаки права комунальної власності на землю. Шляхом системно-функціонального методу аналізується ефективність правового регулювання у сфері комунальної власності на землю. Комплексним методом досліджено нормативно-правові акти, що стосуються предмета дисертації.
Наукова новизна одержаних результатів обумовлена тим, що дисертація є першим в Україні комплексним і всебічним дослідженням проблем формування права комунальної власності на землю. Воно здійснено на основі новітнього вітчизняного та зарубіжного законодавства, зокрема Земельного кодексу України та нормативно-правових актів, прийнятих на його розвиток.
До наукових результатів, що містять наукову новизну, слід віднести такі:
1. Уперше в науці земельного права поглиблено досліджено ознаки права комунальної власності на землю та сформульовано розгорнуте поняття цього права, сутність якого складає сукупність правових норм, що закріплюють, урегульовують та охороняють право територіальної громади володіти, ефективно й раціонально користуватися та розпоряджатися на свій розсуд та у своїх інтересах землею, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.
2. Поглиблено досліджено генезис законодавства щодо права комунальної власності на землю, запропоновано відповідну періодизацію, а також сформульовано передумови формування цього права.
3. Уперше доводиться, що розмежування земель державної та комунальної власності – це система організаційно-правових заходів, що становлять одноразову дію щодо розподілу земель у результаті їх передачі з державної в комунальну власність протягом установленого строку з визначенням у натурі (на місцевості) меж земельних ділянок державної та комунальної власності в межах населених пунктів та, в окремих випадках, поза ними з посвідченням права комунальної власності на землю державним актом. Розмежування розглядається як первісна підстава формування права комунальної власності на землю.
4. Дістало подальший поглиблений розвиток положення, що правові норми, які регулюють суспільні відносини щодо комунальної власності на землю, складають субінститут комплексного та міждисциплінарного інституту права власності на землю.
5. Уперше визначено, що земля як об’єкт права комунальної власності знаходиться в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а також поза ними під об’єктами нерухомого майна, що перебуває у власності територіальних громад, виступає основою розташування соціально-економічної інфраструктури міст, селищ, сіл, місцем проживання, праці та відпочинку їх населення та документально посвідчується.
6. У дослідженні по-новому обґрунтовується положення про те, що об’єктом права комунальної власності може виступати земельна частка (пай). Це положення повинно знайти закріплення на законодавчому рівні.
7. Отримало подальший розвиток дослідження підстав виникнення права комунальної власності на землю, запропонована їх класифікація: на загальні та спеціальні; що мають адміністративно-правовий та цивільно-правовий характер.
Практичне значення одержаних результатів. Основні теоретичні положення становлять як теоретичний, так і практичний інтерес. Вони можуть бути використані: а) в науково-дослідницькій сфері – при подальшому вивченні питань права комунальної власності на землю; б) у науковій роботі студентів; в) у законотворчій діяльності – для прийняття нових нормативно-правових актів та вдосконалення положень чинного законодавства; г) у навчальному процесі – висновки дисертаційного дослідження можуть бути використанні при викладанні таких навчальних дисциплін, як ,,Земельне право”, ,,Екологічне право”; д) при підготовці навчальної та науково-методичної літератури.
Апробація результатів дисертації. Основні положення дисертаційного дослідження оприлюднені на Міжнародній науково-практичній конференції ,,Проблеми удосконалення правового регулювання місцевого самоврядування в Україні” (м. Харків, травень 2004 р.), Всеукраїнській науковій конференції студентів та молодих учених ,,Правові проблеми сучасності в умовах розвитку юридичної науки” (м. Чернігів, травень 2004р.), Міжнародній науково-практичній конференції ,,МІА України 2005” (м. Київ, червень 2005 р.).
Публікації. Основні теоретичні положення та висновки дисертаційного дослідження знайшли відображення в семи наукових працях (чотирьох статтях та тезах трьох доповідей на наукових конференціях).
Структура дисертації зумовлена предметом, метою й завданнями дослідження. Вона складається зі вступу, трьох розділів, восьми підрозділів, висновків (після кожного розділу й наприкінці дисертації) та списку використаних джерел. Загальний обсяг дисертації – 186 сторінок, з них основного тексту – 164 сторінки, кількість використаних джерел – 247 найменування.
Список литературы
ВИСНОВКИ
У дисертації здійснено теоретичне узагальнення й запропоновано нове вирішення наукового завдання, що полягало у вдосконаленні механізму правового врегулювання земельних відносин, що виникають у сфері права комунальної власності на землю, зокрема, щодо формування об’єкта права комунальної власності на землю. Проведено самостійне дослідження правових положень, що регулюють правозастосовчу діяльність суб’єктів у відносинах комунальної власності на землю. Це дозволяє зробити наступні висновки, які можуть мати як теоретичне, так і практичне значення:
1. Право комунальної власності на землю – це сукупність правових норм, що закріплюють, урегульовують та охороняють право територіальної громади володіти, ефективно та раціонально користуватися й розпоряджатися на свій розсуд та у своїх інтересах землею, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.
2. Управління землею права комунальної власності розглядається як спрямована на забезпечення можливості здійснення правомочностей цього права організаційна діяльність територіальної громади чи органів місцевого самоврядування, які діють від її імені.
3. Правові норми, які регулюють суспільні відносини у сфері права комунальної власності на землю, характеризуються всіма ознаками субінституту, що входить до інституту права власності на землю земельного права, який при цьому є комплексним та міждисциплінарним.
4. Серед загальних ознак, які характеризують об’єкт відносин комунальної власності на землю, слід виділити: 1) відносяться земельні ділянки, що знаходяться на відповідній території (ч. 2 ст. 83 Земельного кодексу України); 2) визначення територіальної громади відповідно до Земельного кодексу України (ст. 80) суб’єктом земельних правовідносин, в основі функціонування якої знаходиться публічний інтерес; 3) підстави виникнення права комунальної власності на землю розділяються на загальні та спеціальні.
5. Специфічними правовими ознаками комунальної власності на землю, які відносяться до її суб’єкта, є такі: 1) територіальна громада як суб’єкт права комунальної власності на землю здійснює його як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування; 2) в особі територіальної громади ,,збігається” суб’єкт права комунальної власності на землю і суб’єкт управління цими землями; 3) наявність специфічної підстави формування об’єкта права комунальної власності на землю, такої як розмежування земель державної та комунальної власності, що носить одноразовий характер.
6. У процесі формування та становлення правової бази щодо формування об’єкта права комунальної власності на землю можна виділити такі періоди: 1. Реформаційний (1990-1995 рр.), який характеризується початком земельної реформи, прийняттям ряду нормативних актів, які ліквідували виключну державну власність на землю і започаткували різноманітність форм власності. 2. Новітній період (1995 – наш час) – прийняття нормативних актів, які вводять нову понятійну та процедурну систему здійснення права комунальної власності на землю. Їхні норми, в основному, спрямовані на доповнення положень нормативних актів реформаційного періоду.
7. Можна визначити такі передумови виникнення права комунальної власності на землю, зокрема, формування її об’єкта: 1) занепад адміністративно-командної системи організації суспільства; 2) перехід до ринкових відносин. 3) реформування системи місцевого самоврядування та забезпечення публічних інтересів на місцевому рівні; 4) формування системи місцевого самоврядування, виділення матеріально-фінансової основи цього інституту, в якій важливе місце посідають природні ресурси, зокрема земля.
8. Земельна частка (пай) є об’єктом земельних відносин і потенційно може бути самостійним об’єктом і права комунальної власності. Це положення повинно знайти закріплення на законодавчому рівні.
9. Виходячи зі співвідношення таких категорій, як ,,земля” та ,,земельна ділянка”, необхідно зауважити, що в загальному значенні існує право комунальної власності на землю, але у відносинах між конкретними суб’єктами воно трансформується на право комунальної власності на земельну ділянку.
10. Можна виділити такі риси землі як об’єкта права комунальної власності: 1) способу формування – в результаті розмежування земель державної та комунальної власності на землю (п. 12. Перехідних положень Земельного кодексу України); 2) риса, що визначається правами та обов’язками суб'єкта права комунальної власності на землю; 3) територіальна: 3.1 відносяться землі в межах населених пунктів, окрім земель, які перебувають у державній та приватній власності на цій території; 3.2 земельні ділянки за межами населених пунктів, на яких знаходяться об’єкти нерухомості права комунальної власності відповідної територіальної громади.
11. Земля як об’єкт права комунальної власності знаходиться в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а також поза ними під об’єктами нерухомого майна, що перебувають у власності територіальних громад, виступає основою розташування соціально-економічної інфраструктури міст, селищ, сіл, місцем проживання, праці та відпочинку їх населення та документально посвідчується.
12. Критеріями, за якими можна здійснити класифікацію землі як об’єкта права комунальної власності, є наступні: 1) цільове призначення; 2) місце розташування земель; 3) населений пункт, який знаходиться на відповідній території; 4) можливість передачі земель до інших форм власності; 5) залучення до використання земель; 6) залежно від форми використання земель, що перебувають у комунальній власності.
13. Суб’єкт права комунальної власності на землю (територіальну громаду) слід розглядати як особливий самостійний суб’єкт, що повинен мати відповідну організаційну-правову форму (наприклад, як юридичну особу публічного права), що, з одного боку, дає їй можливість безпосередньо реалізовувати право комунальної власності на землю, а з другого – виступає передумовою набуття специфічних ознак, притаманних саме суб’єкту земельних правовідносин.
14. Убачається, що територіальну громаду та органи місцевого самоврядування не можна протиставляти, бо вони перебувають у тісному взаємозв’язку між собою. Їх самостійне функціонування неможливе. Органи місцевого самоврядування представляють та реалізують інтереси територіальної громади, будучи її представницькими органами. У свою чергу, територіальна громада зберігає за собою право самостійно приймати рішення, наприклад, відносно земель, що перебувають у її власності.
15. Публічний земельний інтерес, що лежить в основі суб’єкта комунальної власності на землю, зумовлює діалектичний розвиток інтересів певної спільноти, яка знаходиться в межах відповідного населеного пункту, ґрунтується на принципах місцевого самоврядування, розвитку певної території та особливостями об’єкта.
16. Територіальна громада як суб’єкт права комунальної власності на землю характеризується такими ознаками: 1. Територіальна громада як особливий самостійний суб’єкт, що має відповідну організаційну-правову форму (наприклад, як юридична особа публічного права); 2. В основі функціонування такого суб’єкта лежить публічний інтерес; 3. Неможливість безпосереднього здійснення таких правомочностей права комунальної власності, як володіння та користування земельною ділянкою таким суб’єктом; 4. Реалізація розпорядження та управління земельною ділянкою.
17. Права та обов’язки територіальної громади як суб’єкта права комунальної власності на землю визначаються через аналіз компетенцій її та органів місцевого самоврядування. На рівні чинного законодавства слід остаточно визначити статус територіальної громади, передбачити повноваження територіальної громади, які вона здійснювала б безпосередньо, та повноваження, які здійснювали б органи місцевого самоврядування.
18. При дослідженні обов’язків власників земельних ділянок, передбачених чинним Земельним кодексом України, можна дійти висновку, що, по-перше, такі обов’язки кореспондують суб’єктам, які мають справу з безпосереднім використанням земельних ділянок; по-друге, виконання обов’язків власниками земельних ділянок забезпечує належне використання відповідного об’єкта.
19. Аналіз принципів розмежування земель державної та комунальної власності, розроблених на загальнотеоретичному та законодавчому рівнях, дозволяє систематизувати принципи, виділені на рівні чинного законодавства, взявши за основу критерії систематизації теоретичного рівня: а) правовий принцип; б) принцип утилітаризму; в) принцип відповідальності; г) стосовно принципів оптимальності, реалістичності, цілі, то до них також, як і до правового принципу, можна віднести кожен із принципів, передбачених у законодавстві.
20. Розмежування земель державної та комунальної власності – це система організаційно-правових заходів, що становлять одноразову дію щодо розподілу земель у результаті їх передачі з державної в комунальну власність протягом установленого строку з визначенням у натурі (на місцевості) меж земельних ділянок державної та комунальної власності в межах населених пунктів та, в окремих випадках, поза ними з посвідченням права комунальної власності на землю державним актом.
21. Порядок здійснення розмежування земель державної та комунальної власності на землю характеризується визначенням на законодавчому рівні таких складових, як: а) суб’єкти, що приймають рішення стосовно проведення розмежування, безпосередньо проводять дії з розмежування; б) документація, відповідно до якої здійснюється розмежування земель державної та комунальної власності, засвідчується право комунальної власності на землю; в) територіальний аспект – у межах відповідних населених пунктів з установленням меж земельних ділянок державної та комунальної власності в натурі (на місцевості); г) фінансовий аспект – фінансування процесу розмежування здійснюється за рахунок коштів відповідних бюджетів.
22. З урахуванням підстав як виникнення права комунальної власності на землю, так і припинення права власності, їх можна доповнити ще такими, як: а) перехід права на земельну ділянку при переході права на будівлю і споруду (ст. 120 Земельного кодексу України); б) реприватизація земельної ділянки.
23. Реприватизацію земельної ділянки слід розглядати як різновид добровільної відмови фізичних осіб від земельної ділянки, що має спрощений характер.
24. Положеннями чинного законодавства можна було б закріпити конфіскацію земельної ділянки за рішенням суду як підставу виникнення не тільки права державної власності на землю, а й права комунальної власності на землю.
25. Класифікація підстав виникнення права комунальної власності на землю здійснюється за таким поділом: 1) на загальні та спеціальні; 3) що мають адміністративно-правовий характер та цивільно-правовий характер.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Авер’янов В. Б. Компетенція // Юридична енциклопедія: В 6 т. / Редкол.: Ю.С. Шемшученко (гол. редкол.) та ін. – К.: Укр. енцикл., 2001. – Т. 3: К-М. – С. 196 – 792 с.
2. Аксененок Г. А. Земельные правоотношения в СССР. – М.: Юрид. лит., 1958. – 424 с.
3. Аксененок Г.А. Право государственной собственности на землю в СССР.– М.: Юрид. лит., 1950. – 307 с.
4. Алексеев С. С. Общие теоретические проблеми системы советского права: Научн. изд. – М.: Гос. изд-во юрид. лит., 1961. – 188 с.
5. Андрейцев В.І. Екологічне право: Курс лекцій: Навч. посіб. для юрид. фак-тів вузів. – К.: Вентурі, 1996. – 208 с.
6. Андрейцев В. І. Земельне право і законодавство суверенної України: Актуальні проблеми практичної теорії. – К.: Знання, 2005. – 445с.
7. Андрейцев В.І. Правові засади земельної реформи і приватизації земель в Україні: Навч.-практич. посіб. – К.: Істина, 1999. – 320 с.
8. Апанасенко К. І. Правовий режим майна, що є в комунальній власності: Автореф. дис ... канд. юрид. наук.: 12.00.04. – К., 2006. – 20 с.
9. Баймуратов М. О. Правовий статус територіальної громади в Україні: теоретичні та практичні проблеми // Муніципальний рух: новий етап розвитку: Матеріали VII Всеукр. муніцип. слухань ,,Муніципальний рух в Україні – 10 років розвитку” (6-8 верес. 2001 р., м. Бердянськ). – К.: Логос, 2002. – С. 368-370.
10. Баймуратов М. О. Функції і повноваження територіальних громад // Наук. пр. Одес. нац. юрид акад. – Т. 1. – О.: Юрид. літ., 2002. – С.104-117.
11. Баймуратов М.А., Григорьев В.А. Муниципальная власть: актуальные проблемы становления и развития в Украине: Моногр.– О.: Юрид. літ., 2003. – 248 с.
12. Балюк Г. І. Проблеми соціальної ефективності діяльності прокуратури по нагляду за додержанням і застосуванням земельного законодавства // Земельне право. – 2006. – № 6. – С. 49-56.
13. Батанов О. В. Конституційно-правовий статус територіальних громад в Україні: Моногр. – К.: Ін Юре, 2003. – 512 с.
14. Батанов О. В. Територіальна громада – основа місцевого самоврядування в Україні / За заг. ред. В. Ф. Погоріло: – К.: Ін-т держави і права НАН України. 2001. – 260 с.
15. Батанов О. В. Територіальні громади як первинні суб’єкти місцевого самоврядування в Україні: проблеми класифікації // Наук. пр. Одес. нац. юрид. акад. – Т. 1. – О.: Юрид. літ., 2002. – С.137-146.
16. Бахрах Д.Н. Административное право. Учебник для вузов. – М.: БЕК, 1996. – 368 с.
17. Бельський К. С. Выдающийся русский ученый-полицеист В. Н. Лешков (1810-1881) // Государство и право. – 1996. – № 11. – С. 127-136.
18. Бобкова А. Хозяйственная деятельность в сфере рекреации // Хозяйственное право. – 2000. – № 12. – С. 10-13.
19. Болдирєв С.В. Територіальна громада в системі місцевого самоврядування України // Пробл. законності – Х.: Нац. юрид. акад. України, 2005. – Вип. 72. – С. 22-27.
20. Бондарь Н.С. Гражданин и публичная власть: конституционное обеспечение прав и свобод в местном самоуправлении: Учеб. пособие. – М.: Городец, 2004. – 352 с.
21. Бондар О. Г. Земля як об’єкт права власності за земельним законодавством України: Автореф. ... канд. юрид. наук.: 12.00.06 / ІДП НАНУ. – К., 2005. – 20 с.
22. Бондар О. Г. Земля як об’єкт права власності юридичних осіб: актуальні проблеми // Держава і право. Юрид. і політ. науки.: Зб. наук. пр. – К.: Ін-т держави і права НАН України, 2001. Вип. 10 – С. 273-276.
23. Бондар О. Г. Формування інституту комунальної власності в Україні: актуальні проблеми // Вісн. Запоріз. юрид. ін-ту. –1999. – № 4 (9) – С.77-84.
24. Бориславська О. Реформа місцевого самоврядування: проблеми внесення змін в Конституцію України // Вибори і демократія. – 2005. – №3. – С. 45-50.
25. Борисова В. І. Комунальна власність – один з видів права власності в України // Проблеми удосконалення правового регулювання місцевого самоврядування в Україні: Матеріали наук.-практ. конф. / За ред. Ю.П. Битяка. – Х.: Ін-т держ. буд.-ва та місцев. самоврядування АПрН України, 2004. – С. 39-43.
26. Борисова В. І. Публічні утворення як учасники цивільних відносин // Державне буд-во та місц. Самоврядування: Зб. наук. пр. – Х.: Право, 2005. Вип. 10 – С.88-96.
27. Борисова В. Теорії сутності юридичної особи: історія і сучасність // Вісн. Акад. пр. наук України. – Х.: Право, 2001. – № 4 (27) – С.117-130.
28. Бринчук М.М. Экологическое право (право окружающей среды): Учеб. для высш. юрид. учеб. заведений. – М.: Юристъ, 1998. – 688 с.
29. Бутко І.П., Шемшученко Ю.С. Місцеві ради і забезпечення законності. – К.: Наук. думка, 1973. – 232 с.
30. Васильев В.И. Местное самоуправление: Учеб. и науч.-практ. пособие. – М.: Б. и., 1999. – 453 с.
31. Ващишин М. Проблеми правового врегулювання відносин земельної власності // Вісн. Львів. ун-ту. – Сер. юрид.: – Л: Львівський державний університет, 1999. – Вип. 34. – С. 149-152.
32. Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. і голов. ред. В. Г. Бусел. – К.; Ірпінь: Перун, 2001. – 1440 с.
33. Венедиктов А. В. Государственная социалистическая собственность. – М.; Л.: Изд-во АН СССР, 1948. – 839 с.
34. Выдрин И. В. Территориальный коллектив как субъект местного самоуправления (государственно-правовые аспекты) // Изв. ВУЗов. Правоведение. – 1992. – №4. – С. 84-91.
35. Вівчаренко О.А. Право власності на землю в Україні (актуальні проблеми). – Івано-Франківськ: Б. в., 1998. – 180 с.
36. Власник і право власності / Шевченко Я.М., Ненецька М.В., Кучеренко І.М. та ін.; Відп. ред. Я.М.Шевченко. – К.: Наук. думка, 1994. – 163 с.
37. Вовк С. Місцеве самоврядування: сенс, тенденції, перспективи // Самоврядування та самоорганізація територіальних громад: Матеріали наук.-практ. конф. (Львів, 24-25 серп.). – Л.: Доброчин. Громад. фонд ім. Князя Осмомисла, 1999. – С. 123-131.
38. Вовк Ю.А. Советское природоресурсовое право и правовая охрана окружающей среды: Общ. ч. – Х.: Вища шк., 1986. – 160 с.
39. Гегель Г.В. Философия права. – М.: Мысль, 1990. – 528 с.
40. Гетьман А. П. Процессуальные нормы и отношения в экологическом праве. – Х.: Основа, 1994. – 136 с.
41. Гірняк В. Джерела конституційно-правового регулювання комунальної власності в Україні // Вісн. Львів. ун-ту. – Серія. юрид. – 2003. – Вип. 38. – С. 182-190.
42. Глотова О. В. Правове регулювання правочинів щодо земельних ділянок в Україні. Автореф. дис. канд. юрид. наук. ... 12.00.06. – К., 2003. – 20 с.
43. Голікова Т. Методологічні аспекти моделювання територіальної організації влади й управління в Україні // Вісн. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. – 2005. – №4. – С. 31-36.
44. Голиченков А. К. Эколого-правовой словарь // Экологическое право. – 2004. – № 1. – С. 34-40.
45. Гончар М.С. Викуп земель міст, що перебувають у власності громадян та юридичних осіб, для суспільних потреб (актуальні проблеми) // http://www. zsu.zp.ua
46. ГОСТ 17.5.1.05-80. Охрана природы. Термины и определения. – М, 1980.
47. Гражданское право: Учебник: В 2 т. / Отв. ред. проф. Суханов Е. А. – М.: БЕК, 2003. – 816 с.
48. Гречко В.В. Некоторые вопросы правового регулирования внедрения интенсивного земледелия // Пробл. соц. законности. – 1989. – Вып. 23. – С. 82-85.
49. Григорьев В. А. Эволюция местного самоуправления. Отечественная и зарубежная практика: Моногр. – К.: Истина, 2005. – 424 с.
50. Гримич М. Інститут права власності у звичаєво-правовій культурі українців ХІХ-ХХ століття. – К., 2004. – 588с.
51. Громадські слухання. Державна стратегія управління місцевим і регіональним розвитком (реформування місцевих органів виконавчої влади та системи місцевого самоврядування). – Донецьк, 2003. – 130 с.
52. Гринько С. В. Правові аспекти реєстрації прав на землю. Автореф. дис. канд. юрид. наук. ... 12.00.06. – К., 2003. – 18с.
53. Делія Ю. Місцеве самоврядування як право територіальної громади // Право України. – 2005. – № 5. – С. 45-48.
54. Денчук Р. Органи місцевого самоврядування як суб’єкти управління комунальною власністю // Юрид. Україна. – 2005. – № 3. – С. 64-68.
55. Джабраілов Р. А. Розмежування земель як передумова здійснення територіальними громадами прав власника на землю // Правничий часом. Дон. ун-ту. – Донецьк: Б. в., 2004. – №1 (11). – С. 15-20.
56. Дзера О. В. Право державної та комунальної власності // Цивільне право України: Підручник: У 2-х кн. Кн. 1. / За ред. О.В. Дзери, Н.С. Кузнєцової. – К.: Юрінком Інтер, 2002. – С. 367-395.
57. Дзера О. В. Становлення інституту права власності в умовах переходу України до ринкової економіки // Право власності в Україні: Навч. посіб. / За заг. ред. О. В. Дзери, Н.С. Кузнєцової. – К.: Юрінком Інтер, 2000. – С. 79-106.
58. Добряк Д.С., Муховиков А.М., Тихонов А.Г. Комунальна власність на землю: сутність, мотивація, принципи реалізації // Землевпорядкування. – № 1. – 2002. – С. 7-12.
59. Домашенко М. В., Рубаник В. Є. Власність і право власності: нариси з історії, філософії і практики регулювання відносин власності в Україні. – Х.: Факт, 2002. – 550 с.
60. Дробуш І. Перспективи розвитку місцевого самоврядування в Україні у ході адміністративної та муніципальної реформ // Актуальні пробл. правознавства: Наук. зб. – Тернопіль: Юрид. ін-т Терноп. акад. нар. госп-ва, 2002. – Вип.4 – С. 173-180.
61. Екологічне право України: Підруч. для студ. юрид. вищ. навч. Зал. / Гетьман А.П., М. В. Шульга, Попов В.К. та ін.; За ред. А.П.Гетьмана та М. В. Шульги. – Х.: Право, 2005. – 480 с.
62. Эйриян Г. Об общих требованиях, предъявляемых к сделкам с земельными участками // Хоз-во и право. – 2004. – № 9. – С.62-73.
63. Євграфова Є. П. Формування системи національного законодавства (деякі питання теорії і практики): Автореф. дис ... канд. юрид. наук. – Х.: Б. в., 2005. – 21с.
64. Єлісєєва О. В. Припинення права приватної власності на земельну ділянку за законодавством України: Автореф. дис ... канд. юрид. наук.: 12.00.06. – К., 2006. – 20 с.
65. Єрмоленко В. Земельні ресурси в майновому обороті // Право України. – 2004. – № 6. – С. 43-46.
66. Ерофєєв Б.В. Экологическое право России. – М.: Юристъ, 1996. – 624 с.
67. Жариков Ю. Г. О некоторых проблемах развития земельного законодательства на современном этапе // Государство и право. – 1997. – № 3. – С. 32-63.
68. Жилінкова І.В. Розвиток інституту права комунальної власності в Україні // Проблеми вдосконалення правового регулювання місцевого самоврядування: Матеріали наук.-практ. конф. – Х., 2002. – С. 245-247.
69. Жиравецький Т. Використання земель за цільовим призначенням як принцип земельного права // http://www.lawyer.org.ua
70. Журавський В. Реформа місцевого самоврядування в Україні: плюси та мінуси // http://www. lawschool.lviv.ua
71. Заставецька О.В., Заставецький Т.Б. Географічні засади формування територіальних громад у світлі нового адміністративно-територіального устрою України // Наукові зап. Терноп. нац. педагог. ун-ту. – Сер.: Географія. –Тернопіль, 2005. – № 2. – С. 10-13.
72. Заставська Л. П. Право власності на землю в Украні (розвиток та основні риси): Автореф. дис ... канд. юрид. наук: 12.00.06 / НАН України, Ін-т держави і права ім. В. М. Корецького. – К., 2003. – 19 с.
73. Захаров С. Право власності на землю територіальних громад // Юрид. вісн. України. – 2006. – № 7. – С. 8.
74. Земельний кодекс України: Науково-практичний коментар / За заг. ред. В.В.Медведчука. – К.: Ін Юре, 2003. – 715 с.
75. Земельний кодекс України: Коментар. / доп. – Х.: Одіссей, 2004. – 608 с.
76. Земельний кодекс України: Науково-практичний коментар / За заг. ред. В.І.Семчика. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Ін Юре, 2004. – 748 с.
77. Земельний кодекс України від 13 берез. 1992 р. № 2196-XII // Відом. Верхов. Ради України. – 1992. – № 25. – Ст. 354.
78. Земельне право України: Підруч. / За ред. О.О. Погрібного, І.І. Каракаша. – К.: Істина, 2003. – 448 с.
79. Земельне право: Підруч. для студ. юрид. спец. вищ. навч. закл. / За ред. В. І. Семчика і П. Ф. Кулинича. – К.: Ін Юр, 2001. – 424 с.
80. Земельне право України: Підручник / М.В.Шульга (кер. авт. кол.) Г.В.Анісімова, Н.О.Багай, А.П.Гетьман та ін.; За ред. М.В.Шульги. – К.: Юрінком Інтер, 2004. – 368 с.
81. Иванов В. Община как субъект права // Закон. – 1994. – № 5. – С. 88-93.
82. Иконицкая И. А. Земельное право Российской Федерации: теория и тенденции развития. – М.: Юристъ, 1999. – 248 с.
83. Иконицкая И. А. Проблемы эффективности в земельном праве. – М.: наука, 1972. – 172с.
84. Ільків Н. Оформлення земельної власності: деякі аспекти проблеми // Аспекти самоврядування. – 2005. – № 5 – С. 43-47.
85. Ільченко Я. Зміст управління комунальною власністю: теоретико-правовий аспект // Вісн. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. – 2003. – № 4. – С. 171-178.
86. Йоффе О.С. Структурные подразделения системы права (на материалах гражданского права) // Ученые зап. ВНИИСЗ. – Вып. 14. – М., 1968.
87. Камышанский В. П. Право собственности: пределы и ограничения. – М.: ЮНИТИ-ДАНА; Закон и право, 2000. – 303 с.
88. Каракаш И.И. Право собственности на землю и право землепользования в Украине: Научно-практ. пособие. – К.: Истина, 2004. – 216 с.
89. Касинюк Л. А. Місцеве самоврядування: історія і сучасність // Проблеми вдосконалення правового регулювання місцевого самоврядування: Матеріали наук.-практ. конф. (м. Харків, 4-5 груд. 2001 р.) – Х.: Нац. юрид. акад. України. – С. 99-101
90. Київська міська програма охорони навколишнього природного середовища на період 2003-2006 років // http://www.kmv.ua
91. Киримова Е. А. Правовой институт: понятие и виды: Учеб. пособие / Под ред. И. Н. Сенякина. – Саратов, 2000. – 55 с.
92. Коваленко Т. О. Обов’язки власників земельних ділянок // Законодавство України: Наук.-практ. коментарі. – 2005. – № 6. – С. 3-8
93. Ковальський Д. В. Земельно-процесуальні правовідносини: Дис. ... канд. юрид. наук. – К.: Б. и., 2005. – 193 с.
94. Ковальчук Т. Г. Правове регулювання ефективного використання земель промисловості // Вісн. Київсь. нац. ун-ту ім. Тараса Шевченка. – Юрид. науки. – 2003. – Вип. 51. – С. 157-160.
95. Ковальчук Т. Г. Правочинності землевласників і землекористувачів щодо ефективного використання земельних ділянок // Вісн. Київсь. нац. ун-ту ім. Тараса Шевченка. – Юрид.і науки. – 2003. – Вип. 54. – С. 119-122.
96. Козырь О.М. Особенности регулирования сделок с землей земельным законодательством // Экологическое право.– 2003. – № 4. – С. 7-10.
97. Колбасов О. С. Экология: политика – право. Правовая охрана природы в СССР. – М.: Наука, 1976. – 230 с.
98. Комментарий к Конституции Российской Федерации. – М.: БЕК, 1994.
99. Коммунальное право Украины: Учеб. пособие /Волков В.Д., Бобкова А.Г., Захарченко Н. А. и др. – Донецк: Дон. гос. ун-т, 1999. – 374 с.
100. Конституція України: Науково-практичний коментар. – Х.: Право, К.: Ін Юре, 2003. – 806с.
101. Концепція формування земель комунальної власності територіальної громади міста Миколаєва // http://www.rtpp.com.ua
102. Корнієнко М. Державна влада і місцеве самоврядування: актуальні питання теорії і практики // Укр. право. – 1995. – № 1 (2). – С. 68-77.
103. Корнієнко М. Функції Рад як наукова категорія // Рад. право. – 1990. – № 4. – С. 60-63.
104. Косарева А. Правове регулювання права власності на земельну ділянку// Юрид. журн. – 2006. – № 6 (48). – С. 41-42.
105. Коцюба О. П. Конституція України і проблеми регулювання земельних відносин // Матеріали наук.-практ. конф. ,,Теоретичні та практичні питання реалізації Конституції України: проблеми, досвід, перспективи”, Київ, 25 червня 1997 р., – Х.: Право, 1998. – С. 140-142
106. Кравченко В. В. До питання щодо законодавчого визначення статусу територіальної громади // Проблеми вдосконалення правового регулювання місцевого самоврядування: Матеріали наук.-практ. конф. (м. Харків, 4-5 груд. 2001 р.): – Х.: Нац. юрид. акад. України, 2002. – С. 145-147.
107. Кравченко В.І. Місцеві фінанси України: Навч. посіб. – К.: Ін Юре, 2000 – 346 с.
108. Крассов О.И. Земельное право: Учеб. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Юристъ, 2005. – 671 с.
109. Крассов О.И. Юридическое понятие ,,земельный участок” // Экологич. право. – 2004. – № 2. – С. 12-17.
110. Кривоченко Л. М. Класифікація // Юридична енциклопедія: В 6 т. / Редкол.: Ю.С. Шемшученко (гол. редкол.) та ін. – К.: Укр. енцикл., 2001. – Т. 3: К-М. – С. 115 – 792 с.
111. Крусян А. Территориальная громада и публичная власть в современной Украине // Юрид. вестн. – 2002. – № 3. – С. 96-101.
112. Кряжков А.В. Публичный интерес: понятие, виды и защита // Государство и право. – 1999. – № 10. – С. 91-99.
113. Кузнецов Н.Н. Право собственности и управление народным хозяйством в СССР: Учеб. пособие. – М.: ВЮЗИ, 1984. – 73 с.
114. Куйбіда В. С. Міське самоврядування і управління територіальним розвитком: історичні аспекти, сучасні реалії і проблеми удосконалення . – Л.: НАН України, Ін-ут регіонал. досліджень, 1999. – 71 с.
115. Кулинич П. Ф. Державні акти на землю в системі виникнення земельних прав: минуле, сьогодення, майбутнє // Зем. право України. – 2006. – № 5. – С. 29-39.
116. Кулинич П. Ф. Земля і Конституція: Про деякі положення Основного закону щодо землі та дискусії навколо них // Вісник ,,Фермер України”. – 2001. – №11(32). – С. 4-5.
117. Кулинич П. Ф. Право власності на землю в Україні // Сільське господарство реформується. – 1997. – №4. – С. 13-14.
118. Кулинич П. Право на земельну частку (пай) та його реалізація // Юрид. журн. – 2003. – № 2. – С. 78-83.
119. Кулинич П. Ф. Рациональное использование мелиорированных земель: (Вопросы правового обеспечения). – К.: Наук. думка, 1987. – 115с.
120. Кулинич П. Як розмежувати землі державної та комунальної власності// Юрид. вісн. України. – 2003. – № 5. – С. 8.
121. Кутафин О.Е., Фадеев В.И. Муниципальное право Российской Федерации. – М.: Юристъ, 1997. – 428 с.
122. Кучерук К. І. Договір купівлі-продажу земельної ділянки. Автореф. дис канд. юрид. наук. … 12.00.06 . – К., 2003. – 20с.
123. Лазарев Б.М. Компетенция органов управления. – М.: Юрид. лит, 1972. – 280 с.
124. Лисанець О.С. Деякі питання формування і використання комунальної власності на землю // Право власності: проблеми забезпечення, реалізації та захисту. Тези доп. та наук. повідомл. учасників наук. семінару молод. вчених. – Х., 2001. – С. 59-61.
125. Лісова Т. В. Правове регулювання землеустрою: Дис ... канд. юрид. наук. – Х.: Б. в., 2004. – 189 с.
126. Локшина С. М. Краткий словарь иностранных слов / Сост. С.М. Локшина. – 6-е изд., стереотип. – М.: Рус. яз., 1973. – 352 с.
127. Любченко П.М. Компетенція суб’єктів місцевого самоврядування. – Х.: Модель Всесвіту, 2001 – 224 с.
128. Любченко П. М. Територіальна громада: проблеми регулювання правового статусу // Держ. буд.-во та місц. самоврядування: Зб. наук. пр. – Х.: Право, 2002. – Вип. 2 – С.50-60.
129. Мацькевич М. М., Яковина М. М. Історичні традиції місцевого самоврядування в Україні // Проблеми державотворення і захисту прав людини в Україні: Матеріали ΙΙ регіон. Наук. конф. ( Львів, лютий 1996 р.) – Л.: Львів. держ. ун-т, 1996. – С. 89-97.
130. Медведев С. Новое земельное законодательство: разграничение государственной собственности на землю и участие публичных образований в хозяйственном обороте земли // Хозя-во и право. – 2002. – № 7. – С. 64-68.
131. Методика експертної грошової оцінки земельних ділянок: Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовт. 2002 р. № 1531 // Офіц. вісн. України. – 2002. – № 42. – Ст. 1941
132. Мірошниченко А.М. Проблемні питання правового забезпечення управління у галузі земельних відносин // Бюл. Міні-ва юстиції України. – 2005. – № 7 (45). – С. 55-66.
133. Модин Н. Муниципальные образования как участники земельных отношений. Комментарий Земельного кодекса // Рос. юстиция. – 2002. – №11. – С.25-26.
134. Модин Н. Муниципальная собственность как экономическая основа местного самоуправления // Рос. юстиция. – 2002. – № 3. – С.23-24.
135. Музика Л. Чи існують реальні суб’єкти права комунальної власності? // Право України. – 2002. – № 11. – С. 116-119.
136. Муніципальне право України: Підруч. / За ред. В.Ф.Погорілка, О.Ф.Фризького. – К.: Юрінком Інтер, 2001. – 352 с.
137. Мунтян В. Л. Правові проблеми раціонального природокористування. – К.: Вища школа, 1973. – 181с.
138. Носік В.В. Земля як об’єкт права власності // Київ. нац. ун-т. – Вісн. – Юрид. науки. – Вип. 38. – К.: Київ. нац ун-т, 2000. – С. 33-40.
139. Носік В.В. Право власності на землю в Україні (практичний довідник). – К., 1992.
140. Носік В. В. Право власності на землю українського народу: Моногр. – К.: Юрінком Інтер, 2006. – 544 с.
141. Носік В. Суб’єкти права власності на землю в Україні // Вісн. Акад. правов. наук України. – Х.: Право, 2000. – № 3 (22) – С. 135-144.
142. Носік В.В. Теоретичні аспекти права приватної власності на землю українського народу // Держава і право. Юрид. і політ. науки. – Вип. 12 – К.: Ін-т держави і права НАН України, 2001. – С. 425-432.
143. Носік В. В. Теоретичні проблеми земельного права в конституційній концепції права власності на землю українського народу // Ерліхівський зб. – Юрид. ф-т Чернів. нац. ун-ту. – Вип. 3. – Чернівці: Рута, 2002. – С. 54-60.
144. Носік В., Коваленко Т. Щодо правової природи земельної частки (паю) // Право України. – 2000. – № 3. – С. 48-53.
145. Олуйко В. Муніципальна реформа: на часі кроки вперед // Уряд. кур’єр. – 2002. – №241. – С. 4.
146. Омельченко О. Земля державна та комунальна // Голос України. – 2003. – № 134. – С. 3-4.
147. Омельченко О.О., Сташевський С.Т., Новаковський Л.Я. Концептуальні основи формування земель комунальної власності у місті Києві // Землевпорядкування. – № 1. – 2002. – С. 3-7.
148. Орзіх М. Інноваційна реконструкція адміністративно-територіального устрою України // Право України. – 2005. – № 7. – С. 11-14.
149. Орзіх М. П. Концепція правового статусу самоврядних територій і органів місцевого самоврядування // Місц. та регіон. самоврядування України. – 1995. – № 1. – С. 53-57.
150. Основні напрямки земельної реформи в Україні на 2001-2005 роки: Затверджено Указом Президента України від 30 трав. 2001 р. № 372 // Офіц. вісн. України. – 2001. – № 22. – Ст. 986.
151. Пащенко О. М. Земельні правовідносини / Зем. право України; За ред. М.В. Шульги. – К.: Юрінком Інтер, 2004. – 368 с.
152. Пейчев К. Поняття земельної ділянки як специфічного об’єкта відчуження // Підприємництво, госп-во і право. – 2002. – № 11. – С. 41-43.
153. Пейчев К. Правові проблеми визначення поняття відчуження земельної ділянки // Підприємництво, госп-во і право. – № 12. – 2004. – С. 47-50.
154. Первомайський О. О. Управління об’єктами комунальної власності // Право власності: проблеми забезпечення, реалізації та захисту: Тези доп. та наук. повідомл. наук. семінару молодих вчених (м. Харків, 14-15 верес. 2001 р.). – Х.: Нац. юрид. акад. України, 2001. – С.28-30.
155. Первомайський О. О. Участь територіальної громади у цивільних правовідносинах: Дис ... канд. юрид. наук. – Х.: Б. и., 2003. – 202 с.
156. План підготовки першочергових законопроектів та проектів інших нормативно-правових актів з питань підвищення ефективності державного регулювання земельних відносин, використання та охорони земель: Затверджено указом Президента України від 21 листоп. 2005 р. № 1643 // Офіц. вісн. України. – 2005. – № 47. – Ст. 2943.
157. Погребной А. А. Земля как объект недвижимости // Одесская нива. – 1998. – №7. – С. 30-31.
158. Положення про порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою Української РСР: Затверджено Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 12 берез. 1981 р. N 1654-X // Відом. Верхов. Ради УРСР. – 1981. – №12. – Ст. 179.
159. Попов М.В. Нужна ли муниципальная собственность? // http://www.yurclub.ru.l
160. Попов М. В. Право муниципальной собственности на землю в России: проблемы теории и практики: Дис … канд. юрид. наук: 12.00.06. – М., 2001. – 198 с.
161. Попов М. Публичная земельная собственность: что нового с 1 июля 2006 года // Хоз-во и право. – 2006. – № 7. – С. 65-69
162. Порядок зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб: Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 квіт. 2002 р. № 502 // Офіц. вісн. України. – 2002. – № 15. – Ст. 818.
163. Порядок проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок несільськогосподарського призначення: Затверджено наказом Держкомзему України від 8 лип.1999 р. № 72 // Офіц. вісн. України. – 1999. – № 39. – Ст. 1976.
164. Право власності в Україні: Навч. посібн. / Дзера О.В., Кузнєцова Н.С., Підпригора О.А. та ін.; За заг. ред. О.В. Дзери, Н.С. Кузнєцової. – К.: Юрінком Інтер, 2000. – 816 с.
165. Природноресурсове право України: Навч. посіб. / За ред. І. І. Каракаша. – К.: Істина, 2005. – 376 с.
166. Про благоустрій населених пунктів: Закон України від 6 верес. 2005 р. № 2807-ІV // Офіц. вісн. України. – 2005. – № 40. – Ст. 2528.
167. Про власність: Закон УРСР від 7 лют. 1991 р. № 697-XII // Відом. Верхов. Ради УРСР. – 1991. – № 20. – Ст. 249.
168. Проект Закону України ,,Про внесення зміни до статті 176 Земельного кодексу України” // http://www.gska2.rada.gov.ua
169. Проект Закону України ,,Про право комунальної власності” // http:// lawyer.org.ua
170. Проект Закону України ,,Про ринок землі” (від 02.07.02) // http://www.legality.kiev.ua
171. Проект Закону України ,,Про територіальний устрій України” // Уряд. кур’єр . – 2005. – № 75. – С. 10-13.
172. Проект Закону України ,,Про управління об’єктами комунальної власності” // http://www.alau.org.ua
173. Про деякі питання організаційно-правового забезпечення формування та регулювання ринку землі та захисту прав власників земельних ділянок: Указ Президента України від 25 лип. 2006 р. № 644 // Офіц. вісн. України. – 2006. – № 30. – Ст.2127.
174. Про землеустрій: Закон України від 22 трав. 2003 р. № 858-ІV // Офіц. вісн. України. – 2003. – № 25. – Ст.1178.
175. Про місцеве самоврядування в Україні: Закон України від 21 трав. 1997р. № 280 // Відом. Верхов. Ради України. – 1997. – № 24. – Ст. 170.
176. Про невідкладні заходи щодо прискорення земельної реформи у сфері сільськогосподарського виробництва: Затверджено Указом Президента України від 10 листоп. 1994 р. № 666 // Уряд. кур’єр. – 1994. – № 176. – С. 2.
177. Про офіційне тлумачення терміна ,,передача”, який вживається у підпункті 5.1.17 пункту 5.1 статті 5 Закону України ,,Про податок на додану вартість” (справа про тлумачення терміна ,,передача земельних ділянок”): Затверджено рішенням Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Світязької сільської ради Швацького району Волинської області від 5 лют. 2004 р. № 2-рп // Офіц. вісн. України. – 2004. – № 6. – Ст. 338.
178. Про охорону земель: Закон України від 19 черв. 2003 р. № 962-VI // Відом. Верхов. Ради України. – 2003. – № 39. – Ст. 349.
179. Про планування і забудову території: Закон України від 20 квіт. 2000 р. № 1699-ІІ // Офіц. вісн. України. – 2000. – № 20. – Ст. 813.
180. Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності: Закон України від 3 берез. 1998 р. № 147 // Відом. Верхов. Ради України. – 1998. – № 34. – Ст. 228.
181. Про правовий режим воєнного стану: Закон України від 6 квіт. 2000 р. № 1647-III // Відом. Верхов. Ради України. – 2000. – № 28. – Ст. 224.
182. Про правовий режим надзвичайного стану: Закон України від 16 берез. 2000 р. № 1550-III // Відом. Верхов. Ради України. – 2000. – № 23. – Ст. 176.
183. Про рекомендації парламентських слухань ,,Сучасний стан та перспективи розвитку земельних відносин в Україні”: Затверджено постановою Верховної Ради України від 22 верес. 2005 р. № 2897- ІV // Відом. Верхов. Ради України. – 2005. – № 48. – Ст.494.
184. Про розмежування земель державної та комунальної власності: Закон України від 5 лют. 2004 р. № 1457-ІV // Відом. Верхов. Ради України. – 2004. – № 35. – Ст.411.
185. Про форми власності на землю: Закон України від 30 січ. 1992 р. № 273-XII // Відом. Верхов. Ради України. – 1992. – № 18. – Ст. 225
186. Пушкин А., Басенко А. Владение как институт гражданского права // Бизнес-информ. – 1996. – № 9. – С. 16-18.
187. Радченко Г. Раціональне використання земель: поняття та зміст // http://www.chl.kiev.ua
188. Разметаев С.В. Право собственности на природные ресурсы в Украине. – Х.: КОНЭКС ЛТД, 1995. – 56 с.
189. Розмежування земель державної та комунальної власності в Україні // http://www.icp.org.ua
190. Романенко Н. А. Об’єкт та суб’єкт земельних відносин в Україні // Наше право. – 2004. – №2 (Ч. 1). – С. 98-102.
191. Румянцев О.Г., Додонов В.Н. Юридический энциклопедический словарь. – М.: Юристъ, 1997 – 345 с.
192. Самойленко А. В. Форми власності та право власності: погляд крізь призму Конституції України // Вісник Київ. держ. ун-ту. – Юридичні науки. – Вип. 35.: – К.: Київ. держ. ун-т, 1998. – С. 30-35.
193. Северенюк В. М. Правовий та економічний зміст понять ,,земля” і ,,природні ресурси” в Конституції України // Держава і право. Юрид. і політ. науки. Вип. 9: Зб. наук. пр. – К.: Ін-т держави і права НАН України, 2001. – С. 323-326.
194. Севрюкова І. Ф. Майно // Юридична енциклопедія: В 6 т. / Редкол.: Ю.С. Шемшученко (гол. редкол.) та ін. – К.: Укр. енцикл., 2001. – Т. 3: К-М. – С. 55 – 792 с.
195. Севрюкова І. Ф. Нерухомість // Юридична енциклопедія: В 6 т. / Редкол.: Ю.С. Шемшученко (гол. редкол.) та ін. – К.: Укр. енцикл., 2002. – Т. 4: Н-П. – С. 152 – 720 с.
196. Селіванов А. Наукове тлумачення права громадян об’єднуватись в територіальну громаду для вирішення власних потреб // Муніципальний рух: новий етап розвитку. Матеріали VII Всеукр. Муніцип. слухань ,,Муніципальний рух в Україні – 10 років розвитку”, К. – 2002. – С.290 – 295.
197. Семчик В. І. Право власності за Конституцією України. – К.: Ін Юре, 1997. – 36 с.
198. Семчик В. І. Ще раз про право власності на землю // Голос України. – 2002. – 19 липня. – С.4
199. Спасибо-Фатєєва І.В. Питання управління державною і комунальною власністю: приватноправовий аспект // Предпринимательство, хозяйство и право. – 1999. – № 10. – С. 9-13.
200. Спасибо-Фатєєва І. В. Про питання юридичної сутності управління в сучасних умовах // Пробл. законності – Х.: Нац. юрид. акад. України, 2002. – Вип. 53. – С. 122-132.
201. Станкевич Н. Г. Объекты земельных правоотношений в новом Земельном кодексе Российской Федерации и Кодексе Республики Беларусь о земле // Экологическое право. – 2002. – № 1. – С. 46-50.
202. Статут територіальної громади Києва // http://www.kmv.gov.ua
203. Статут територіальної громади міста Комсомольська. – Комсомольськ, 1999. – 24 с.
204. Статут територіальної громади м. Харкова // Слобода. – 15 трав. 2001 р. – С. 1-4.
205. Сташевський С. Земля – основа місцевого самоврядування // Голос України. – 2003. – № 97. – С. 4.
206. Страхов М.М. Міське самоврядування на засадах магдебурзького права в Україні у XIV-XVII // Пробл. вдосконалення правов. регулювання місц. самоврядування. – Х., 2002. – С. 23-24.
207. Стричинець О. В. Теорія класифікації у сфері права // Пробл. законності – Х.: Нац. юрид. акад. України, 2001. – Вип. 47. – С. 217-221.
208. Суханов Е. А. Право собственности в современной России // Собственность в XX столетии. – М.: Рос. Полит. Энцикл., 2001. – 960с.
209. Тимчасовий порядок розмежування земель державної та комунальної власності: Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 1 серп. 2002 р. № 1100 // Офіц. вісн. України. – 2002. – № 31. – Ст. 1482.
210. Титова Н. Землі як об’єкт правового регулювання // Право України. – 1998. – № 4. – С. 10-15.
211. Титова Н. Співвідношення Земельного та Цивільного кодексів України: деякі проблеми // Право України. – 2004. – № 3. – С. 71-77.
212. Тихомиров Ю. А. Публичное право: Учебник. – М.: БЕК, 1995. – 496с.
213. Тодыка Ю. Н. Развитие функций местных советов в условиях перестройки // Актуальные проблемы формирования правового государства: Кратк. тез. докл. и науч. сообщ. респ. науч. конф., 24-26 окт. 1990 г. – Х.: Юрид. ин-т, 1990. – С. 81-83.
214. Тодыка Ю.Н., Супрунюк Е.В. Конституция Украины – основа стабильности конституционного строя и реформирования общества. – Симферополь: Таврия, 1997 – 312 с.
215. Тотьев К.Ю. Публичный интерес в правовой доктрине и законодательстве // Государство и право. – 2002. – № 9. – С. 19-25.
216. Третяк А. Інституційні основи перетворень земельних відносин в Україні // Економ. часоп. – 1999. – №6. – С. 33-38.
217. Третяк А.М. Регулювання земельних відносин на території сільської територіальної громади / Третяк А.М., Коваль В.І., Немик С.С. – К.: УАДЧ, 2003. – 75с.
218. Третяк А. Шляхи та механізми використання земель у містах України: правовий та економічний аспекти // Економ. часоп. – 2000. – № 3. – С. 77-81.
219. Уваров А. Некоторые аспекты регулирования земельных отношений органами местного самоуправления // Хоз-во и право. – 2003. – № 6. – С. 82-86.
220. Федоров К.Г. Історія і право зарубіжних країн.: Навч. посіб. – К.: Вища шк., 1994. – 464 с.
221. Філософія політики: Короткий енцикл. словник. – К.: Знання України, 2002. – 670 с.
222. Харичков С., Рассадникова С. О формах собственности на объекты природно-ресурсного потенциала в Украине // Экономика Украины. – 1996. – № 9. – С. 65-70.
223. Хома В. В. З історії становлення місцевого самоврядування в Україні // Проблеми вдосконалення правового регулювання місцевого самоврядування: Матеріали науково-практичної конференції (м. Харків 4-5 груд. 2001 р.) – Х.: Нац. юрид. акад. України, 2002. – С. 94-97.
224. Цивільне право України: Підруч.: У 2 т. / Борисова В. І. (кер. авт. кол.), Баранова Л.М., Жилінкова І.В. та ін.; За заг. ред. В.І.Борисової, І.В.Спасибо-Фатєєвої, В.Л.Яроцького. – К.: Юрінком Інтер, 2004. – Т. 1. – 480 с.
225. Чубуков Г. В. Земельная недвижимость в системе российского права // Государство и право. – 1995. – 39. – С.45-51.
226. Чубуков Г.В., Погребной А.А. Земельная недвижимость: сделки, правовое регулирование: Учеб. пособ. – М., 1997. – 124 с.
227. Шаповал В. М. Народ // Юридична енциклопедія: В 6 т. / Редкол.: Ю.С. Шемшученко (голова редкол.) та ін. – К.: Укр. енцикл., 2002. – Т. 4: Н-П. – С. 46 – 720 с.
228. Шаповал В. Сутність місцевого самоврядування // Муніципальний рух: новий етап розвитку. Матеріали VII Всеукр. Муніцип. слухань. – К.: Логос., 2002. – 560 с.
229. Шевцов А. Муниципальная реформа: соотношение и эволюция позиций ветвей и уровней власти // Рос. эконом. журн.. – 2001. – № 5. – С. 19-39.
230. Шевченко Я. М. Питання права власності (коментар до Конституції України) // Підприємництво і право: Зб. Наук. пр. – К.: Ін-т приват. права і підприємництва АПрН України, 1998. – С.169-176.
231. Шевчук С. Делегирование государственных полномочий как реализация компетенции государственного органа // Юрид. практика. – 1997. – № 7. – С. 4-5.
232. Шемшученко Ю. С. Держава // Юридична енциклопедія: В 6 т. / Редкол.: Ю.С. Шемшученко (гол. редкол.) та ін. – К.: Укр. енцикл., 1999. – Т.2: Д-Й. – С. 80-81– 744 с.
233. Шемшученко Ю. С. Матеріальне право // Юридична енциклопедія: В 6 т. / Редкол.: Ю.С. Шемшученко (гол. редкол.) та ін. – К.: Укр. енцикл., 2001. – Т.3: К-М. – С. 187 – 792 с.
234. Шемшученко Ю. С. Процесуальне право // Юридична енциклопедія: В 6 т. / Редкол.: Ю.С. Шемшученко (гол. редкол.) та ін. – К.: Укр. енцикл., 1998. – Т.5: П-С. – С. 187 – 766 с.
235. Шемшучнко Ю., Кулинич П. Право земельной собственности в Украине // Будівництво України. – 1993. – №3 – 4. – С. 46-54.
236. Шульга М. В. Актуальны правовые проблемы земельных отношений в современных условиях. – Х.: Консум, 1998. – 224с.
237. Шульга М. В. Актуальные проблемы правового регулирования земельных отношений в современных условиях: Дис ... д-ра. юрид. наук. – Х.: Б. и., 1998. – 394 с.
238. Шульга М. В. Деякі питання права спільної власності територіальних громад на землю // Зем. право України. – 2006. – № 3. – С. 12-18.
239. Шульга М. В. Научные и правовые проблемы использования земель // Пробл. законності – Х.: Нац. юрид. акад. України, 1997. – Вип. 32. – С. 99-104.
240. Шульга М. В. Особливості правового регулювання правочинів щодо земельних ділянок // Пробл. законності – Х.: Нац. юрид. акад. України, 2004. – Вип. 68. – С. 67-74.
241. Шульга М.В. Поняття і склад земель населених пунктів: правові положення // Рад. право. –1990. – № 11. – С. 63-66.
242. Юридичний словник-довідник / За ред. Ю.С.Шемшученка. – К.: Феміда, 1996. – 696 с.
243. Юрченко А.Д., Мірошниченко А. М. До питання визначення обсягів прав на землю територіальних громад // Землеустрій і кадастр. – 2005. – № 3. – С. 7-14.
244. Юрченко А.Д., Мірошниченко А. М. Зарубіжний досвід правового регулювання встановлення меж адміністративно-територіальних утворень // Земельне право України. – 2006. – № 9. – С.40-48.
245. Янчук В. З. Право власності на землю: Проблеми теорії та практики // Адвокат. – 1997. – С. 9-14.
246. Яровий Я. Особливості спадкових правовідносин // http://www.justinian.com.ua
247. Honore A. Ownership // Oxford Essays in Jurisprudence Ed. A. W. Guest. – Oxford, 1961. – P. 101-14
Стоимость доставки работы, в гривнах:
(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50
Найти готовую работу
ЗАКАЗАТЬ
Обратная
связь:
Связаться
Вход для партнеров
Регистрация
Восстановить доступ
Материал для курсовых и дипломных работ
11.10.24
Сучасний документальний театр: новий тип сценічної репрезентації
11.10.24
Вербатім–наративи в контексті сучасної «Нової драми» і документального театру
11.10.24
«Нова драма» в умовах відновлення документалізму в театральній постдраматичній культурі нестабільного типу
Архив материала для курсовых и дипломных работ
Ссылки:
Счетчики:
© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.