У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Поведінка виробника-монополіста на ринку
Количество страниц 44
ВУЗ Європейський університет
Год сдачи 2007
Содержание Зміст
Вступ.
РОЗДІЛ 1 ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ ВИРОБНИЦТВА
1.1. Теорія виробництва. Технологічна і економічна ефективність.
1.2. Виробнича функція та її параметри. Ізокванта. Ефект масштабу.
1.3. Продукти виробництва. Витрати виробництва.
РОЗДІЛ 2 ПІДПРИЄМНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ФІРМИ
2.1. Розрахунок виробничої функції. Графік функції фірми. Ефект масштабу виробництва.
2.2. Визначення сукупного, середнього і граничного продукту виробництва фірми.
РОЗДІЛ 3 ВИЗНАЧЕННЯ СИТУАЦІЇ НА РИНКУ
3.1. Визначення типу ринку. Прогноз ситуації на ринку.
3.2. Визначення місця фірми на ринку через індекс концентрації.
Висновок.
Список використаної літератури.
ВСТУП

Виробництво — це процес використання праці та обладнання (капіталу) разом з природними ресурсами і матеріалами для створення необхідних продуктів та надання послуг. Виробництво можна охарактеризувати і як певну систему відносин між людьми. Вони можуть носити організаційно-економічний (бригадир — робітник, директор підприємства — начальник цеху, робітник — робітник тощо) або соціально-економічний (власник — невласник, акціонер — акціонер, кредитор — позичальник тощо) характер.
Підприємництво – це економічна категорія, що виражає відносини між суб’єктами господарської діяльності, спрямованої на досягнення такої комбінації економічних ресурсів, яка здатна забезпечити їм комерційний успіх – максимізувати дохід, підірвати монополію конкурентів та створити свою власну монополію.
Дана тема є актуальною тому, що наводить приклади, а також головні проблеми існування продуктів виробничої діяльності на ринку. Як правильно має себе поводити виробник-монополіст на ринку, який товар йому краще виробляти та яку стратегію використовувати.
Мета курсової роботи: дослідити поведінку виробника-монополіста на ринку. Для виконання мети були поставлені наступні завдання:
- висвітлити поняття виробництва, виробничої функції, ефекту масштабу, ізокванти, витрати та продукти виробництва, з’ясувати: в чому полягає суть технологічної та економічної ефективності виробництва.
- розрахувати виробничу функцію та дослідити графік функції виробництва, визначити сукупний, середній та граничний продукт виробництва фірми.
- визначити тип ринку, спрогнозувати ситуацію на ринку на 2007 рік та визначити місце фірми на ринку через індекс концентрації.
В процесі написання роботи були використані праці таких українських вчених: А.Ф.Косік [14], А.О.Задоя [11], В.Д.Базилевич [5] та інших.
Список литературы ВИСНОВОК
В першому розділі праці досліджено процес виробництва. Виробництво — це процес використання праці та обладнання (капіталу) разом з природними ресурсами і матеріалами для створення необхідних продуктів та надання послуг. Виробничі послуги праці, капіталу, землі та підприємницьких здібностей називаються факторами виробництва.
Разом з тим, виробництво можна охарактеризувати і як певну систему відносин між людьми. Вони можуть носити організаційно-економічний (бригадир — робітник, директор підприємства — начальник цеху, робітник — робітник тощо) або соціально-економічний (власник — невласник, акціонер — акціонер, кредитор — позичальник тощо) характер.
Виробнича функція — це технологічне співвідношення, що відображає залежність між сукупними витратами факторів виробництва і максимальним обсягом випуску продукції.
У процесі виробництва здійснюються витрати живої та уречевленої праці. Слід розрізняти витрати суспільства і витрати підприємства. Сукупність матеріальних витрат уречевленої та живої праці, що показує вартість виробництва того чи іншого продукту для суспільства, становить витрати суспільства. Існують такі види витрат: витрати суспільства (Вс), витрати підприємства (Вп), граничні, зовнішні, постійні та змінні витрати.
В межах другого розділу досліджено на прикладі фірми-монополіста виробничу функцію та ефект масштабу виробництва. Виробник вироблятиме кожну додаткову одиницю продукції до того часу, поки дохід від її продажу буде перевищувати додаткові витрати на її виробництво. Так, для збільшення виробництва з двох до трьох одиниць продукції виробник витратив додатково 99 грн., а отримав додатковий дохід від збільшення обсягу продажу 160 грн. Якщо розглядати перехід від п'яти до шести одиниць продукції, то граничний дохід і граничні витрати становитимуть відповідно 70 і 131 грн., що підтверджує недоцільність такого переходу. Таким чином, монополіст зможе максимізувати прибуток при такому співвідношенні ціни та обсягу продажу, яке зрівнює граничний дохід і граничні витрати. Для фірми-монополіста ефект масштабу визначається як збільшення виробництва, зокрема відбувається зменшення витрат на виробництво, і в свою чергу, збільшення прибутку. Граничний фізичний продукт., або гранична продуктивність змінного фактора (МР), - це приріст сукупного продукту, або додатковий продукт, одержаний від застосування додаткової одиниці змінного фактора.
Гранична продуктивність обчислюється подібно до показника граничної корисності: МР = ТР/ F.
Середній фізичний продукт або середня продуктивність змінного фактора (АР), - це кількість продукції, виробленої на одиницю затрат змінного фактора. Обчислюється за формулою: АР = ТР/F.
В третьому розділі було досліджено, що фірма функціонує на товарному монопольному ринку. Фірма не має конкурентів і тому має завжди стабільний прибуток. Монопольне становище на ринку завжди гарантує беззбиткову діяльність. Дослідивши основні показники діяльності фірми, можна зробити такий висновок, що крива попиту на продукцію фірми-монополіста має досить еластичну ділянку з великим кутом нахилу. Фірма намагається встановити як найвищу ціну на свою вироблену продукцію, виробник завжди обирає варіант виробництва свого товару з досягненням максимального прибутку. Продавець-монополіст застосовує цінову дискримінацію. Так, електропостачання населенню та підприємствам в Україні відбувається за різними тарифами, зниження тарифів на пасажирські перевезення перекриваються Укрзалізницею за рахунок підвищених тарифів на перевезення вантажів.
На 2006-2007 роки фірма має підвищити конкурентоспроможність свого товару, удосконалити засоби виробництва, налагодити зв’язки збуту своєї продукції за кордон, розробити план ефективного виробництва, згідно з яким фірма отримуватиме значно більший прибуток і витрачатиме при цьому якнайменше коштів. Обсяг пропонування продукції має відповідати обсягу попиту на неї – це забезпечить беззбитковість виробництва. У технічному відношенні підприємству необхідно постійно підвищувати обсяги та ефективність виробництва, своєчасно оновлювати асортимент і підвищувати якість продукції, забезпечувати виконання дедалі жорсткіших вимог щодо охорони навколишнього середовища (пропозиція), зберігаючи при цьому високий рівень прибутковості та інвестиційної привабливості.
Фірма на монопольному ринку одночасно приймає рішення про обсяг випуску і про ціну продукції. Визначивши через індекс Гіршмана-Герфіндаля місце фірми на ринку можна зробити такий висновок, що монопольна фірма займає на ринку приблизно 80 % продукції певної галузі, а решту забезпечують дрібні виробники. Продукцію нашої фірми, яку ми розглядали, не має близьких замінників, тому існує єдиний постачальник, який і забезпечує ринок своєю продукцією.
На основі аналізу запропоновано: підвищити конкурентоспроможність свого товару, удосконалити засоби виробництва, налагодити зв’язки збуту своєї продукції за кордон, розробити план ефективного виробництва, виділити кошти на розвиток науково-технічних досліджень, що сприятиме підвищенню позицій серед конкурентів та розробити цінову дикримінацію.
В курсовій роботі висвітлено стан виробництва за 2005-2006 роки.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Конституція України. Офіційне видання., Київ.,2006.
2. Господарський кодекс України від 16 січня 2003 року. Київ. Атака, 2003.
3. Цивільний кодекс України. Київ. Кондор, 2003.
4. В.Д.Базилевич. Економічна теорія політекономія.-4-те вид., стер. Київ. «Знання-Прес», 2005.
5. В.Д.Базилевич, Л.О.Баластрик. Макроекономіка. навчальний посібник. Київ. Атака, 2002.
6. Н.М.Бондар. Економіка підприємства. Київ. Видавництво А.С.К.,2004.
7. З.Г.Ватаманюк, С.М.Панчишин. Економічна теорія: макро- і мікроекономіка.-2 вид., доп. Київ. Вищий дім Альтернативи., 2003.
8. Є.М.Воробйов, А.А.Гриценко, В.М.Лісовицький, В.М.Соболєв. Економічна теорія. Посібник вищої школи. Харків-Київ, 2003.
9. Горобчук. Мікроекономіка, 2003.
10. С.Дзюбик, О.Ривак. Основи економічної теорії. Київ. Основи., 2001.
11. А.О.Задоя. Мікроекономіка. – 2 вид., стер. Київ. Знання, 2002.
12. Кириленко. Мікроекономіка, 2004.
13. Крупка. Основи економічної теорії, 2002.
14. А.Ф.Косік, Г.Е.Гронтковська. Мікроекономіка. Київ. Центр навчальної літератури, 2004.
15. А.В.Лісовий, В.А.Кадієвський, Г.Г.Старостенко. Мікроекономіка. Київ. Центр навчальної літератури, 2003.
16. С.Панчишин. Макроекономіка.-2 вид., стер. Київ. Либідь, 2002.
17. І.Радіонова. Макроекономіка та економічна політика. Київ. Таксон, 2001.
18. В.О.Рибалкін, В.Г.Бодров та ін. Політична економія. «Академвидав», оригінал-маркет, 2004.
19. Г.Г.Старостенко. Політична економія. Центр навчальної літератури, 2006.

20. В.Д.Старченко. макроекономіка. Київ. Видавництво Європейського університету, 2001.
21. І.Т.Стеценко. Основи менеджменту. Київ. А.С.К., 2005.
22. В.А.Предборський. Основи економічної теорії. Кондор. Київ, 2002.
23. Журнал «Економіка України». Київ. Преса України, 3, 2006:
Д.Губені. Регуляторна політика в Україні від реформи до практики.
24. Журнал «Економіка України». Київ. Преса України, 4, 2006:
Б.Буркинський, С.Савчук. Інноваційний рівень виробництва та конкурентоспроможність чорної металургії.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
200





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.