У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЗАГАЛЬНИХ І СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАСОБІВ ТРЕНУВАННЯ У ЮНИХ ЛИЖНИКІВ-ГОНЩИКІВ В РІЗНІ ПЕРІОДИ МАКРОЦИКЛУ
Количество страниц 62
ВУЗ ХАРКІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНА АКАДЕМІЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
Год сдачи 2012
Содержание ЗМІСТ
Стр.
ВСТУП …………………………………………………………………………….. 3
РОЗДІЛ 1. ФІЗИЧНА ПІДГОТОВКА, ЯК ОСНОВНИЙ КОМПОНЕНТ СПОРТИВНОГО ТРЕНУВАННЯ..… .…………………………………………..
6
1.1. Загальна фізична підготовка…………………………………….……… 8
1.2. Спеціальна фізична підготовка……………………………………..…... 12
1.3. Характеристика засобів підготовки…………………………………...... 19
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ..………………….. 24
2.1. Загальна характеристика методів досліджень...….……….........……... 24
2.2. Організація дослідження ……………………………………........……. 27
РОЗДІЛ 3. РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕНЬ………………….…………………… 28
3.1. Динаміка розвитку фізичних якостей і фізичної працездатності при різному співвідношенні загальної і спеціальної фізичної підготовки………………………………………………………….........................

28
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ……………………………………………………….... 49
ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ……………………………………..…………. 51
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………....………………...………….. 54
ДОДАТКИ ……………………………………………………………………….. 61





В С Т У П

Актуальність. Безупинний зріст спортивних результатів, ускладнення трас і модифікація спортивного інвентарю зажадали перегляду співвідношення ЗФП і СФП у методиці річного циклу тренування юних лижників-гонщиків.
У працях сучасних авторів (В.П.Філін, 1970, 1974; А.А.Гужаловський, 1977, 1979; В.Г.Алабін, 1981; М.Я.Набатнікова, 1983; В.Н.Платонов, 1984, 2004) обгрунтовано важливі положення підготовки юних спортсменів. Разом з тим міра розробленості основних напрямків теорії і методики юнацького спорту є неоднозначною. До числа таких недостатньо розроблених проблем відноситься методика індивідуалізації тренувального процесу юних спортсменів і, зокрема, такого основоположного компоненту цього процесу, як фізична підготовка (А.В.Алабін, 1982). У науково-методичній літературі часто підкреслюється необхідність виявлення та урахування індивідуальних особливостей у фізичній підготовці юних спортсменів (В.Н.Букін, 1968; В.М.Волков, 1974; А.А.Дмитрієв, 1974; Л.В.Волков, 1978; А.А.Гужаловський, 1980). Але конкретні дослідження з даної проблеми застосовуються до юних лижників-гонщиків (А.В.Струпін, 1975; М.Л.Алєв,1978; Є.Н.Колонько, 1978; А.Є.Кліманов, 1982). Потрібно відмітити, що у вказаних дослідженнях проблема індивідуалізації фізичної підготовки вирішувалась, як правило, на основі врахування одного або декількох головних, з точки зору авторів, фізичних якостей. При цьому не враховувалося провідне положення багатолітньої підготовки юних спортсменів - забезпечення оптимального співвідношення рівнів розвитку основних фізичних якостей на всіх етапах багатолітніх тренувань юних спортсменів (М.Я.Набатнікова, 1983).
У зв’язку з цим значний інтерес представляє пошук співвідношеннях ЗФП і СФП у річному мезоциклі підготовки для індивідуалізації тренувального процесу лижників-гонщиків молодших розрядів. Усе це і визначає актуальність нашої роботи
Мета роботи. Визначити оптимальне використання загальних і спеціальних засобів тренування у лижників-гонщиків молодших розрядів на етапах річного циклу.
Задачі дослідження:
1. Визначити співвідношення обсягів навантажень загальної і спеціальної фізичної підготовки на етапах цілорічного тренування лижників молодших розрядів.
2. Визначити ступінь впливу рівня розвитку фізичних якостей і функціональної підготовленості на результати змагань у річному циклі тренування у юних лижників-гонщиків.
3. Розробити практичні рекомендації з використанням оптимального співвідношення засобів загальної і спеціальної підготовки, для лижників молодших розрядів, на різних етапах цілорічної підготовки.
Об'єкт дослідження – методика побудови тренувального процесу на різних етапах підготовки.
Предмет дослідження – співвідношення загальної і спеціальної фізичної підготовки на різних етапах річного макроциклу підготовки.
Гіпотеза. Передбачалося, що на різних етапах річного циклу тренування повинно бути різне співвідношення засобів ЗФП і СФП. На другому і третьому етапах у підготовчому та у змагальному періодах тренування засоби СФП займають більше часу в заняттях, чим ЗФП. Засоби фізичної підготовки підбираються з урахуванням позитивного переносу розвитку фізичних якостей. Даний підхід до раціонального співвідношення ЗФП і СФП лижників молодших розрядів дозволяє планувати обсяги циклічного навантаження для кожного етапу тренування і річного циклу в цілому.
Практична значимість. Результати досліджень можуть бути використані в підготовці лижників II - III розрядів. Вони дозволили установити конкретні величини обсягів навантаження, співвідношення ЗФП і СФП, дати характеристику засобів підготовки і контрольних нормативів рівня розвитку фізичних якостей по періодах і етапам річного циклу тренування.
Список литературы ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

Практичні рекомендації дані на підставі узагальнення практичного досвіду тренування спортсменів, методичних рекомендацій і матеріалів наших досліджень з урахуванням сучасних представлень про періодизацію спортивного тренування лижників, згідно яким річний цикл складається з підготовчого і змагального періодів.
1. На підставі наших досліджень нами були розроблені оптимальні обсяги виконання навантажень у річному циклі тренування лижників-гонщиків молодших розрядів (Додаток А).
2. Підготовчий період тренування підрозділяється на III етапи: весняно-літній (квітень-липень); літньо-осінній (серпень-жовтень); осінньо-зимовий (листопад-грудень).
Тренувальні заняття на початку весняно-літнього етапу доцільно планувати з поступовим збільшенням часу. У квітні місяці включаються ходьба, біг, спортивні ігри й інші засоби підготовки. Учбово-тренувальні заняття - у травні місяці значно відрізняються від тренувань у червні і липні. Навантаження в наступних місяцях зростають. У тренувальних заняттях червня і липня місяців збільшуються обсяги й інтенсивність навантаження в різних засобах підготовки. У травні місяці пересуванню на лижоролерах і імітації лижних ходів приділяється менше часу, а в червні і липні місяцях цим засобам підготовки приділяється значний час. У заняття I етапу варто включати вправи, що розвивають основні групи м'язів, — згиначі і розгиначі плеча, тулуби і стегна. Вправи з обтяженням виконуються з великою кількістю повторень, але незначною вагою. Вправи для розвитку сили різних груп м'язів повинні підбиратися тренером у залежності від індивідуальної силової підготовленості лижника-гонщика. У зв'язку з цим визначається кількість і тривалість спеціальних тренувань. Для весняно-літнього етапу тренування характерно поступове підвищення інтенсивності бігу й ускладнення рельєфу місцевості. Інтенсивність виконання загальрозвиваючих і спеціальних вправ повинна зростати до кінця етапу тренування.
3. У літньо-осінньому етапі тренування необхідно збільшувати обсяг і інтенсивність навантаження з переважним напрямком на розвиток спеціальної витривалості. Розвиток силової витривалості здійснюється циклічними засобами (біг, ходьба, імітація, пересування на лижоролерах і т.д.), що в етапі тренування виконуються на пересіченому рельєфі місцевості. Застосування зазначених засобів підготовки забезпечує оптимальний рівень розвитку фізичних якостей.
4. В осінньо-зимовому етапі тренування основний час занять займає пересування на лижах різної інтенсивності. Навантаження варто планувати таким чином, щоб зберегти рівень фізичної підготовки, досягнутий у попередньому етапі тренування. З цією метою використовуються гімнастичні вправи, біг, спортивні ігри й ін. Перший тиждень пересувань на лижах проводиться зі слабкою і середньою інтенсивністю, використовуючи переважно рівномірний метод тренування. У наступних тижнях тренування інтенсивність навантаження поступово підвищується, причому рівномірний метод заміняється перемінним. Особлива увага при заняттях на 3 етапі тренування звертається на технічну підготовку.
5. Змагальний період тренування (січень-березень) є часом участі в основних змаганнях. У період змагань тижневий цикл варто планувати так, щоб до основних стартів у лижників-гонщиків було зниження навантаження протягом двох днів. На початку тижневого циклу доцільне проведення двох тренувань з акцентом на швидкісну роботу і великий обсяг навантаження, потім навантаження знижується і проводиться тренування перемінним методом. За день до змагань тренування варто проводити з невеликим обсягом швидкісної роботи. Удосконалювання швидкісної витривалості в змагальному періоді тренування досягається застосуванням проходження відрізків дистанції в 3/4 сили від 1 до 3 км з інтервалом відпочинку від 3 до 4 хв. Раціональне чергування засобів СФП і ЗФП буде відповідати усім вимогам, запропонованим до лижника-гонщика в змагальному періоді тренування.






СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Аграновский М.А. Лыжный спорт /М.А. Аграновский. – М.: Физкультура и спорт, 1982. – С. 350–368.
2. Аникин Н.П. Лыжные гонки /Н.П. Аникин. – М. : Физкультура и спорт, 1971. – 148 с.
3. Антонов Ю.С. Индивидуальные различия в физической подготовленности лыжников-гонщиков /Ю.С. Антонов// Лыжный спорт.-1984.- Вып. 1.- С. 47.
4. Анучин В.П. Критерии специальной подготовленности лыжниц-гонщиц /В.П. Анучин, Э.Д. Матвеев// Лыжный спорт.-1982.- Вып. 1.- С.5-10.
5. Архипов А.А. Соревнования по лыжному спорту /А.А. Архипов. – К.: Здоров`я, 1990. -120 с.
6. Баталов А.Г. ЧСС при передвижении на лыжах /А.Г. Баталов// Теория и практика физической культуры.-1984.- № 2.- С.16-18.
7. Баталов А.Г., Манжосов В.Н. Интенсивность нагрузки в лыжных гонках /А.Г. Баталов, В.Н. Манжосов// Лыжный спорт.-1984.- Вып. 2.- С.33-34.
8. Безденежных А.И. Специально-подготовительные упражнения для лыжников-гонщиков /А.И. Безденежных, А.А. Суслов// Лыжный спорт.-1985.- Вып. 2.- С. 11-17.
9. Бойко В.В. Целенаправленное развитие двигательных способностей человека /В.В. Бойко. - М.: Физкультура и спорт, 1987.- 144с.
10. Брейзер В.В. Программирование тренировочной нагрузки в годичном цикле подготовки /В.В. Брейзер, Г.В. Ивкин, М.Б. Малютов// Теория и практика физической культуры.-1988.- № 3.- С.36-38.
11. Брянкин С.В. Принципы оценки тренированности /С.В. Брянкин, Л.Н. Жданов, К.Л. Чернов// Актуальные вопросы спортивной медицины. - К.: КГИФК, 1980.- С. 8-10.
12. Бутин И.М. Лыжный спорт: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. Заведений /И.М. Бутин. – М. : Издательский центр "Академия", 2000. – С. 16–51.
13. Бухтияров В.Н. Дозирование силовых тренировочных нагрузок /В.Н. Бухтияров, Г.И. Грозина, Б.М. Кузьмин// Лыжный спорт.-1986.- Вып. 1.- С.30-31.
14. Васильева В.В. Кровоснабжение мышц – основной фактор специальной работоспособности спортсменов /В.В. Васильева// Теория и практика физической культуры. - 1989. - № 8. - С. 35-36.
15. Верхошанский Ю.В. Основы специальной физической подготовки спортсменов /Ю.В. Верхошанский - М.: Физкультура и спорт, 1988.- 331 с.
16. Верхошанский Ю.В. Программирование и организация тренировочного процесса /Ю.В. Верхошанский. - М.: Физкультура и спорт, 1985.- 176 с.
17. Верхошанский Ю.В. Принципиальные основы построения тренировки в годичном цикле /Ю.В. Верхошанский, Н.И. Волков, В.М. Зациорский// Совершенствование системы управления подготовкой спортсменов высшей квалификации. Принципы построения тренировки в годичном цикле. - М.: ГЦОЛИФК, 1980.- С. 109-137.
18. Волков Л.В. Обучение и воспитание юного спортсмена /Л.В.Волков. - К.: Здоров’я, 1984. - 144 с.
19. Гельмут Г.Я. Влияние тренировочных нагрузок базового мезоцикла на динамику спортивной работоспособности лыжников-гонщиков /Г.Я. Гельмут, Е.А. Грозин, В.В.Рыбаков// Теория и практика физической культуры.-1984.-№ 1.- С.8-9.
20. Гибадуллин И.Г. Зависимость спортивного результата от общей и специальной физической подготовленности /И.Г. Гибадуллин// Теория и практика физической культуры.-1984.- № 3.- С.30-31.
21. Гибадуллин И.Г. Возрастная динамика общей физической подготовленности юных биатлонистов 11-16 лет /И.Г. Гибадуллин, Я.И.Савицкий, Ю.А. Попов//Теория и практика физической культуры.-1984.- № 11.- С.33-34.
22. Гилязов Р.Г. Особенности развития силы и выносливости лыжников-гонщиков в структуре многолетней тренировки /Р.Г. Гилязов// Лыжный спорт.-1984.- Вып. 2.- С.18-20.
23. Годик М.А. Контроль тренировочных и соревновательных нагрузок /М.А.Годик. – М. : Физкультура и спорт, 1980. – 136 с.
24. Годик М.А. Система общеевропейских тестов для оценки физического состояния человека /М.А. Годик, В.К. Бальсевич, В.Н. Тимошкин// Теория и практика физической культуры, 1994.- № 5,6. - С. 24-32.
25. Головкин П.В. Факторы, влияющие на результат в лыжных гонках /П.В.Головкин, С.М.Лунько// – М.: Физкультура и спорт, 1986. Лыжный спорт, в. 1. – С. 21–32.
26. Граевская Н.Д. К вопросу об унификации оценки функционального состояния спортсменов /Н.Д.Граевская, Т.И.Долматова, Г.Е.Калугина и др.// Теория и практика физической культуры. 1995. – № 2. – С. 11–15.
27. Гурский А.В. Лыжный спорт /А.В.Гурский, Л.Ф.Кобзева, В.В.Ермаков// – М.: Физкультура и спорт, 1986. – В.2. – С. 14–17.
28. Гурский А.В. Формирование ведущих параметров при передвижении классическими и коньковыми лыжными ходами /А.В.Гурский, В.В.Ермаков, О.Ю.Солодухин и др.// Теория и практика физической культуры, 1992. – № 1. – С. 21–22.
29. Гурский А.В. Лыжные гонки /А.В.Гурский. – Смоленск: Смоленский гос. ин-т физ. культ., 1990. – 80 с.
30. Давыдов В.В. Теория развивающего обучения /В.В.Давыдов. – М. : ИНТОР, 1996. – 544 с.
31. Донской Д.Д. Техника лыжника-гонщика /Д.Д. Донской, Х.Х. Гросс. – М. : ФиС, 1971. – С. 56–61.
32. Донской Д.Д. Киноциклографический метод исследований техники физических упражнений /Д.Д.Донской, В.В.Филиппов, Н.В.Нижник// Теория и практика физической культуры. 1975. – № 4. – С. 6–9
33. Донской Д.Д. Теория строения действий /Д.Д.Донской// Теория и практика физической культуры. 1991. – № 3. – С. 2–12.
34. Друзь В.А. Спортивная тренировка и организм /В.А. Друзь. – К. : Здоров'я, 1980. – 128 с.
35. Дунаев К.С. Дозирование тренировочных нагрузок силовой направленности у лыжников-гонщиков на этапах снежной подготовки /К.С. Дунаев, Ф.В. Мамычкин, В.Н. Бухтияров и др.// Теория и практика физической культуры. - 1988.- № 4.- С.43-44.
36. Евстратов В.Д. Коньковый ход? Не только… /В.Д. Евстратов, Г.М.Виролайнен, Г.Б.Чукардин. – М. : Физкультура и спорт, 1988.- 128 с.
37. Еремин И.В. Построение тренировочного процесса лыжников-гонщиков в подготовительном периоде /И.В. Еремин, А.В. Пермяков, И.Г.Огольцов// Лыжный спорт. - 1982. - Вып. 1. - С. 45.
38. Запорожанов В.А. Контроль в спортивной тренировке /В.А.Запорожанов. - К.: Здоров`я, 1988.- 144 с.
39. Зациорский В.М. Физические качества спортсмена /В.М.Зациорский. – М. : Физкультура и спорт, 1975. – 252 с.
40. Зациорский В.М. Основы спортивной метрологии /В.М.Зациорский// – М.: Физкультура и спорт, 1979. –152с.
41. Земляков В.Е. К вопросу определения работоспособности и специальной выносливости в циклических видах спорта /В.Е.Земляков// Теория и практика физической культуры. - 1990.- № 7.- С.36-39.
42. Иванов В.В. Комплексный контроль в подготовке спортсменов /В.В.Иванов. – М. : Физкультура и спорт, 1987. – 256 с.
43. Иванов О.Г. Применение специальных средств в тренировочном процессе лыжников-гонщиков /О.Г. Иванов, К.Е. Каппель// Лыжный спорт.-1984.- Вып. 1.- С. 23 -26.
44. Кальюсто Ю-Х. Основы техники лыжных ходов: учебно-методическое пособие) /Ю-Х.Кальюсто. – Тарту, 1990. – 73 c.
45. Камаев О.И. Техническая и спе¬циальная физическая подготовка квалифицированных лыжни¬ков-гонщиков: мет.рек. /О.И.Камаев, Н.В.Блещунов, В.В.Мулик, Е.К.Камаева. – Харьков, 1989. – 24 c.
46. Камаев О.И. Целенаправленное обучение двигательным действиям /О.И.Камаев, Г.Г.Хохлов, В.П.Корж. – Харьков: ХаГИФК, ХГПУ, 1996. – 56с.
47. Капланский В.Е. Из опыта подготовки юных лыжников /В.Е.Капланский // Лыжный спорт. - 1977. - Вып. 2.- С. 19-28.
48. Квашук П.В. Влияние нагрузок различной интенсивности на функциональное состояние юных лыжников-гонщиков /П.В. Квашук, А.Н.Корженевский// Теория и практика физической культуры. - 1989. - № 1. - С. 27-30.
49. Кондрашова Н.М. О коньковом ходе в лыжных гонках /Н.М.Кондрашова, В.Н. Манжосов// Теория и практика физической культуры. -1985.- № 9.- С.61-62.
50. Котляр С.М. Определение функциональних возможностей с помощью специального тестирования /С.М.Котляр// Физическое воспитание студентов творческих специальностей: сб.науч.трудов. под ред. проф. Ермакова С.С. ХГАДИ (ХХПИ). – Харьков, 2005. – № 7. –С. 28–33.
51. Кошкарев Т. Комплексный контроль в подготовке лыжников-гонщиков /Т. Кошкарев//Лыжный спорт.-1984.- Вып. 1.- С. 49.
52. Лыжный спорт. Учебник для институтов физической культуры /М.А. Аграновского// [Под общ. ред. М.А. Аграновского]. – М.: Физкультура и спорт, 1980. – 286 c.
53. Лыжный спорт. Учебник для техникумов физической культуры /Е.И. Кудрявцева// [Под ред. Е.И. Кудрявцева и др.]. – М. : ФиС. Изд.2-е, перераб. и доп. – 1983. – С. 16–33.
54. Лыжный спорт: Учеб. для институтов и техникумов физической культуры /В.Д.Евстратова, В.И.Сергеева, Г.В.Чукардина// [Под общ. ред. В.Д.Евстратова]. –М.: Физкультура и спорт, 1989. – 319 c.
55. Мулик В.В. Многолетняя подготовка в биатлоне /В.В. Мулик. – Харьков : ХГИФК, 1999. – 175 с.
56. Мулик В.В. Критерии подготовленности тренера в лыжном спорте для работы с группами начальной подготовки /В.В. Мулик// Педагогіка, психологія та медико-біологічні пробле-ми фізичного виховання і спорту. – Харків: ХДАДМ (ХХПІ). – 2003. – № 1. – С. 3–9.
57. Платонов В.Н. Физическая подготовка спортсмена /В.Н. Платонов, М.М. Булатова. – К. : Олимпийская литература, 1995. – 320 с.
58. Платонов В.Н. Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая теория и её практическое приложение /В.Н. Платонов. –К.: Олимпийская литература, 2004. – 808 с.
59. Раменская Т.И. Физиологическая характеристика лыжных гонок: учеб. пос. /Т.И. Раменская. – М.: ГЦОЛИФК, 1986. – 74 с.
60. Раменская Т.И. Техническая подготовка лыжника: учебно-практическое пособие /Т.И. Раменская. – М. : ФиС, 2000. – С. 12–47.
61. Раменская Т.И. Специальная подготовка лыжника: учеб. для ин-тов физ. культуры /Т.И. Раменская. – М. : Спорт Академ Пресс, 2001. – 227 с.
62. Фомин С.К. Лыжный спорт /С.К. Фомин. – К.: Радянська школа, 1988.- 176 с.
63. Фомин С.К. Специальные упражнения лыжника /С.К. Фомин. – К.: Здоров`я, 1988. -112 с.
64. Черемняков Б.Ф. Структура физической подготовленности /Б.Ф. Черемняков, В.С. Мартынов// Лыжный спорт. - 1986. - Вып. 1. - С. 29-30.
65. Шапошникова В.И. Многолетняя подготовка юных лыжников-гонщиков /В.И. Шапошникова. - М.: Физкультура и спорт, 1968.- 136 с.
66. Шипановский Ю.Д. Воспитание силы у начинающих лыжников-гонщиков /Ю.Д. Шипановский// Лыжный спорт. -1977.- Вып. 1.- С.55-56.
67. Щербаков Ю.Н. Влияние объема тренировочных нагрузок и уровня физической подготовленности на результат в лыжных гонках у юношей /Ю.Н. Щербаков// Теория и практика физической культуры. - 1975. - № 2. - С. 48-50.
68. Якимов А.М. О кризисе “официальной” методики тренировки в циклических видах спорта /А.М. Якимов// Теория и практика физической культуры. -1990. - № 2.- С.43-44.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.