У нас уже
17884
рефератов, курсовых и дипломных работ
Сделать закладку на сайт
Главная
Сделать заказ
Готовые работы
Почему именно мы?
Ценовая политика
Как оплатить?
Подбор персонала
О нас
Творчество авторов
Быстрый переход к готовым работам
Контрольные
Рефераты
Отчеты
Курсовые
Дипломы
Диссертации
Мнение посетителей:
Понравилось
Не понравилось
Книга жалоб
и предложений
Название
Здійснення політичного виховання шляхом використання методу виховних ситуацій
Количество страниц
36
ВУЗ
Українська інженерно-педагогічна академія
Год сдачи
2012
Содержание
ПЛАН
ВСТУП …………………………………………………….………………………3
1. ТЕОРЕТИЧНИЙ РОЗДІЛ Педагогічні основи політичного виховання учнів ПТНЗ шляхом використання методу виховних ситуацій……..………..……4
1.1 Особливості політичного виховання учнів ПТНЗ …..………….……….4
1.2 Метод виховних ситуацій як ефективний метод у процесі політичного виховання учнів ПТНЗ …………………………………………..………………7
Висновки до теоретичного розділу …………………………………………....9
2. ПРАКТИЧНИЙ РОЗДІЛ. Виховний захід для учнів ПТНЗ за темою «Закон і ми»…………………………………………..……………….…. …10
ВИСНОВКИ ……………………………………………………………………20
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ …………………………………21
ВСТУП
Виховання молоді, в дусі патріотизму, свідомого відношення до праці, високої культури, нетерпимості до явищ, що суперечать нормам моралі, передбачає формування у підростаючого покоління правовоі культури та правової свідомості. Правова свідомість відображає правову дійсність у формі знання права, оціночного відношення до нього та практичного його застосування, ціннісних орієнтацій, які регулюють поведінку в юридично значимих ситуаціях. Формування правосвідомості української молоді визначає й правову культуру особистості. Ця культура передбачає глибоку повагу до правової основи держави і суспільного життя; розуміння соціальної ролі права і переконання в необхідності точного дотримання його норм і принципів; нетерпимість до будь-яких порушень законності; готовність до повсякденного співвідношення своєї поведінки з принципами і нормами закону і до сприяння формуванню такої ж позиції у інших членів суспільства тощо.
Необхідність політичного виховання молоді зумовлюється рядом чинників. По-перше, неповнолітні і молоді члени суспільства перебувають на стадії переходу до соціальної зрілості, до самостійного життя, до здійснення соціальних функцій у повному об’ємі. По-друге, в їх поведінці з’являються вікові особливості інтелекту, волі, емоцій тощо. Саме ці особливості, про які йшла мова вище, і зумовлюють, зокрема, недостатнє вміння визначати істинне значення того чи іншого факту, дати правильну оцінку прикладу який спостерігається, протистояти негативному прикладу мікросередовища, і зумовлюють необхідність політичного виховання молодого покоління у дусі поваги до Закону. Важлива роль у цьому відводиться педагогам, батькам та правознавцям.
Висвітлити всі аспекти політичного виховання, а їх надзичайно багато - педагогічний, ідеологічний, правовий тощо, в одній курсовій роботі дуже складно, тому автор зупинився на таких питаннях: "Методологія та методика політиного виховання", в якому висвітлено основні методологічні засади політичного виховання; та "Зміст політичного виховання молоді та неповнолітніх" проаналізовано зміст, форми та проблеми політичного виховання молоді.
Актуальність і доцільність теми дослідження. Конституція України від 28 червня 1996 року проголосила Україну правовою державою. Одним з головних елементів правової держави є високий рівень правової культури і правосвідомості її громадян. Відсутність стабільності в економічному і політичному житті нашого суспільства призвела до підвищення правового нігілізму серед молоді. На сьогодні рівень правової свідомості учнів не відповідає потребам гармонійного розвитку особистості і вимогам суспільства. У зв’язку з цим формування високого рівня правової культури майбутніх учителів стає обов’язковою умовою їхньої професійно-педагогічної підготовки.
Правомірна поведінка учнів залежить від того, наскільки правові вимоги глибоко вкорінені у свідомість, засвоєні, стали соціальним орієнтиром поведінки. Тому, насамперед, потребує вирішення проблема пошуку шляхів формування високого рівня правової свідомості майбутніх учителів у процесі навчальної діяльності.
Аналіз наукової літератури свідчить, що питання політичного виховання є предметом дослідження не тільки педагогіки, але й кримінології (А.І.Долгова, Ю.І.Новик, А.Р.Ратінов, І.П.Рущенко, В.О.Соболєв, О.Н.Ярмиш), теорії держави і права (М.А.Горбаток, В.А.Кучинський, М.К.Подберезський, О.Ф.Скакун) і правової психології (В.А.Томсинов, Г.Г.Шиханцов).
У педагогіці вчені розробляють різні аспекти правової освіти і виховання. Так, дослідження Д.М.Абашідзе, А.І.Долгової, А.П.Кожевнікової, А.М.Медведєвої, А.Є.Тараса, М.М.Фіцули стосуються питання політичного виховання підлітків у середній школі. Автори пропонують низку заходів позакласного впливу на школярів, педагогічні засоби й прийоми для подолання правопорушень, визначають можливості попередження неправової поведінки учнів шляхом позакласної роботи.
Проблемою формування правової культури майбутнього вчителя, визначення змісту правової освіти у вищих педагогічних навчальних закладах займаються Г.П.Васянович, М.І.Городиський, М.К.Подберезський, Т.М.Почтар, О.С.Саломаткін, Н.М.Яковлева та інші.
Формування високого рівня правової свідомості є одним з головних завдань правового виховання і складовою правової культури. Більшість учених (В.В.Головченко, А.К.Івлєв, А.Р.Ратінов, Н.К.Семерньова, Н.В.Щербакова та ін.), досліджуючи правову свідомість людини, обмежуються визначенням її структури, яка розглядається безвідносно до процесу навчання. Інші ж не тільки розробляють теоретичні аспекти правосвідомості (поняття, структура), але й на практиці вивчають рівень правової свідомості молоді (А.І.Долгова, Н.Ю.Євплова, В.В.Оксамитний).
Загальновідомий у психології та педагогіці закон єдності свідомості й діяльності, згідно з яким свідомість виникає, формується і виявляється у діяльності. Це стосується і правової свідомості. У сучасних умовах одним з основних протиріч навчальної діяльності є протиріччя між спільними умовами навчальної роботи та індивідуальними особливостями засвоєння знань. Ця проблема може бути розв’язана за допомогою вдалого вибору й поєднання форм навчальної діяльності, що якнайкраще відповідатимуть змісту освіти та її цілям.
Аналіз названих джерел і вивчення практики педагогічних закладів освіти дозволяють зробити висновок про недостатню розробленість проблеми правової освіти і виховання учнів. Так, ще теоретично не обгрунтовано й експериментально не досліджено, яку роль відіграють форми навчальної діяльності у процесі формування правової свідомості учнів. Це і визначило вибір теми дослідження.
Об’єктом дослідження є політичне виховання у процесі навчальної діяльності.
Предмет дослідження – вплив форм навчальної діяльності на формування політичної свідомості.
Мета дослідження - теоретично обгрунтувати та експериментально перевірити вплив індивідуальної, групової і колективної форм навчальної діяльності на рівень сформованості компонентів політичної свідомості учнів.
Завдання роботи:
теоретично обгрунтувати сутність і структуру політичної свідомості особистості;
здійснити теоретичний аналіз психолого-педагогічних досліджень з питань використання форм навчальної діяльності;
дослідити головні напрями правової освіти і виховання у вищих навчальних закладах; розкрити й проаналізувати стан і специфіку правосвідомості учнів цих освітніх закладів;
експериментально виявити вплив форм навчальної діяльності на формування компонентів правової свідомості учнів.
Список литературы
ВИСНОВКИ
Отже, формування правосвідомості особистості в нашому суспільстві відбувається як стихійно, так і в результаті ціле направленої діяльності держави, її органів і установ по формуванню правових знань, поваги до права і закону, соціально-правової активності. По-перше, на формування правосвідомості і правової культури впливає весь процес реалізації і застосування правових норм державними органами, процес правотворчості, стан законності і правопорядку, розвиток суспільних правовідносин. Цей процес, в значній мірі, стихійно впливає на формування правосвідомості і правової культури особистості. Практика реалізації правових норм надзвичайно ефективно впливає на формування правових знань, правових орієнтирів, позицій і установок особистості. Вплив може бути негативним, коли норми права застосовують необгрунтовано і несправедливо, і навпаки, коли престиж правоохоронних та інших державних органів високий, цей вплив, як правило, позитивний.
При переході до будівництва правової держави і громадянського суспільства підвищується необхідність формування правосвідомості і правової культури всіх суб'єктів суспільних відносин, оскільки без них неможливо побудувати таку державу і суспільство. За останні роки криза в економіці і в політичній системі негативно позначилась на формуванні правової культури і правосвідомості багатьох суб'єктів суспільних відносин. В ці роки відбувся негативний вплив ідей і культивування західних цінностей, особливо через засоби телебачення, кінотеатри, де пропагандується культ насильства, організованої злочинності, корупції, проституції тошо. Багато людей в умовах економічної кризи залишається безробітними, без засобів до існування, що в значній мірі штовхає їх до правового нігілізму і правопорушень.
На формування правосвідомості і правової культури особистості найбільш ефективно впливає правове виховання населення. Правове виховання — це ціленаправлена, послідовна, систематична діяльність держави і її органів, а також громадських об'єднань і організацій по формуванню певної системи правових знань, вмінь і навиків, правового мислення, правових почуттів — почуття права, законності, почуття поваги до права і закону, почуття поваги до тих соціальних цінностей, які регулюються і охороняються правом і законодавством.
В системі правового виховання можна виділити такі структурні компоненти: 1) цілі правового виховання; 2) принципи правового виховання; 3) форми правового виховання; 4) зміст правового виховання; 5) методи правового виховання. Всі ці компоненти можна назвати як методологія і методика правового виховання.
Правова освіта — найбільш ефективна і результативна форма правового виховання, оскільки вона дає певну систему правових знань. Вона здійснюється в школах, училищах, технікумах, вузах, коледжах, народних університетах правових знань, курсах підвищення кваліфікації працівників різних категорій.
Правова пропаганда — це розповсюдження певних правових ідей, законодавства серед великої кількості населення. Наприклад, правові програми по телебаченню (тележурнал «Людина і закон»), трансляції по радіо, окремі лекції тощо.
Правова агітація — це розповсюдження правових ідей, знань серед невеликої кількості населення. Здійснюється вона, як правило, безпосередньо агітатором. Це можна спостерігати під час виборів, коли відбувається не тільки пропаганда й агітація за того чи іншого кандидата, але й агітація за прийняття певного закону тощо.
Правова просвіта дуже тісно зв'язана із правовим навчанням і пропагандою, але не зводиться до них. Вона має обмежені завдання — дати певні знання з тих чи інших питань права і законодавства, роз'яснити діюче законодавство.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Указ Президента України від 25 грудня 2000 року № 1376 “Про Комплексну програму профілактики злочинності на 2001 –2005 роки” // Офіційний Вісник України 2000, 52 від 12.01.2001.
2. Послання Президента України до Верховної Ради України “Україна: поступ у XXI століття. Стратегія економічної та соціальної політики на 2000 - 2004 рр.” № 276а від 23.02.2000.
3. Агешин Ю.А. Правовое знание и культура человека. – М.: Юрид. лит., 1973. – 64 с.
4. Амвросов В.А., Аракелова К.А., Богданов А.С. Курс экономической теории / М.Н. Чепурин (общ. ред.); Московский ин-т международных отношений МИД РФ. - Киров: АСА, 1995. – 624 с.
5. Алексеев С.С. Общая теория права: Курс в 2-х т. – М.: Юрид. лит., 1981. – Т.1.– 360 с., Т.2. – 1982. – 360 с.
6. Балюк Г.И. Взаимосвязь правовой культуры и социалистической демократии. – К.: О-во “Знание” УССР, 1984.– 48 с.
7. Большая Советская Энциклопедия: В 30-ти томах / Под. ред. А.М. Прохорова. – 3-е изд.– М., 1974. – Т. 17. – 616 с.
8. Венгеров А.Б. Теория государства и права: Учебник для юридических вузов. – М.: Новый юрист, 1998.– С. 585.
9. Грошев А.В. Правосознание и правотворчество (Уголовно-правовой аспект): Учебн. пособие / А.В. Грошев; МВД России, Екатеринбург. высш. шк. – Екатеринбург: Изд-во КВШ МВД РФ, 1996. – 76 с.
10. Злобин Н.С. Проблемы теории культуры. – М.: Наука, 1977. – 284 с.
11. Каминская В.И., Ратинов А.Р. Правосознание как элемент правовой культуры. Правовая культура и вопросы правового воспитания. - М., 1974. – 74 с.
12. Краткий философский словарь / Под. ред. М. Розенталя и П. Юдина. – М.: Государственное издательство политической литературы, 1955. – 567 с.
13. Кейзеров Н.М. Политическая и правовая культура: Методол. пробл. – М.: Юрид. лит., 1983. – 231 с.
14. Козюбра Н.И. Социалистическое право и общественное сознание. – К.: Наукова думка, 1979. – 156 с.
15. Лукашева Е.А. Социалистическое правосознание и законность. – М.: Юрид. лит., 1973. – 344 с.
16. Павлов А.С. Правовое воспитание. – М.: Сов. Россия, 1972. – 270 с.
17. Поппер Карл. Відкрите суспільство та його вороги / Пер. з анг. – К.: Основи,1994. – 253 с.
18. Сальников В.П. Социалистическая правовая культура: Методологические проблемы / Под. ред. Н.И. Матузова. – Саратов: Изд-во Сарат. Ун-та, 1989. – 144 с.
19. Семитко А.П. Правовая культура социалистического общества: сущность, противоречия прогресс. – Свердловск: Изд-во Урал. ун-та, 1990. – 172 с
20. Сліпушко О.М. Тлумачний словник чужомовних слів в українській мові. Правопис. Граматика / Під. ред. В.А. Михалко. – К.: Криниця, 1999. – 511 с.
21. Стумбина Е.А., Кузнецов А.В., Эглитис В.В. Механизм реализации Конституции (государственно-правовой аспект). – Рига, 1984. – 215 с.
22. Словарь иностранных терминов / Под ред. И.В. Лехина, С.М. Локшиной, Ф.Н. Петрова (главный редактор) и Л.С. Шаумяна. 6-ое изд., переработанное и доп. – М.: Изд-во “Советская Энциклопедия”, 1964. – 784 с.
23. Силаев В.П. Правовое воспитание в трудовом коллективе. – М.: Профиздат, 1979. – 78 с.
24. Теория государства и права: Учебник для вузов / С.С. Алексеев, С.И. Архипов, В.М. Корельский и др. – 2-е изд., изм. и доп. – М.: НОРМА, 1998. – 558 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:
(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150
Найти готовую работу
ЗАКАЗАТЬ
Обратная
связь:
Связаться
Вход для партнеров
Регистрация
Восстановить доступ
Материал для курсовых и дипломных работ
11.10.24
Сучасний документальний театр: новий тип сценічної репрезентації
11.10.24
Вербатім–наративи в контексті сучасної «Нової драми» і документального театру
11.10.24
«Нова драма» в умовах відновлення документалізму в театральній постдраматичній культурі нестабільного типу
Архив материала для курсовых и дипломных работ
Ссылки:
Счетчики:
© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.