У нас уже
17884
рефератов, курсовых и дипломных работ
Сделать закладку на сайт
Главная
Сделать заказ
Готовые работы
Почему именно мы?
Ценовая политика
Как оплатить?
Подбор персонала
О нас
Творчество авторов
Быстрый переход к готовым работам
Контрольные
Рефераты
Отчеты
Курсовые
Дипломы
Диссертации
Мнение посетителей:
Понравилось
Не понравилось
Книга жалоб
и предложений
Название
БЕНЧМАРКІНГ У ПІДВИЩЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МОЛОКОПЕРЕРОБНИХ ПІДПРИЄМСТВ
Количество страниц
237
ВУЗ
НАЦІОНАЛЬНИЙ АГРАРНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи
2008
Содержание
НАЦІОНАЛЬНИЙ АГРАРНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
На правах рукопису
Прус Олена Михайлівна
УДК 658.8:637.1.009.12
БЕНЧМАРКІНГ У ПІДВИЩЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МОЛОКОПЕРЕРОБНИХ ПІДПРИЄМСТВ
08.00.04 – економіка та управління підприємствами
(за видами економічної діяльності)
Дисертація
на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук
Науковий керівник:
Савельєв Євген Васильович
доктор економічних наук,
професор, заслужений діяч науки і техніки України
Київ-2008
ЗМІСТ
ВСТУП 4
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ ТА ВИКОРИСТАННЯ БЕНЧМАРКІНГУ У РИНКОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ…………………………..
11
1.1. Еволюція концепції бенчмаркінгу в умовах ринкової економіки…………………………………………………….
11
1.2. Методичні основи застосування бенчмаркінгу………… 22
1.3.
Структура процесу бенчмаркінгу………………………….
Висновки до розділу 1………………………………………
41
50
РОЗДІЛ 2 ДОСЛІДЖЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ЗАСТОСУВАННЯ БЕНЧМАРКІНГУ ДЛЯ НАРОЩУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВ НА РИНКУ МОЛОЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ………………………..
53
2.1. Оцінка кон’юнктури ринку молочної продукції України.. 53
2.2. Бенчмаркінг конкурентоспроможності підприємств на ринку молочної продукції…………………………………..
80
2.3.
Використання зарубіжного досвіду як основи для забезпечення конкурентоспроможності підприємств молокопродуктового підкомплексу України……………...
Висновки до розділу 2………………………………………
105
128
РОЗДІЛ 3 ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МОЛОКОПЕРЕРОБНИХ ПІДПРИЄМСТВ НА ОСНОВІ БЕНЧМАРКІНГУ……………………………………………
132
3.1. Концептуальна модель організації процесу бенчмаркінгу на молокопереробних підприємствах……………………...
132
3.2. Стратегічні напрямки розвитку підприємств молокопродуктового підкомплексу на основі бенчмаркінгу…………………………………………………
153
3.3.
Управління якістю та безпечністю молочної продукції як одна з основних передумов подальшого розвитку галузі на засадах бенчмаркінгу…………………………………….
Висновки до розділу 3………………………………………
164
179
ВИСНОВКИ
………………………………………………………………... 184
ДОДАТКИ
………………………………………………………………... 187
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………………… 221
ВСТУП
Молочна промисловість – одна з провідних галузей АПК України. Від її ефективного функціонування залежить як добробут населення, так і економічна ситуація в країні в цілому. Саме тому забезпечення її сталого розвитку є одним із ключових завдань як на рівні держави, так і на рівні окремих молокопереробних підприємств.
Актуальність теми. Щорічно на промислову переробку надходить понад 5 млн. тонн молока і молочної продукції, основна маса якої використовується при виробництві вершкового масла, жирних сирів, кисломолочної продукції, а також сухих молочних продуктів і йогуртів. Проте однією з ключових проблем галузі останніх років залишається не повна завантаженість виробничих потужностей, яка виникла внаслідок різкого скорочення поголів’я корів, і, відповідно, зменшення надходження молока на переробні підприємства. Не сприяють стійкому розвитку галузі також незадовільна якість сировини, що потрапляє на переробку, та низький рівень технологічних процесів у переробній промисловості.
Особливого загострення ситуація набуває в умовах членства України в СОТ, що передбачає посилення конкурентної боротьби та зростання вимог до якості готової продукції. Зважаючи на це, молокопереробні підприємства опинились перед необхідністю пошуку нових ефективних методів розвитку, які б дозволили підвищити їх конкурентоспроможність як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках.
Одним із найбільш дієвих інструментів удосконалення діяльності, які на даний час застосовуються провідними компаніями світу з метою підвищення конкурентоспроможності, є бенчмаркінг. Тому доцільним, на нашу думку, є детальне вивчення, обґрунтування та застосування концепції бенчмаркінгу вітчизняними молокопереробними підприємствами і використання його результатів для підвищення ефективності функціонування, здобуття конкурентних переваг, закріплення позицій на ринках збуту.
Вагомий внесок у розвиток концепції та методології бенчмаркінгу здійснили зарубіжні і вітчизняні вчені, зокрема: Р. Кемп [159], М. Спендоліні [179], Г.Р. Райтер [18], Р. Рейдер [113], Р. Венетуччі [182], С. Кук [164], Г. Багієв [7], О. Михайлова [77], Н. Козак [64], Л. Савицька [123], В. Сліпенький [10], Л. Місюра [79], А. Ашуєв [6], Н. Хананова [147], О. Ареф’єва [5] та інші.
Дослідженню проблем функціонування і розвитку підприємств молокопродук¬тового підкомплексу присвячено ряд робіт вітчизняних науковців, а саме: В.І. Бойка [40], В.Н. Зимовця [49], М.М. Ільчука [54], М.В. Калінчика [55], Т.Л. Мостенської [83], М.М. Рудого [54], П.Т. Саблука [40], О.М. Шпичака [135] та інших.
Проте цілком сформованої і адаптованої до українських умов теоретичної бази бенчмаркінгу, яка б відображала реалії української економіки, на даний час ще не існує. Окрім того, відсутні практичні рекомендації щодо застосування бенчмаркінгу підприємствами, які функціонують на ринку молочної продукції України. Необхідність науково-практичних розробок з даної проблеми обумовили вибір теми, мети і завдань дисертаційної роботи.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційне дослідження виконано відповідно до плану науково-дослідних робіт Національного аграрного університету за темою “Розробка методичних та організаційних аспектів маркетингової діяльності підприємств АПК України” (номер державної реєстрації – 0107U002454).
Мета і завдання дослідження. Метою дисертації є наукове обґрунтування теоретико-методологічних положень та розробка практичних рекомендацій щодо організації і використання бенчмаркінгу молокопереробними підприємствами України для підвищення їх конкурентоспроможності.
Для досягнення поставленої мети були визначені такі основні завдання:
- розвинути теоретичні основи застосування бенчмаркінгу в умовах ринкової діяльності підприємств;
- проаналізувати існуючу в Україні і за кордоном практику використання бенчмаркінгу;
- визначити сучасний стан і тенденції розвитку ринку молочної продукції України;
- здійснити оцінку конкурентоспроможності підприємств на ринку молочної продукції;
- визначити методи організації процесу бенчмаркінгу на молокопереробних підприємствах України;
- проаналізувати зарубіжний досвід організації ринку молочної продукції;
- визначити місце бенчмаркінгу в системі управління якістю і безпечністю молочної продукції;
- на основі бенчмаркінгового дослідження сформулювати стратегічні напрямки розвитку підприємств молокопродуктового підкомплексу.
Об’єкт дослідження – процес бенчмаркінгу на молокопереробних підприємствах України.
Предмет дослідження – сукупність теоретичних, методологічних та прикладних аспектів організації і застосування бенчмаркінгу молокопереробними підприємствами з метою підвищення їх конкурентоспроможності.
Методи дослідження. Теоретичною та методологічною основою досліджень є діалектичний метод пізнання, фундаментальні положення менеджменту і маркетингу, а також праці провідних українських та зарубіжних вчених з проблем теорії і практики бенчмаркінгу.
У процесі проведення досліджень використовувались такі методи: історичний та абстрактно-логічний (для узагальнення поглядів вітчизняних та зарубіжних вчених щодо економічних понять “бенчмаркінг”, “конкурентоспроможність”), економіко-статистичні та економіко-математичні методи, табличний, графічний та діаграмний прийоми, метод побудови радару конкурентоспроможності (для порівняльної оцінки конкурентоспроможності досліджуваних підприємств); модель Data Envelopment Analysis (DEA) та пакет прикладної програми DEAP (при порівняльній оцінці ефективності функціонування молокопереробних підприємств, для визначення підприємств-лідерів та міри відставання інших підприємств від них), SWOT-аналіз та метод експертних оцінок (для характеристики конкурентних можливостей молокопереробних підприємств України), анкетування (для вивчення практики діяльності молокопереробних підприємств України), системний і ситуаційний підходи (при визначенні стратегічних напрямків розвитку підприємств молокопродуктового підкомплексу, а також при розробці пропозицій та рекомендацій щодо організації та застосування бенчмаркінгу молокопереробними підприємствами України) та ін.
Інформаційною базою досліджень були законодавчі та нормативно-правові акти з питань організації ринку молока і молочної продукції України, офіційні матеріали Держкомстату України, митних органів України, Агентства фондового ринку, Міністерства аграрної політики України, дані FAO, ММФ, довідково-нормативні матеріали та наукова література за темою дослідження, звітність та інші матеріали досліджуваних підприємств, результати власних досліджень і спостережень тощо.
Наукова новизна одержаних результатів. Наукова новизна дисертаційного дослідження полягає у розробці концепції використання бенчмаркінгу для забезпечення конкурентоспроможності підприємств молочної промисловості України. Це підтверджують такі методологічні та практичні результати:
вперше:
- розроблено організаційно-методичні засади використання бенчмаркінгу для підвищення конкурентоспроможності молокопереробних підприємств України на вітчизняному і світовому ринках, зокрема запропоновані методи бенчмаркінгового дослідження на підприємствах (С. 93-94; 140-143);
удосконалено:
- методику проведення порівняльної оцінки конкурентоспроможності підприємств на основі функціонального підходу теорії ефективної конкуренції з використанням експертних оцінок за ключовими факторами успіху та радару конкурентоспроможності (С. 91-94);
- методику розробки стратегій розвитку підприємств молокопродуктового підкомплексу з використанням бенчмаркінгового дослідження, результати якого дозволяють виявити стратегічні пріоритети за всіма напрямками діяльності підприємства (С. 153-155);
- структуру інтегрованої системи управління якістю і безпечністю продукції із введенням до її складу бенчмаркінгу, як одного із основних елементів, на основі якого розробляються політика та цілі в області якості і безпечності продукції (С. 176-178);
дістало подальшого розвитку:
- визначення основних напрямків розвитку концепції бенчмаркінгу на основі оцінки існуючої практики його використання та у взаємозв’язку з іншими елементами удосконалення діяльності підприємства (С. 14-41);
- оцінка кон’юнктури українського ринку молочної продукції та проведення соціально-економічного аналізу основних його проблем і тенденцій розвитку для визначення ключових факторів успіху у діяльності українських молокопереробних підприємств, а також виявлення підприємств, що можуть бути використані як еталони з бенчмаркінгу (C. 53-79);
- визначення тенденцій розвитку світового ринку молочної продукції з метою виявлення країни, практика функціонування молочного сектору якої може бути використана як зразок для бенчмаркінгу (C. 105-109);
- методика порівняння ефективності функціонування підприємств на основі DEA-моделі в розрізі її застосування у ході бенчмаркінгу (С. 140-144);
- концептуальна модель реалізації процесу бенчмаркінгу, спрямована на визначення пріоритетних напрямків діяльності молокопереробних підприємств (С. 133).
Практичне значення одержаних результатів. Запропонований механізм застосування бенчмаркінгу дає можливість підприємствам молокородуктового підкомплексу адекватно реагувати на зміни тенденцій ринку і очікувань споживачів, слідкувати за напрямками розвитку технологій, менеджменту, маркетингу і впроваджувати найбільш ефективні і своєчасні рішення з метою досягнення найвищих показників розвитку.
Результати науково-дослідної роботи у вигляді пропозицій та рекомендацій щодо впровадження бенчмаркінгу використовуються на ВАТ “Яготинський маслозавод” (довідка № 551 від 23.11.2007), ВАТ “Віта” (довідка № 464 від 27.11.2007), ТОВ “Таращамолоко” (довідка №311 від 26.11.2007) та на Миронівському молокозаводі ВАТ “Соммас” (довідка № 806 від 23.11.2007). Це дало змогу означеним підприємствам удосконалити основні виробничі процеси, підвищити ефективність діяльності та конкурентоспроможність на ринках збуту, що підтверджує практичну цінність і актуальність впроваджуваних наукових розробок.
Положення дисертації також застосовуються у навчальному процесі Національного аграрного університету на кафедрі маркетингу та міжнародної торгівлі при викладанні курсів “Маркетинг”, “Новітній маркетинг” (акт впровадження від 6 грудня 2007 р.).
Особистий внесок здобувача. Опрацьовані теоретичні, методичні та практичні положення дисертаційної роботи, одержані результати, викладені в дисертації, рекомендації та пропозиції щодо організації і впровадження бенчмаркінгу молокопереробними підприємствами України отримані здобувачем самостійно.
Апробація результатів дисертації. Основні положення та результати досліджень пройшли апробацію на: Всеукраїнській науково-практичній конференції “Конкурентоспроможність продукції АПК України та вимоги СОТ” (м. Київ, Національний аграрний університет, 4–5 жовтня 2007 р.); Міжнародній науково-практичній конференції “Євроінтеграція та конкурентоспроможність продукції агропромислового комплексу України” (м. Київ, Національний аграрний університет, 5–6 жовтня 2006 р.); ІІ Міжнародній науково-практичній конференції “Проблеми розвитку внутрішнього ринку в умовах глобалізації” (м. Київ, Київський національний університет ім. Т. Шевченка, 17–18 листопада 2005 р.); Всеукраїнській науково-практичній конференції “Розвиток аграрного ринку та продовольча безпека України” (м. Київ, Національний аграрний університет, 8–9 квітня 2005 р.).
Публікації. За результатами дослідження опубліковано 5 наукових праць у фахових виданнях обсягом 1,3 друк. арк., а також 1 навчальний посібник у співавторстві (автору належить 0,7 друк. арк.).
Структура та обсяг дисертації. Основний зміст дисертаційної роботи викладено на 186 сторінках комп’ютерного тексту. Дисертація складається із вступу, трьох розділів, висновків, додатків, списку використаних джерел. Робота містить 30 таблиць, 41 рисунок, 23 додатки. Список використаних джерел налічує 193 найменування.
Список литературы
ВИСНОВКИ
У дисертації наведене теоретичне узагальнення і нове вирішення наукової задачі, що виявляється у розробці практичних рекомендацій та пропозицій щодо організації процесу бенчмаркінгу на молокопереробних підприємствах України. Проведені дослідження дають підстави зробити такі висновки:
10. Застосування бенчмаркінгу, як одного із інструментів удосконалення діяльності, зумовлене необхідністю дослідження діяльності кращих підприємств галузі з метою знаходження нових шляхів до підвищення ефективності власного підприємства. Для успішної реалізації концепції бенчмаркінгу у світовій практиці вироблено цілий комплекс принципів, виконання яких дозволяє укріпити довіру підприємств-партнерів один до одного і підвищує ймовірність обміну необхідною, своєчасною і достовірною інформацією. Ефективному функціонуванню бенчмаркінгу також сприяє наявність багатьох інструментів удосконалення діяльності, які дозволяють поліпшувати окремі бізнес-процеси та стан підприємства загалом. До таких інструментів належать загальне управління якістю, реінжиніринг, порівняння методів і показників діяльності, оцінка проекту тощо. Визначено, що використання цих інструментів, поряд із здійсненням бенчмаркінгу, є основою для створення ефективної і дієздатної стратегії підприємства.
11. Використання бенчмаркінгу набуло широкого поширення у США, Японії та Західній Європі, де він носить відкритий характер і розвивається за широкої державної підтримки. Що стосується України, то для неї бенчмаркінг є новим напрямком теоретичних і практичних досліджень. Визначено, що найбільші складнощі виникають у зв’язку з необізнаністю менеджерів та маркетологів з цим новим управлінським інструментом. Поширенню бенчмаркінгу також не сприяє нерозвиненість його інфраструктури в Україні. Проте, як свідчить досвід передових українських підприємств, бенчмаркінг, за умов дотримання вимог систематичності і відповідності чіткому плану, наявності міцної теоретичної бази, а також всебічної підтримки з боку керівництва підприємств і держави, спроможний стати одним із найефективніших інструментів позитивних організаційних змін.
12. Оцінка кон’юнктури ринку молочної продукції України дозволяє зробити висновок, що основними тенденціями, які супроводжують його розвиток останніми роками, є: зростання виробництва поряд із дефіцитом надходження сировини на молокопереробні підприємства; розширення асортименту молокопродуктів, що виробляються; концентрація виробництва і зростання конкуренції за сировину і ринки збуту; поступове збільшення споживання молочної продукції; зростання зовнішньоторговельного обороту за рахунок збільшення сукупних експорту та імпорту продукції галузі.
13. За результатами аналізу ринку молочної продукції України і на підставі даних проведеного опитування визначені ключові фактори успіху підприємств на ринку молочної продукції. На основі удосконаленого підходу, запропонованого І. Максимовою, а також методу побудови радару конкурентоспроможності здійснено порівняльну оцінку конкурентоспроможності обраних підприємств та визначено, що більш конкурентоспроможним на ринку молочної продукції є ВАТ “Шосткинський міськмолкомбінат”, діяльність якого може бути використана підприємствами галузі як еталон для проведення бенчмаркінгу.
14. Результати аналізу світового ринку молочної продукції свідчать, що у якості країни, досвід якої можна використати як інформаційну базу з міжнародного бенчмаркінгу, може виступити Польща, як країна, що має близьке до України географічне положення, схожі умови господарювання, подібні обсяги виробництва і успішно вирішує подібні до українських проблеми функціонування молокопереробних підприємств, що виникли із вступом до Європейського Союзу.
15. Зважаючи на те, що схеми організації процесу бенчмаркінгу, які існують нині, мають занадто загальний характер і не доведені до рівня практичного застосування, на основі підходу, який застосовує фірма Ксерокс, розроблена концептуальна модель організації процесу бенчмаркінгу, що може бути застосована молокопереробним підприємством. Дана модель спрямована на визначення пріоритетних напрямків діяльності молокопереробного підприємства, які є основою для розробки портфеля його стратегій.
16. Визначено, що на етапі вибору підприємства-партнера з бенчмаркінгу, доцільно використовувати метод побудови радару конкурентоспроможності і DEA-аналіз. Здійснена оцінка тридцяти молокопереробних підприємств на основі DEA-моделі дозволила виявити серед них найбільш ефективні, а також міру віддаленості від них інших підприємств сукупності. Для кожного із неефективно функціонуючих підприємств визначено такі, що можуть бути використані як партнери з бенчмаркінгу.
17. Одним із шляхів підвищення впевненості споживача у тому, що продукція підприємства якісна і нешкідлива для здоров’я є розробка і сертифікація систем управління якістю харчової продукції. Визначено, що у харчовій промисловості найбільш поширеною є система, побудована за принципами HACCP. Вказано на необхідність запровадження принципів даної системи на молокопереробних підприємствах України, у той же час зазначається, що в умовах діяльності українських молокопереробних підприємств доцільно застосовувати інтегровані системи управління якістю і безпечністю молочної продукції. Однією із основних умов впровадження даних систем має стати включення до їх складу процесів бенчмаркінгу, як одного із основних елементів, на основі якого розробляються політика та цілі в області якості і безпечності продукції.
18. На основі аналізу стратегічних альтернатив і їх зіставлення з результатами бенчмаркінгового дослідження сформульовані стратегічні напрямки розвитку підприємств на ринку молочної продукції. Визначено, що такими напрямками є: модернізація виробництва і оснащення високоефективним обладнанням і сучасними технологічними лініями; розвиток власної сировинної бази шляхом створення вертикальних інтеграційних систем; нарощування виробничих потужностей; розширення асортименту шляхом введення нових видів продукції; створення власних торгових марок; завоювання нових сегментів ринку; розвиток власних дистрибутивних мереж; впровадження систем управління якістю; залучення інвестиційних ресурсів; концентрація виробництва з ліквідацією або перепрофілюванням дрібних заводів і цехів, що знаходяться поблизу великого заводу; підвищення кваліфікації кадрового складу; застосування бенчмаркінгу.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. 2007 год – новый этап развития украинского рынка молочной продукции? // Продукты & ингредиенты. – 2007. – № 1. – С. 43-46.
2. Азов Г.Л. Конкурентные преимущества фирмы / Азов Г.Л., Челенков А.П. – М.: ОАО “Типография “Новости””, 2000. – 255 с.
3. Андрійчук В.Г. Ефективність діяльності аграрних підприємств: теорія, методика, аналіз: Монографія / Андрійчук В.Г. – К: КНЕУ, 2005. – 292 с.
4. Аренков И.А. Бенчмаркинг и маркетинговые решения / Аренков И.А., Багиев Е.Г. – СПб.: СПбУЕФ, 1997. – 218 с.
5. Арефьева Е.В. Бенчмаркинг: Учебное пособие / Арефьева Е.В., Арефьев О.В.; Европейский университет. – К.: Издательство Европейского университета, 2003. – 58 с.
6. Ашуєв А.М. Інформаційне забезпечення зовнішнього бенчмаркінгу / Ашуєв А.М. // Актуальні проблеми економіки. – 2004. – № 9. – С. 6-13.
7. Багиев Г.Л. Маркетинг – статистика: Учебное пособие / Багиев Г.Л., Богданова Е.Л. - СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 1999. – 206 с.
8. Багиев Г.Л. Маркетинг: Учебник для вузов / Багиев Г.Л., Тарасович В.М., Анн Х.; под общ. ред. Багиева Г.Л.. – М.: ОАО “Издательство “Экономика””, 1999. – 703 с.
9. Балабанова Л.В. Маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств: стратегічний підхід: Монографія / Балабанова Л.В., Холод В.В.. – Донецьк: ДонДУЕТ ім. Туган-Барановського, 2006. – 294 с.
10. Балабанова Л.В. Стратегическое маркетинговое управление на основе бенчмаркинга: Монография / Балабанова Л.В., Слипенький В.В.. – Донецк: ДонГУЭТ им. Туган-Барановского, 2005. – 171 с.
11. Балабанова Л.В. Управление конкурентоспособностью предприятий на основе маркетинга: Монография / Балабанова Л.В., Кривенко А.В.. – Донецк: ДонГУЭТ им. Туган-Барановского, 2004. – 147 с.
12. Балабанова Л.В. Управління маркетинговим потенціалом підприємства: Монографія / Балабанова Л.В., Мажинський Р.В.. – Донецьк: ДонДУЕТ ім.. Туган-Барановського, 2005. – 153 с.
13. Баронов В. Всеобщее управление качеством: зачем оно нужно? / Баронов В., Титовский И. // www.standart.ru
14. Без напряженной работы над повышением качества сырья нам не обійтись // Молочное дело. – 2006. – № 8. – С. 5-7.
15. Бенчмаркинг – менеджмент или шпионаж? // www.elitarium.ru
16. Бенчмаркинг как инструмент повышения конкурентоспособности компании // Рынок капитала. – 2000. - № 1-2. – C. 28-32.
17. Бисага В. Бенчмаркинг: опорная точка для вашого бизнеса / Бисага В., Когут Ю. // Менеджмент и менеджер. – 2003. – № 5. – С. 53-56.
18. В лабиринтах современного управления (Стратегическое планирование, маркетинг, обслуживание клиентов, управление персоналом, оплата труда). Сб. Статей. Вып. 1. / [ред.-сост. Грегори Р. Райтер.]– М: Экономика, 1999. – 248 с.
19. Васильева Н. Задоили / Васильева Н., Татаренко Г. // Бизнес. – 2006. – № 14. – С. 122-125.
20. Васильева Н. Созрели / Васильева Н., Татаренко Г. // Бизнес. – 2007. – № 22. – С. 143-145.
21. Васильчак С.В. Формування ринку молока в Європейському Союзі: уроки для України / Васильчак С.В. // Економіка АПК. – 2005. – № 5. – С. 120-124.
22. Ващик М.С. Система державної підтримки сільського господарства Польщі / Ващик М.С. // Економіка АПК. – 2006. – № 11. – С. 149-154.
23. Вінтоняк В. Культ сироваріння / Вінтоняк В. // Агроперспектива. – 2005. – № 11. – С. 22-25.
24. Вінтоняк В. Незбиране молоко – безпрограшний варіант / Вінтоняк В. // Агроперспектива. – 2006. – № 11.– С. 20-23.
25. Вінтоняк В. Плачевні перспективи сиру / Вінтоняк В. // Агроперспектива. – 2006. – № 6. – С. 40-43.
26. Вінтоняк В. Чи залишиться Україна лідером по сухому молоку? / Вінтоняк В. // Агроперспектива. – № 12. – 2006. – С. 36-38.
27. Власик Ю. Время менять стратегию / Власик Ю. // Молочна промисловість. – 2005. – № 2. – С.7-8.
28. Власов В. Система підтримки сільського господарства Польщі / Власов В., Оніщук М. // Економіка України. – 2005. – № 8. – С. 86-90.
29. Власов В. Сільське господарство Польщі після вступу до Європейського Союзу / Власов В., Оніщук М., Овсянніков О. // Економіка АПК. – 2005. – № 12. – С. 117-123.
30. Войчак А.А. Конкурентні переваги підприємства: сутність і класифікація / Войчак А.А., Камишніков Р.В. // Маркетинг в Україні. – 2005. – № 2. – С. 50-53.
31. Волонцевич Е.Ф. Конкурентоспособность фирм: Курс лекций / Волонцевич Е.Ф. – Мн.: БГЭУ, 2003. – 103 с.
32. Воскобійник Ю. Ринок молока / Воскобійник Ю. // Пропозиція. – 2007. – № 2. – С. 24-28.
33. Гагарина А. Мировой молочный рынок: тенденции развития / Гагарина А. // Продукты & ингредиенты. – 2007. – № 3. – С. 70-72.
34. Гогуля О.П. Впровадження системи якості молока і молочних продуктів: досвід Польщі / Гогуля О.П., Кудінова І.П. // Економіка АПК. – 2007. – № 1. – С. 140-147.
35. Гончарук А. Новий підхід до управління ефективністю у промисловості України / Гончарук А. // Економіка України. – 2006. – № 11. – С. 36-46.
36. Дементьева А.Г. Конкурентоспособность международных компаний / Дементьева А.Г. // Маркетинг в России и за рубежом. – 2000. - №6. – C. 13-19.
37. Демченко А.А. Измерение конкурентоспособности предприятий отрасли: теория и методы измерения / Демченко А.А., Кузьбожев Э.Н.; под науч. ред. Э.Н. Кузьбожева. – Курск: Издательство ГУИПП “Курск”, 2000. – 88 с.
38. Досвід Польщі: ринки м’яса та молока // Пропозиція. – 2006. – № 8. – С. 26-28.
39. ДСТУ ISO 22000:2007. Системи управління безпечністю харчових продуктів; Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга (ISO 22000:2005, IDT) / [пер.і наук.-техн.ред. М. Мухаровський]. — Вид. офіц. — К. : Держспоживстандарт України, 2007. — VII, 30 с.
40. Економіка виробництва молока і молочної продукції в Україні / [Саблук П. Т., Бойко В. І., Мостенська Т. Л. та ін.]; за ред. Саблука П. Т.; Національний науковий центр "Інститут аграрної економіки". — К. : ННЦ "ІАЕ", 2005. — 340 с.
41. Економічний енциклопедичний словник: У 2 т. Т.1 / [за ред. Мочерного С.В.]. – Львів: Світ, 2005. – 616 с.
42. Жилінська О. Бенчмаркінг у системі розвитку підприємств / Жилінська О., Нечушкіна С. // Наукові праці. Стратегія економічного розвитку України. – 2001. – Вип.5. – С. 221-227.
43. Забезпечення конкурентоспроможності аграрного сектора економіки України на внутрішньому і зовнішньому ринках: наук. доп. / [Трегобчук В.М., Пасхавер Б.Й., Бородіна О.М. та ін.]; за ред. Трегобчука В.М.; Ін-т економіки та прогнозування НАН України. — К., 2007. — 259 с.
44. Закон України від 06 вересня 2005 року №2809-ІV “Про безпечність та якість харчових продуктів” // Офіційний вісник України. – 2005. – № 42.
45. Закон України від 23 грудня 1997 року №771/97-ВР “Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини” // Відомості Верховної Ради України. – 1998. – № 19. – С. 98.
46. Закон України від 24 червня 2004 року №1870-IV “Про молоко і молочні продукти” / Офіційний вісник України. – 2004. – № 30.
47. Закон України від 30 листопада 2006 року №402-V “Про внесення змін до Закону України “Про молоко і молочні продукти” / Офіційний вісник України. – 2006. - № 50.
48. Звіт про стан зовнішньоекономічних відносин в системі агропромислового комплексу України за 2006 рік (за даними митних органів) / Міністерство аграрної політики України; Департамент зовнішньоекономічного співробітництва. – Київ: МінАПУ, 2007. – 30 с.
49. Зимовець В.Н. Економічне регулювання молочного виробництва в країнах Європейського Союзу / Зимовець В.Н., Ільчук М.М. // Економіка АПК. – 2001. – № 6. – С. 124-128.
50. Золотогоров В.Г. Энциклопедический словарь по экономике / Золотогоров В. Г. – Мн.: Полымя, 1997. – 571 с.
51. Иванов Ю.Б. Конкурентоспособность предприятия: оценка, диагностика, стратегия / [Иванов Ю.Б., Тищенко А.Н., Дробитько Н.А. и др.]. — Х.: ХНЭУ, 2004. — 255 с.
52. Интегрированная система управления безопасностью и качеством молочной продукции / Шепелева Е.В., Митасева Е.В., Тетерук А.П., Комисарова И.И. // Молочная промышленность. – 2007. – № 8. – C. 24-26.
53. Исследование рынка сыров для ВАТ “Шосткинский гормолкомбинат” “Омнибус”. – Д., 2006. – 48 с.
54. Ільчук М.М. Функціонування м’ясопродуктового і молокопродуктового підкомплексів в умовах розвитку інтеграції / Ільчук М.М., Рудий М.М. – К.: “Нічлава”, 2006. – 384 с.
55. Калінчик М.В. Міжгалузевий баланс молокопродуктового підкомплексу та еквівалентність обміну / Калінчик М.В., Одінцов О.М. // Економіка АПК. – 2005. – № 9. – С. 100-107.
56. Калінчик М.В. Ринкова еволюція розвитку молокопродуктового підкомплексу України / Калінчик М.В., Одінцов О.М. // Агроінком. – 2005. – № 9-10. – С. 6-9.
57. Карпенко М.О. Деякі проблеми конкурентоспроможності молока і молочної продукції в Україні / Карпенко М.О. // Агроінком. – 2006. – № 5-6. – С. 74-78.
58. Карпенко М.О. Досвід Польщі щодо регулювання ринку молока і впровадження правових норм ЄС / Карпенко М.О. // Економіка АПК. – 2007. – № 1. – С.135-139.
59. Карпенко М.О. Стан і перспективи розвитку світового ринку молока і молочної продукції / Карпенко М.О. // Агроінком. – 2006. – № 9-10. – C. 12-15.
60. Кемп Р. Бенчмаркинг: обзор опыта достижения делового совершенства (По материалам “GBN Review”, 2003/2004) / Кемп Р. // Европейское качество. Дайджест. – 2004. – № 2. – С. 48-56.
61. Кіндрацька Г.І. Основи стратегічного менеджменту: Навч. посібник [для студ. екон. спец.] / Кіндрацька Г.І. — 2-ге вид. — Л. : КІНПАТРІ ЛТД, 2003. — 264 с.
62. Кобиляцький Л.С. Управління конкурентоспроможністю: Навч. посібник / Кобиляцький Л.С. – К.: Зовнішня торгівля, 2003. – 304 с.
63. Коваленко С.М. Концептуальні основи систем управління якістю. Основоположні принципи міжнародного стандарту ISO 9000:2000: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Коваленко С.М., Лебединець В.О.; Національний фармацевтичний ун-т. — Х.: В-во НФаУ, 2003. — 96с.
64. Козак Н. Как реализовать бенчмаркинговый проект в вашей компании / Козак Н. // Управление компанией. – 2000. – № 9-10. – С. 20-28.
65. Козак О.А. Про якість молока в сільськогосподарських підприємствах / Козак О.А. // Економіка АПК. – 2005. – № 7. – С. 48-50.
66. Колесникова С.С. Безопасность или качество? / Колесникова С.С. // Молочное дело. – 2007. – № 5. – С. 40-42.
67. Коломыченко Т. Товарная политика молочных продуктов / Коломыченко Т. // Молокопереробка. – 2007. – № 6. – С. 24-29.
68. Костерин А.Г. Технология организации бенчмаркинга на основе DEA-анализа / Костерин А.Г., Логанов С.В., Костерин И.Г. // Методы менеджмента качества. – 2007. – № 6. – С. 18-23.
69. Костерин А.Г. Управление конкурентным бенчмаркингом в торговле на основе анализа DEA / Костерин А.Г., Костерин И.Г. // Менеджмент в России и за рубежом. – 2006. – № 4. – С. 86-95.
70. Кудлай В.Г. Розвиток конкуренції на ринку молочної продукції в Україні / Кудлай В.Г. // Економіка АПК. – 2006. – № 6. – С. 110-115.
71. Кулина С.Я. Вплив державної підтримки на розвиток аграрного сектору економіки в Польщі / Кулина С.Я. // Економіка АПК. – 2007. – № 6. – С. 133-138.
72. Ламбен Жан-Жак. Менеджмент, ориентированный на рынок / Ламбен Жан-Жак; [пер. с англ.; под ред.. Колчанова] – СПб: Питер, 2004. – 800 с.
73. Маржинальные кисломолочные // Мир продуктов. – 2006. – №5. – C. 15-18.
74. Маркова В.Д. Стратегический менеджмент: Курс лекций / Маркова В.Д., Кузнецова С.А.. – М.: Инфра-М, 1999. — 288 с.
75. Маслов Д.В. Особенности применения бенчмаркинга на малых и средних предприятиях / Маслов Д.В., Белокоровин Э.А. // Методы менеджмента качества. – 2004. – № 8. – С. 24-28.
76. Минько Э.В. Качество и конкурентоспособность / Минько Э.В., Кричевский М.Л. – СПб., 2004. – 268 с.
77. Михайлова Е.А. Технологии бенчмаркинга / Михайлова Е.А. – М.: Центр маркетинговых исследований и менеджмента, 2001. – 128 с.
78. Михайлова М.Р. Бенчмаркинг – универсальный инструмент управления качеством / Михайлова М.Р. // Методы менеджмента качества. – 2003. – № 5. – С. 18-91.
79. Місюра Л.А. Бенчмаркінг – актуальна тенденція розвитку маркетингу / Місюра Л.А. // Маркетинг в Україні. – 2001. – № 4. – С. 24-28.
80. Молочна промисловість України – на шляху від занепаду до інтеграції в структуру світового ринку // Молочна промисловість. – 2006. – № 6. – С. 6-8.
81. Молочный рынок Евросоюза – 2006 // Молокопереробка. – 2006. – №3(6). – С. 16-21.
82. Моніторинг економічного і соціального розвитку підприємств і організацій АПК за 2006 рік (попередні дані). Частина 1. Сільське господарство. – К.: МінАПУ, 2007. – 130 с.
83. Мостенська Т.Л. Економічний механізм функціонування молочної промисловості України: Монографія / Мостенська Т.Л. – К.: УДУХТ, 2001. – 328 с.
84. Надходження продукції тваринництва на переробні підприємства за 2004 р. Статистичний бюлетень. – К.: Держкомстат, 2005. – 20 с.
85. Надходження продукції тваринництва на переробні підприємства за 2005 р. Статистичний бюлетень. – К.: Держкомстат, 2006. – 19 с.
86. Надходження продукції тваринництва на переробні підприємства за 2006 р. Статистичний бюлетень. – К.: Держкомстат, 2007. – 20 с.
87. Новітній маркетинг: Навчальний посібник / [Є.В. Савельєв, О.С. Братко, М.Я. Матвіїв та ін.]; за ред. Є.В. Савельєва. – Тернопіль: Економічна думка, 2005. – 296 с.
88. Оглашенний Ю. Основні міжнародно визнані стандарти на харчові продукти / Оглашенний Ю., Досін А. // Продукты & ингредиенты. – 2007. – № 2. – С. 82.
89. Оглашенний Ю. Особливості систем управління якістю та безпечністю продукції на харчових підприємствах / Оглашенний Ю. // Молочное дело. – 2006. - № 11. – С. 70-71.
90. Основы предпринимательской деятельности: Экономическая теория. Маркетинг. Финансовый менеджмент: Учеб. пособие для студ. сред. спец. уч. заведений / [Власова В.М., Волков Д. Л., Кулаков С. А. и др.]; под ред. Власовой В.М. — М.: Финансы и статистика, 1997. — 528 с.
91. Павличенко М.Г. Ринок молока в Україні та перспективи для різних категорій господарств / Павличенко М.Г. // Молочна промисловість. – 2007. – № 6. – С. 18-20.
92. Павлова В.А. Конкурентоспроможність підприємства: оцінка та стратегія забезпечення: Монографія / Павлова В.А. – Д.: В-во ДУЕП, 2006. – 276 с.
93. Павлова Т. Хроника мирового рынка производства молока и молочных продуктов / Павлова Т. // Молочна промисловість. – 2006. – № 3. – С. 12-15.
94. Польща – твій діловий партнер. – Варшава: Міністерство економіки, Інститут кон’юнктури цін і зовнішньої торгівлі, 2005. – 181с.
95. Попов Д. Измерение достижений предприятия / Попов Д. // Управление компанией. – 2003. – № 2. – c. 24-28.
96. Попов С. А. Стратегический менеджмент. Видение - важнее,чем знание: Учеб. пособие [для студ. упр. и экон. спец. вузов] / Попов С. А.; Институт бизнеса и делового администрирования ИБДА. — М.: Дело, 2003. — 352 с.
97. Порецька І. У чергу за молоком та м’ясом / Порецька І. // Агроперспектива. – 2007. – № 6. – С. 38-41.
98. Портер Майкл Е. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов / Портер Майкл Е.; [пер.с англ. И. Минервина ]. — М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. — 452 с.
99. Продаж продукції тваринництва за 2000 р. Статистичний бюлетень. – К.: Держкомстат, 2001. – 20 с.
100. Продаж продукції тваринництва за 2001 р. Статистичний бюлетень. – К.: Держкомстат, 2002. – 21 с.
101. Продаж продукції тваринництва за 2002 р. Статистичний бюлетень. – К.: Держкомстат, 2003. – 20 с.
102. Производство молока и молочных продуктов в Украине за 12 месяцев 2006 года // Молокопереробка. – 2007. – № 1. – С. 38-49.
103. Прус О.М. Бенчмаркінг як ефективний засіб підвищення конкурентоспроможності підприємства / Прус О.М. // Науковий вісник Національного аграрного університету. – 2006. – Вип. 97. – С. 401-405.
104. Прус О.М. Бенчмаркінг як інструмент безперервного удосконалення діяльності підприємства / Прус О.М. // Економіка: проблеми теорії та практики. Збірник наукових праць. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2005. – Випуск 203: В 4 т. Том ІІІ. – С. 924-931.
105. Прус О.М. Особливості пристосування молочного сектору Польщі до вимог ЄС / Прус О.М. // Зб. наук. праць УАЗТ „Зовнішня торгівля: право та економіка”. – 2007. – № 6. – С. 73-77.
106. Прус О.М. Розвиток ринку молочної продукції України / Прус О.М. // Науковий вісник Національного аграрного університету. – 2007. – Вип. 110. – С. 123-127.
107. Прус О.М. Теоретичні засади застосування бенчмаркінгу у маркетинговій діяльності підприємства / Прус О.М. // Науковий вісник Національного аграрного університету. – 2004. – Вип. 76. – С. 345-348.
108. Реалізація продукції сільськогосподарськими підприємствами за 2004 р. Статистичний бюлетень. – К.: Держкомстат, 2005. – 166 с.
109. Реалізація продукції сільськогосподарськими підприємствами за 2005 р. Статистичний бюлетень. – К.: Держкомстат, 2006. – 92 с.
110. Реалізація продукції сільськогосподарськими підприємствами за 2006 р. Статистичний бюлетень. – К.: Держкомстат, 2007. – 87 с.
111. Редченко К.І. Стратегічний аналіз: Навчальний посібник / Редченко К.І. – Л.: ЛКА, 2002. – 196 с.
112. Реінжиніринг бізнес-процесів — необхідність в умовах динамічного ринку // Рынок капитала. – 1999. – № 1-2. – C. 12-18.
113. Рейдер Р. Бенчмаркинг как инструмент определения стратегии и повышения прибыли / Рейдер Р.; Пер. с англ.. – М.: РИА “Стандарты и качество”, 2007. – 246 с.
114. Ригби Дорел. Лучшие инструменты управления компанией / Ригби Дорел // www.management.com.ua
115. Робсон М. Практическое руководство по реинжинирингу бизнес-процессов / Майк Робсон, Филипп Уллах // www.management.com.ua
116. Розпорядження Кабінету міністрів України від 26 вересня 2001 року № 462-р “Про затвердження плану першочергових заходів щодо впровадження систем управління якістю на підприємствах на 2001-2002 роки” // zakon1.rada.gov.ua
117. Рыжикова Т.Н. Особенности расчета еффективности сбытовой деятельности предприятий / Рыжикова Т.Н., Огородникова В.Н. // Справочник экономиста. – 2003. – № 2. – C. 18-24.
118. Рынок молока и молочных продуктов Украины // Молочное дело. –2005. – № 11. – С. 19-26.
119. Рынок молока и молочных продуктов Украины // Молочное дело. – 2007. – № 2. – С. 5-13.
120. Рынок молока: потребители хотят новинок // Молочное дело. – 2006. – № 3. – С. 24-25.
121. Рябчик І.В. Нові підходи до аналізу ефективності сільськогосподарських підприємств / Рябчик І.В., Галушко В.В. // Економіка АПК. – 2004. – № 3. – С. 101-108.
122. Саблук П. Чи будуть “молочні ріки” України повноводними? / Саблук П. // Агроперспектива. – 2007. – № 1. – С. 36-38.
123. Савицкая Л. Бенчмаркинг или как достичь желаемого / Савицкая Л. // Управление компанией. – 2003. – № 9. – С. 25-32.
124. Самбрус Н. Молочные судьбы / Самбрус Н., Татаренко Г. // Бизнес. – 2005. – № 21. – С. 164-167.
125. Сафонова Л.А. Проблемы и методы оценки конкурентоспособности: Учебное пособие / Сафонова Л.А., Седельников С.Я., Чернышевская Е.И. -Новосибирск: СибГУТИ, 2000. – 120 с.
126. Святкивская Е. Рынок молока / Святкивская Е. // Продукты & ингредиенты. – 2007. – № 3. – с. 56-59.
127. Сельское и пищевое хозяйство Польши. – Варшава: Министерство сельского хозяйства и развития села, 2006. – 78 с.
128. Сертификация по ISO 9000:2000 как способ оптимизации системы управления предприятием // Управление компанией – 2001. – № 3. – C. 18-24.
129. Силивончик А. Сбыть или не быть / Силивончик А., Татаренко Г. // Бизнес. – 2007. – № 32. – С. 97-99.
130. Сипко Т. Д. Економічний аналіз діяльності підприємства: Навч. посібник / Сипко Т. Д.; Український держ. морський технічний ун-т ім. адмірала Макарова. — Миколаїв : УДМТУ, 2003. — 194с.
131. Система оцінки безпечності харчової продукції за критичними контрольними точками // Молокопереробка. – 2006. – № 10. – С. 18-22.
132. Сікачина О. Скільки в Україні молока і куди воно зникає / Сікачина О. //Агроперспектива. – 2006. – № 12. – С. 42-43.
133. Сільське господарство України. 2005: Статистичний збірник / Ред. Ю.М. Остапчук. – К: Держкомстат України, 2006.
134. Соколенко В.А. Санационный менеджмент: реалии, проблемы, решения / Соколенко В.А. – Х: Основа. – 2001. – 250 с.
135. Стан і перспективи розвитку молокопродуктового підкомплексу АПК України / О.М. Шпичак, В.Н. Зимовець, Н.В. Сеперович та ін.; за ред. О.М. Шпичака. – К.: ІАЕ УААН, 1999. – 156 с.
136. Статистичний щорічник України за 2006 р. / Держкомстат України; за ред. О. Г. Осауленка. – К.: Консультант, 2007. – 576 с.
137. Сулима Н.В. Управління якістю продукції в молокопереробних підприємствах у контексті євроінтеграційного курсу України / Сулима Н.В. // Економіка АПК. – 2006. – № 3. – С. 74-78.
138. Тіхонов Ю.В. Бенчмаркінг і бізнес-розвідка як складові успішного розвитку бізнесу / Тіхонов Ю.В. // Актуальні проблеми економіки. – 2007. - № 9. – С.126-132.
139. Товароведение и экспертиза мясных, рыбных и молочных товаров: Учебное пособие / Шепелев А.Ф., Печенежская И.А., Кожукова О.И., Туров А.С. – Ростов-на-Дону: “Феникс”, 2002. – 416 с.
140. Томпсон А.А. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии: Учеб. для вузов / Томпсон А.А., Стрикленд А.Дж.; пер. с англ. под ред. Л.Г. Зайцева, М.И. Соколовой. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. – 576 с.
141. Требования HACCP и ISO 22000 как путь к процветанию производителей пищевой продукции // Молочное дело. – 2006. – № 5. – С. 32-33.
142. Указ Президента України від 07.08.2001 №601/2001 “Про заходи розвитку продовольчого ринку та сприяння експорту сільськогосподарської продукції та продовольчих товарів” // zakon1.rada.gov.ua
143. Україна в цифрах у 2006 р. Статистичний довідник // Держкомстат України; за ред. О.Г. Осауленка. – К.: Консультант, 2007. – 240 с.
144. Фатхутдинов Р.А. Управление конкурентоспособностью организации: Учебник / Фатхутдинов Р.А. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Изд-во Эксмо, 2005. – 544 с.
145. Федин М. Что надо знать о BSC / Федин М. // www.balancedscorecard.ru
146. Фурманюк О.Л. Управління конкурентоспроможністю підприємства: Навчально-методичний посібник / Фурманюк О.Л., Тартачник М.О. – Ірпінь: НАДПСУ, 2003. – 114 с.
147. Хананова Н. Особенности национального бенчмаркинга / Хананова Н. // Управление компанией. – 2003. – № 10. – С. 36-45.
148. Харрингтон Х.Дж. Бенчмаркинг в лучшем виде! / Харрингтон Х.Дж., Харрингтон Дж.С.; пер. с англ. под ред. Б. Резниченко. – СПб.: Питер, 2004. – 176 с.
149. Чагаровский А.П. Кисломолочне продукты – тенденции рынка / Чагаровский А.П. // Молочна промисловість. – 2006. – № 3. – С. 16-19.
150. Что такое Balanced scorecard? // www.balancedscorecard.ru
151. Швець О.О. Розвиток молокопереробних підприємств в Україні / Швець О.О. // Економіка АПК. – 2006. – № 2. – С.53-58.
152. Шепелева Е.В. Управление качеством и безопасностью молочной продукции. Системный поход / Шепелева Е.В.// Молочное дело. – 2006. – № 6. – С. 44-47.
153. Шершньова З.Є. Стратегічне управління: Навч. посібник / Шершньова З.Є., Оборська С.В. — К.: КНЕУ, 1999. — 384 с.
154. Шматочок Франції в Українській Шостці // Молочна промисловість. – 2007. – № 4. – С. 34-35.
155. Экспорт и импорт украинской молочной продукции в 2006 году // Молокопереробка. – 2007. – № 1. – С. 10-15.
156. Якубчак О.М. Контроль при виробництві молока / Якубчак О.М., Мельник М.А., Таран Т.В. // Продукты и ингредиенты. – 2007. – № 3. – С. 68-69.
157. Akty prawne Unii Europejskiej dotyczace WPR. – Warshawa: ARR, 2004 – 99 s.
158. Bogan M.J. English Benchmarking: Winning through Innovative Adaptation / Bogan M.J. – New York: McGraw-Hill, 1994. – 125 p.
159. Camp Robert С. Benchmarking: The Search for Industry Best Practices that Lead to Superior Performance / Robert С. Camp. – Wisc., Milwaukee: ASQC Quality Press, 1989. – 299 p.
160. Charnes A. Meashuring the Efficiency of Decision Making Units / Charnes A., Cooper W.W., Rhodes E. // European Journal of Operational Research. – 1978. – №2 (6). – Рp. 429-444.
161. Chow bydla mlecznego metodami ekologicznymi. – Radom: Krajove Centrum Rolnictwa Ekologicznego, 2004. – 31 s.
162. Cochrane N. EU Enlargement: Implication for New Member Countries, the United States and Word Trade / Cochrane N. and R. Seeley. – USDA, ERS, WRS04-05-01, April 2004.
163. Coelli T. An Introduction to Efficiency and Productivity Analysis / Tim Coelli, D. S. Prasada Rao, George E. Battese. – Boston: Kluwer Academic Publishers, 1998. – 350 p.
164. Cook Sarah. Practical Benchmarking. A manager's guide to creating a competitive advantage / Cook Sarah, 1995. – 187 p.
165. Donthu Naveen. Benchmarking marketing productivity using data envelopment analysis / Donthu Naveen, Hershberger Edmund K, Osmonbekov Talai // Journal of business research. – 2005. – № 58. – Рp. 1474-1482.
166. Farrel M.J. The measurement of productive efficiency / Farrel M.J. // Journal of the Royal Statistical Society. Series A. General 125. Part 2. – Р. 252-267.
167. Guidebook to benchmarking // www.wfassociates.com.au
168. Hammer M. The Reengineering Revolution. A Handbook / Hammer M., Stanton S. – New York: Harper, 1995. – 336 p.
169. Helgason Sigurdur. International Benchmarking. Experiences from OECD Countries / Helgason Sigurdur. – Paris: OECD-PUMA, 1997. – 8 p.
170. Hochland Polska. Sp. Presentation to UW Poland Dairy Study Team. – Kazmierz. – 2005, May 10.
171. Homburg Carsten. Using Data Envelopment Analysis to Benchmark Activities / Homburg Carsten // International journal of production economics. – 2001. – № 73. – Рp. 51-58.
172. Jamasb Tooraj. Strategic Behavior under Regulatory Benchmarking / Jamasb Tooraj, Nillesen Paul, Pollitt Michael // Energy Economics. – 2004. – No. 26. – Рp. 825-843.
173. Jesse Edward. The Dairy Industry of Poland / Edward Jesse; Babcock Institute, University of Wisconsin // Dairy Updates, World Dairy Industries. – No. 105. – 45 p.
174. Maly Rocznik Statystyczny 2006. – Warszawa: Komitet Redakcyiny Glownego Urzedu Statystycznego, 2007. – 809 s.
175. Manandhar Raman. The evaluation of bank branch performance using data envelopment analysis. A framework / Manandhar Raman, Tang John C.S // Journal of High Technology Management Research. – 2002. – No. 13. – Рp. 1-17.
176. Performance vs Process Benchmarking // www.otte.vic.gov.au
177. Poland Trade Policy Monitoring: Poland’s CAP Implementation. – USDA, Foreign Agricultural Service, 2005. – GAIN Report # PL5001, 1/5/2005.
178. Ross Anthony. An Integrated Benchmarking Approach to Distribution Centre Performance using DEA Modeling / Ross Anthony, Proge Cornelia // Journal of Operations Management, 2001. – No. 20. – Рp. 19-32.
179. Spendolini Michael. Benchmarking Book / Spendolini Michael. – New York: AMACOM Press, 1993. – 209 p.
180. The 1989 Malkolm Baldrige Natinal Quality Award Winner Profiles / Natinal Institute of Standarts and Technology. – Washington, D.C., 1989.
181. Thill John V. Excellence in Business Communication / Thill John V., Bovee Courtland L. – New York: Prentice Hall, 2001. – 608 p.
182. Venetucci R. Benchmarking: a Reality Check for Strategy and Performance Objectives / Venetucci R. // Production and Inventory Management Journal, Vol. 33. – No. 4. – Pp. 32-36.
183. epp.eurostat.ec.europa.eu
184. www.afr.org.ua
185. www.efqm.org
186. www.fao.org
187. www.fas.usda.gov
188. www.ibc.apqc.org
189. www.stat.gov.pl
190. www.uag.org.ua
191. www.ukrstat.gov.ua
192. www.westinghouse.com
193. www.xerox.com
Стоимость доставки работы, в гривнах:
(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50
Найти готовую работу
ЗАКАЗАТЬ
Обратная
связь:
Связаться
Вход для партнеров
Регистрация
Восстановить доступ
Материал для курсовых и дипломных работ
11.10.24
Сучасний документальний театр: новий тип сценічної репрезентації
11.10.24
Вербатім–наративи в контексті сучасної «Нової драми» і документального театру
11.10.24
«Нова драма» в умовах відновлення документалізму в театральній постдраматичній культурі нестабільного типу
Архив материала для курсовых и дипломных работ
Ссылки:
Счетчики:
© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.