У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Сприяння розвитку підприємництва і малого бізнесу на місцевому рівні
Количество страниц 75
ВУЗ Киевская национальная академия
Год сдачи 2013
Содержание ЗМІСТ



ВСТУП 3

РОЗДІЛ 1. СУТНІСТЬ ТА РОЛЬ МАЛОГО БІЗНЕСУ В ЕКОНОМІЧНОМУ РОЗВИТКУ КРАЇНИ 6
1.1. Економічна сутність, роль і умови розвитку підприємництва і малого бізнесу 6
1.2. Місце малого бізнесу та необхідність його підтримки на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях 8
1.3. Світовий досвіт сприяння розвитку малого бізнесу 19

РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ МЕТОДІВ І ФОРМ ПІДТРИМКИ МАЛОГО БІЗНЕСУ НА МІСЦЕВОМУ РІВНІ В УКРАЇНІ 25
2.1. Аналіз основних напрямів, методів і форм підтримки малого бізнесу на місцевому рівні (на прикладі Артемівського району Донецької області) 25
2.2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка малого бізнесу 28
2.3. Ресурсне та інформаційне забезпечення, формування установ інфраструктури для створення сприятливого середовища для розвитку малого бізнесу 35

РОЗДІЛ 3. ВДОСКОНАЛЕННЯ МЕХАНІЗМУ СПРИЯННЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА І МАЛОГО БІЗНЕСУ НА МІСЦЕВОМУ РІВНІ 42
3.1. Перспективні напрями і підвищення ефективності підтримки підприємництва і малого бізнесу на місцевому рівні 42
3.2. Впорядкування нормативно-правового регулювання і забезпечення впровадження регуляторної політики у сфері діяльності малого бізнесу 58
3.3. Реалізація місцевих програм підтримки малого підприємництва в Україні 63

ВИСНОВКИ 69

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 73





ВСТУП

Формування ринкової моделі господарювання в Україні в ряд першочергових ставить завдання розвитку та розширення значення малого бізнесу, без якого не може ефективно існувати економічно розвинена країна [4]. Тільки в Європейських країнах малий бізнес став однією з основ розвитку економіки, забезпечуючи 60-70% ВВП: це і створення значної кількості робочих місць, і виробництво продукції та послуг, і зростання добробуту населення та всієї країни. До того ж, залишаючись найбільш динамічною сферою розширення зайнятості, він служить гарантом створення умов вільної конкуренції і важливою функціональною опорою в діяльності транснаціональних промислових корпорацій. Крім цього, мале підприємництво дає ринковій економіці гнучкість, мобілізує фінансові і виробничі ресурси населення, несе в собі могутній антимонопольний потенціал, слугує серйозним фактором структурної перебудови і забезпечення проривів науково-технічного процесу, вирішує проблему зайнятості та інші соціальні проблеми ринкового господарства. Недооцінка малого підприємництва, ігнорування його економічних і соціальних можливостей можуть бути кваліфіковані як великий, стратегічний прорахунок, який може призвести до багатьох народногосподарських негативів.
Розуміючи це, починаючи з 1998 року, в Україні було прийнято ряд указів Президента, які заклали основи державної політики у сфері малого підприємництва. Завдяки президентським актам було запроваджено спрощену систему оподаткування, обліку і звітності для суб’єктів малого підприємництва, процедуру оперативного перегулювання, єдину державну регуляторну політику в сфері підприємництва, форми регіонального соціального партнерства між бізнесом і владою – координаційні ради, громадські колегії.
В 2000 році була прийнята Національна програма сприяння розвитку малого підприємництва в Україні [1], але, на жаль, сьогодні цей вид діяльності ще не став дієвим фактором впливу на національну економіку (за оцінками дослідників, мале підприємництво в Україні складає 10-15% валового національного продукту, при кількості зайнятих до 10%). Внаслідок цього посилюються надмірні диспропорції у розміщенні економічного потенціалу регіонів між обласними центрами та малими містами і районами, недосконалою є галузева структура економіки та низькою інноваційна активність підприємств малих міст та районів, що негативно впливає на соціально-економічний розвиток регіонів та держави загалом [3]. Дослідниками висловлюються сподівання, що ратифікація Україною принципів та положень Європейської хартії малих підприємств (European Charter for Small Enterprises) з метою подальшого розвитку малого і середнього бізнесу та підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств зможе викликати позитивні зміни в цій статистиці [2].
Дослідження вище зазначених питань знаходиться в центрі уваги науковців, які займаються даною проблематикою. До них належать такі українські науковці як З. Варналій, Л. Воротіна, Н. Гончарова, В. Кредісов, А. Мокій, О. Мазур, І. Купченко, В. Бакуменко та інші. Вагомий внесок до визначення оптимальних умов діяльності малих підприємств, в дослідження особливостей підвищення ефективності їх функціонування в умовах вертикальної та горизонтальної інтеграцій внесли і зарубіжні вчені та практики: Алле М., Вальрас Л., Забродський В.А., Заруба В.Я., Курно А., Клебанова Т.С., Канторович Л.В., Леонтьєв В.В., Малево Е., Мулен Е., Нейман Дж., Неш Дж, Новожилов В.В., Парето В., Портер М.Е., Тимофєєв В.М. та ін. Проте, незважаючи на велику кількість наукових праць, в реальній практиці проблема становлення та розвитку малого підприємництва особливо в окремих регіонах України потребує детальних теоретичних досліджень та практичної підтримки держави.
Враховуючи намічені урядом завдання, особливо стосовно створення нових робочих місць та зростання зайнятості населення не тільки в провідних містах України, але і в невеликих містечках та селах, особлива увага повинна приділятися розвитку малого бізнесу і самозайнятості населення. Внесок малого підприємництва, безпосередньо пов’язаного з економічною відповідальністю та ризиком підприємців, у формування конкурентного середовища, де ринкові відносини набувають динамічності, важко переоцінити. А проблема управління розвитком малого підприємництва на регіональному рівні є однією з вагомих щодо поліпшення соціально-економічного стану України.
Метою дипломної роботи є узагальнення теоретичних та практичних підходів до участі і ролі місцевих органів влади у забезпеченні ефективного розвитку сфери малого бізнесу та розробка рекомендацій по вдосконаленню механізму сприяння розвитку підприємництва і малого бізнесу на місцевому рівні.
Передбачається, що в цьому процесі мають брати участь усі ієрархічні рівні управління, починаючи від центрального і, закінчуючи органами місцевого самоврядування. При цьому важливо, щоб за кожним рівнем управління були закріплені ті задачі, які належать до його компетенції і при цьому не відбулась надцентралізація управління або передача на рівень місцевої влади тих повноважень, які їй непритаманні [5]. Розмежування повноважень між органами державного управління та місцевого самоврядування має призвести до зростання самостійності останнього у розробці та прийнятті управлінських рішень щодо вирішення місцевих проблем.
Об’єктом дослідження у роботі є стан розвитку малого підприємництва в Україні.
Предметом дослідження є механізми розвитку підприємництва і малого бізнесу на місцевому рівні.
Для досягнення поставленої мети у роботі потрібно вирішити наступні завдання:
- розглянути економічну сутність, роль і умови розвитку підприємництва і малого бізнесу;
- дослідити місце малого бізнесу та необхідність його підтримки на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях;
- дослідити світовий досвіт сприяння розвитку малого бізнесу;
- проаналізувати основні напрями, методи і форми підтримки малого бізнесу на місцевому рівні (на прикладі Артемівського району Донецької області);
- розглянути стан фінансово-кредитної та інвестиційної підтримки малого бізнесу в регіоні;
- дослідити стан ресурсного та інформаційного забезпечення, формування установ інфраструктури для створення сприятливого середовища розвитку малого бізнесу в регіоні;
- обґрунтувати перспективні напрями і підвищення ефективності підтримки підприємництва і малого бізнесу на місцевому рівні;
- розробити рекомендації по впорядкуванню нормативно-правового регулювання і забезпечення впровадження регуляторної політики у сфері діяльності малого бізнесу;
- запропонувати заходи по реалізації місцевих програм підтримки малого підприємництва в Україні.
Методологічною базою для виконання роботи стали роботи українських та зарубіжних науковців у галузі підприємництва, законодавчі та нормативні документи, матеріали мережі Інтернет.
Список литературы ВИСНОВКИ



Усвідомлення важливості соціально-економічної ролі малого бізнесу в теперішніх умовах визначається насамперед ставленням до цього економічного сектора місцевих органів влади. Тобто створенням сприятливого середовища за допомогою пільг, кредитування й податків, надання в оренду приміщень, спеціального обладнання тощо. На сектор малого бізнес працює цілий комплекс спеціалізованих організацій: банки, фінансові фонди, школи бізнесу, юридичні й аудиторські фірми, інформаційно-консультативні служби, бізнес-центри й бізнес-інкубатори, торгові палати та асоціації. Проте “центр ваги” в роботі з новоствореними й діючими підприємствами припадає саме на місцеві органи влади. Одне слово, малий бізнес - справа муніципальна, принаймні з трьох причин:
- значна частина малого бізнесу працює на потреби міста та регіону. Таким чином, намагаючись розвивати сектор малого бізнесу, місцева влада, таким чином, сприяє наповненню ринку місцевими товарами й послугами;
- розширення масштабів малого бізнесу дає змогу створювати нові робочі місця, зменшує місцевий рівень безробіття;
- пропорційно зростанню кількості малих підприємств та обсягів обігу збільшуються й податкові відрахування до місцевого бюджету, що сприяє поповненню бюджету міста.
Але поряд з очевидними перевагами малого бізнесу є й слабкі й вразливі особливості, зумовлені самою природою дрібно підприємницької діяльності. Так, наприклад, банкрутство в сфері малого бізнесу трапляються частіше через його моно орієнтованість на ринку. Тоді як великі підприємства працюють у значно ширшому спектрі. Як свідчить досвід країн з перехідною економікою, місцева влада може й повинна виконувати подвійне завдання:
- сприяти зародженню й розвитку інфраструктури малого бізнесу на своїй території;
- підтримувати підприємців-початківців та підприємців, які вже ефективно працюють.
Активізації підприємництва як інтегрального соціально-економічного процесу, розбудові ефективних підприємницьких стратегій має належати ключове місце в новій моделі вітчизняної економіки в умовах посткризового відновлення. Вимір підприємництва має включатися у всі напрями економічної політики держави з метою формування дієвої системи умов, стимулів і мотивацій реалізації економічного потенціалу країни. Розвиток національного підприємництва є особливо актуальним у період пошуку нових економічних моделей та стратегій, що сприятимуть посиленню стійкості та формуванню джерел розвитку національної економічної системи.
Для реалізації цього завдання передусім слід спрямувати зусилля на пожвавлення внутрішнього споживчого та інвестиційного попиту. Пріоритет має надаватися напрямкам, що сприяють швидкому позитивному ефекту розкриття потенціалу внутрішнього ринку для економічного зростання, зберігаючи при цьому збалансованість розвитку окремих складових попиту.
По-перше, слід максимально використати потенціал стимулювання попиту, що міститься у політиці щодо бюджетних видатків, шляхом раціоналізації їх структури та механізмів здійснення, а саме:
- забезпечити реалізацію низки великих інфраструктурних проектів, що мають підвищити внутрішній попит на вітчизняну промислову продукцію;
- упорядкувати сферу державних закупівель;
- раціоналізувати структуру бюджетних соціальних видатків.
По-друге, слід вжити заходів щодо розбудови внутрішнього ринку з метою якнайповнішого та якнайшвидшого доведення стимулюючого ефекту внутрішнього попиту безпосередньо до виробника. З цією метою має бути вжито таких заходів:
- удосконалення системи інформування реальних та потенційних покупців і продавців;
- забезпечення пріоритетного розвитку мережі засобів прямих поставок сільськогосподарської та продовольчої продукції споживачеві;
- поширення практики створення муніципальних торговельних закладів;
- удосконалення антимонопольного законодавства та підвищення ефективності діяльності Антимонопольного комітету України.
По-третє, збільшення попиту та розбудова внутрішніх ринків мають неодмінно супроводжуватися комплексом заходів щодо підтримки вітчизняного виробника.
Зазначені заходи мають полягати в наступному:
- модифікації інструментів захисту внутрішніх ринків;
- перегляді та оптимізації системи пільг та стимулів для національних виробників;
- здійсненні постійного контролю цінової ситуації;
- підтримці експортної діяльності через відповідні фінансові та інституційні інструменти.
Значний ресурс покращення підприємницького середовища полягає у створенні сучасної та сприятливої для підприємництва системи державних регуляцій і належне дотримання органами державної влади та місцевого самоврядування вимог національного законодавства про регуляторну політику.
Позитивний вплив на розвиток підприємницького середовища повинні мати кроки щодо вдосконалення дозвільної діяльності:
- скасування недоцільних та економічно невиправданих документів дозвільного характеру;
- затвердження переліку документів дозвільного характеру, що дають право на здійснення певних дій, пов’язаних з господарською діяльністю, а також визначення об’єктів, на які видаються документи дозвільного характеру;
- усунення дублюючих функцій на кожному етапі дозвільної процедури;
- забезпечення відкритого доступу до інформації щодо надання адміністративних послуг дозвільними органами;
- посилення адміністративної відповідальності дозвільних органів та посадових осіб за порушення законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру.
Значний потенціал поліпшення підприємницького клімату криється в удосконаленні системи державного нагляду (контролю).
Забезпечення прозорості та відкритості процедур реалізації державного контролю за діяльністю суб’єктів господарювання, перехід на здійснення превентивних заходів щодо здійснення контролю стали одними з основних складових реформування механізму державного контролю в країнах Європейського Союзу.
Стратегічною метою нинішньої податкової реформи має стати формування сприятливого фіскального простору для бізнесу. Знижуючи фіскальний тиск на бізнес, необхідно першою чергою звертати увагу на те, що сприятливість податкової системи для бізнесу означає не лише низький рівень оподаткування, а передусім високий рівень ефективності, прозорості та рівності.
Для досягнення балансу між державними та підприємницькими інтересами необхідно реалізувати комплекс пропозицій:
- збільшити граничний обсяг доходу від реалізації продукції, товарів, робіт, послуг, що дає підстави для застосування спрощеної системи оподаткування;
- створити фіскальні стимули для зацікавлення місцевих органів влади в розвитку малого бізнесу;
- надати право платникам єдиного податку реєструватися платниками ПДВ.
Мобілізація достатніх фінансових ресурсів та їх ефективне розміщення неможливі без розвитку інфраструктури ринку кредитно-фінансових послуг, розширення лінійки фінансових інструментів, а також інтенсифікації конкуренції серед учасників кредитно-фінансового ринку. Це визначає наступні напрями вдосконалення фінансово-кредитної підтримки підприємництва:
- цілеспрямоване формування системи кредитних установ;
- поліпшення умов для взаємовигідної співпраці комерційних банків та підприємців;
- активізація процесу створення системи гарантування та забезпечення, поліпшення страхового обслуговування підприємництва;
- сприяння процесу самоорганізації суб’єктів малого підприємництва у розв’язанні своїх фінансово-кредитних проблем за допомогою створення фондів взаємного фінансування;
- розширення переліку форм кредитування товаровиробників.
Головною функцією районних і обласних бюджетів, що формуються з коштів державного бюджету, є розподіл цих коштів між територіальними громадами на місцевому рівні. Зазначмо також, що місцеві бюджети складаються з доходної та видаткової частини. Бюджетні доходи утворюються за рахунок надходжень від сплати фізичними й юридичними особами податків, зборів та інших обов’язкових платежів, а також надходжень з інших джерел, встановлених законодавством України.
Як засвідчує досвід впровадження муніципальних інвестиційних програм розвитку підприємництва, відсутність у місцевому бюджеті статті на розвиток підприємництва не дає змоги місцевим органам влади залучати інвестиції для підприємців міста або району з метою реалізації спільних програм. Тому вкрай важливо в місцевий бюджет внести таку статтю.
Наприклад, єдиний податок, що сьогодні сплачується малими підприємствами, розщеплюється і йде частково до місцевих бюджетів та державного бюджету. Таким чином, держава, спрямовуючи до місцевого бюджету частину коштів, отриманих від сплати єдиного податку, бере участь у формуванні доходів місцевих бюджетів. Однак, як засвідчує практика виконання місцевих бюджетів, що склалася упродовж останніх років, держава традиційно не забезпечує для органи місцевого самоврядування тією базою доходів, якої достатньо, щоб надавати населенню послуги бодай на рівні мінімальних соціальних потреб. І тут не завжди винна, власне, держава як така, адже місцеві органи влади, навіть, не завжди дадуть відповідь на цілком конкретне питання - який саме рівень мінімальних соціальних потреб затверджено, скажімо, міською радою для своєї територіальної громади.
Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні” чітко визначає, що місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою, право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування розв’язувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Тобто, якщо місцева влада не здатна визначити й задовольнити потреби мешканців, вони можуть звинувачувати в цьому лише тих, хто її обрав: тобто самих себе. У цьому ж законі (ст.75) визначено відповідальність посадових осіб перед територіальною громадою за те, що вони не змогли реалізувати повноваження, надані їм законом.
Саме це питання є визначальним як для місцевих органів влади, так і для підприємців, принаймні, з двох причин.
По-перше, замовником послуг, які підприємці можуть надавати жителям територіальної громади, виступає місцева влада. Але вона має бути здатною розрахуватися за отримані послуги.
По-друге, самі підприємці мусять залучатися й брати участь у визначенні переліку таких мінімально необхідних послуг, а також допомагати місцевій владі здійснювати відповідні розрахунки їхньої вартості.
Якщо налагоджуватиметься така співпраця, виграватиме і місцева влада, що забезпечуватиме своїх мешканців необхідними послугами й створюватиме додаткові робочі місця, і самі підприємці, які отримуватимуть нові контракти й ринки збуту своєї продукції і послуг.



СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Конституція України. – К.: Право, 2006. – 40 с.
2. Господарський Кодекс України від 16.01.2003 р.– К.: Істина, 2003.- 208 с.
3. Указ Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва» від 03.07.98 р. № 727/98
4. Закон України «Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні» №2157-ІІІ від 25.12.2000 //ВВР України, 2001, № 7, ст.35
5. Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань регулювання підприємницької діяльності» від 18.09.2008 р. № 523-VI
6. Закон України «Про підготовку та реалізацію інвестиційних проектів за принципом «єдиного вікна» від 21.10.2010 р. № 2623-VI // Офіційний вісник України. – 2010. – № 87. – С. 10. – Ст. 3071
7. Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні”
8. Постанова КМУ «Про запровадження в Україні принципів Європейської хартії для малих підприємств» за № 587 від 02.07.2008.
9. Артемівськ. Профіль громади. Експертний комітет з стратегічного планування. USAID, 2010.
10. Біла С.О., Шевченко О.В., Жук М.І., Макагон Ю.В. Тенденції і суперечності економічного розвитку України в регіональному вимірі //Україна в 2005 – 2009 рр.: стратегічні оцінки суспільно-політичного та соціально-економічного розвитку: Монографія / За заг. ред. Ю.Г. Рубана. – К: НІСД, 2009.
11. Бобров Є.А. Сучасний стан та перспективи розвитку кредитування малого бізнесу // Фінанси України, 2011. – №1. – С.103-108.
12. Бобров Є.А. Проектне фінансування як один з напрямів розвитку кредитування малого бізнесу // Наукові праці НДФІ, 2012. – №1-2(24-25). – С.114-122.
13. Ведение бизнеса в Украине [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://russian.doingbusiness.org/data/exploreeconomies/ukraine
14. Заплатинсткий М.В. Сутність інстуційної підтримки на рівні регіонів держави // Розвиток підприємництва в Україні: економіко-правове забезпечення. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. – Львів: НВФ «Українські технології», 2007. – С. 93097.
15. Заплатинсткий М.В. Європейські стандарти розвитку малого підприємництва: досвід для України // Деякі аспекти в наукових підходах до євроатлантичної інтеграції. Матеріали регіональної науково-теоретичної конференції «Український шлях: НАТО – Європейський Союз». – Львів: ЛІЕТ, 2006. – С. 65-72.
16. Іванова Т.В. Управління малим бізнесом на місцевому рівні // www.nbuv.gov.ua
17. Інноваційні механізми місцевого та регіонального розвитку. За матеріалами VІІІ Всеукраїнських муніципальних слухань «Ресурси місцевого і регіонального розвитку: національний і міжнародний аспекти», 29 липня – 2 серпня 2002 року, Судак, Автономна Республіка Крим / Науковий редактор: М. Пухтинський. – К.:Атіка-Н, 2003. – 528 с.
18. Інформаційна довідка щодо результатів моніторингу набуття чинності регуляторними актами та надання звітів про відслідковування результативності дії регуляторних актів (за 3 місяці 2010 р.) / Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва [Електронний ресурс] : http://www.dkrp.gov.ua/control/uk/publish/article;jsessionid=7C0F8157482AC10AF9310179C70EA6EE?art_id=151839&cat_id=58905
19. Інформаційно-аналітичні матеріали щодо питання парламентських слухань на тему: «Економічні реформи: реальність та очікування українського бізнесу», Київ, 21 вересня 2010 р.
20. Кулик С.М. Державна регуляторна політика сприяння розвитку малого підприємництва. Автореферат діс.. к.е.н. Запоріжжя, 2010. – 28 с. // http://avtoreferat.net/content/view/1565/45/
21. Лебедева Л. США: малое предпринимательство как образ жизни / / Человек и труд. – 2005. - № 9. – С. 81.
22. Механізми розвитку підприємництва в умовах посткризового відновлення економіки України: аналіт. доп. / Д. С. Покришка, Я. А. Жаліло, Д. В. Ляпін, Я. В. Белінська [та ін.]. – К. : НІСД, 2010. – 72 с.
23. Мокій А.І., Васильців Т.Г. Розробка стратегії розвитку малого бізнесу в малих містах з урахуванням світового досвіду, визначення першочергових завдань в цій сфері (за матеріалами Львівської області) 18.07.2008 //htt://niss.lviv.ua/analytics/63.htm
24. Підприємницька активність в Україні зменшується? Луцький фонд підтримки підприємництва // http://fond-pp.lutsk.ua/uk/news/?date=2011_10_14
25. Про підготовку та реалізацію інвестиційних проектів за принципом «єдиного вікна»: закон України від 21.10.2010 р. № 2623-VI // Офіційний вісник України. – 2010. – № 87. – С. 10. – Ст. 3071
26. Пшик Б.І., Заплатинський М.В., Шальган Ю.Б. Методичні рекомендації щодо розроблення регіональних програм підтримки малого підприємництва. – Львів: Арал, 2007. – 52 с.
27. Саух І.В. Малий бізнес в аспекті регіонального розвитку: нові концептуальні підходи // http: //www.nbuv.gov.ua /e-journals/PSPE/2008-1/Sauh_108.htm
28. Тренінг для мера: малий бізнес та місцеве самоврядування – нові можливості співпраці // Аналітичний центр «Академія» // http://www.academia.org.ua/?p=571
29. Україна опустилася на три рядки в рейтингу сприятливості ведення бізнесу Світового банку // http://fond-pp.lutsk.ua/uk/news/?date=2011_10_20
30. Юсупова Н. Поддержка малого предпринимательства в США Мировая экономика и международные отношения, 2001. – № 5. – С.87.
31. Ян Сюань. Факторы и стратеги развития малого промышленного бизнеса (на примере России и Китая). Автореферат дисс. на соиск. … к.э.н. – М.: 2007. – 18 с.
32. Ян Сюань. Особенности государственной политики Китая в сфере поддержки и стимулирования развития малых и средних предприятия / В сб.: Теория и практика эффективного функционирования российских предприятий, вып. 3. – М.: ЦЭМИ РАН, 2005.
33. Web–страница Национального института системных исследований проблем предпринимательства (http://www.nisse.ru)
34. Doing Business 2011: Making a Difference for Entrepreneurs. – Washington, DC: The World Bank, 2010.
35. 2010 Index of Economic Freedom. – Washington, D.C.: The Heritage Foundation, Dow Jones & Company, Inc., 2010. – P. 5–8.
36. International Property Rights Index. 2010 Report. – Washington, D.C.: Americans for Tax Reform Foundation/Property Rights Alliance, 2010.
37. Офіційний сайт Державного Комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва // http://www.dkrp.gov.ua/control/uk/index
38. Офіційний сайт Артемівської міської ради // http://artemivsk-rada.gov.ua/
39. Офіційний сайт Артемівського району // http://www.artem-rayon.gov.ua/
40. Проект регіонального розвитку «Підвищення якості інвестиційного середовища Артемівського району» // http://artem-rayon.gov.ua/index.php?id=5088&show=4nalbum&do=showgall&gid=18714
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.