У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Використання комп’ютерного моделювання в ШКФ
Количество страниц 72
ВУЗ Фізико-математичний факультет
Год сдачи 2013
Содержание Зміст
Вступ……………………………………………………………………………
Розділ 1. Дидактичні аспекти технологізації навчального процесу в середній школі…………………………………………...……………………
§1.1. Проблема наочності при викладанні шкільного курсу фізики……
§1.2. Комп’ютеризація навчального процесу…………………………….
Розділ 2. Навчальний фізичний експеримент і комп’ютерне моделювання в середній школі………………………………………………………
§2.1. Дидактична роль фізичного експерименту в сучасному навчальному процесі………………………………………………………………..
§2.2. Різноманітні функції навчального фізичного експерименту у навчально-виховному процесі……………………………………………….
§2.3. Аналіз методу комп’ютерного моделювання……………………….
§2.4. Аналіз існуючих програмно-педагогічних засобів з комп’ютерними моделями для шкільного курсу фізики…….…………..
Розділ 3. Поєднання традиційних та інформаційних технологій при вивченні шкільного курсу фізики……………………………………...…..
§3.1. Розробка дидактичного матеріалу для вивчення розділу "Кінематика" у 10 класі загальноосвітньої школи.………………………...……..
§3.2. Розробка структурно-логічної схеми предмету "Фізика" у 10 класі...
§3.3. Розробка структурно-змістової моделі формування знань з фізики в 10 класі
Розділ 4. Комп’ютерне анімаційне моделювання при викладанні шкільного курсу фізики……………………………………………………..
§4.1. Застосування комп’ютерного анімаційного моделювання для підвищення наочності уроку за допомогою графічного редактора Paint.Net……………………………………………
§4.2. Розробка анімаційної моделі засобами програми для створення й редагування анімаційних об’єктів Macromedia Flash…………………....
§4.3. Розробка лабораторної роботи "Вимірювання прискорення вільного падіння"……………………………………………………………….
Висновки……………………………………………………………………….
Використана література…………………………………………………….. 3







ВСТУП

Впровадження у практику особистісно-орієнтованого навчання, при якому вчитель орієнтується не на "середнього" учня, а на кожного конкретного учня, враховуючи його особистість, здібності, риси, схильності й інтереси, вимагає розробки нових методів, засобів і організаційних форм навчання [1]. Зокрема одним з можливих шляхів із вдосконалення навчального процесу в цьому напрямку є застосування до викладання навчального матеріалу нових досягнень науки і техніки, насамперед комп’ютерної техніки.
Найбільш вагомим застосуванням комп’ютера у фізиці є комп’ютерне моделювання фізичних явищ і робота комп’ютера у поєднанні з експериментальною установкою, де він виконує дві ролі – фіксує експериментальні дані зі швидкістю й в обсягах, зовсім недосяжних при роботі на некомп’ютеризованій установці, та автоматизує керування експериментом. Окрім того, комп’ютер використовується для обробки експериментальних даних, зберігання й швидкого пошуку величезних масивів інформації і як засіб комунікації. Використання персонального комп’ютера на уроках фізики дозволяє познайомити учнів з усіма цими напрямками його застосування.
Існує також ще й дидактична роль використання комп’ютерної техніки, залученої до навчального процесу. Насамперед, це – візуалізація навчального матеріалу. До того ж розширюються можливості залучення до навчального процесу міжпредметних зв’язків. Так, шкільний курс інформатики потребує підтримки з боку курсу фізики, коли мова заходить про будову комп’ютера, принципи функціонування його окремих елементів, і, у свою чергу, інформатика забезпечує курс фізики матеріалом, який викликає великий інтерес учнів.
Комп’ютерне моделювання, яке є сучасним засобом розв’язування прикладних науково-технічних задач у фізиці-науці, має водночас не менш важливе застосування у навчальному процесі разом з потужними у пізнавальному аспекті інформаційними технологіями. Вивчення комп’ютерного моделювання майбутніми вчителями фізики відкриває широкі можливості щодо використання сучасних технологій у їх науковій та навчальній діяльності для реалізації міжпредметних зв’язків інформатики, математики, фізики та інших предметів.
Не зважаючи на очевидну актуальність застосування комп’ютерного моделювання в шкільному курсі фізики аналіз літератури та досвід, отриманий автором під час педагогічної практики у харківських школах, свідчить, що питання його ефективного впровадження у шкільну практику ще недостатньо досліджені і потребують подальшої розробки при викладанні певних тем курсу. Тому мета даної дипломної роботи полягає в розробці питання використання комп’ютерного моделювання в шкільному курсі фізики на прикладі викладання окремих його тем у старших класах середньої школи.
Список литературы ВИСНОВКИ:

У даній роботі проведено аналіз літературних джерел, наукових праць, статей з питання використання комп’ютерних моделей при викладанні фізики в середній школі.
На основі цього розглянуто психолого-педагогічні аспекти ефективного використання комп’ютерного моделювання при викладанні фізики. Дослідження шкільного курсу "Фізика" 10 класу на основі використання структурно-змістовного аналізу дозволило краще зрозуміти взаємозв’язки основних явищ, законів та теорій, що вивчаються в рамках цього курсу.
Застосування в навчальному процесі навчальних комп’ютерних моделей надасть змогу підвищити інтерес учнів до вивчаємого матеріалу, стимулювати розвиток пізнавальної активності і творчого мислення, сформувати в учнів уявлення про комп’ютер як ефективний засіб пізнання закономірностей і явищ світу.
Також розроблено комп’ютерні моделі фізичних явищ для застосування в навчальному процесі обраної теми.
Розроблено методичні рекомендації лабораторної роботи для вивчення теми "Вимірювання прискорення вільного падіння" із застосуванням розроблених комп’ютерних моделей в якості наочного матеріалу.
Використання розроблених демонстрацій сприятиме інтенсифікації навчального процесу, підвищенню зацікавленості учнів до вивчення фізики та урізноманітненню уроку, що сприятиме кращому засвоєнню знань з вивчаємого розділу. Вони допоможуть учням зрозуміти суть фізичних явищ і процесів, оволодіти способами і технікою вимірювань, а також дадуть їм можливість ознайомитися з практичним використанням фізичних закономірностей.






СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

1. Галузевий стандарт вищої освіти. Освітньо-кваліфікаційний рівень – бакалавр. Напрям підготовки – 0701 Фізика. Освітньо-кваліфікаційна характеристика. Освітньо-професійна програма / Л.А. Булавін, Ю.В. Александров, В.М. Андронов, Г.П. Грищенко, В.П. Лебедєв та ін. – Міністерство освіти і науки України. Видання офіційне. – К. – 2004. – 99 с.
2. Іваницький О. І. Теоретичні і методичні основи підготовки майбутнього вчителя фізики до впровадження інноваційних технологій навчання: Автореф. дис. На здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : 13.00.02 / О. І. Іваницький. – К., 2005. – 43 с.
3. Савченко В.Ф., Коршак Е.В., Ляшенко О.І. Уроки фізики у 7–8 класах. – Київ: Перун. – 2002. – 320 с.
4. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : “К.І.С.”, 2004. – 112 с.
5. Шевандрин Н.И. Психодиагностика, коррекция и развитие личности. М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС. – 1998. – 512 с.
6. Буров В.А. Демонстрационный эксперимент по физике в средней школе. – М.: Просвещение. – 1979. – 147 – 179 с.
7. Данилюк Р. Використання комп’ютерних моделей у шкільному курсі фізики // Фізика. – 2004. – Жовт. (№30). – с. 1–2.
8. Роберт И.В. Распределенное изучение информационных и коммуникационных технологии в образовательных предметах // Информатика и образование. – М. – 2001. – №5.
9. Шилов В.Ф. Демонстрационный экеперимент по молекулярной физике и термодинамике. В сб.: Учебный экеперимент по молекулярной физике и теплоте. Библ. ж-ла «Физика в шк.». Вып. 6 / Ред.-сост. В.Ф. Гудкова. – М.: Школа-Пресс, 1995. – С. 4–17.
10. Шилов В.Ф. Демонстрационный экеперимент по электродинамике. В сб.: Учебный экеперимент по злектродинамике. Библ. ж-ла «Физика в шк.». Вып. 7 / Ред.-сост. А.В. Чеботарёва. – М.: Школа-Пресс, 1996. – С. 4–27.
11. Тищук В.І. Педагогічні основи розвитку навчального фізичного експерименту. В зб.: Оновлення змісту, форм та методів навчання фізики / Наукові записки РДПІ. Вип. 2. – Рівне: РДПІ, 1997. – с. 18–34.
12. Бігун М.І. Використання елементів комп’ютерного моделювання при вивченні фізики // Освіта. – 2003. – 23–30 липн. (№34). – с. 5.
13. Рамський Ю. С., Хазіна С. А. Комп’ютерне моделювання фізичного процесу у різних програмних середовищах / Ю. C. Рамський, С. А. Хазіна // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання : зб. наукових праць / Редрада. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2008. – № 6 (13). – С. 93-97.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.