Розробка моделі вибору оптимальної стратегії диверсифікованого розвитку АТП
Проблеми функціонування автомобільного транспорту в ринкових умовах господарювання розглядаються в обмеженій кількості теоретичних і практичних розробок. Новизна проблеми підвищення ефективності мето¬дів і підходів в плануванні діяльності підприємств автомобільного транс¬порту в умовах ринку потребує розробки комплексного підходу до теоре¬тичного та методичного опрацювання питань формування стратегії і так¬тики розвитку АТП з урахуванням специфіки галузі і економічної реалії сьогодення.
Стратегічне планування особливий вид практичної діяльності, спрямо-ваний на розробку стратегічних рішень, які висувають конкретні цілі і стра-тегії поведінки відповідних об'єктів. Реалізація останніх повинна забезпе¬чити їх ефективне функціонування в довгостроковій перспективі та швидку адаптацію до мінливих умов зовнішнього середовища.
Відсутність інструментарію стратегічного планування в практиці ро-боти автотранспортних підприємств в ринкових умовах визначило:
1) формалізувати процес стратегічного планування їх діяльності;
2) розробити концепцію і методику формування стратегії розвитку підпри-ємства;
3) створити методичні засади прогнозування розвитку автотранспортних під¬приємств в умовах конкурентного ринку;
4) обґрунтувати області припустимих рішень розвитку підприємства на перс¬пективний період;
5) обрати раціональні стратегії розвитку підприємства.
Аналіз методів планування, які використовувались на різних етапах
розвитку автотранспорту, показав, що планування розвитку АТП здійсню¬ва-лось виходячи з надмірного централізму, організаційної замкненості та особ¬ливостей окремих служб і підрозділів.