Стратегія досягнення конкурентних переваг, зорієнтована на якість та безпеку м’ясної продукції
Стабілізація та розвиток ринку продукції м’ясної промисловості, вступ України до СОТ, а також підвищення вимог споживача до якості і безпеки продуктів харчування сприяють різкому загостренню конкуренції на ринку м’ясопродуктів. Дія цих чинників змушує вітчизняні підприємства шукати нові методи управління, які б забезпечували їм стійкі конкурентні переваги на ринку. Сьогодні управління якістю все більшою мірою стає важливою стратегічною зброєю у конкурентній боротьбі, що активно застосовується для збільшення частки ринку. Тому, на нашу думку, серед стратегій підприємства, спрямованих на досягнення конкурентних переваг на ринку, саме стратегії орієнтування на якість має приділятися особлива увага. Упровадження системи якості, що забезпечує випуск не лише якісної за органолептичними властивостями, але і безпечної для здоров’я продукції, є тим основним чинником, який дасть можливість підприємствам м’ясної індустрії зайняти свою нішу на ринку, знайти свого споживача. Упровадження системи якості підвищує внутрішню культуру виробництва, змінює психологію людей, безпосередньо зайнятих у технологічних процесах.
Тривалий час підприємства харчової промисловості не приділяли належної уваги питанням розробки й упровадження систем якості. Останніми роками збільшується кількість країн, що звертаються до системи забезпечення виробництва безпечної харчової продукції, НАССР (Hazard Analysis and Critical Control Point (ХАССП)), дослівно ця абревіатура розшифровується як „Аналіз небезпечних чинників та критичні точки контролю”. Суть її полягає у виявленні небезпечних чинників і „критичних точок” технологічного процесу, тобто параметрів, що впливають на безпечність продукції.
Вся работа доступна по ССЫЛКЕ