Зарубіжний досвід маркетингової діяльності на залізничному транспорті
Нині залізничний транспорт України відповідно до Державної Концепції повинен знаходитися в стані реформування. Тому корисним є вивчення закордонного досвіду з метою використання найкращих досягнень на українських підприємствах. Розглянемо досвід маркетингової діяльності в різних країнах.
Характерною особливістю транспортної системи країн Європейського Союзу є домінуюче становище автомобільного транспорту – для вантажних перевезень та приватного автотранспорту – для пасажирських перевезень (табл.1.2 та 1.3). Тому, протягом 80-90 х років ХХ ст. залізничні адміністрації європейських країн здійснили низку заходів з впровадження маркетингу в свою діяльність з метою підвищення конкурентоспроможності транспортних послуг та своєї ринкової частки.
В той же час для пострадянських країн, країн Східної Європи та Китаю характерна висока питома вага саме залізничного транспорту в обсягах пасажиро- та вантажообігу. Це пояснюється структурою народного господарства, а саме спрямованістю на галузі, що виробляють засоби виробництва, тобто продукцію, яку доцільно перевозити залізничним транспортом. Розвинена залізнична мережа та велика площа таких країн обумовлюють і значні обсяги перевезень пасажирів саме цим видом транспорту.
Вся работа доступна по ССЫЛКЕ