Організаційна структура управління маркетингом підприємства залізничного транспорту в умовах формування сучасних ринкових відносин
алізничний транспорт України представляє собою сукупність різнопрофільних підприємств, установ та організацій: власне залізниці, які здійснюють перевезення вантажів та пасажирів, та різноманітні спеціалізовані підприємства. В межах залізничної галузі управління здійснюється за функціонально-територіальним принципом на трьох рівнях ієрархії.
Маркетингова система є підсистемою загальної системи управління підприємства залізничного транспорту. Метою діяльності підрозділів маркетингової системи є управління розробкою нових та вдосконалення надання існуючих послуг для забезпечення найкращого задоволення потреб споживачів – пасажирів та вантажовласників - та максимізації чистого прибутку. Причому за умови збільшення соціального ефекту чистий прибуток підприємства за певний період може знижуватись.
Так як методологічною основою роботи є підхід, відповідно до якого маркетингова система представляє собою організаційно-управлінський механізм прийняття і реалізації маркетингових рішень [89,102,103], то дослідження її функціонування на залізничному транспорті необхідно розпочати саме з організаційного аспекту, тобто виявлення підрозділів, які виконують маркетингові функції та аналізу їх взаємозв’язків.
Як вже було відзначено, маркетингова система може існувати лише в межах конкретного підприємства. Тому в роботі аналізується маркетингова система та її елементи підприємства залізничного транспорту – «Укрзалізниці», яка представляє собою своєрідне об’єднання різноманітних підприємств, установ та організацій залізничного транспорту. Оскільки підприємства, що входять до складу «Укрзалізниці», здійснюють різні види діяльності, то в роботі розглядається маркетингова система в сфері перевезень пасажирів та вантажів. Адже саме пасажирські та вантажні перевезення є основною функцією залізничного транспорту.
Вся работа доступна по ССЫЛКЕ