Стан проблем теорії та практики системи управління збутовою діяльністю
Проаналізувавши збутову діяльність як об’єкт управління з різних поглядів, наступним етапом дослідження, на нашу думку, повинна стати загальна характеристика стану проблем у цій сфері. Так, у межах системи управління збутом необхідно, по-перше, виявити отримані попередниками наукові результати, які мають реальну вагу в сучасних умовах господарювання промислових підприємств і на які ми можемо покладатися при дослідженні. По-друге, на рівні теорії управління з’ясувати низку проблемних і дискусійних питань, що потребують детального опрацювання та вирішення. По-третє, оцінити стан існуючої практики управління для подальшої розробки цілеспрямованих та об’єктивних рекомендацій.
Наукові дослідження та їх результати, які отримані попередниками у сфері теорії та практики управління, є надзвичайно важливими. Частина з них так чи інакше пов’язана з управлінням збутовою діяльністю. У нашому дослідженні ми зупинимося лише на основних рішеннях, які, на нашу думку, є найбільш істотними при аналізі системи управління збутом.
Досить чітко, але по-різному автори розуміють і трактують поняття «збут» та визнають роль управління збутом у цілісній системі управління підприємством. Більш детально про різноманітність поглядів з цього приводу йшлося в п. 1.1, тому ми стисло окреслимо тільки загальні напрямки сформованої системи поглядів науковців-попередників на визначення «збуту».
Більшість авторів досліджуваної літератури зводять збут до процесу просування виробленої продукції на ринок та реалізації її з метою отримання прибутку [29, с. 17; 24, с. 52; 19, с. 429; 72, с. 297]. З погляду маркетингу автори розглядають збут більш ширше, а саме як систему відношень у сфері товарно-грошового обміну між економічно и юридично вільними суб’єктами ринку [21, с. 171], як вид комерційної діяльності підприємства, який складається з цілісного процесу доведення продукції до кінцевого споживача та сукупності маркетингових заходів щодо вивчення потреб, формування та стимулювання попиту на продукцію підприємства [5], та доповнюють її такими процедурами, як організація розрахунків за продукцію [27, с. 57], стимулювання [73, с. 103], плануванням асортименту [29, с. 17], сервісним обслуговуванням реалізованих виробів у покупців [51, с. 600-608] тощо. Закордонні економісти дають ще інше визначення поняття збуту: збут – це ланцюг, який пов’язує підприємство-виробника зі споживачем через проміжні ланки – збутових агентів, торговельних посередників, ініціаторів покупок [23, с. 18], тобто чітко надають збуту логістичного відтінку.
Вся работа доступна по ССЫЛКЕ